Venttiilien tarkastus?

japis333

Ostin Corollan 1.4 vm:2005 4ZZ-FE-ZZE120 kone,ajettu kohta 45tuhatta ohjekirjassa lukee että venttiilien tarkastus 45t kannattaako viedä huoltoo noilla kilometreillä? Voi maksaa pelkkä tarkastus euroja ?

8

726

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hanaa vaan

Ei niissä mitään venttiilejä tarkastella noilla kilometreillä. Mikäli moottorissa jotain sivuääniä, jotka viittaa venttiileihin, niin sitten eri juttu.

Tuo 45tkm huoltohan on ihan pikkuhuolto.

• japis333

No hyvä juttu sit.

• Ei vara venettä...

Ei kannata uskoa tämän palstan peeloja noin tärkeässä asiassa. Tuollaisen Corollan huolto-ohjelmaan kuuluu venttiilivälysten tarkastus määrävälein, koska siinä ei ole hydraulista välysten tasausta nykyautojen tapaan. Pahimmillaan tarkastuksen laiminlyönti voi johtaa venttiilivaurioon välyksen hävittyä kokonaan. Todennäköistä tosin on, että välykset ovat kohdallaan, mutta kun ei voi tietää varmasti ellei tarkasta. Ei siinä huollossa mitään venttileitä tarkasteta, vaan niiden välykset.

• HEI PEELO

Siellä huollossa kun ei tarkisteta niitä välyksiä, ellei siihen ole erillistä syytä. Etenkään niiden tarkastus ei kuulu pelkkään öljynvaihtohuoltoon, kuten 45tkm huolto on.

Älä itse jauha pelkkää paskaa, kun et mistään mitään tiedä. Nyt kun ei ole kyse takaveto Ladasta.

• vanhaa tekniikkaa

ihan turhaahan huoltokirjassa on suosituksia ja ohjeita, vai kuinka?

• kuuluuko, kuuntelen

Paljonko kannattaa maksaa siitä että huoltomies kuuntelee moottorin ääntä? kuuron varmasti jotain, mutta entäs kuulevan?
        Omalla bena-rollalla menty lähemmäs 200 tkm kuunteluttamatta venttiilejä. Käy ja kukkuu edelleen.

• pieren jutuillesi

http://www.toyota.fi/service/huolto_ohjelmat.aspx

60tkm välein on venttiilien käyntiäänen tarkastus malleissa, joissa säädettävät välykset.
        Toyotoissahan niitä välyksiä ei säädetä rakotulkin ja lenkkiavaimen kanssa, kuten sinun Ladassasi, joten ole vaiti kun et mitään tiedä.

Venttiilien säätötarvetta ei pahemmin tojojen moottoreissa esiinny.

• carina_93

Ei tartte venttiileitä säätää edellisellä autollani carina e:llä ajoin 630 tkm eikä eses kantta tarvinnut koskaan irroittaa, eikä venttiilejä säätää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe