Vähäkatekismuksesta poimittua...
Kymmenen käskyä
niin kuin perheenisän on ne väelleen yksinkertaisesti opetettava
Ensimmäinen
[Minä olen Herra, sinun Jumalasi.] Sinulla ei saa olla muita jumalia [minun rinnallani]2
Mitä se merkitsee? Vastaus:
Meidän tulee yli kaiken pelätä ja rakastaa Jumalaa ja turvautua häneen.
Miksi rakastavaa ja armollista Jumalaa täytyy pelätä?
Luterilaiset kymmenen käskyä...
4
<50
Vastaukset
- tämän takia
Koska anteeksi antamus on hänen tykönään.
- pakana 56
pakanoita kaikki uskovaiset
- ao
9:10 Herran pelko on viisauden alku, ja Pyhimmän tunteminen on ymmärrystä. -
10:27 Herran pelko elinpäiviä jatkaa, mutta jumalattomien vuodet lyhenevät.
14:27 Herran pelko on elämän lähde kuoleman paulain välttämiseksi.
15:33 Herran pelko on kuri viisauteen, ja kunnian edellä käy nöyryys.
19:23 Herran pelko on elämäksi: saa levätä yönsä ravittuna, eikä mikään paha kohtaa.
Jesaja:
11:3 Hän halajaa Herran pelkoa; ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta,
33:6 Ja hän on sinun aikojesi vakuus, avun runsaus, viisaus ja ymmärrys; Herran pelko on oleva Siionin aarre.
2.Korinttolaiskirje:
5:11 Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette.Eli kyseessä on normaali väkivaltainen parisuhde, jossa välillä tulee turpiin ja sitten vannotaan rakkautta...Ei voida jättää, kun pelätään puolison viimeistään silloin tappavan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361753- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450