Google-tili poistetaan/ikäraja

tindx

Hei,

En tiiä onko tää oikea palstatälle ja jos samasta aiheesta on jo keskusteltu nii ohjatkaa mut ystävällisesti sinne :)

Mutta siis, onko ihan oikeesti totta että Google pystyy tolleen kiristämään ihmisiä? Siis oon käyttänyt Gmailia monta vuotta ja sinne on kertynyt kaikenlaista tärkeääkin postia. Nyt oon yhdistäny google-tilin youtubeen, MUTTA menin erehdyksissäni laittamaan väärän syntymäajan sinne. Nyt ne vaatii joko kopiota henkilötodistuksesta tai maksua luottokortilla jotta ne uskoo että olen yli 13v ja tili voitais palauttaa. Muuten tili poistetaan käytöstä 29 päivän päästä, eikä sinne nytkään enää pääsee.

Mulla nousi heti karvat pystyyn tuosta, eli mitä mieltä ootte oonko ylivarovainen ko epäilen ettei se voi ihan noin mennä vai annanko nyt vaan kaikkien postien mennä tommosen mukana kankkulan kaivoon??

40

15401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikaisnetään

      Onko youtube tiliin sitten ikäraja. Jos on poista youtube tili. Jos gmailiin taas ei ole ikärajaa niin ei sitä kai poisteta. Ja jos tuolla tavalla pyydetään todistamaan ikänsä kuin luottokorttimaksu tai henkilöllisyystodistuksesta kopio niin ei voi olla mahollista. Kuulostaa roskapostilta ja tietojenkalastus huijaukselta.

      • Anonyymi

        neuvoni on, Älkää ostako Windows 10 koneita.


      • Anonyymi

        Ei ole olemassa erillisiä Gmail- tai YouTube-tilejä, vaan vain Google-tilejä, joilla voi käyttää kaikkia Googlen palveluita. Jos poistat ”YouTube-tilisi”, eli Google-tilisi, poistat samalla myös Gmail-tilisi, koska se on täsmälleen sama asia.

        Google ei vaadi iän todistamista muuten, kuin jos yrität käyttää jotain ikärajallista palvelua, esimerkiksi katsoa joitain YouTube-videoita. Gmailin käyttö ei koskaan edellytä iän todistamista.


    • kohtalontoveri

      Ei sitä sähköpostiviestillä tullut, vaan minä en pääse edes kirjautumaan gmailiin, kun se salasanan kirjoittamisen jälkeen tulee semmonen juttu, että tilisi poistetaan niin ja niin monen päivän päästä. mrrrrrhhhh. OTTAA PÄÄHÄN!!

      • laillistako ?

        Mites teillä tää on ratkennut?
        Ootteko maksaneet, vai kuinka olette ratkaisseet ongelman?
        Kyselevät osoitteet, puhelinnumerot yms. ja rahaakin pitäs maksaa, että tili taas aukeaa.

        Google-tili, jonka tunnus on *****@gmail.com, on poistettu käytöstä.
        Et voi kirjautua tähän tiliin tai käyttää sen avulla Googlen tuotteita tai palveluja.
        Et täytä Google-tilin vaatimuksia. Tämä tili poistetaan 29 päivän kuluttua paitsi, jos antamasi syntymäaika oli virheellinen ja lähetät meille todistuksen siitä, että olet vähintään 13-vuotias. Lisätietoja.
        Jos olet vähintään 13-vuotias, voit aloittaa tilin palauttamisen napsauttamalla tätä.


      • laillistako ? kirjoitti:

        Mites teillä tää on ratkennut?
        Ootteko maksaneet, vai kuinka olette ratkaisseet ongelman?
        Kyselevät osoitteet, puhelinnumerot yms. ja rahaakin pitäs maksaa, että tili taas aukeaa.

        Google-tili, jonka tunnus on *****@gmail.com, on poistettu käytöstä.
        Et voi kirjautua tähän tiliin tai käyttää sen avulla Googlen tuotteita tai palveluja.
        Et täytä Google-tilin vaatimuksia. Tämä tili poistetaan 29 päivän kuluttua paitsi, jos antamasi syntymäaika oli virheellinen ja lähetät meille todistuksen siitä, että olet vähintään 13-vuotias. Lisätietoja.
        Jos olet vähintään 13-vuotias, voit aloittaa tilin palauttamisen napsauttamalla tätä.

        Tuota noin, gmailia kannattaa käyttää oikealla sähköpostiohjelmalla eikä webmailina, jolloin on ihan sama mitä google siellä jossakin tekee, kun postit ovat joka tapauksessa omalla koneella tallessa. Sekä sen varmuuskopioilla.


      • nuijjis

        Miks kukaa ei laita tämöttii jgjrkfkfkgkhkkgkg)&)%€7366hhgkbhjghvhhhjjkkjfjdhjfjjfjgkkkdkv


      • nuijis

        On kivaa trollata tyyppejä mut en enään tee sitä🤓


    • gmail sucks

      Jep jep. Tämän jälkeen Google sucks! Muksuille kävi noin, kun ei ollut ikää tarpeeksi täyttääkseen Jenkkien lainsäädännön. Heiltähän on alle 13v netin käyttö laitonta, siksi tämä. 13-18v tarvii tämän jälkeen jo mainitut kopiot tai kenties vanhempien vakuutuksen. En tarkkaan lukenut loppun kun alkoi kyrsiä raskaasti. Mistäs nyt sähköpohti jota koko perhe voisi käytää...

    • Stonewall Jackson

      Älkää nyt te muut tehkä sitä virhettä että yhdistätte tärkeimmän sähköpostitilinne Youtubeen. Tehkää Youtubea varten oma erillinen sähköpostitili. Mainostajillehan ne kyttäävät näitä puhelinnumeroita.

    • jokusazx

      Gmail on hanurista

    • toivoton

      Oon 12vee ja haluisin tehdä uuden gmail tilin koska teen yhden suntuubi tallin...En pysty koska en ole 13 niiin miten tää nyt hoituu??

      • kyselenpä vaa

        onks yuutuubbitilin ikäraja niinku 13?


    • toivoton-mut ei enää

      Oli pakko tehdä suomi24 :))

    • Tyttö 12v

      Kyllä ne niin tekee, mullekin tehtiin. Ei päästetty kirjautumaan blogiin sisään, ennen kuin liityin Google plussaan. Laitoin vahingossa oikean syntymäajan ja mun blogi poistettiin. Mutta blogin pystyin luomaan oikealla syntymäajallani. Kaikki vaivalla tehdyt kirjoitukset piuh pois vaan.

    • 11v

      hei koittakaa tätä kikkaa. menkää sähkö postiin ja avatkaa usi väli lehti ja menkää youtubeen niin sitten siinä pitäis olla sen teidän omat tunukset oikeassa ylä kulmasssa.

    • Randomgirl

      Joo, mul tuli toi sama ongelma, nyt mul ei sit enää oo gmailii, ku se poisti sen...jos oli mun aika tärkeet postit-.-

      • ouu

        Oot tosi tyhmä lol 😊


    • Auttava käsi

      Jos haluut tehä Youtubeen tunnukset, kannattaa tehä uus sähköposti jota et silleen käytä mihinkään muuhun ku siihen Youtube hommaan. Näin vältät sen, ettei tule vahingossa tälläsii sähköpostin poistamista.

      • aleksi015

        Kiva nimi auttavakäsi


    • Jelppiä kaipaava

      Mites kun poistin ihan omaa tyhmyyttäni oman Gmail tilin että saisin sen sähköpostin nimen vaihdettua(vaihdon syy on se että luukku.comiin tulee pokeri-sähköposteja PALJON)..
      Noh.. Yritin tehdä sitten uutta, mutta laitoin sitten oikean ikäni, joka on 12v... Ja nyt kun yritän uudestaan luoda käyttäjää, sivu vaihtuu ja eteen tulee teksti;
      Google ei voinut luoda tiliäsi

      Google-tilin saaminen edellyttää tiettyjen ikävaatimusten täyttymistä. Lisätietoja lasten verkkoturvallisuudesta on Federal Trade Commissionin verkkosivustossa.
      Eli, milloin saisin koitettua uudelleen tuota sähköpostin tekoa? Olen jo 10min odotellut mutta en saa. Josko sitä huomenna koittaisi uudelleen..

    • rar

      Ei sovi

    • nuijis

      Voi ei 😞 nuijis tippu lattialle

    • Anonymous500

      Sama tilanne minulla enkä oikeen menisi luottamaan tuollaiseen mutta haluaisin minä tilini pitää

      • Anonyymi

        eikö tuohon apn kysäriin kukaan voi neuvoa antaa? tili poistetaan xx päivän kuluttua. päsetkö sen jälkeen tekemään uuden tilin alle 13v vai vanhempasiko tekee?.kun puhelin otettiin käyttöön eka kerran family link kttkettiin siihen ja vsnhempi tuli valvojaksi ja vahvistusta pyydettiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikö tuohon apn kysäriin kukaan voi neuvoa antaa? tili poistetaan xx päivän kuluttua. päsetkö sen jälkeen tekemään uuden tilin alle 13v vai vanhempasiko tekee?.kun puhelin otettiin käyttöön eka kerran family link kttkettiin siihen ja vsnhempi tuli valvojaksi ja vahvistusta pyydettiin

        Ehkä helpoin olisi antaa tuon sulkeutua ja tehdä uusi tili ilman tuota family link-juttua. Googlen asiakaspalveluun on hyvin mahdoton tehtävä saada yhteyttä. On vain niitä automaatti-ratkaisuja mutta niistä ei löydy läheskään kaikkeen tilanteeseen ratkaisua. Itse suljin taannoin yhden muuhun kuin gmail sähköpostiin liitetyn google tilin vaan edelleen tulee googlen tiedotteita vaikka peruutin tilaukset jne. ennen tilin sulkemista. Tämäkin varmasti hoituisi nopeasti jos Googlen asiakaspalvelun henkilökuntaan saisi jotenkin yhteyden. Tässä mielessä Google-tili gmail jne. on toisinaan hankalia jos niihin liittyen tulee jokin ongelma mutta kun toimii niin silloin toimii varmaankin ihan ok.

        Nyt itsellä on jo uusi tili avattuna Googleen. Mutta siihen suljettuun tiliin kytköksissä olleeseen sähköpostiin tulee edelleen niitä Google ja Youtube tiedotteita.


    • Anonyymi

      Kyllä noissa amerikkalaisissa on ollut ikäraja jo 20 vuotta. Pojankin emaili poistettiin, kun huomattiin, että oli vain n. 10-vuotias.
      Pitäisi ottaa yhteyttä googleen. Tuo haiskahtaa hieman huijaukselta, kun maksua kysellään. Toisaalta on ollut huhuja, että gmail muutuisi maksulliseksi, mikä voisi olla selitys rahan kerjuulle.

      • Anonyymi

        Muuten hyvä mutta ei googlen asiakaspalveluun saa yhteyttä ainakaan niin että, joku ihminen vastaisi yhteydenottoon. Ne on ne automaatti-asiakaspalvelu robotti jutut vain. Voi toki muuttua maksulliseksi mutta voi olla myös että, tarjolle tulee premium-maksullinen vaihtoehto. Google tarjoaa yrityksille jo maksullista sähköpostia ja palvelua siinä missä. Microsoftinkin tarjoaa sitä 365-ratkaisua yrityksille. Toiset yritykset on korvanneet omat sähköpostipalvelimet ulkoistamalla esimerkiksi Microsoftille ne sähköpostipalvelun tarjoamiset ja tuottamiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten hyvä mutta ei googlen asiakaspalveluun saa yhteyttä ainakaan niin että, joku ihminen vastaisi yhteydenottoon. Ne on ne automaatti-asiakaspalvelu robotti jutut vain. Voi toki muuttua maksulliseksi mutta voi olla myös että, tarjolle tulee premium-maksullinen vaihtoehto. Google tarjoaa yrityksille jo maksullista sähköpostia ja palvelua siinä missä. Microsoftinkin tarjoaa sitä 365-ratkaisua yrityksille. Toiset yritykset on korvanneet omat sähköpostipalvelimet ulkoistamalla esimerkiksi Microsoftille ne sähköpostipalvelun tarjoamiset ja tuottamiset.

        Ei voi olla totta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi olla totta!

        Eikä olekaan.


    • Anonyymi

      Väärä syntymäpäivä?

    • Anonyymi

      Mitä jos laitta sen passikuvan voiko ne käyttää sitä muuhunkin ku siihen ikäraja homma että tää ei mikään huijaus homma haluaisin tietää

    • Anonyymi

      toi paska luulee et oon vastasyntynyt paska ku kirjotin 2021 läpäl niin toi vitun google luulee et oon vittu syntynyt tänään saatana eikä anna m8un tehä enää käyttäjää

      • Anonyymi

        neuvoni on, Älkää ostako Windows 10 koneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        neuvoni on, Älkää ostako Windows 10 koneita.

        Miten Windows 10 tähän liittyy?


    • Anonyymi

      ...'vai annanko nyt vaan kaikkien postien mennä tommosen mukana kankkulan kaivoon??'...

      No jos et itsekään tiedä mitä tehdä niin tuskin täällä kukaan pystyy auttamaan...

    • Anonyymi

      Moikka. Miehellä sama tilanne, kun meidän vanhin vähä räpelsi puhelinta....... samat jutut. MUTTA siitähän ei mene maksua, jos käyttää korttia??? näin ainakin sanotaan tuossa ilmotuksessa....

      • Anonyymi

        Ei mene maksua. Googlella ei ole mitään syytä pilata (muutenkin kyseenalaista) mainettaan pöllimällä ihmisten tileiltä muutamaa euroa.

        Ja ikäähän tosiaan ei tarvitse vahvistaa ellei halua käyttää jotain ikärajallista palvelua, esim joitain YouTube-videoita.


    • Anonyymi

      Olet eksynyt huijaussivulle etkä ollenkaan googleen. Tarkista se URL-osoite ja poista evästeet ja kirjaudu uudestaan.

    • Anonyymi

      Vitun pellet. Eikö kenellekkään tule mieleen laittaa jokapaikkaan iäksi yli 25 vuotta ???????? Käyttäkää aivoja elämässä

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2270
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1771
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1629
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1392
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1388
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1251
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1119
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe