Miten koirapuistossa ilman puolia?

Ratkaisija :)

Satun asumaan kaupungissa jossa on yksi aivan upea koirapuisto, on hiekkakenttä keskellä ja ympärillä ruohikkoa, kolmasosa on metsää jossa vähän kalliota.
Ongelma on tämä: koska ei ole pienten ja isojen puolta erikseen niin pienillä koirilla ei hirveästi tänne asiaa.

Itse omistan kääpiöpinserin (säkä n. 30 cm) ja olen saanut huomata että koirapuisto on kovassa käytössä etenkin isojen koirien omistajien keskuudessa. Ymmärtäähän sen kun miettii että pienet koirat antavat tilaa isoille välttääkseen konfliktia ja vaaratilanteita. Ja tietenkin isot koirat saavat koirapuistoa hyödyntää energiankulutukseen :)

Minusta tämä on vain todella harmi, koska tämän takia pienemmät koirat eivät saa tutustua yhtä paljon toisiin koiriin eivätkä pienempien koirien omistajatkaan saa tutustua toisiinsa.
Olen siksi ehdottanut kaupungille pienten koirien leikkituntia, eli aika päivästä jolloin puisto olisi vain sallittu pienemmille koirille (esim. max 40 cm säkä).

Mitä mieltä te olisitte tällaisesta ratkaisusta jos teidän koirapuistossa olisi sama tilanne, ei puolia?

Kiitos vastauksistanne, haluan saada eri näkökulmia asiaan :)
p.s. olisin kiitollinen myös jos saisin vain asiallisia viestejä, en kuitenkaan ole isoja koiria vastaan tai mitään, haluan vain keksiä hyvän ratkaisun jotta pienemmät koiratkin saisivat liikkua vapaana ja leikkiä samankokoisten kanssa kuten isotkin.

2

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zoedal

      kaupungille asiasta on turha sanoa, ratkaisu tulee olemaan puiston jakaminen erikseen isojen ja pienten puoliin ja silloin kiva puisto jossa on reilusti tilaa koirien leikkiä on menetetty.

      iso puisto jossa juosta on tietenkin isojen koirien suosiossa koska siellä ne pääsevät kunnolla juoksemaa ja liikkumaan mitä pienessä ei pysty tekemään. tätä on kurja viedä toisilta pois, niin moni puisto kun on nykyään jaettu kahtia jotta pienet saisivat omat puolensa.

      useimmiten moniin puistoihin muodostuu omat porukkansa, jotka kokoontuvat tiettyinä päivinä tiettyyn aikaan, ainakin näin on meidän lähipuistossa. sieltä löytyy "päiväläiset", kuuden jengi" ja perjantaisin kokoontuva "miesten olut vuoro" (jonne ainakin meillä isäntä on joka perjantai näin kesäisin menossa). jos siis satut aina samaan aikaan yrittämään puistoon kun siellä on joku suurempi vakiporukka, niin mielestäni jää silloin vain kaksi vaihtoehtoa: mennä sekaan tai vaihtaa itse aikaa.

      itsellä oli aikanaan vain yksi pieni koira ja silloin puistossa kun kävi en valitettavasti huomannut koskaan tälläistä ryhmähenkeä pienten koirien omistajien kesken. enemmän tuntui olevan pintapuolista moikkailua tms turhanpäiväistä säästä juttelua ne keskustelut puistossa verrattuna nykyään isompien puolella kun ollaan porukalla, voisiko johtua siitä että isojen koirien kanssa ihmiset useimmiten harrastavat enemmän ja tuntuvat keskittyvän koiriinsa paremmin kuin pienten koirien kanssa jotka usein tuppaavat jäämään "vain" seurakoiriksi?

      jos siis olet varma että teitä on paljon pienten omistajia jotka haluaisivat päästä yhdessä puistoilemaan niin käy juttelemaan puistossa oleville ihmisille, kysy mihin aikaan ketäkin puistossa käy tms. saattaahan siellä kokoontua jo pienet koirat johonkin tiettyyn aikaan jo! jos pienet eivät koskaan käy koska eivät, uskalla laita puiston ilmoitustaululle lappu ja ehdota siellä tuota pikkukoirien omaa leikkituntia, huomattavasti parempi vaihtoehto ja varmasti toimivampi kuin kaupunkia pyytää asiaa hoitamaan.

      jos puistoa ei ole jaettu kahtia, saa sinne tulla kaikkina aikoina kaiken kokoiset koirat, pienet saavat myös mennä isojen puolelle (omistajan omalla vastuulla) mutta isot koirat eivät tulla pienten puolelle. tyhjään puistoon saa myös viedä epäsosiaalisen koiran joka ei tule muiden kanssa toimeen, kunhan on valmis lähtemään puistosta jos sinne muita haluaa tulla

      • Ratkaisija :)

        Olipa pitkä ja tyhjentävä viesti mutta kysymykseeni ei vastausta... :(

        Eli olen ihan ollut jo yhteyksissä kaupungin vastaavan kanssa, ihan jopa olemme kasvotusten tavanneet, ja jutelleet siitä että puiston jakaminen ei ole ollenkaan hyvä vaihtoehto. Toinen vaihtoehto olisi toisen pienemmän koirapuiston rakentaminen samaan metsikköön mutta ei ole varmaa löytyykö siihen rahat, joten yritän myös keksiä toista vaihtoehtoa.

        Siksi en itse järkkää mitään pikkukoirien leikkituntia, koska ei minulla silloin olisi mitään oikeutta evätä isommilta koirilta sisäänpääsy tämän tunnin aikana jos on tullut pieniä koiria leikkimään koska on kaupungin puisto. Enkä halua mitään turhia ongelmia asian kanssa jos tällainen järjestetään.

        Siksi laitoin täällä kyselyn jotta saisin kuvan siitä miten isompien koirien omistajat reagoisivat tällaiseen? Minusta ei ole kohtuutonta että tunti päivässä olisi varattu pienemmille koirille, ja että se jättäisi tarpeeksi aikaa vuorokaudessa kaikille muille jotka haluavat koirapuistoa käyttää.

        Oma koirani harrastaa näyttelyitä, agilitya, koiratanssia ja etsintää, ja olisi hauska jutella muiden kanssa ongelmista, harrastuksista ja kaikesta muusta. Olen myös huomannut että monella löytyy koiria joita ei voi pitää ollenkaan vapaana, ei ole omaa pihaa tai paikkaa missä tätä turvallisesti tehdä ellei koirapuistoon pääse, ja senkin haluaisin tarjota kaikille pikkuhaukuille :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      3926
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      13
      2141
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      24
      1638
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1477
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1428
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      19
      1341
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1228
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1154
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1089
    10. 22
      1066
    Aihe