Vauvakuume... :) vol.2

jokojoko

Jatketaanko tänne? Vauva-11, Kapusha, Kukkotyttö, Wannababy, Pikkumyy, kuumeilija, @urinkoi, ynnä muut & uudet tervetuloa :)

Kertaus omasta tilanteesta:

29v, aika tuore suhde (poden jollain lailla syyllisyyttä lapsen toivomisesta "jo nyt" enkä vasta vuosien ja taas vuosien jälkeen...) Ensin oltiin sillai "tulee jos on tullakseen" mutta ekan negakierron jälkeen "havanduttiin" ja päätettiin yrittää yrittää pienokaista.

Nyt siis vasta toka yrityskierto, kp 31/28-33. Testasin viime viikolla, oli puhdas nega. Nyt odottelen vielä pari päivää menkkoja, sitten jos ei mitään niin testaan uudelleen.

Jänniä aikoja!

171

1761

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuumeilija28

Aika sama tilanne kuin jokojokolla. Lähes saman ikäinen ja ei kovin pitkä suhde takana, mutta molemmat lasta kyllä halutaan. Ja useampi vuosi ollaan toisemme kuitenkin tunnettu, alkuun kaveripohjalta. Ja toinen yritys täälläkin menossa. Nyt kp26 ja jos ens viikkoon malttaisi odottaa, tänään meinasin testejä hakea. Nuo "oireet" on pysynyt samoina, edelleen selkäkipuja ja painontunnetta vatsassa ja ajottain alavatsa kipeenä. Liikoja ei viitsi toivoa, ettei sit pety. Mut olisi se vaan kiva saada se plussa just ennen synttäreitä :) 28 tulee siis täyteen ens kuussa. Mikäli nää oireet on todellisia, on tämä kierto lyhyempi kuin edellinen, eli se oli 33 päivää. Mut pakko koittaa maanantaihin edes jaksaa odottaa testaamista, ei halua niitä turhia negoja ainakaan testailla. Ens kierrosta alan varmaan tikuttamaan ovista, jos nyt ei tärpännyt. Ihan vaan haluan tietää, tuleeko sitä edes. Vaikka tiedänkin, että voi mennä pitkäänkin, vaikka kaikki toimisi normaalisti. Tästä kierrosta en ovista itse huomannut, tosin en ole sitä koskaan ennen pillereitäkään osannut "tajuta" Tosin eihän sitä sillain seurannutkaan, kun ei ollut tarvetta. Muillekin toivotaan jaksamisia ja niitä plussia näkyviin.

• Kolmas ketju siis jo alkoi :)

Niin siis olen 30 v ja yritetään ensimmäistä. Pillereittä nyt 2,5 kk ja nyt ollut ekat menkat, tosi niukat sellaiset. Vauvakuume on todella kova!!
      Täällä siis edelleen sama tilanne, kunnon vuotoa ei siis tullut. Ostin testin ja huomenaamulla testaan. En usko että siellä mitään näkyy, mutta parempi vara kuin vahinko :)

• Toffuliini

Heipähei.. Kyllä kävi pitkäks toi edellinen palsta, mut kiitos jokojokolle kun teki uuen :)

Ja ompa tullu lissää kuumeilijoita, en meinaa ennää perässä pysyä :)

Toivotaan et nyt tärppäis kuumeilija28:lle :) Ja tieteski kaikille muillekki.. Minulla tuli nyt tänään 6 rv.. Huoh, menis jo nää ekat viikot nopiaan..

Kuinkas muilla menee ?? :)

• Toffuliini

Kerrohan heti huomenna kukkotyttö et miten kävi.. Nyt peukut pystyyn :)

• voi hlvtin hlvetti

Mitä jos hankkisitte elämän ja puhuisitte jollekin normaaleille ihmisille ihan fyysisesti ongelmistanne? - vai eikö kukaan jaksa kuunnella?

• kuumeilija28

Hyvin näytät olevankin perillä asioistamme parahin voi hlvtin hlvetti. Mistäs tiedät ettei näistä puhuta ihan livenä jollekin? Kyllä tässä miehenkin kanssa jännäillään. Kavereille en ole kertonut yrityksestä, koska sieltä sit tulis jatkuvasti kyselyjä, joko on tärpännyt. Yks läheinen tietää ja se riittää. Ei tätä palstaa ole mikään pakko lukea, ihan aiheen mukaanhan täällä vaan keskustellaan. Sitä voi vapaasti siirtyä muihin osioihin, mitkä itseä kiinnostaa. Minusta on kiva seurata muita samassa tilanteessa olevia, joten siksi olenkin täällä.

Jäi sitten testit ostamatta, kun en jaksanut kaupunkiin asti lähteä, kun olisi mennyt vähän myöhään. Jotenkin en viitsi tuosta kylän kaupasta tai apteekista hakea, kun ovat siellä kalliimpiakin. Ja kun on pieni kylä, niin miten äkkiä joku alkaa juoruilemaan.. Varmaan aika turhaa pelkoa, etenkin kun ollaan sen verran uusia asukkaita tällä kylällä, tosin sekin voi aiheuttaa juoruiluja. Mutta jos huomenna tulisi kaupungissa sitten käytyä. Toivottavasti kukkotyttö tulisi plussa, ja jos ei niin ainakin sitten tietää missä mennään ja voi uutta yritystä alkaa.

• wannababy82

Eli 28 vee ja mullakin aika tuore suhde mieheni kanssa. Kohta 2 kuukautta pillereittä ja kuukautisia ei olekaan sen jälkeen kuulunut!!!
      Eilen loperin 10 vrk terolut- kuurin jotta kuukautiseni ehkäpä alkaisivat sen jälkeen tulemaan normaalisti...eilen siis viimeinen e-pilleri ja nyt sitten jännitetään tuleeko tyhjennysvuotoa vai onko minulla jotain isompaa pielessä kropassa... mut laittelen sit viestiä, kun tietää tarkemmin...

• wannababy

KORJAUS: eilen siis viimeinen Terolut-pilleri- ei E-pilleri!!!

• Minnihiiri123

Hei kaikille. Olen seurannut myös taustalta pitkään keskusteluanne. Olen 31 v, avomies muutaman vuoden vanhempi ja esikoinen saisi tulla. Hormonaalinen ehkäsy jätetty pois 4/11 ja kierto heitellyt 28-32. Viimeksi juuri tuo 32. Nyt kp 28 ja ajattelin äsken tehdä testin hetken mielijohteesta. Olin todella näkeväni haalean viivan, vai onko se sitten viivan paikka? Kaikissa valoissa kuitenkin näkyi, joskin todella haaleasti. Tiedän...aamulla uus testi...jännittää....Onko se viivan paikka valkoinen vai onko siinä myös väriä, eli nyt viiva oli haalean vaalean punainen?

• Mea83

Eilen kirjoitin, että kp13 ja alkoi kuukautiset, mutta eipä alkaneetkaan. Vähän vaan vuotoa ja menkkamaiset alavatsakivut. Ja kamala ruokahalu, mikä kans aina on mulla luonnollisiin menkkoihin liittynyt. Joten ilmeisesti nyt siis kp14, eikä kp2. Höh. Ajattelin jo, että pääsis laskeskelee mahdollista ovista..

• Kapusha

Kiitos Jokojokolle uudesta ketjusta,kävikin kyllä niin pitkäks tuo edellinen jo :P

Kertauksena siis täältäkin. Itse 21v mies 24v. Seurusteltu on 3v ja siitä käytännössä koko aika asuttu yhdessä. Kihlat vaihdettu ja häitä pitäisi suunnitella. Nyt on oma talo jossa yksi huone huutaa tyhjyyttään ;)
      Yritystä on jo reilu vuosi takana, e-pillerit jäi viime kesänä pois ja esikoinen olisi toiveissa. :)

Miksei aikaa voisi vähän nopeuttaa?:P Tää kierto kun meni yrittämisen kannalta ihan persiilleen, niin vois vaan nopiaa aika mennä tonne seuraavaan ovikseen!
      Niin muuten piti kysymäni, että mitenkä ootte mittaillu sitä lämpöä mahd.oviksen aikaan? Kun netistä jostain luin, että joka aamu samaan aikaan ja makuuasennossa juuri heräämisen jälkeen. Ootteko tehny näin vai?
      Mahtais olla aika mission imbossiple mulle tuo aamulämmön mittaaminen, kun yleensä aamuisin olen semmoisessa koomassa että hyvä jos tajuan välillä pukea päälle :P Niin sitten vielä että muistaisin lämpöä mittailla..

Alkaa nyt kyllä huolestuttamaan tää alavatsan kipeys. Inhottavaa kun töissä joutuu aina oikeen pysähtyy hetkeks, kun rupee juilimaan. Muutenkin oon nyt ollu 2vko niin väsyny, että hyvä jos tolpillaan pysyy. Rankkaa tämä työnteko loman jälkeen!:)

Eikä sillä ole mitään väliä onko suhde minkä "ikäinen". Kyllä sen tietää kun se tuntuu oikealta. Ja tässä kun nyt ei olla enää teinejä niin kyllä uskon että jokainen aikuinen ihminen osaa päätöksensä tehdä :)

• Huomenta.... Tein varoiksi sen testin, ja kuten arvasinkin negatiivinen :(
      No, ensiperjantaina sit metsästetään ovulaatiota :) toivottavasti olisi paikallaan, siis ajallisesti.

Mutta täytyy yrittää pitää mieliala koholla ja jatkaa vaan yrittämistä!
      Tsemppiä kaikille!

• jokojoko

Voih Kukkotyttö... Mutta kuten sanottu, mieli korkealla! :) Kyllä se nappaa.

Mä vielä pihtailen ja piinailen testin kanssa, katsotaan nyt jaksanko huomista pidemmälle... Alkaa käydä jännittäväksi: kp 32/28-33 meneillään eikä menkkoja näy? Viimeksikin tosin tulivat tapojensa vastaisesti varoittamatta kp32 (vaikka yleisimmin ilmaantuvat kp28-29.) Ja yhtälöön kun lisätään eilen 2x lyhytkestoinen kivulias kramppi vatsassa niin...

Mene ja tiedä? Ei ole tällä hetkellä millään tavalla "raskas" olo. Ehkäpä kroppa vaan stressaantui piinailusta ja päätti myöhästyä tavoistaan enemmänkin?

• Mea83

kp15, alavatsakipuilu jatkuu. Mieletön väsymys, aamulla pahoinvointia. Nyt toiveikas mieleni luonnollisesti on ruvennut pohtimaan, josko olisin jo raskaana. Pitäisi nyt pitää mieli tyynenä ja katsoa tosiasioita, tuskimpa vielä ekasta kierrosta tärppää, ja jos tärppää, tuskin vielä raskausoireita tulis. Ei vaan millään malttaisi odottaa kun jo kaksi vuotta kuumeilua takana ja vihdoin aika olisi niin "oikea" :)

• kuumeilija28

Hain tänään sitten raskaustestin, apteekista. Jostain syystä en onnistunut prismasta sellaisia löytämään. Olettaisin että ne olis siellä hygieniapuolella, siellä oli kortsut ym. mut testejä en nähnyt. Nyt kp27 ja jos maanantaina testailis, jos ei kuukautiset ala ennen sitä. Mitään erityisiä oireita ei ole lisää ilmaantunut. Eilen tosin sai pissalla juosta jatkuvasti, vaikka en pahemmin juonutkaan. Tänään taas on maha ollut kuralla. Maha oireilee tosin muutenkin, mutta ei ole nyt vähään aikaan tämmöistä ollut. Alavatsaan koskee aina välillä ja edelleen se painontunne on siellä, jos esim. mahallaan koittaa nukkua. Näppyjä ilmaantunut, mutta se saattaa johtua myös kuukautisten lähestymisestä. Pari päivää on tuntunut, että rintsikat vähän kiristää, en sitten tiedä. Eilen tosin havaitsin, että oli painauma jäänyt kupin yläosasta ihoon. Joko siis tissit on turvonneet tai liivit kutistuneet aavistuksen :D Saattaa sekin kyllä kuukautisiin viitata, paitsi en muista että olis aiemmin vastaavaa tapahtunut. Toivotaan siis parasta. Ei vaan vielä uskalla kauheasti toivoa, että olis tärpännyt.

• Kapusha

Tsemppiä Kukkotytölle,uutta yritystä vaan :) Täällä samaa hommaa !:)

Kuumeilija28; Jospa se testi sitten näyttäis plussaa ;) Toivotaan!

Mukavaa viikonloppua kaikille :)

• pikkumyy88jb

Heipä hei kaikillle! Ja kertauksena et 23v mies 24v 7 vuotta yhdes ja puol vuotta yritystä takana. Ja kapushalle et oon syöny pillereitä 16 vuotiaasta lähtien ja viime maaliskuussa lopetin. Itekki mietin et kävisi lisää ovistestejä ostamas ja yritäs tikuttaa vaik vähän pidemmän ajan ku ei siitä oviksesta nyt niin varma ole ku ei näistä menkoista tiedä. Tosiaa aika pitkä toi 38p väli. No nyt ku menkat loppuu nii mietii milloin sitä rupeis tikuttaa ja jos tästä oviksesta tärppäis...toivottavasti.. Jos nyt löytyy se ovis ajankohta. Toivottavasti vähän tasaantus toi menkkojen väli. Plussa tuulia kaikille :) Palataan ja kuin myös hyvää viikonloppua kaikille :)

• jokojoko

Ääh. Testasin nyt aamulla, negahan se :(

Ja jo tässä vaiheessa voin kuvitella miltä tuntuu se kun tämän kokee uudestaan ja uudestaan, ja alkaa miettiä "onkohan mussa jotain vialla?"

• Kapusha

Jokojoko: Voi harmi,että oli nega :/ Tiedän tunteesi tasan tarkkaan! Tosin viimesimmän testin kun tein niin ei kirpassut ehkä enää ihan niin paljoa. Nyt tässä kierrossa ei testiä tarvii tehäkkään, säästympä edes yksiltä itkuilta!:)

Pikkumyy:
      Mullakin oli kierto ensin ihan mitä sattuu,mahottoman pitkiä. :( Jospa se siitä kohta sullakin tasaantuisi,onhan pillereiden lopettamisesta kohta jo sulla puoli vuotta! :) Ei mullakaan ihan tarkka vielä ole,mutta nyt jo lähempänä normaalipituutta. Harmittaa kun se kierto voi heittää sen 5 päivää ku siinä ajassa kerkii jo unelmoimaan että ois raskaana :(

Kyllähän oli taas raskasta olla sukulaistytön synttäreillä. Paljon samanikäisiä ja kaikilla lapset. Aloin jo tuskastumaan eikä sitten kauaa voinu viipyä, kun ei ollu muita puheenaiheita kuin lapset. No sikäli jos itsellä olisi vauva niin kyllä sitä siitä varmaan pitkälti puhuis, mutta nyt kun näyttää olevan sula mahdottomuus raskautua niin harmittaa aina kauheesti kun joutuu sivusta kuuntelemaan :(

• jokojoko

tiedän tiedän: ei saa jälkikäteen katsella testin viivoja... MUTTA, aamuiseen testiin (clearblu. en heittänyt pois, en tiedä miksi säästin) oli päivän aikana ilmestynyt plussan alku! laittoi sydämen pomppimaan, vaikkei sitä saakaan tuijottaa... pieni "josko sittenkin?" :) kuukautisia ei vieläkään näy ei kuulu.

• -eve-

Hei kaikille!

Malttakaahan vähän, kyllä sen sitten huomaa, kun on raskaana. Turha niitä testejä on ostella jos raskaus on toivottu !!

• Huomenta kaikki!

Olimme perjantaina kaupungilla ja join muutaman siiderin, klo.22 tulimme kotiin ja aloin heti nukkumaan, nukuin 14 tuntia ja heräsin kamalaan krapulaan!! Ihan käsittämätöntä, muutaman siiderin jälkeen ei yleensä tuollaista ole! Oksensin vielä illalla ja kun klo.22 menin sitten nukkumaan, niin vieläkin oli huono olo. Nyt on jälleen heikottava olo, lämpoä ei ole, mittasin juuri. Olisiko mahdollista että olisin raskaana, mutta se ei vielä testissä näkynyt?? Että jos kroppa siksi reagoi noin voimakkaasti?
      Todennäköisempää että on joku vatsapöpö.....
      Mites teillä muilla?? :)

• Jokojoko, ei muuta kuin uutta testiä ostamaan muutaman päivän päästä niin saat varmuuden!! Toivottavasti olisi oikea viiva tuolloin :)

• kuumeilija28

Jokojoko, kannattaahan tuo testata myöhemmin, jos ei menkkoja kuulu. Itse olen pari clearbluen testiä tehnyt ja niihin ei mitään plussan haamuja myöhemminkään ilmestynyt. Huomenna sit mahdollisesti testaan, nyt kp29. Saattaa olla toki liian aikaista, mutta varmaan sit loppuviikosta uusin, jos ei menkkoja kuulu. Ja jos nää oireet liittyy raskauteen, on tuo kierto nyt lähempänä 28 päivää kuin sitä 33. Täällä vähän samantapaista kuin kukkotytöllä. Tässä tällä viikolla tuli pari siideriä juotua ja oli aamulla pikkasen paha olo. Eikä tavallisesti tule tuollaista oloa. No, tästä eteenpäin onkin sit nollalinja, kunnes sit menkat alkaa ja voi olla varma ettei ole raskaana. Tai sit parhaassa tapauksessa se nollalinja jatkuu ainakin ens kesään asti. :)

• Vauva-11

Heippa kaikille!
      Vähän kertausta.. Ikää 36v., tällä erää muutama kuukausi tosissaan yritetty raskautua ja tuolta aiemmalta palstalta siirryn pari viikkoa sit "plussaanneena".. nyt kuitenkin sellanen olo, et taitaa olla menossa kesken tämä(kin) raskaus :-(
      Mulla oli pari vuotta sitten tuulimuna, mikä meni kesken näihin aikoihin. Nyt on pari päivää tullut ruskeaa tuhruvuotoa pyyhittäessä, eilen illalla ja tänäaamuna vähän verisempää vuotoa pönttöönkin asti. Viikkoja vasta 5 plus 3. Terv.hoitajaystäväni sanoi, että tonne 7.viikolle olis hyvä odottaa, jotta ultrassa varmasti näkyy, mitä tuolla masussa tapahtuu. Ellei ala kunnon kuukautismainen vuoto, siinä tapauksessa voi tulla aiemmin. PITKÄT PÄIVÄT EDESSÄ..
      Mutta itsellä sellainen olo, et ei tuolla taida mitään olla (raskausoireista huolimatta) ja henkisesti yritän valmistautua keskenmenoon. Tän kokemuksen jälkeen hakeudutaan kyllä jo jonnekin tutkimuksiin, koska tuon iän puolesta ei oo enää aikaa odotella kolmatta km. Mä selvästi raskaudun suht äkkiä, kun on siittiöitä tasaisesti tarjolla, mut tää raskaana pysyminen tuntuu olevan hankalampaa.
      Tämä siis mun tilanne tällä hetkellä, mut täällähän on jännät paikat monella menossa.. Toivottavasti niitä plussia alkaisi nyt satelemaan oikein roppakaupalla :-)

• jokojoko

:( menkat sitten taisi alkaa. oon ihan maassa! en pysty millään tota ukkoakaan säästään pahalta ololta. :( ehkä jotain oli alkamassa (kun oli kovat oireetkin ja useamman viikon) mutta ehkä se sitten päätti lopettaa kesken? mistä näitä tietää, aivan sama tällä hetkellä.

yritän varmaan nyt pysyä poissa täältä palstalta lietsomasta masennusta. jos sitten siinä vaiheessa tulisi takasin kun on toivottavasti jo plussannut jossain vaiheessa joskus millon lie.

nyyhkis! ei tämä tapahdukkaan ihan tuosta vaan, vaikka aina olen kuvitellut raskautuvani pelkästä suojaamattomasta hönkäyksestä? :p

KAIKILLE MUILLE plussatuulia ja hymynaamoja huudellen!

• jokojoko

ja voi ei vauva-11 :( ei kai vaan? voihan kökkö.

• Jokojoko, tänne vaan, sillä ei täällä ketään masenna, sillä ainakin itse olen jo masentunut :) Kuvittelen taas oireita, muka pahaa oloa yms. mutta en kitenkaan ole raskaana...
      Vauva-11, tsemppiä sulle, kyllä se vielä onnistuu ja kaikki menee hyvin!
      Jaksamista kaikille!!!

• kuumeilija28

Tänään testasin sitten apteekin omalla testillä ja nega tuli :(
      Harmittaa tottakai vietäväst, mutta pikkaisen on kuitenkin vielä toivoa. Kp30 nyt, joten saattoi olla liian aikaisin testattu, mutta ei vaan malttanut odottaa. Viimeksi kierto oli 33 päivää ja ajattelinkin nyt ainakin sinne asti odotella, josko menkat alkais ja jos ei ala, niin testata uudestaan. Onneks sai tänään muita hyviä uutisia, niin ei sitten ihan niin pahasti masenna tuo nega.

Ikävä lukea noita huonoja uutisia muiltakin, toivottavasti kaikki menis hyvin vauva-11.

• Mea83

Jokojoko, komppaan kukkotyttöä, ei tuo mitään masenna, eikös tämä ollut juuri sitä avautumista varten? ;) Kuumeilija, toivoitaan, että liian aikasin tosiaan testasit.

Itellä eilen ovulaatiotestissä plussaa, tänään ovulaatioon viittaavaa vuotoa ja halut katossa. Taitaa siis tosissaan olla ovulaatio päällä. Eilen ja tänään aamulla tulikin harrastettua makuuhuoneaktiviteetteja,täytyy mies illallakin toimeen houkutella. Jos vaikka tärppäisi :)

• Hei taas.
      Tää on ihan kauheeta, en pysty ajattelee mitään muuta kuin raskaaksi tulemista!! Tuntuu niin kamalalta...
      Sit kun tosiaan taas on sellainen olo et olisi raskaana, paha olo, vatsaa nipistelee ja koko ajan nälkä... ja mikä harvinaista, vatsaan oikeen sattuu kun se on tyhjä. Nyt seurailen noita tissejä,että tuleeko niihin jotain muutosta...
      ja kuitenkin järki sanoo,etten kuiteskaan raskaana ole.

Mutta onneksi täällä mua ymmärretään :)

• Toffuliini

Heips kaikki.. Mitäs täällä on tapahtunu, oon pudonnu kärryiltä.. Mikäs vauva-11 tilanne ? :(

Mitäs muille kuuluupi ? Eihä teitä haittaa, vaikka välillä täällä käynki kirjottelemas, vaiks oonki jo plussannu ? :)

• Vauva-11

Toistaiseksi kaikki hyvin! Vaikka eilen illalla olin varma, et tää on kohdunulkopuolinen tms. Alaselkä- ja vatsakivut yltyivät aika inhottaviksi.. Joten tänään päivä vietetty sairaalassa veri- ja virtsakokeineen ja pääsin sit lopuks ultraankin. Kyllä siellä ultrassa näkyi "kaikki kohdallaan", kohdussa sikiöpussi, ruskuaispussi ja jokin pienen pieni liikkumassa :-) Gyne meinas vaan, että ei tällanen vuoto tule aina sikiöpussista, voi tulla kohdun limakalvoilta, kun kohtu kasvaa. Eli TOISTAISEKSI KAIKKI HYVIN:-)
      Jaksamisia ja tsemppiä kaikille!

• Liityn seuraanne, jos sopii...=) kopsasin tekstini tänne.
      Eli vauva on ollut toiveissa keväästä alkaen ja tärppi tuli kesäkuussa,mutta meni kesken rv 5 1, oli ns kemiallinen raskaus.
      Haamun plussasin tässä raskaudessa rv 4 1.

Normaalit menkat tuli keskenmenon jälkeen ja nyt kp 27/27-30.

No, hätähoususena testailin jo viime lauantaina apteekista saatavalla herkällä testillä, jossa sanottiin että parhaimassa tapauksessa antaa positiivisen tuloksen jopa neljä päivää ennen menkkojen oletettua alkamispäivää.
      No minä testasin siis ainakin kolme päivää liian aikasin.
      Mutta kuiteskin taas oviksen mukaan menkkojen kuulus alkaa tänään.
      Mutta kai se oletettu menkkojen alkaminen kannatas fiksuna laskee pisimmän kierron mukaan, ja kun mulla tota heittoo ny on välillä muutamalla päivällä.
      Eli siis lauantaina tuli tyylipuhdas nega.

Oireet seuraavanlaiset: Jatkuva pissalla juokseminen, tajuton uupumus,jos vaan voisin niin nukkusin kokoajan. sitten alavattan kipristely ja vasemalla on venytyskipua, siis munasarjan tietämissä.
      Valkovuotoa ehkä normaalia enemmän, mut ei hiivaa ainakaan ole, ku ei kutia tms.
      niin ja ne lämmöt, ne on 37.0-37.2, kun normaali lämpö on siinä 36.5-36.7, ja siis tuo lämpö pyörii nois lukemissa oli vuorokauden aika sit mikä hyvänsä.
      ja mittaan siis aina samasta paikasta, eli suusta, eli mittaan ennen ovista jo lämpöjä ja ne on siis nuo mun peruslukemat ja oviksen jälkeen ne nousee.
      Nyt lämpöjen nousun jälkeen aloin paleleen.
      Rinnoissa ei muutosta,ainakaan vielä.

Mä en sit tiiä kuinka paljon annan, tai osaan antaa arvoa noille lämmöille, mulla takana siis kaikkenkaikkiaan kuusi raskautta, joista viisi mennyt kesken ekalla kolmanneksella.
      Ja esim kuitenkaan tässä ainoassa täysaikasessa ja muutoinkin normaalissa raskaudessa ei kuumemittari värähtänyt normaaleista lukemista.
      Ja sit myöskin täs normaali raskaudessa rinnoissa ei alkuraskaudessa tapahtunut muutoksia,hämärä muistikuva ois jostain sellasesta et suonet näky rinnoissa selkeemmin ja ne kutisi,mut en kyl muista missä vaiheessa,kuitenkin sen raskauden alkumetrit oli neljä vuotta sitten.
      Pahoinvointi kyllä alko rajuna jo seitsemännellä viikolla ja jatku aina puoliväliin.

Nyt sit tämä viimeisin raskauteni, joka keskeytyi varhaisilla viikoilla, olin samankaltaista oirekirjoo kun nytten, hauska yhteensattuma joka pisti hivenen mietityttään että tosiaan sillon kesäkuussa menin lääkäriin ku pissatti vaan, joutu siis yölläkin juokseen veskis, no ottivat näytteen josta löyty jonkinverran valkosolua, mut ei muuta tulehdukseen viittavaa, eikä niinikään bakteeriviljely osottanut tulehdusta,uumoilin kyllä raskautta,mut ei tuolloin viittineet sitä päivystyksessä tehä, no tein sen itse ja sain plussan, ja niinkuin aikasemmin mainitsin se oli haamu.

Kotitestin jälkeen mittailtiin hcg arvoja, ne oli auttamatton matalat ja tiesin jo ekasta määrityksestä että huonosti käy, lukemat oli rv 4 3 92, rv 4 5 102 ja vuodon alettua ne laski äkkiä 25.
      vertailun vuoksi normiraskaudessa ne oli rv 4 2 1532 ja rv 4 5 4700 ja 6 1 jo toistakytätuhatta.
      ja sikiöpussi näky ekassa ultrassa joka tehtiin tollon rv 4 2 ja sikiö sykkeineen tollon 6 1 ja nyt edellissä ei näkynyt mitään.

No nyt vajaan viikon taas pissalla juoksua tosiaan ja tänään ajattelin et jos se ois sit kuitenkin ihan oikea tulehdus, vaikka ei kirvele, polttele tms.
      Annoin näytteen, ja tuloksena valkosolut koholla!
      Mutta ei selkeää tulehdusta.
      Oli myös hivenen proteiinia näytteessä ja verta minimaalinen määrä,siis se ei näkyny edes silmällä se veri.
      Lääkäri sano et se ei ole merkityksellinen eikä tarkota välttämäti tulehdusta,sano vaan et vaikuttaa et rakko nyt ärtynyt runsaan virtsaaminen sen vuoksi, et tulos viittaa siihen, anto varuiks antibiootti kuurin, mut nyt täytyy odottaa viljelyn tulosta.

Mulla on aikasemmin ollut yksi kohdunulkoinen raskaus, vakavine seurauksineen,oikea munajohdin repes rv 8 0 ja osa munasarjasta tuhoutu ja lääkäri ne poisti, munasarja kuiteskin jätettiin, tuhoutunut osa poistettiin,mut toimii kuiteskin...kai, siis se on todettu nyt näin jälkeenpäin polykystiseksi.
      Tämä kohdunulkoinen oli ensimmäinen raskauteni.

Eli raskaus voi vain alkaa vasemmalta, ja nyt ne hyvin lievät kiputuntemukset on siel vasemalla.

Kävin ostaan nyt sit uuden testin,tossa se nyt kuumottaa,mieti vaan et koska se nyt ois fiksuinta tehä.
      osaisko joku antaa vinkkiä?
      ja oisko hyvä ottaa aamupissasta?

Mua pelottaa, niin monta keskenmenoa takana, tajuan kyllä et luonto on tehnyt tehtävänsä ja et mun kroppa ei ole ollut ilmeisesti valmis raskauteen, koska mulla kuitenkin,ikävä kyllä taustalla huumeiden käyttö,mutta pian tulee täysin puhdasta aikaa 9kk.
      Mutta koskaan raskauksien aikana en ole käyttänyt,et sen verran järkeä sit kai on ollu.
      Mut musertavia ne on ollu,ja pyrkimykseni ei kuitenkaa ole se että vauva korjaisi päihdesairauteni.
      Ja muutenkin elämä muuttunut täysin ja pojan kanssa paljon vietän aikaa,poitsu pääsee pian oleen myös mun luona, nykyistä enemmän.

• Vauva-11, ihanaa että kaikki on kunnossa!!! Hyvää jatkoa sitten loppuraskauteenkin!!
      Toffuliini, tule vaan piipahtaa täällä, sähän tän aloititkin :)

Ja tervetuloa Nimolin :)

• Kapusha

Tervetuloa vaan uusille :) Eikä yhtään haittaa Toffuliini vaikka käyt tännekkin kirjottelemassa, olithan vielä vähän aikaa sitten yksi meistä ;)

Mulla palaa kyllä hermo näitte mikälie vatsakramppien kanssa. Vasemmalle munasarjojen kohalle sattuu välillä ja muuten juilii jostain kohdun läheltä. Eilen nukuin 16h eli ilta 16 tähän aamu 8... Väsytti niin etten meinannu pystyssä pysyä. Selkä ei tosin oo kipee niinkuin siinä kohtutulehduksessa. Taidan vaan olla liian tietoinen kaikesta mitä mun kropassa tapahtuu :DD Luulotauti voi olla toinen nimi ;)

Ihanaa vauva-11 että kaikki on hyvin !:) Nyt koitat vaan rentoutua ja alkaa nauttia odotuksesta!:) Olet sen ansainnut!

Täällä on nyt menossa kp 24,eli vielä odottelua siihe ovikseen ... Pitäs kyllä keksiä jotakin aktiviteettia että menis aika nopsaa!!!:) Ei malta oottaa,kun taas näki yhden kaverin vauvan kuvat niin oikee sydämestä vihlas, kun nin haluis oman!

• pikkumyy88jb

Hei vaan.. Olipahan sit viikonloppuna kaverin vauvan kastajaiset. Ois varmaan pitäny jättää menemättä ku rupes suorastaan vi***taa ku siel oli näitä vanhoja kavereita ja just se toinenki kaveri joka tuli vahingossa raskaaksi (ja siis joka ei edes pidä lapsista) tulee kyselee et ei teillä vielä lapsia vaikka niin kauan olette ollu yhdessä? Että miksi? Oli vähän silleen niinku et ois tehny mieli sanoa et koko ajan täs yritetään.. Jotenki masentaa taas vaihteeks.. Sit tää mun kaveriki siis se joka ei lapsista pidä oikein puhuu et onneks ei viel synny tämä pentu et pari kuukautta viel jäljellä ONNEKS. Nii et ei taida hirveesti lapsen tuloa odotella. Ois tehny mieli sanoa et mitä oot ryhtyny lasta sit tekemään jos ei vois vähempää kiinnostaa. Ja ymmärrän toki jos suhde on tuore mut nää on tän miehen kans on tuntenu joitai kuukausia. Se ei oo oikein kenenkää kans hirveen kauan pärjänny kyllä. Mut mikäpä mä oon muita arvostelee. Nää on vaan mun mielipiteitä. Ehkä on vaan vähän semmoinen ärsyyntyny fiilis. Pakko avautua. Mut nyt ois omat menkat lopuillaan ja pitäs käydä ovis testejä lisää ostamas nii rupeis täs jossai vaihees tikuttaa et ovuloiko sitä ollenkaan.

Kukkotyttö81 mul on ihan sama et tuntuu et ei pysty muuta ajattelee ku sitä raskautta. Ja sepä se ku mullaki on kahen viimesen kierron ajan ollu menkat myöhässä nii oon ollu olevinaan ihan sata varma et oon ollu raskaana. Edellisen kerran kävin jo jonkun vauvan bodyn ostamassa. Oli oikeesti ihan vihoviimenen juttu. Pitää varmaan sille kaverille antaa. En kyl enää mitään osta ennen kun olen se sata varma. Kyl tuli sit tippa linssiin ku ne menkat sit alkoivatkin..

Jokojoko et kyl todellakaa ketään masenna tai et kyl mua ainakaan voi masentaa ku on jo valmiiks maassa. Mut hei sitä vartenhan tämä on avautumista ja yritetään ainakin tsempata toisiamme :) En tiiä kyl jotenki pahalta tuntuu ku kaikki mun ympärillä saa vauvoja ne mun kaverit ja poikaverin sisko missä mun oma vauva viipyy?? Sais haikara tuoda jo.. Onnee vaan toffuliini ja vauva11 kyl se aika meidän muidenkin tulee mä ainaki niin toivon sitä itselle ja teille muille myös :) Palaan vähän parempana päivänä asiaan. Rupeen täs ovista oottelemaan..

• Hei taas. Kirjoittelen taas tänne...
      Ovulaation pitäisi olla joskus torstaina/perjantaina, joten siihen yritetään!! Sitten alkaa taas jännäys :) Kumpa nyt tärppäisi!! Seuraavien kuukautisten pitäisi alkaa joskus 16 päivän tienoilla, jos kierto olis jo tasoittunut! Aiemmin ollut tarkka, noin 30 pv.

On tää sellaista kauheeta odottelua, oikeeta piinaa!! Mut toivottavasti se odotus ja yritys palkittais jo pian :)

• jokojoko

kiitti kaikille! :) niinhän se on, täällä jos missä tsempataan ja ymmärretään. olo jo positiivisempi (ei voi sanoa parempi, menkat ennallaan kipuineen kaikkineen toisin kun edelliset jotka oli ihan "onnettomat"). ja kyllä mulla(kin?) vaan on upea ukko, osasi juuri oikeilla keinoilla mua piristää, ja totesi lisäksi että kyllä se onnistuu! :)

huh vauva-11! onneksi kaikki hyvin ja jotain "pientä" näkyi. ja TOTTAKAI toffuliini vierailet täällä, kuten sanottu, sähän tän aloitit ;)

• Kapusha

Huoh,aika matelee! :S Täällä menossa kp 26... Menkkojen pitäisi alkaa joko perjantaina tai sitten viikon päästä. Kun normisti kierto ollut sen 31-33pv mutta viimesin oli 28,et kummas mukaa tässä nyt sitten mennää???

Tiedän niin tunteesi,pikkumyy. Ja varmasti tietää jokainen jolle ei raskautuminen ole ihan niin nopeeta! Ite en voi mennä katsomaan kaverin vauvaa, koska itkien lähden kuitenkin pois. Oon yrittäny vähän vältellä semmossia tapahtumia missä tiedän että on kaikki kaverit lapsineen. Olkoon itsekästä, mutten halua itselle sitä pahaa oloa mikä sen jälkeen voi jopa päiviksi tulla :( Paha ihminenkin ehkä olen, mutta itseäni yritän vaan suojella.

Mä en jaksa odottaa reilua 2 viikkoa siihen ovikseen!!! Voisin vähän kelata kelloa .. :P
      Vatsan kramppailu jatkuu edelleen, väsymys on aivan kamalaa. Jos en tietäis paremmin niin sanoisin että nyt varmasti oon raskaana. Plus että nyt kahtena päivänä on ollu menkkamaisia kipuja että ehkä ne sieltä sitten kohta saapuu...

• Heiluteltiin eilen peittoa ja seuraavaksi torstaina kun pitäisi olla se varsinainen ovispäivä :) Jos nyt ei tärppää, niin ei sitten millään :)

Kapusha, jännätään ja odotetaan yhdessä!!! Täällä kans vatsakramppeja ja ihan tajuton väsymys, mutta ei se raskautta ole! Netissä oli sellainen kuukautiskalenteri,niin vatsakrampit kuuluu tähän kierron vaiheeseen... valmistavat ovulaatioon...

Mutta kyllä se tästä, on jotenkin varma olo,että NYT tärppää :)

• A

Noniin. Piiiitkästä aikaa mäkin olen taas mukana keskustelussa! Voi että mitä seikkailua jouduin harrastamaan, kun joka ketjun lopussa lukee samat "no me tehtiin uus ketju se ja se ni menkää sinne juttelee" :D

Mulla tosiaan se edellinen "raskaus" osottautui pelkäksi luulotaudiksi, eli menkathan sieltä sitten lopulta alkoi vaikka olin olevinani ihan varma että NYT on tärpännyt. Tällä kertaa on vähän samanlainen tilanne, paitsi että se ei ole yhtään samanlainen, haha. Ovulaatiota en bongannut muuten, kuin FertilityFriendin ja PeSun laskurin avulla, ja sekin huomio tapahtui vasta jälkeenpäin. Mitään kipuja tai limoja ei tullut, enkä kuollaksenikaan muista pupuiltiinko me miehen kanssa sillon...

Yleensä mulla alkaa n.viikkoa ennen menkkojen alkua rintojen kipuilu, siis joko pelkät nännit on kipeinä tai sit koko rinnat aristaa ihan kunnolla. Nyt ei ole mitään tuntemuksia. Ne tulee kohta kipeiksi korkeintaan siitä kun jatkuvasti kokeilen onko ne jo tulleet kipeiksi :D
      Muutenkaan ei ole yhtään mitään tuntemuksia, ei raskauteen eikä menkkoihin viittaavia. Vähän hölmö olo. Ja menkat tosiaan myöhässä nyt toista päivää.

• jokojoko

apua!

millanen on alkuraskauden keskenmeno? noin niinkun fyysisesti, tuleeko jotain ulos ja jos niin minkä näköstä? :/

mulla (kuten aiemminkin ehkä todettu) yleensä runsaat kivuliaat kuukautiset. edelliset oli siihen nähden niukat ja lyhyemmät ja kivuttomat. noh, nämä sitten taas "normaalin" tuntuiset. kunnes tänään iski noin vuosisadan vatsakivut (?) ja äsken tuli vuodon mukana sellanen iso klimppi! ei ihmekään jos piti kaksin kerroin voivotella kipua... :(

nyt ei koske enää juuri mihinkään mutta oksettaa. kokemusta tällaisesta? olihan se vaan pakkautunutta verta, eihän se voinu olla minkään alku? :/

• Kapusha

Jaahas,tästä taisi tullakkin sitten se pidempi kierto! Jos olis huomenna alkamassa niin oisin tänää itkeny silmät jo päästäni :DD Pillereiden lopettamisen jälkeen PMS-oireet on ihan kamalat ... :o Ainoa hyvä puoli se olikin pillereissä.

A: Täällä meni kanssa tän kierron ovikset ihan persiilleen! Typerä työ kun häiritsee tätä vauvaprojektia :P Pittäis varmaa työvuorot pyytää sillee ku tietää suunnillee oviksen ajankohdan et sillon vaikka pitäs ylityövapaat ;D

• wannababy82

Moikka!

Tänne kuuluu aika huonoa. Eli viimeisestä Terolutista nyt 15 vrk ja tyhjennysvuotoa ei ole kuulunut...varasin tänään ajan lapsettomuuteen erikoistuneelle gynelle yksityiselle..
      On vaan aika masis fiilis ja sellainen tunne, et mun vissiin kannattaa siirtyy tonne lapsettomuuspuolelle.
      Jotenkin vaan ottaa päähän, kun ei oo ees mahollisuutta raskautua, odotella ovista ja jännätä alkaako kuukautiset, kun kropassa vissiin vähän enemmän vikaa. Mä oon vissiin nainen ulkoapäin ja sisältä joku viallinen...

• Kapusha

WannaBaby: Ikävää kuulla :( Toivottavasti nyt löytyisi joku syy miksei vuoto ole tullut,Tsemppiä sinulle!

älä suotta poistu täältä,kyllähän sinä täällä meidän kanssa voit keskustella!!:)

• kuumeilija28

Tais sitten kuukautiset alkaa. Päivän pidempi kierto kuin viimeksi. Vaikka tässä toivonkin, että noi ei ois kuukautiset. Tuli pyyhkiessä hieman verta, seuraavalla käynnillä ei sit mitään. Viimeksi alkoi kyllä ihan kerrasta kunnon vuoto. Mut eiköhän se tuosta ala. Ei jaksa ees uskoa et ois jotain kiinnittymisvuotoa tms. Pitänee ostaa ovistikkuja ja parin viikon päästä alkaa tikuttelemaan. Näkis sit, tapahtuuko tuolla mitään. Ei tietysti vielä aihetta huoleen, kun oli vasta toka yritys pillerien jälkeen, mut saa sillä sitä mielenrauhaa sitten. Viimeiset pari viikkoa on ollut muutenkin aika stressaavia, liekö sekin vaikeuttaa osaltaan tätä.

Olisi varmaan viisainta siirtää tätä hanketta tuonne talveen. Koska olen jonossa tähystysleikkaukseen ja tuskin sitä tekevät jos raskaudun. Ei vaan ole mitään tietoa milloin sit sinne pääsee, varmaan loppuvuodesta. Ja kuitenkin pystyn vaivani kanssa elämään vaikka sitten ensi kesään asti. Työntekokin näyttäisi ainakin tällä hetkellä sujuvan, tosin vasta pari päivää oon ollut siellä saikun jälkeen. Polvi siis on vähän hajalla ja työ on sellaista, että se joutuu rasitukselle.

Pitäis osata suhtautua rennommin tähän ja ajatella vaan, että tulee jos tulee. Ja jos ei ennen tähystystä, niin saan sen ainakin sit alta hoidettua pois. Mutta se onkin helpommin sanottu kuin tehty. Ja kun molemmat haluttais kesävauva, niin ei helpota tilannetta :D Tosin seuraavasta kierrosta jos raskautuisi, olisi se kaikkein paras, koska miehellä olis sit kesälomalle mahdollisuus jäädä ja tietenkin pitää isyysloma samalla. Tokihan vielä kuukautta myöhemminkin olisi ihan hyvä ajankohta. Vaikka loppupeleissä ei sillä ole väliä, vaikka tulis keskellä talvea, kunhan on terve.

• Kapusha

Täällä nyt sitte kp28 eikä mitään näy. Kipristelee alavatsaa muttei mitään menkoista enteilevää... *ituttaa nyt taas ihan tää kierron heittely! Olis tasasesti tai edes sitte muutaman päivän heitto,mutkun nyt sitte pitää ens keskiviikkoon asti ootella :(

Sain ainaki ite mielenrauhan kun tein ne ovistestit. Ainakin tiesin että kroppa toimii niinkuin pitääkin :>

Pitäis osata ottaa rennosti vaan, mutta ainakin itellä se tuntuu olevan vaikeeta. Nytkin takaraivossa joku huutaa että ahaa menkat on myöhässä, kun viime kierto oli 28pv. Se olisikin aikamoista, koska oviksen aikaan oli hyvä jos edes kerittiin nukkua samaan aikaan :D

• A

Tota kierron heittelyä on näköjään liikkeellä... Täällä kp 31/25. Eilen ja toissapäivänä oli hirveästi menkkakipuja ja lopulta ne tissitkin sitten kipeytyivät. Tänään menkkakivut senkun jatkuu, mutta tissit on palanneet lähes normaalitilaan.. Ja aamulla paperiin tuli pyyhkiessä pari tippaa verta. Vatsaa jomottelee taas ja koko ajan on sellanen olo, että kohta ne alkaa. Alkais nyt ees kertarysäyksellä, ettei tarviis ootella ja jännätä että tuleeko ne just sillon ku oon käymässä jossain missä ei oo mitään mahdollisuutta käydä vessassa :/

• Kapusha

Hävisin taistelun itseni kanssa ja tein testin. Puhdas nega :( ois ollu plussa, mutta oispa se ollukki aika epätodennäköstä. Eli nyt typerää odottelua että ne menkat ees joskus alkais ... huoh :(

• jokojoko

Noniin. Vai tämmöistä täällä tapahtuu, mitä kenelläkin... Noh, aurinko paistaa lopulta kuulemma risukasaankin! ;)

Menkat loppui. Tuon aiemmin mainitun klöntin (?) jälkeen vuoto rauhottui ja lähestulkoon loppui kokonaan. Nyt mulle sitten tuli TAAS paha olo? Sekä tuntuu että olisi jälleen kuume nousemassa. Oiskohan sitten jotain hormooneihin liittyvää kun en kerran (mekkojen perusteella) raskaanakaan ole?

Vähän tekisi mieli taas tehdä testi, vaikka menkat tosiaan juuri loppui. Lääkäriin olen joo menossa, kunhan saan ajan varattua. Että ehkäpä jotain siellä sitten selviää syyksi "kummalliseen" oloon, mikälie puutostila tms? Ehkäpä pitäisi lykätä hetki tätä vauvavauhkoilua, ottaa aikalisä. :) Ei kai tässä meillä mikään kiire ole.

• jokojoko

mekkojen tai menkkojen, kuinka vaan ;)

• nojo

Moi
      Täytyi heti kirjoittaa tänne kans ku oli niin samanlaista porukkaa! :) Avopuolison kanssa oltu 8 vuotta yhdessä ja vauvasta puhuttu pari vuotta ja nyt ensimmäinen yritys menossa. Nyt kp 28/28-33, testin tein tänää ja nega oli. Huomenna pakko taas aamulla testata vaikka kai ois parempi pari päivää vielä odottaa..? Yllättäen mulla on olevinaan kaikki mahdolliset "raskausoireet" varsinki ku oon paljon muiden "oireista" käyny lukemassa. :D Vaikka tää on vasta ensimmäinen yrityskerta niin ihan kauheeta jos ei heti tärppää.. :( Nyt ois niin täydellinen hetki raskautua. Niin ja oon 28v.

• hei taas!

Täällä odotellaan nyt tärppäsikö!! Jotenkin on outo olo, kiinnittymisen pitäisi tapahtua nyt ihan pian ja alan odottelee jos oireet alkais, siis raskausoireet! :)
      OI KUMPA NYT TÄRPPÄIS!!!!

• Kapusha

Tervetuloa uudelle kuumeilijalle :)

Täällä kp 31/33(ilmeisesti) ja ei mitään merkkejä MISTÄÄN. Vatsaa nippailee vähän väliä, väsyttäis 24/7. Mieskin jo ihmetteli eilen, et mikä ihme mulla on kun jatkuvasti väsyttää. Ainoa päivä millon oli edes joksenkin pirtee oli lauantai ku nukuin ensin 10h yöunet ja siihen päälle 2h päikkärit. Syysväsymys tai loman jälkeinen väsymys taitaa olla :P Eiköhän ne menkat sieltä keskiviikkona tuu ja sitten taas odotellaan ovista ja sitten ne piinaviikot!!!

Toivotan Kukkotyttö sulle tsemppiä!:) Toivotaan että ne oireet sieltä tulis ja plussa pärähtäis ;) Toivottavasti meillä menis ens kierto paremmin kun tämä kierto, että kerkeis edes yrittää :P

Lueskelin tossa eilen jotain artikkelia vauvanyrityksestä ja siinä kovasti sanottiin että jos vuoden päästä ei kuulu niin sitten hoitoihin. Jotenkin tuntuu että vuosi on kuitenkin suht lyhyt aika,varsinkin kun meni se 9kk siihen että kierto oli mitä oli ja menkat saatto tulla 2-3kk välein :o Niin käytännössä meillä ei oo vuotta vielä yritystä koska 9 kuukauteen ei varmaan ovistakaan ollut ... :o Ehkä ens kesänä sitten kattellaan jos ei kuulu ...

Mikäs muilla on tilanne?:) Kerrothan Jokojoko mitä se lääkäri sitten sanoi! Toivotaan ettei ole mitään vakavaa tuon pahoinvoinnin ja muun takana.

• haavemama

Heipparallaa.Mieki taidan tänne liittyä.Pikkasen kuumetta ilmassa,tosin vielä pillreitä jäljellä marraskuuhun asti.Onko muita jotka on lopettanu e-pillerit ja kenties yrittää vielä tai kuinka pian raskautunut?Itse olen syönyt 11-vuotta.Marraskuussa miehen kanssa oltu 5-vuotta yhdessä (mies kohta 30v ja minä 28v),itse sain vakituisen työpaikan kesäkuun alusta,jotenkin vain sitä on tuudittautunut aina hakemaan lisää pillereitä-ihan kuin sitä odottaisi vielä, että olisi täysin kypsä äidiksi.Mutta voiko sitä olla täysin kypsä?Taitaa raskaus aika kypsyttää siihen kun näkee ja tuntee vauvan kasvavan omassa masussa?Meillä mies ollu valmis lapsentekoon jo paro vuotta,minä itse olen ollut se jarru.En pelkää odottamista enkä synnyttmämistä,vaan pelkään sitä,että mitä se konkreettisesti sitten on kun lapsi on maailmassa.Sitä miettii kakennäköistä,että jos ei jaksakaan olla hyväntuulinen ja super-energinen mamma.Jos tuleekin koliikki-vauva ja itkua on yöstä toiseen.Itselläni ei hirveästi kavereita kun ystävät jäivät opiskelupaikkakunnalle.Luulen,että kaipaisin kauheasti vertaistukiseuraa odotusajalle ja vauva-ajalle-jonkun jonka kanssa jakaa kaikki ilot ja ahdistukset.Onko muilla vastaavia tuntemuksia?

• Hei Haavemama ja tervetuloa! Itse lopetin heinäkuussa pillerit ja nyt eka varsinainen yrityskierto :) Ensimmäinen lapsi olisi kyseessä!
      Olen itse muuttanut vasta tänne Turkuun ja kaikki kaverit ja sukulaiset jäivät kauas, joten ei tukiverkkoa olisi :( itsekin olen tuota miettinyt, mutta uskon että silti pärjäisin. Puhelin kuumana vain ja onneksi mies sentään on tukemassa!
      Mulla kanssa vasta viime vuonna saatu vakkarityö ja siksi nyt uskallan tähän vauvantekoon ryhtyä!

En jaksaisi odottaa, että tärppäisi, aika tuskaa tää odottaminen on :/

• Kapusha

Mulla vaan jotenkin on semmoinen olo,että haluan sen kaiken yövalvomisineen ja puklaisine vaatteineen. En oo oikeestaan miettinyt että miten jaksaisin. Ehkä eniten koko hommassa pelkäisin supistuksia. Mulla on kyllä uskomattoman korkea kipukynnys tämmöisissä asioissa, mutta ehkä siinä tilanteessa ottaisin kiitollisena ne supistukset vastaan kun tietäisin että kohta on pikkunen sylkyssä :)

Mie uskon kanssa, että äidiksi/isäksi kasvetaan. Ei koskaan voi olla valmis!:) Ainakin itsellä sata ja yksi tapaa millä päättänyt että jos lapsi tulee niin miten kasvatetaan. Mutta kuuleman mukaan kaikki karisee aika nopeesti kun vauva kasvaa ;D

Tulee muuten LIV:ltä hyvä dokkari eri-ikäisistä äideistä... Harmittaa vaan katsoa, kun on tosi nuori tyttö joka jo toistamiseen raskaana samalle miehelle :( Ja ekaa odottaessa jo kertaalleen häipyny ja nyt taas...

• kuumeilija28

Alkoihan ne kuukautiset sitten kunnolla, niinkuin arvelinkin. Jos sitten se kolmas (yritys)kerta toden sanoisi. Nyt oli kierto 34 päivää, viimeksi 33. Eli aika hyvin kuitenkin toistaiseksi vakiintunut. Jotenkin vaan pari päivää masentanut, vaikka ei tosiaan ole kuin pari kuukautta yritetty. Ja kun on muutenkin stressiä. Onneksi tänne edes voi vähän purkaa ajatuksiaan. Miehelle kun ei kaikkea viitsi jutella ja samalla stressata häntäkin. Mietin tuossa, että "onneksi" ei ole noita vauva uutisia lähipiirissä just nyt, niin eiköhän sit ilmeisesti yksi tuttava pariskunta ole saamassa lasta. Toki onnellinen heidän puolestaan, ja enhän tiedä, miten kauan ovat yrittäneet, vai ovatko edes. Mut silti tuntuu jotenkin pahalta, kun ei meillä vielä ole tärpännyt. Nyt luulisi olevan taas pari helpompaa viikkoa ilman tätä stressiä, kun tietää ettei vielä ole mahiksia raskautua, kun on vasta kp2, tai 3 riippuen laskeeko jo siitä parista tipasta vuotoa vai seuraavan päivän kunnon vuodosta. Ja jos tosiaan alkais ovista tikuttelemaan tästä kierrosta, saisi varmistusta, että tapahtuuko tuolla ylipäätään mitään. Viime kierron oireet ajoittui aika tarkkaan siihen mahdolliseen oviksen aikoihin, joten kenties se johtui siitä.

• nojo

Tänään aamulla laskeskelin kp:t uudestaan ja tänään onkin jo kp 30 eikä 29..mutta, tein apteekin oman raskaustestin äsken ja tulos oli tositositosi haalea haamuplussa! Hieman siinä kuitenkin jopa näkyy punertavaa väriä. :) Jotenkin ei kyllä oo silti yhtään luottavainen olo että raskaus ois totta..täytyy tehä testi parin päivän päästä uudestaan ellei menkat ala ennen sitä.

• Heissan taas.

Ovulaatiosta on kulunut vasta 4 pv tai oletetusta, sillä varmahan en ole. Tänään vihlaisi tosi terävästi vasemmalta puolelta ja nyt on särky jatkunut. Muutenkin sellainen outo olo, hiukan heikko olo, jatkuva nälkä ja huimaa, viime yönä en nukkunut lainkaan, pyörin vaan sängyssä. Aloin ajattelee. että jospa ovulaatio on ollutkin aiemmin ja olisin RASKAANA??!!

Mutta nyt on vain pakko odottaa, kuukautisten pitäisi alkaa 16 pv tienoilla eli ensiviikolla loppupuolella saisi testata...

Toivottavasti Nojo olisi sulla tärppi!!

• Kapusha

Nyt ne menkat sitten vissiin alkoi.. :( Jotenki taas niin halju fiilis. Muutenkin ihan paska päivä takana niin tää tästä vielä puuttu.

• Kapusha

Ainiin ja se piti vielä sanoa,että ensi viikolle soittelen gynelle aikaa. Yksi tuttava oli saanut clomeja ja 2 kiertoa myöhemmin plussannut. Kuulemma lääkäri antoi niitä vain ja ainoastaan siihen,että saisivat lapsen alulle. Kysyn asiaa lääkäriltä jos se vaikka meillä auttaisi.
      Tämä päivä ollut yhtä itkua taas. Vaikka niin kovin luulin pääseväni siitä tässä kuussa.. :(

• Huomenta :)
      Nyt on kyllä tosi vahva tunne et olis tärpännyt. Nukuin taas melko huonosti ja aamulla herätessä huono ja tukkoinen olo, ja alavatsaa nipistelee :)

No, eiköhän tästä pilvilinasta tiputa taas lujaa... Taidan masentua jo valmiiksi.

Mites muilla? Ja Kapusha, kyllä se vielä tärppää :)

• pikkumyy88jb

Hei kaikille! Tein tänään positiivisen ovulaatio testin et nyt ei muuta kun peittoa heiluttelemaan :) On kyl tosi toiveikas fiilis mut katotaa ny.. Parempi ku ei odota liikoja..

• Toffuliini

Heipä hei kaikki :)

EIpä oo taaskaan täällä tullu käytyä, sori :) Ollu taas kaikenlaista, molemmat lapset silmä/korvatulehduksessa.. Ja miehelläki sit nousi tännää kuume.. Ite oon ainaski vielä pysyny terveenä.. Ei oo ollu muutako palelemista ja sit alaselkäkipuja ja alavatsakipuja.. 2 viikkoa vielä pittäis kärvistellä, sillo eka neuvola :)

Mites muilla on mennyt ? Onko kellään jo tärpänny ?

Kukkotyttö: Kyllä se nyt on siulle jo tärpänny :) Mites sulla muuten on menny ?

Ja nyt kaikille kovasti plussatuulia.. Toivon et kaikille tän palstan kirjottajille tulis jo vihdoin se kauan ootettu plussa :)

• Kapusha

Jaahas,ei ne menkat sitten oikeasti alkaneetkaan. Kp 34 menossa ja ainoastaan pari kertaa tullut kun paperiin on pyyhkinyt, niin tosi vähän verta. Hmm? oottelen nyt vielä perjantaihin tai lauantaihin asti ja teen sitten uuden testin.

Tsemppiä,Kukkotyttö. Toivon todella että nyt ois sinulla se tärppi!:) Itellä on nyt ne alavatsakivut ollu pari viikkoa ja aamuisin on sellanen olo et ois nielassu melonin ja se ois menny tonne alavatsaan :DD Hyvin selitetty olotila!:D Kuitenkin alavatsa on tosi pinkee, en tiiä mistä johtuu.

Voiskohan tää olla sitä?:)))) Nyt elättelen toiveita ja huomenna herään karmeeseen vatsakipuun ja menkat alkaa kunnolla... :(

• nojo

Moi :)
      Tänään tein taas testin (clearblue) kp32 ja tulos raskaana 1-2! Pelottaa ihan sairaasti että on kemiallinen raskaus tai tuulimuna tai kohdun ulkopuolinen tai...huh, koskahan sitä rauhottuu :D
      Mutta toivon kaikille plussaa, se ois mahtavaa!!

• NOJO, ONNEA!!!

Täällä outo olo jatkuu, tissitkin tuntuu jotenkin oudolta ja eilen huomasin että jotkut hajut tuntuvat tosi voimakkaalta... Mut kyl se pää voi tehdä kaiken tän.
      Ja itku ihan tosi herkässä, meinas kyyneleet tulla töissäkin ihan pienestä, vähäks noloo :/ Miehelle en uskalla puhua koko vauvasta, sillä on niin kamala työstressi. Joten siksi olen aika usein täällä.

Testailen vasta ensiviikolla.... silloin pitäis kukautiset alkaa...
      Kapusha, pidetään peukkuja että olisi tärpännyt :) Meillä kummallakin.

• Vauva-11

Heippa kaikille!
      Pakko käydä täälläkin välillä lukemassa, mitä porukoille kuuluu. Nyt kukkotyttö ja kapusha kuulostaa tosi jänskältä.. kuulosta IHAN SILTÄ, että olette raskaana. Noi "melonit alavatsassa", hajujen haistamiset ym. :-))
      Ja Nojo oli jo plussanut, ONNEA!

Mulla edelleen silloin tällöin pientä tuhruttelua ja toiveet ei ole kauhean korkealla tän raskauden suhteen, oireista huolimatta. Huomenna kuullaan "tuomio" ultrassa, et onneks enää ei tarvi kauaa odottaa. Tänään ois tasan 7vkoa.. Mut mikäli huominen ultra kertoo jotain muuta, palailen pikkuhiljaa tälle palstalle, jos sopii.
      Tsemppiä kaikille jännäämiseen :-)

• Kapusha

Ei vieläkään kunnon vuotoa, toivottavasti ei tulekkaan! Ei oo muutenkaan mitenkään tyypilliset menkat; ei kipua ja vuotokin on vetistä mitä mulla ei koskaan oo.

Millonkohan sitä oikeesti uskaltais tehdä testin?:) Huomenna tai lauantaina ois 3vko oviksesta menny. Pelkään vaan niin kovin, että jostain syystä menkat vaan puuttuu :( Mitään muita raskauteen viittaavaa ei oo kun tosiaan kauhee väsymys ja turvotus sekä nyt ettei menkat alkaneetkaan...
      Kertokaahan nyt viisaammat että millon mää sen testin teen?:P Tänään jo aattelin, että aatella jos nyt oon raskaana... :')

• Kapusha

PAITSI että lisäys. Tänään aamulla syödessäni aamupalaa tuli yhtäkkiä niin etova ja kamala olo että oli pakko jättää kesken koko aamupala.
      Ja tää väsymys on todella aivan sairasta. Nytkin väsyttää niin paljon että pakko varmaan kohta mennä nukkumaan. Pakko ois päivällä saada päikkärit nukutuks niin vois sitte jaksaa valvoo pidempää ku 9 :D

• tee nyt

hyvä ihminen jo testi!

• Huomenta näin 10,5 tunnin yöunien jälkeen :) Heräsin kun oli jotenkin huono olo.. Eilen huomasin että nännit ovat kipeytyneet ja kun oltiin kaupassa, ostin oliiveja!! Inhoan niitä! Ja suklaata, mitä en yleensä syö !

Mutta vessassa ramppaamistä, eikä lämpöä ole, lämpö oli eilen ainakin alempana kuin normaalisti... Kaikki muut oireet kyllä löytyy! Joten pelkään että pää tekee vaan taas tepposet! Kuukautisiin pitäisi olla vielä yli viikko??!! Eli viikon päästä sunnuntaina pääsis vasta testaamaan, ellei menkat ala sitä ennen.

Mut olishan se hienoa, jos olis ihan oikeasti tärpännyt :)

Ja Vauva-11, pidetään peukkuja että ultrassa kaikki olis hyvin! Ilmoittele miten kävi!! ja toki tänne vaan takaisin jos jotain ikävää on käynyt :(

• Kapusha

Toivon todella Kukkotyttö, että sun oirees nyt viittaa raskautumiseen!;)

Täällä tilanne edelleen sama! Ja vielä tänään kun yksi vanhempi sukulaisnainen totes, että tissit on kasvanu ja kun ramppasin vessassa vähän väliä niin totes että jaahas,nytkö teille vauva tulee :DD
      Jos en ole raskaana niin mieli tekee nyt niin tepposet että!! Jotenkin kun on semmonen olokin, että on jokin nyt erilailla kuin ennen!

Mä pidän kanssa Vauva-11 sulle peukkuja että kaikki olisi hyvin ja Kukkotytön sanoin, tottakai oot tervetullut takaisin jos jotain ikävää on. Ja saahan täällä toki jutustella muutenkin!:)

Miehelle uskalsin jo vähän mainita, että nyt vois olla... Toivotaan!:)

• Huomenta!

Täällä ei sitä lämpöä eikä kummenpaa vessassa ramppausta ole, joten olen jo alkanut ajatella, että tuskin raskaana olen :( Muuten oireet jatkuu ja vatsassa oudot tuntemukset ja selkä on koko ajan kipeä.
      Ette uskokaan miten paljon olen rukoillut, että tämä olisi nyt sitä!! Tuntuu että mieskin alkaisi innostua ajatuksesta. Hassua, että jotenkin on sellainen olo, että olisin raskaana, sellainen hassu onnellinen olo :) ja kuitenkin pelkään, etten ole!!! ja vielä pitäisi jaksaa viikko odottaa ennenkuin voi testata! Tulee pitkä viikko!

• Lisäys edelliseen:
      Olen aiempina päivinä mitannut lämpöä, se on ollut n. 35, 5 astetta, nyt mittasin kun paleltaa, on noussut 36!! siis digitaalisella!! Nousu ei ole suuri, mutta antaa toiveita :)

• Kapusha

Lämmönnousu lupaa hyvää!!:)

Tänään kyllä käyn hakemassa sen testin,kun pitää hakea muutenkin apteekista flunssalääkkeitä. Aivastelin koko viime yön ja ny sitte kurkkukin vielä kipee!! :( Ja koko yön oli ensin kylmä sitten kuuma sitten kylmä.

Mulla taas on ollu koko viikon alilämpöä... eroa ei siis oo ollu kuin 0,3 astetta,mutta kai se mun normilämpö on vaa vakiitunu siihen sitte :) Tai sitte enteili tätä flunssaa :(

Täällä on ihan samat aatteet,kuin Kukkotytöllä. Olo on kuin naantalin auringolla ja muutenkin kaikkia oireita, mutta pelkään niin kovin että testi onkin negatiivinen. Pitäisi varmaan alkaa psyykkaamaan itteään, ettei pettyis niin kovin.

• Mutta flunssa voi liittyä myös raskauteen, kun vastustuskyky alentuu voi tulla flunssan oireita :)

• Kapusha

Tein äsken testin ja selvä nega. Tein apteekin raskaustestillä, kun oli ainoa mitä tosta pikkuapteekista löyty. Kai nämä onnettomat ja ei normaalit menkat on silti ne... Pitää taas ruveta ajattelemaan että seuraavasta sitten. Nyt vaan ottaa niin paljon päähän, että tekis mieli repiä hiukset päästä. Jotenkin niin vaikea hyväksyä että tulos oli taas nega. Mutta kun ei tää tunne lähde sillä että testissä on vaa yksi viiva. No ei auta kun ootella että nää "raskausoireet" loppuu.

Nyt on kp36 ja kaks päivää ollu vähän enemmän vuotoa muttei kuitenkaan mitään siteitä yms tarvi ja edelleenkin semmosta vetistä ja ei normaalia... No minkäs teet.
      Nyt pitää sit yrittää pitää se ajatus loitolla että jos tein testin liian aikasin. Pitää vaa hyväksyä etten taaskaan ole raskaana.

• HELINÄ-MARIA

Heissan :) Pitkä lista kuumeillijoita :) Olen uusi mutta tahtoo liittyä joukkoon mukaan :D

Ikä 27.v mulla kaksi lasta, eka tuli "vahingossa" keskeytetty yhdyntä, toka tekemällä tehty ja tulin raskaaksi jo toisella kierrolla.
      Nyt sitte kolmannesta haaveilen :D
      Ei niinkään kauheesti oo tullu tarkkailtua ovulaatiota, tulee jos tulee mutta nyt sitte tässä kuussa rupesin nettilaskurin kautta katsomaan "hedelmällisiä päiviä.
      Netti laskurin mukaan hedelmällisyys nousee 3-4.9 ja päättyy 8.9 ja ollaan sillä välillä oltu kaksi kertaa nyt sitte JÄNNÄILLÄÄN mikä tilanne ;)
      Ainakin nämä kaksi kertaa o tullu helposti raskaaksi. Kovasti sitä poikaa toivois vaik ei niin väliä vaikka oliski kolmas tyttö :D nyt KP 12/24 VOI nämä päivät menis jo nopeampaa että pääsis jännityksestä, nyt si vaan peukkuja ja plussa tuuuliiaaa muillekkin

• Kapusha

Tervetuloa Helinä-Maria!:) Meitä kuumelijoita kyllä riittää!

Ne on ne piinaviikot kamalimpia!! Itsellä tässä nyt sitten 3 viikkoa ja piinailua kasassa ja vaikka negaa tänään tulikin niin oireet vaan vahvistuu. Joko mulla on vatsaflunssa tai sitten jotain iltapahoinvointia. Ja äsken huomasin selviä muutoksia rinnoissa :o
      Testaan vielä kerran ensi viikolla ihan vain varmistukseksi. Mulla on kädessä jännevaurio ja sen takia sairaslomalla. Tulehduskipulääkkeitä pitäis syödä, mutt arvatkaa uskallanko kun en 100% tiedä raskaudesta. Kaikki oireet löytyy, en tiedä voiko pahoinvointia ja rintojen muutoksia itselleen kehitellä vaikka tuntuu että mun kohdalla kaikki on mahdollista.
      Ja ihmettelin kun kuumemittari näytti aina vaan alilämpöä ja tasan samaa, niin vaihdoin patterit ja lämmöksi näytti 37,2. Ja tämä flunssakin on ainoastaan nenän tukkoisuutta ja tätä järkyttävää väsymystä.
      No ainakin sitten lääkäristä saan selvän vastauksen, kun sinne kerta olen muutenkin menossa.

Tälleen sairaslomalla on aikaa roikkua täällä ja nyt jopa tähän aikaan hereillä kun tuli illalla juotua kahvia muutama kuppi mitä en yleensä tee ikinä!

• Huomenta ja tervetuloa uusi kuumeilija!

Täällä nämä oireet jatkuu ja ruumiinlämpö on siis ollut nyt koholla :) Nännit tosi arat ja väsymys ja pahoinvointi jatkuu. Alavatsa kenkkuilee lähes koko ajan ja toi selkäsärky on jatkuvaa!
      Vielä pitäisi viikko jaksaa odottaa ennenkuin voin testata! Ei millään jaksais odottaa!
      Nyt olen niin varma että olen raskaana :) Toivottavasti olisi tällä kertaa totta!

Kapusha, ja jos sulla ei nyt ole tärpännyt niin ensikierrolla sitten :) Yritetään pitää toisemme "pinnalla" vaik se välillä aika vaikeaa on!

• Vauva-11

Kävin ultrassa perjantaina: Hyviä uutisia sieltä saatiin, vaikka pelkäsin jo pahinta. Siel oli pikkuinen kasvanut normaalisti ja SYDÄN LÖI :-)) Mulla näkyi sikiöpussin vieressä jonkunlainen verihyytymä, mikä sieltä vuotelee. Gynekologi meinas, et saattaa vuotaa viel muutaman viikon ajan, ei osannut sen tarkemmin sanoa, mikä se on, mut ei pitänyt sitä mitenkään vaarallisena, kun muuten oli tilanne ihan normaali. Eli jälleen TOISTAISEKSI KAIKKI HYVIN :-)

Täällä on monella jännät paikat, tsemppiä & vahvoja plussia kaikille!

• Oma nyytti

Hei vaan kaikille kuumeilijoille! Ilmiannan itseni kuumeilijoiden joukkoon :) Yritystä takana vuoden verran ja vauvakuumeilua sitäkin kauemmin. Raskautumista vaikeuttaa PCOS, joka todettiin kesäkuussa. Vuosi on ollut henkisesti tosi rankka, joka kuukausi on joutunut pettymään, kun raskaus ei vaan ole alkanut. Teroluteja syön nyt neljättä kiertoa. Itselläni on vahva tunne siitä, että en ovuloi joka kierrossa, vaikka ovulaatiotesteihin olen plussia saanutkin. Ensi viikon perjantaina pitäisi tyhjennysvuodon jälleen alkaa, ja aika lailla varmasti alkaakin. Mitään raskauteen viittaavia oireita en ole havainnut.

Olen siis 25-vuotias nuori rouva. Perheenlisäys on todellakin toivottua :)

Onnea kaikille plussanneille!

• Kapusha

Tervetuloa uusille kuumeilijoille!:)

No jos olin raskaana, niin meni sitten kesken :( Tänään heräsin aivan karmiviin vatsakipuihin ja alkoi oikein kunnon vuoto.
      Onhan se aina vaan psyykattava ittensä, että seuraavassa kierrossa sitten!:) Taas kyllä vaan tuntuu siltä, että voikun pystyisi antaa asian vaan olla ja mennä omalla painollaan.

Varailen torstaille gynelle aikaa ja katsotaan tilannetta sen jälkeen.!:)

Nyt kuulostaa Kukkotyttö niin lupaavalta!!!!:) Tääl vaan palellaan flunssan kourissa ja alilämpöä ollut aamusta aika reilusti, kaipati se kohta nostaa jonkun 39 asteen kuumeen...

Ihana kuulla Vauva-11 että kaikki oli hyvin.Oli varmasti ihanaa nähdä sydämen sykkeet!
      PLUSSATUULIA KAIKILLE!!:)

• Kiva kuulla että Vauva -11 kaikki hyvin!!! Nyt voit sitten jännätä meidän puolesta :)
      Oma nyytti, tervetuloa mukaan!

• äidiksikö vielä?

haluaisin vielä kerran äidiksi meillä on kaksi lasta 17 vuotias 13pian vuotias kumpikin on lähtenyt clomien avulla siis hormonaalinen lääkitys eka lähti eka kuurista toinen vasta 8 jälkeen nyt tässä on piina päivät menossa saas nähdä miten käy ku noita oireita on pahoin vointia mutta ku mulla ollut paha hammas tulehdus ja joutunnu syömään lääke kuurin ja paljon särkylääkeitä niin en tiedeä voisko johtua siitä toisaalta edellisessä raskaudessa hain närästys lääkkeen ensin ja sitten testin ja kyllä mua nytkin närästää ja juoksuttaa pisulla monoesti päivässä ja yöllä myös lämpöä on 37, 2 tai 37, 1 tai jotain SIINÄ normaalisti mulla on jotain 36, 5 tai 36, 7 tai siinä main vielä pitää odottaa monta päivää ennen kuin pääsee testaa että pistää miettiin kuinka tässä käy toivoisimme niin kovasti tätä kolmatta lasta olemme toivoneet tätä lasta pitkään . Vielä kerran äidiksi ?

• HELINÄ-MARIA

Kapusha: WOI tylsyyksien tylsyys ;(

• kuumeilija28

Täällä odottelu jatkuu, kp9 vasta menossa. Jos viikon lopulla alkaisi ovista tikuttelemaan. Kierto ollut 33-35 päivää, joten tuskin silloin on liian myöhäistä. Alaselkä edelleen kipeä, eli kuten arvelin, se johtuu jostain muusta. Ja pikkaisen alavatsassa edelleen sitä painontunnetta, en sitten tiedä mistä se johtuu. Ainakin kuukautiset oli ihan normaalit, sitten kun ne kunnolla alkoi. Ajatukset onneksi on saanut taas muualle, kun ei tarvitse just nyt jännätä, joko on jotain tapahtunut.

Toivottavasti kukkotyttö nyt on sitten tärpännyt, kuulostaa tosiaan lupaavalta. Ja toki muillekin plussatuulia ja kärsivällisyyttä odotteluun.

• Kapusha

Empä tiedä mitä tästä kierrosta nyt tulee ... Kun tänäänkin vielä paljon vuotoa ja näitä vatsakipuja. Erikoisen tästä tekee se, ettei ole samanlaiset kun menkkakivut. Niistä on tullu kärsittyä sen verta tän elämän aikana, että tunnistan ne jo :DD On semmost juilimista ja jos nopeesti nousen tai vaikka käännän kylkeä niin riipasee kyllä todella paljon :/ No kattellaan jos tää tästä menis sitten ohi ... Aika varma keskenmenosta kyllä olen, ei nämäkään normaalit menkat ole.

Tietääkö joku muuten noista clomeista semmosta että mihin tarkotukseen niitä syödään? Kun luin jostain että on siihen että ovis tulis ja toisaalla sitten taas että raskautuisi helpommin... Jos joku tietää ni sivistäkää tietämätöntä :-)

• pikkumyy88jb

Hei vaan kaikille uusille :) Joo eli ovulaatio testi näytti plussaa tossa 7 päivä ja tuli sit kolmen päivä ajan kunnolla peittoa heiluteltuu :) Jotenkin on semmosta pientä maha kipuiluu ollu täs ja vatsan seutu semmoselta "oudolta" tuntunut. En tiedä voi olla että kuvittelenkin jotain taas.. Millonkohan mun kannattas raskaustestiä tehdä? Ku ei jaksas odottaa et alkaako menkat vai ei. Tekis mieli heti tehdä mut eihän se raskaus heti näy jos on raskaana...

Mä niin toivosin et nyt ois tärpänny. Ei oo tullu aijemmin ovulaatioo silleen seurailtua mut nyt ihan testailin. Ekan testin tei 6 päivä ja jo heti seuraavana päivänä näytti positiivisen tuloksen. Olin ihan varma et en ihan heti oikeeta ovis ajankohtaa löydä ku niin epäsäännölliset menkat nyt ollu.

Kyllä on tämä 7 kuukautta ollu yhtä odottelua ja toivomista. Välillä tuntuu et onko mussa jotain vikaa kun en tule raskaaksi.. Tiedän kyllä et kaikki ei niin helposti raskaudu ku taas joillekki pelkkä katse suurinpiirtein riittää. En tiiä mikä täs mättää?? Tuntuu vaan niin vaikeelta... Tuntuu et joka kerta joutuu pettymään kun oiken odottaa ja luulee et on raskaana. Ku ei oikein pysty asiaa olemaan ajattelematta. Alkuun ajattelin et tulee millon tulee. Mut ku aika kulu ja kulu ja huomasin et ei tää nii helppoo olekaan..ei todellakaan..

Kapushalle voimia uuteen yritykseen :)

ja kaikille plussa tuulia :) oikei voimakkaita sellaisia :)

• Kapusha

Taidan vähän olla hajamielinen, kun unohdin kirjottaa vielä että nyt on rinnat kipeytyny ihan tosissaan :o Tätä ei siis ollut ennen tätä vuotoa. Täytyy nyt todella varata sinne lääkäriin se aika,näyttää vaan etten pääse sille mun omalle gynelle ... :(

Kiitos kaikille kannustuksesta !:)

• Oma nyytti

Ihanaa, kun otatte mukaan joukkoonne :) Suurimmalla osalla teistä tuntuu olevan vaikka minkälaisia raskauteen viittaavia oireita, minua taas häiritsee tämä oireettomuus. Kahden viime kierron aikana rinnat ovat turvonneet ja nännit kipeytyneet (johtunee ilmeisesti teroluteista), mutta nyt ei edes tissejä pakota! Ainoa tuntemus on alavatsalla tuntuvat rutistukset, jotka enteilevät vuodon alkamista. Yritän tässä valmistautua henkisesti tuleviin kuukautisiin, mutta kaikesta huolimatta se tulee jälleen olemaan suuri pettymys. Kunhan tämä kierto päättyy, niin varailen aikaan yksityiselle gynelle.

• Kapusha

Huomenta vaan,

Nyt toivotaan pikkumyy,että teillä ois tärpänny!!!:)

Soitin lääkärille, niin sieltä sanoivat että teeppä testi vielä ja soita sitten uudestaan. No siis mun käsityksen mukaan jos on tullut keskenmeno niin plussaa näyttää vielä hetken jälkeen. Vuoto on nyt ilmeisesti melko loppusuoralla... Tissit ja alavatsa aivan turvoksissa, kahtena aamuna kuvotus ollut niin kova ettei oo hetkeen mitää voinu tehdä :o

Niin Kukkotyttö, mihin asti me joudutaan jännäämään täällä ennenku testiä pääset tekee?:)

• Huomenta! Pääsisin vasta ensi maanantaina testaa... mut luulen, että turhaa se on :( Tuntuu, että nää oireet on alkanut hävitä :( Tissit ei enää arista ja ei pahemmin enää alavatsakipuikaan ole. Huonoa oloa on vielä, nytkin kuvottaa siihen tyyliin, että mietin joudunko kohta oksentaa. Alavatsa tuntuu oudolta kun vedän vatsaa sisään, ihan kuin jokin pistäis vastaan.
      Olen aika masentunut jo valmiiksi. Näin unta että mun työkavri kertoi ylpeenä raskaudestaan ja mä menin nurkan taa itkee, että munhan se piti olla raskaana!!!
      En tajunnutkaan että tää vauvan yrittäminen on näin henkisesti raskas projekti :(
      Mitä luulette, kannattaako enää jatkaa toivomista, että olis kyse raskaudesta?

• Oma nyytti

Kukkotyttö: Toivoa on niin kauan, kun menkkoja ei näy! :) Ensi maanantaihin on tietysti vielä aikaa, joten sulla on melkoiset piinapäivät edessä :( Vauvan yrittäminen todella on henkisesti raskasta, varsinkin jos kerta toisensa jälkeen menkat vaan alkaa. Mutta toivoa ei kannata heittää kyydistä! Pidän peukkuja, että raskaana olet!

Kapusha: Jotenkin on semmonen kutina, et raskaana olet. Tee testi! Ihan jännittää sun puolesta :)

• Tein testin, ei edes haamua, mutta ei se ollutkaan herkkä testi vaan sellainen, joka tehdään jos on kuukautiset myöhässä :/ hätähousu olen :)
      Eli jos menkat ei ala, niin maanantaina testaan!
      Kyllä mä edelleen elän toivossa :)

• ei kai

testi voi mitään näyttää jos ens ma vasta oletettu menkkojen alkamispäivä.Sen mukaan kiinnittyminen(jos on tärpännyt) on vasta tapahtunut eikä mitään vielä näy eikä todellakaan mitään oireita vielä ole.Kyllä höpöjä olette..

• HELINÄ-MARIA

Kapusha: Tee nyt testi uudestaan :D ??

Kukkotyttö81: Älä vielä luovu toiv. odottelet sinne MA asti ja testialet si uudestaan :D

Mä olin kans kakkosen kanssa aika hätäliini, tein testin 4-5 päivää ennen menkkoja ja halppis testeillä tein ja tuli hyvin haaleit haamui, ettei olis voinu uskoo et olis ollu haamu.. Mut si tein glearblue testillä ja näyttö hyvin selkeän haamun päivä kun menkat olis pitäny alkaa nii tein selkeen :D Musta nii kauan toivoo o ku ei kipuja tai vuotoi tuu kunnolla :)

Mites muilla kuinka aikaisin/kierrossa ootte testejä tehneet?? (haamuja/ ) ???

• Kapusha

Tein testin ja selvä nega. Vatsakivut vaan pahenee ja pahenee, tietysti joku kohdunulkopuolinen raskaus. En saa omalle gynelle aikaa (on sairaslomalla) ja tk:n en todella mee edellisten kokemusten perusteella :( Kohtutulehduksen aikaan nim sanoi lääkäri siellä että mulla on suolitukos... Eli ei hyviä kokemuksia sieltä.

Kai se on pakko mennä jollekkin toiselle lääkärille tai sitten vaan soittaa naistentautien päivystyksee. Tosin ei millää viittis mennä ennnen ku tää vuoto on kokonaa ohi :/

Vauvaprojekti on henkisesti erittäin raskas projekti! :( Itelle ei mahdu välillä päähän muuta ja unetkin pyörii vaan vauvan ympärillä. Onneksi on ihana mies joka jaksaa tukea tässä :)

• Joo, mullakin tää vauva-asia unissakin :) ja valitettavasti mies on niin työstressaantunut ettei mun vauva hömpötyksia jaksa!

Toivottavasti olisi nyt itsellä tärpännyt (ei kuitenkaan ole) ja Kapusha, toivottavasti saat itsesi kuntoon!

Plussatuulia kaikille!!!!

• Kapusha

Sitä ei ensin ymmärrä kuina stressaavaa tää on. Ku elämä kulkee kahen viikon jaksoissa ja sitä ihmettelee itekkin miten niistä pettymyksistä aina pääsee yli. Kaipa se raja joskus tulee vastaan kun ei enää jaksa ...

Asia pyörii unissa ja kehosta tunnistaa jokasen vähänki epänormaalin asian. Sitten on kuumilla hiilillä viikon pari ja taas itkettää kun ne menkat sieltä tuleekin :<

Toivotaan että meidän kaikkien vaivannäkö ja kärsivällisyys palkitaan! :)

• HELINÄ-MARIA

Kapusha: HALIT!!! voi kauheeta suolitukos...
      Varmasti on kyllä rankkaa niin henkisesti kuin fyysisestikkin :/ Aina sitä lupaa itelleen että ei "pety" jos ei tärpännyt tällä kertaa mutta kyllä se niin vaan maantasalle vetää ja tuntuu et maailma pysähtyy hetkeksi kun negaa tulee.. toiv. nyt pian pääset lääkärii!
      VOIMIA, yritähän jaksaa!!

itellä nyt juilinu kokopäivän mahassa/alavatsaa.. Kp 16 (aivan kun menkat alkais)
      Niin varma tunne et nyt olis joku tuolla masussa, mut kuitenkin sitte saa aina pettyä, ei auta ku LIPPU KORKEELLE. Huomenna on taas uusipäivä ja lähempänä menkkojen alkupäivää..eli pian saa testailla ;)

• Hei taas!
      Mulla on nyt ihan tosissaan lämmöt koholla, 36,5 kun aiemmin 35,5! Ja ihan kuin nännit tummuneet ja jotenkin kasvaneet, muita oireita ei pahemmin ole, paitsi se väsymys... Joka tietty voi johtua tästä synkästä ilmasta :)
      Vielä pitäisi malttaa 4 pv ennenkuin voin testata :)

Toivossa on hyvä elää ;) Pidetään lippu korkealla!

• ....................

35,5 on todella alhainen, koska alle 35 asteen ruumiinlämpö on hengenvaarallinen. 36,5 on sekin normaalin ruumiinlämmön eli 37 asteen alapuolella. Joten 36,5 astetta ei ole vielä koholla olevaa ruumiinlämpöä.

• Kapusha

Tää vuoto saisi nyt kyllä loppua, että pääsis sinne lääkäriin. Nyt on siis viime tiistaista eli siis 8 päivää kestäny tää .. :( Sunnuntaista asti siis runsasta vuotoa joka nyt merkeistä päätellen loppuis jo kohta .... Ei ole normaalia tämäkään.
      Vatsakipua lähinnä oikeelle puolelle eikä turvotus oo kadonnu minnekkää, eikä kyllä pahoinvointikaan. Toivoisin niiiiin että sieltä löytyisi jotain kivaa pientä :') Epätodennäköistä, mutta niin kovasti kaipaisin omaa nyyttiä ..

Nyt laitan Kukkotyttö peukalot ja varpaat pystyyn että tärppi tulisi!!:) Jännitän niiiin kovin sun puolesta! Meillä siis edessä 4 piiiitkää päivää odotusta. Oon niin fiiliksissä mukana! :)

Helinä-Maria; ootko varma ettei ois ovis? Kierron kohta ois ainakin sulla semmonen ja mulla ainakin oviksen aikaan vatsaa kipristelee...? :) Eikun yrittämään ;)

• HELINÄ-MARIA

Kapusha: Netistä katoin hedelmällisimmät päivät 3.9-8.9 ja toisen laskurin mukaan 8.9 olis ollu "ovis"... mä en oo ikinä tuntenut ovista ja kyl just oltiin et tavaraa siellä pitäis olla jos ovis eilen ;) MUN KP 17/24-25 ens to sais testailla jos menkat ei oo alannu.. mut ajattelin jos uskaltaa nii v.loppuna.. :D

Tosi pitkä vuoto sinulla Kapusha. Toiv. pääset pian nyt sinne lääkäriin ja peukkuja pystyyn jos siellä kuitenkin on asukki :)

Kukkatyttö: Voithan sä sen testin tehdä jo :D Mua jänskättää sun puolesta ja lupaavalta kyl kuullostaa ;)

• Kapusha

Vielä on sulla viikko jänskättävää,Helinä-Maria!!:) Toivotaan että ois tärpänny ;)

Ei tää kyllä ole mikään normaali kuukautisvuoto. Sen voin sanoa ilman lääkärinkään mielipiteitä!! Ja toisaalta kun ei kuulosta keskenmenovuodoiltakaan, mitä oon asiaa nyt tutkiskellu netistä (maailman luotettavin tietolähde!!:D). Loppuis nyt vaan että saisin tälle epätietosuudelle lopun.
      Nyt taas menee iha valvomiseks koko yö, kun en osaa kun miettiä tätä asiaa. Miksi mulla on ihan semmonen tunne, että olen raskaana? En pysty nukkumaan mahallani, koska tuntuu niin epämukavalta ja rupeaa juilimaan. :(
      Ja kun se juiliminen ei oo yhdessä kohdassa ainoastaan. Se on välillä vasemmalla,välillä oikeella munasarjan kohdalla. Välillä koko alavatsa ja sitten välillä kohdun ympäriltä....
      Huoh,tätä epätietoisuutta. Loppuis nyt vaan vuoto niin pääsisin lääkäriin!!!

Plussatuulia muille. Jatkan täällä tätä pähkäilemistä!:P

• HELINÄ-MARIA

Kapusha: No joo nii olis mut ajattelin ehkä testailla viikonloppuna, tokan kanssa tein haamun 4-5 päivää ennen menkkojen alkua. Mut katotaan :) KAKS päivää nyt juilinu alavatsassa ja selkääkin välil jomottaa.. (pitää kuitenkin pitää ittensä maanpinnalla kun on kuitenkin mahdollisuus saada se nega) :/

Eipä tuo kauheen hyvälle kyllä kuullosta. Niin tai koitat testata kun vuoto loppuu, ennen lääkärii menoa :) mut tottakai kuitenkin lääkäriin olise /-
      Voimia ja koitahan saada nukutuksikin välillä :)

• Kapusha

Meni koko yö valvoessa! Ja pakko mennä TK:n, soitan sinne jahka se ny aukeaa. Ei lähialueella yhdelläkään yksityisellä gynellä aikaa... !!! Vatsakipu yltynyt ja haluun selvyyden tähän asiaan ... Toivotaan että saan edes naislääkärille ajan, koska yleensä mieslääkärit ei ymmärrä mistään mitään ...

Päivittelen teille tietoja kun nyt pääsen sinne lääkärii. Varmaa pistää TK:sta mut äitiyspolille ultraan tms ... Menee koko päivä :

• stenkku10

Heippa.

Ajattelin kanssa rustata tänne, kun vauvakuume on taas korkeimmillaan.
      Lapsia on jo ennestään mutta ei noita alkuraskauden tuntemuksia niin enää muista ,O)

Hedelmällinen aika oli 5-10.9 ja ryskytetty on koko sen ajan ;O)

Vatsassa ollut sellainen polttava/kuumottava tunne, vihlontaa ja valkovuotoa on tullu normaalia enemmän, pikkuhousun suojat on tarpeen.
      Aamukahvi pistää vähän tökkimään, vaikka ennen en edes herännyt pannulliseen ja juon paljon kahvia päivän aikana.
      Pientä palelua on ollu(johtuuko tästä epävakaasta ilmasta) mutta toisaalta pienikin duunissa tehty homma pistää hikoilemaan.
      Alaselkä kipeyty tossa pari päivää sitten, niin etten meinannu päästä kävelemään. Se tosin voi johtua siitä, että selkä on muutenkin jo romuna duunin takia( hoitotyö).

Kaikille tänne hyvää torstaita.

• Huomenta!

Niin toi lämpö on mitattu digitaalimittarilla, joka näyttää hiukan eritavalla tuon lämmön! En ole siis ollut alilämpöinen :)

Voi Kapusha, toivottavasti löytyisi kunnon lekuri! Saisit selvyyden asiaan.

Niin, voishan sitä tietty testata jo nyt, mutta en viitsi, negatiivinen se on kuitenkin, joten miksi hoppuilla :/ Testaan siis maanantaina.

Tervetuloa Stenkku mukaan jännäämään!

• Stenkku10

Kiitos Kukkotyttö81

• Oma nyytti

Toivottavasti Kapusha saat selvyyden oireisiisi! Ja koitahan kukkotyttö jaksaa odotella, loppuviikko on jo käsillä :) Helinä-Marialle myös peukkuja pidän! Itselläni tyhjennysvuodon pitäisi alkaa huomenna perjantaina tai sitten lauantaina (riippuen onko kierto 26 vai 27 päivää). Terolutien popsimisen lopetin tiistaina. Nyt on alavatsan rutistuksetkin hävinneet, eilen ja tänään ei tuntemuksia. Rinnatkin normaalin oloiset, joten ei tainnu tärpätä nytkään :( LIsäksi sais eilen tulokset verikokeista: kaikki peruslabrat maksakokeista kilpirauhaskokeisiin olivat ok, mutta yllätys yllätys! Monirakkulatautiin liittyen joku androstendioni oli koholla reilusti. Eli munasarjojen androgeenituotanto on lisääntynyt. Lääkäri teki lähetteen julkisen puolen naistentautien poliklinikalle, vaikka yleensä sinne pääsee vasta kun yritystä on ainakin se kaks vuotta takana! Ei siis tarvitse sinne yksityiselle ehkä mennäkkään, vaikka sieltä saisikin ajan nopeammin. Eilisen illan ollin aivan maassa, surin jo etukäteen tulevaa pettymystä. Tuntuu, etten ikinä saa oma nyyttiä :( Ja voi luoja, ensi yöksi pitäisi mennä töihin...

Stenkku 10, tervetuloa joukkoomme!

• kuumeilija28

Kapusha, toivottavasti selviää, mikä on vaivana. Ja kukkotytölle tsemppiä odotteluun, se on piinallista aikaa, mutta eihän tässä montaa päivää enää ole.

Itsellä vasta kp12, joten ei vielä mitään jännättävää, kun se kierto ollut sitä 33-35 päivää. Huomenna ajattelin kuitenkin jo ovistikkuja kokeilla ja alkaa sitten joka päivä testailemaan. Jos se kolmas (yritys)kerta sit toden sanois. Saa sit tietää, tuleeko ovulaatiota ylipäätään ja milloin. Aiemmissa kahdessa kierrossa oon kuvitellut sen tulevan jo aiemmin, mutta kierto ollutkin sitten pidempi. Makuuhuoneen puolella ollaan kyllä oltu muutenkin vähintään joka toinen päivä, että sen puoleen ei välttämättä tarvis testailla, mut voihan sitä tehdä sitten täsmäiskun, jos ja kun sit sen oviksen bongaa :D Tai ihan tarkkaan en kyllä muista noita puuhasteluja, saattanut just huonolla tuurilla niihin aikoina olla kahden päivän tauko välissä, kun on jo kuvitellut että se ovis meni jo ja ei muutenkaan välttämättä sitten ollut mahiksia touhuilla.

• HELINÄ-MARIA

Kapusha: HALEJA JA VOIMIAAAAA

• stenkku10

Helinä-Maria : Menkkojen pitäis alkaa 24.9 ja on olleet päivälleen säännölliset.
      Maaliskuussa oli keskenmeno ja nyt siis odottellen jännittyneenä, että jos nyt sitten onnistuis vielä yks lapsi. Mulla meinaan on jo 4 ennestään ;OD.

Ajattelin ensin odotella ihan rauhassa ennen kun testailen mutta kuitenkin se tikku on kädessä jo 25.9 ;O), tiedän sen. Ei sitä malta odottaa varsinkin kun on ihan säännöllinen toi kierto.
      Joo sellasia menkkakipuja on kokoajan ja kun painaa kohdun kohdalta, tuntuu arkuutta. Mä en huomaa mahassa mitään turvotusta, kun läskiä on kuitenkin jääny jonkun verran edellisistä raskauksista vaikka en mikään tukeva ole vieläkään.

Jännittäviä aikoja tänne ja Kapushalle voimia.
      Pikkusen väsymystä ja välillä tosiaan pukkaa hikee ja välillä on vilu.

• HELINÄ-MARIA

STENKKU10: Mulla pitäis alata 22.päivä. Kovasti tekis mieli jo testata kun meen kaupunginkin suuntaan et vois kävästä apteekin kautta hakees testin :) Mulla 2 ennestään ja kolmatta haaveilen :) Siis mulla kans kun painelin eilen vatsaa siis lavatsaa, sama kohta kuin sulla niin arkuutta tuntuu.. JÄNNÄÄ..JÄNNÄÄ...

• HELINÄ-MARIA

iHAn hävettää, pidätte mua varmaan "dorkana"... kun on nii hätähousu/tempperamenttinen..
      Voin sanoa et nyt ei oo enää JÄNNÄÄÄÄ... :/ kp 19/24-25 TESTIN TEIN TÄNÄÄ AAMULLA CLEAR BLUE:LLA. IHAN SELKEE NEGA, eikä edes haamun toivoakaan :(

• Älä välitä Helinä-Maria, liityn varmaan joukkoon maanantaina negan kanssa :(
      Vaikka osa musta edelleen luulee, et on raskaana, osa ei. Tänään outo olo, heikottaa ja kuvottaa ja vatsa vähän sekaisin, mutta en silti usko että olisin raskaana. Tosin pari kertaa tullut sellainen outo onnellisuus, huomaan hymyileväni ilman syytä ja tietty ajattelen että se johtuisi siitä!!!

Mut siis vasta maanantaina selviää totuus :)

• HELINÄ-MARIA

Kukkatyttö: No joo mulla kans välillä hymyfiilis et "raskaana" kun tosin menkkoihin o vielä viikko.. Ihmettelen kyl todella kun koko hedelm. viikko oltu siis jokatoinen päivä et tavaraa siel kyl pitäny olla.. ellei hedelm. oo alannu si myöhemmin! Mut tos testissäkin luki et "voi tehdä" 4 päivää ennen oletettujen menkkojen.. kas kummaa kun mulla niit päivii o 6-7 vielä.. Oli vaan pakko ku edellisessä raskaudes sain hyvän haamun 5 päivää ennen odotettuja menkkoja. Ja näissä kahdessa raskaudessa oon tullut kyl nii helposti raskaaksi.
      No joo ei auta itkeä, pitää odottaa..
      Mulla o tänää kans ollu pikkasen veto pois fiilis, en tie johtuuko nyt mun "masis negasta" :D Mut vatsassa ollu ihmeellinen tunne ja alaselässä edelleen, neljättä päivää :) TOIVOA SIIS ON!!

• Hei taas!

Taitaa menkat tehdä tuloaan :( vessassa käydessä tuli jo pientä tuhrua paperiin :( Ilmankos olen ollut tänään niin masentunut!
      Mut jos ne ei ala kunnolla maanantaihin mennessä,testaan silti! Mitään kuukautisoireita ei kyl ole pahemmin ollut.....
      Lämmöt on edelleen ollut koholla, mut taitaa olla jostain muusta kyse kun raskaudesta :(
      Kyl masentaa niin v....sti!!!!!

• HELINÄ-MARIA

Kukkatyttö: voi PAAsssk..... :/
      No mut joo hei testaa kyl si viel maanantaina..
      Tiedän ton tunteen :/ No kun uus kierto alkaa nii sitä jotenkin unohtaa sen edellisen ja alkaa taas jännittää uutta kiertoo!!!
      Mut älä ny viel luovuta, jännäillään vielä kun ei menkat oo kunnol viel sulla alannut, jos olis kiinnitysvuotoo....
      Mulla lämmöt ainaki ihan norm.
      Mut toivoa "hivenen" ennen TO, Mä todella toivon et olis tärpännyt, vaikeeta kyl välil tää naisena olo. :/ Plussatuulia odotellessa kaikille :D

• Niin tosiaan, se voisi olla sitä kiinnittymisvuotoa :) Löysin sellaisen oppaan kuin Meille tulee vauva, nin sitä lukiessa innostuin ajatuksesta!!
      Menkkojen kun pitäisi alkaa huomenna :) Eli jospa sittenkin!!! Kun tuota lämpöäkin ja vilunväreitäkin on ollut ja hiukan pahaa oloa.....

Eli toivo tuli takaisin!!! Pitäkää peukkuja :)

• kuumeilija28

Pidetään peukkuja kukkotyttö. Täällä odotellaan ovista, nyt kp14 ja eilen aloin testailemaan. Vissiin nuo negaa tarkoittaa, jos tulee vaan haamu, tai siis se viiva on himmeämpi kuin se kontrolliviiva. Varmaan vähän aikaista ovikselle on, kun kierto on kuitenkin just sen 33-35 päivää ollut. Mut ajattelin nyt jo tikutella, niin ei ainakaan pitäis ohi mennä, jos tuleekin jo aiemmin. Kun vasta kahdet luomumenkat tullut pillerien jälkeen. Alkaa taas tää parin kolmen viikon jännäily, ensin odotella ovulaatiota ja sitten tulosta.

• helinä-maria

kukkotyttö: Kyl sitä aina "keksii" jonkun hyvän toivonkipinän, jos vähänkään on siihen mahdollisuus :) NO KYLLÄ JÄNNÄILLÄÄN.. kyl itelläki o nii piina "viikko" edessä vaivaiset 3-4 päivää huomenna. Mun vatsa jomotukset helppas ja ei oo ollu mitää tuntemuksia enää eilisen jälkeen.
      Toista testiä en kyl tee ennen v.loppua.
      Mut sinulle peukkui pidän!!!!!

ODOTTAVAN AIKA ON PITKÄ!!!!

• Oma nyytti

Heippa kaikille! Menkkarutistukset palaili kuvioihin vähitellen eilen illalla ja tänä aamuna olin ihan varma, että menkat on alkanut. Sen verran kovia rutistuksia on... mutta vuotoa ei vielä näy. Eiköhän se vuoto iltaan mennessä ala :( Minkäänlaisia raskausoireita en mielestäni ole havainnut, joten ei kun vaan toivo uuteen kiertoon. Toivottelen parempaa onnea teille muille!

• Terve taas täältä masenuksen syövereistä!
      Testi tehty, negatiivinen ja vuoto tuntuu olevan ihan menkka vuotoa :( Jälleen uusi piina kuukausi edessä!

Että tälläistä tänne..... :(

• Kapusha

Heippa!

Kesti tämä tänne pääseminen kauan!

Eli siis kävin lääkärissä, en saanut kunnon lääkärille aikaa. Kuitenkin sitten lähetti naistentautien polille jossa oli maailman *ittumaisin naisgynekologi. Haukkui mut pystyyn eikä edes kuunnellut mikä oli hätänä. MItään ei löytynyt, verikokeet ja kaikki oli ok.

Nyt on ollu todella ikävä fiilis monta päivää :/ Kaipa tämä taas tästä. Siellä oli samaan aikaan odottamassa vuoroaan yks suht samanikänen nainen ja kun tuli pois niin huusi siellä pitkin käytäviä että "voi * oon raskaana, haluun abortin heti". Kiukutteli hoitajille, kun ei samana päivänä "päässy" aborttiin vaan piti viikko odottaa.
      Pisti kyllä mielen niin maahan tommonen. Toinen niin toivoo että olisi raskaana ja sitten toinen joka ei halua niin onkin. Epäreilua on elämä.

Jätetään tämä vauva-asia tai oikeastaan kova yrittäminen nyt hetkeksi taka-alalle. Tai ainakin MINÄ yritän ;D Täytyy vähän lievittää tätä stressiä ja muuta, ei varmasti tärppää kun mielialat on tämmösset. Täytyy keksiä muutamaks kuukaudeks jotain muuta tekemistä, niin sitten ehkä taas jaksetaan!:)

Plussatuulia kaikille, toivotaan että meidän kaikkien yritys ja odotus palkitaan!:)

• Oma nyytti

Hei vaan,

Ikävää, Kukkotyttö, kun ne menkat kuitenkin alkoivat :( Usko pois, tiedän tunteen... sitä todella tuntee olevansa syvällä maan syövereissä. Jokainen askel on liian raskas otettavaksi. Mutta jotenkin kummasti sitä sitten virkistyy ja jaksaa taas uskoa :)

Onpas Kapushalla ollut rankka käynti gynellä :( Inhottaa tollaiset elämäänsä ja työhönsä kyllästyneet lääkärit! Eivät yhtään tajua, miten herkillä toinen voi olla. Ja tuo potilastoverisi...tässä sitä taas todella näkee, miten elämä on epäreilua! Sellaset, jotka ei lapsia halua, pamahtaa paksuks tuosta vaan! Ja meille vauvaa toivoville se näkyy olevan hankalampaa. Koitahan jaksaa :)

Itselläni menossa kp 30/26-27. Alavatsalla koko ajan menkkamaisia jomotuksia ja rutistuksia, mitä on muutenkin aina ennen menkkoja. Olo on koko ajan sellanen et menkat alkaa nyt! Jotenkin kauheen tukala olo, kun vuoto ei ole alkanut. Selkääkin särkee... Mutta enpä pistä paljoa toivoa siihen, että menkat viipyvät raskauden vuoksi. Jaksmisia meille kaikille! Onneksi syksyiset aurinkoiset päivät putoavine syksynlehtineen piristävät :)

• HELINÄ-MARIA

kukkotyttö: woi rähmä kun siinä sitte pitikin käydä niin :/ Vaikka nyt tuntuukin että kaikki alkaa taas alusta ja odotusta, niin ehkä se seuraava kk on sitte parempi :) halit!!!

Kapusha: Kyllä varmasti oli paska fiilis jos joutuu törmää huonona päivä tuollasee...
      Mä olisin varmaan halunnu huutaa siellä kurkkuni käheäksi, epäreilua. kun toiset haluaa nii ei saa ja toiset jotka eivät halua niin tekee piip ja sit on taas näitä vahinkoja et kun kerran harrastaa nii heti tärppää..perseeestä!!!

Täällä pikkasen kuvotuksen tunnetta ollut 2 päivänä ja lötröpötköolo...
      NYT KP 22/25 vielä 3 päivää, vaikka hinkuis nii testata..

• jokojoko

Heipähei pitkästä aikaa! Tänne semmosta että kävin lääkärissä hakemassa lääkkeet itse alustavasti diagnosoimalleni virtsiitille, se siis nyt ainakin meneillään. Muhinut ties kuinka kauan! Selittää lämpöilyt ja kivut, kai väsymyksenkin. Ensi viikolla sitten gyne ja tarkempaa tarkastelua, hän sitten osannee kertoa näkyykö merkkejä keskenmenosta. On meinaan ihan eri olo kun kk sitten, mielikin tasaisempi ehkä noin miljoona astetta ;)

Tuetaan toisiamme!!

• kuumeilija28

Voi ei kukkotyttö :( Tuo on niin kurja fiilis kun ne kuukautiset alkaakin, vaikka niin on muuta toivonutkin. Ja tosiaan ei kovin reilulta aina elämä tunnu, kun näkee noita Kapushan kertomia tapauksia. Ihan lähisuvussakin kun on noita vahinko tapauksia. Tosin ne on hyvin päättynyt ja se lapsi on sitten ollut rakas, vaikka ei ihan suunniteltu. Esim. ei äitini minua tai isompia veljiä suunnitellut, kaikki ollaan "vahinkoja" Kaksi kertaa raskaaksi tuli, ehkäisystä huolimatta ja kerran sitten "unohti" sen. Ja pikkuveljen kohdalla tuli heti raskaaksi pillerien lopettamisesta, vaikka söi niitä 10 vuotta sitä ennen. Olispa tuo ollut perinnöllistä.. Tosin ei kai tässä vielä auta epätoivoon vaipua, kun vasta kolmas yrityskerta menossa. Nyt kp16 ja ei vielä testien mukaan ole ovista ollut. Toivon mukaan siitä nyt se plussa tulis tällä viikolla.

• helinä-maria

Tein sitte kuitenkin testin.. Tuli todella hailakka haamu... ;) ei uskalla kuitenkaan "uskoa vielä" Oli kyl nii hailakka et erotti just valossa...

• Oma nyytti

Onnea Helinä-Marialle haamusta

• HUomenta!

Ja alustavat onnittelut Helinä-Maria!! Ilmoita heti kun on vahvempi viiva!
      Mulla on olo jo vähän helpottunut, ärsyttää kun nää menkat ei oikein ole menkat, siteeseen ei tule yhtään vuotoa, tulee vaan pyyhkiessä ja veteen??!! Kyl nää varmaan menkat on, sopii ainakin ajankohtaan :) Nin ja menkkakipuja ei kyl ole! Voi olla et kierto vieläkin niin sekaisin, etten senkään takia tule raskaaksi... No katsellaan vielä, ens viikko olis sit taas se yritys viikko :)

Katsellaan.....

• helinä-maria

KIITOS ONNETTELUISTA... :) uskaltaa jo vähä toivoo kp 23/25
      kukkotyttö: juu ilmoittelen kyllä viim. la ellen nyt sitte aijemmin uskaltaudu tekeen. onneks ei testejä kotona oo.. et pitäis kauppaan mennä..
      hassut noi sun menkat.. mut odottele nyt viikko jos tulee jotain oireit nii kuule testaa uudelleen.. vai???

oma nyytti: juu eiköhän.. eilen illalla tein testin ja näkyi haamu valossa. säästin testin aamuun ja katoin luonnon valossa, erottuu nii hyvin nyt haamu..

• nojo

Moi
      Kirjottelin tänne joku aika sitten plussailuistani. En nyt kerkeä lukea miten muilla on käynyt mutta itse sain eilen keskenmenon. (rv n. 7) Alkoi muutaman päivän ruskealla tuhruvuodolla ja eilen vuoto tuli punaisena ja runsaana kovien menkkakipujen kera. Tänään ultrassa hyvin tyhjentynyt kohtu, spontaani keskenmeno siis ja uudelle vauvan yritykselle ei esteitä. Kokemus oli kuitenkin sen verran henkisesti rankka että taitaa yritykset jäädä. Mutta toivon kaikille paljon plussia yms.

• Stenkku10

" eilen illalla tein testin ja näkyi haamu valossa. säästin testin aamuun ja katoin luonnon valossa, erottuu nii hyvin nyt haamu..

• helinä-maria

Stenkku10 APUA.. EN muista testin nimeä mut oli anttilan 4e testi ei siis ollu niit RFSU liuskoja.. vaan kunnon testi.. rakossa pissa oli noin 2h ja iltapissa siis..

Hain nyt loppuviikkoa varten 2 testiä varmuudeksi..
      Mun olo on jotain ihan hirveetä, voin nii pahoin, eikä kauheesti ruokakaan maistu.. mut olokin vähän kohentuu kun syö..
      Kyllä sä voit jo testailla, koita nyt ihmeessä????? :D

ilmoittele heti jos testin teet tänään, ilmoitat siis jo tänään, pidän peukkuja :)

• stenkku10

Helinä-maria....Tein testin MUTTA voiko se haamu olla NIIN vaalea, ettei edes näy...tai juuri ja juuri "reunat" erottuu...joten kuten ? Vai näänkö sen vähänkin harhana?????

• helinä-maria

saatko siit millää selkeetä kuvaa nii laita tänne??? Mulla oli haalea ihan mini reuna puansella mutta haaleana..

• stenkku10

Luulin näkeväni siinä ihan miniskidi viiva (reuna)jutun punasella...Ei siitä edes saa kuvaa, ihan sika haalea. Tietyssä valossa ja pyörittelyin tulee jotain pientä MUTTA nou hätä, teen aamulla uuden ;O)
      Katellaan ja kuulostellaan ja ONNEA VIELÄ !!!!

• kuumeilija28

Toivotaan että ne viivat testeissä vahvistuu! Itse myös sitä odotellut, tosin vasta ovistesteistä. Äsken taas tein, ja jotenkin vaikutti vahvemmalta kuin aiemmin, mutta en ole varma. Onhan se hyvinkin mahdollista, koska pitäisi suunnilleen huomenna ovulaatio olla, jos mennään 33 päivän kierron mukaan. Ei se viiva yhtä vahva ollut, kuin se testiviiva, mutta melkein. Muistaakseni precheck testejä ovat merkiltään. Pitänee mies houkutella makuuhuoneeseen varmuuden vuoksi tänään :D Ja sit alkaakin se 2 viikon jännäily, että tärppäsikö. Tosin nyt tietää, että osa oireista ei johdu kuitenkaan raskaudesta. Niitä kun on ollut vieläkin. Alaselkä ei tosin enää ole ollut niin kipeä.

• helinä-maria

stenkku10 tein eilen clearbluella iltapissa rakossa kovien pinnistelyjen jälkeen 6,5h ja nyt tuli heti haamu mutta hailakka.. kp nyt 24/25 huomenna koitan aamupissasta. jos näyttää vieläkin hailakkaa nii ihmettelen.. tokas raskaudessa oli ainakin heti kunnon sinäpäivänä kun menkkojen olis pitäny alkaa/ menkat 1 päivä myöhässä...

kuumeilija28 peukkuja et ovis osuu kohdalleen

• stenkku10

Helinä-maria, tei aamulla testin mutta negaa näytti ;O(. No odottelen koska perjantaina pitäis alkaa ja jos ei ala, teen lauantaina uuden.

• helinä-maria

STENKKU10 KOVASTI PEUKKUJA PIDÄN.. eikö tullut haamua???
      oon ainakin ite ymmärtänyt että ei noihin haamua kovin helpolla saa ellei oo raskaana.. mua kans vähä mietityttää kun haamuja vaan teen et oisko si itellä
      kemiallinen.. no mut huomenna taas uusiks..

• stenkku10

Teen seuraavan kerran testin lauantaina jos on tarvis. Perjantainahan niiden pitäis alkaa ja on aina ennen alkanutkin ihan tarkasti ja päivälleen.

• helinä-maria

HELLOUUUU!!
      Silloin ma testailin ekna kerran anttila testillä hailakka haamu ke illalla clearblue testillä vahhvempi haamu mutta nyt kp 25/25 predictorilla, apteekin nii ei haamuakaan eli puhdas nega :/
      Näköjään oli vissiin kemiallinen kun ei viivat vahvistunut. tai sitte mun täytyy hakee apteekista uus testi clearblue...
      menkat ei vielä ole alannu mut niit odotellessa, kaikki pahoinvointi oireet myös hävinny :/

plussatuulia muillekkin

• pikkumyy88jb

Hei vaan kaikille! Tänä aamuna piti tehdä raskaustesti kun menkkoja ei kuulunu ja oli kaiken näköistä raskausoireitta mut eipä tarvinnutkaan kun menkat alkoi.. Voi v***u..enpähän tiedä mitä muuta sanos tai tuntis tällä hetkellä.. Kaikki taas nii romuna et en tiedä.... Kyllä sitä on höhlä kun saa kaikki mahdolliset oireet kuviteltua itselle.. En tiedä mikä sitä taas meni pieleen..? Ovulaation aikaan ahkerasti kolmen päivän ajan kyl peittoa heiluteltiin.. Voisko sitä olla jotenkin viallinen? Vai miehessäkö vika? Ahistaa, masentaa ja v****taa.. Mut onneks te ymmärrätte.. Ei voi kellekkään muulle avautua ku ei kukaan edes tiedä et yritetään. Se ei kyl yhtään helpota tätä et mun kaveri saa kohta vauvan. Ajattelin et oisin ennen sitä tullu raskaaksi nii ei ois ollu sit nii vaikeeta...

Mulla on kyllä niin epäsäännöllinen tää kierto heittelee niinku 38p- 25p välillä. Täs ku sais voimia mennä apteekkiin ostamaan ovulaatio testejä ja rueta TAAS odottelemaan uutta mahdollisuutta.

Nii ja hei vaan kaikille uusille kuumeilijoille :) Pitää taas vähän parempana päivänä palata asiaan.. Jos tää mieliala tästä nousee...:(

• Terve!

Täällä ihan kunnon kuukautiset kunnon verenvuodolla alkaneet, ja täälläkin pientä harmitusta ilmassa! Mut toisaalta odotan taas ensiviikkoa että pääsee jälleen yrittämään :) Mieskin tuntuu innostuvan :)

Hei, toivoa on, ei masennuta!!!
      Tsemppiä kaikille ja toivorikasta mieltä!!

• kuumeilija28

Taisi se eilinen testi olla positiivinen, koska tänään oli taas haaleampi viiva. Eli varmaan tän tai huomisen aikana olisi ovulaatio. Alaselkä on taas kipeä, eli kaiketi se on merkki siitä. Vaikka toiveikkaasti aiemmin ajattelin sen johtuvan jostain muusta. Mutta on tuo kierto sitten pidempi, eli sopii aika hyvin noihin ovulaatio-oireisiin sit. Edelliset kierrot oli 33 ja 35 päivää, nyt sitten näyttäis olevan 34. Ja tietenkin just nyt on kaikenlaista stressiä muista asioista, pitää toivoa ettei se sit vaikuta tähän. Mutta vaikeaa olla stressaamattakin. Etenkin kun eilinen lääkärikäynti meni vähän päin p:tä, vaikka sieltä piti nimenomaan sitä apua saada. Kun on kova taistelu kelan kanssa rahoista, koska heidän mielestään olen työkykyinen, vaikka sitä en todellakaan ole. (fyysisen vamman takia) No, eipähän ole niin paljon ehtinyt tän vauvahankkeen takia sit stressata, jos jotain hyvää pitää etsiä.

• helinä-maria

WIT¤¤¤¤TU EN kyl suosittele tuota predictoria. Katoin myöhemmin testiin nii hailea haamu oli ilmestyny, jossa siis väriä. Hain kuitenkin vielä testin clearblue joka o aina ollut luotettava minulle tokassa raskaudessa. Tein nyt päiväl siitäkin, tuli heti selkee haamuplussa joka erottuu kaukaakin että ei tarvitse valossa kattoa. Eli raskaana ollaan. Huomenna aamulla viel clearblue ja si se o todistettu että on jokin alku mahassa. mut on noil testeil ky iha eri vaikutus, toki tuo clearblue on herkkä.
      pöussatuulia kaikille

• Oma nyytti

Hei vaan kaikille! Täällä kunnon menkkoja vielä odotellaan. Tänään pöksyissä orastavaa tuhruvuotoa, joten eiköhän kunnon vuoto ala päivän parin sisällä. Menkat siis 6 päivää myöhässä. Minä tyhmä jo aloin toivoa, että kyse vois olla raskaudesta..nyt on niin paha mieli! Kivut hellittivät hieman, mutta nyt munasarjoja vihloo ja alaselkää särkee ihan kuin aina ennen vuodon alkamista. Miksi ihmeessä elämän pitää olla jatkuvaa pettymystä! Soimaan itseäni siitä, että edes aloin toivoa raskauden alkaneen! Testiä en hitto vie ole uskaltanut tehdä...negatiivinenhan se olisi ja masentaisi vielä enemmän. Ehkä minun ei ole koskaan tarkoitus saada lapsia, tältä ainakin nyt tuntuu. Anteeksi masenteluni, mutta pakko saada purkaa tunteitaan :( Miehellekin eilen vihjaisin, että nyt saattais raskaus olla mahdollinen. Ja nyt sekin raukka pettyy taas! Hölmö minä!! En tiedä, miten tekisin tämän vauvaprojektin suhteen...tämä on liian raskasta.

Mutta onnittelut kuitenkin kaikille plussanneille! Olkaa kiitollisia raskaudesta ja siitä, että saatte omia lapsia :)

• Kapusha

Heippa kaikille!:)

Täällä ollaan jopa jo vähän paremmalla mielellä. Niinkun aikasemmin sanoin,niin nyt mennään rennolla linjalla. Rupesin jo miettimään että kouluttautuisin ehkä kenties lisää ja kun työpaikan vaihto on ollut jo pitkään mielessä niin ehkä semmostakin. Vaikka se vauvakuume edelleen jomottaa PAHASTI niin täytyy edes yrittää ottaa rennosti :)

Paljon onnea Helinä-Maria!:)

Täällä on menossa nyt kp17 mikäli siis lasketaan siitä hetkestä kun vuoto alkoi tuhruisena (mitä ei siis yleensä mulla oo ollu). Ja jos lasketaan siitä kun kunnon vuoto kipuineen alko niin sitten ois menossa kp13.
      Oon nyt "ottanu sellasen linjan" että pyritään pupuilemaan joka toinen päivä. Ainakin nyt huomasin, että nautin koko hommasta enemmän kun ei säästele siihen asti kun ovistesti näyttää plussaa. Saas nähdä kuinka kauan jaksan "rentoilla" ennenkuin neuroosit taas iskee!:D

Plussatuulia kaikille. Ihana asenne sinulla Kukkotyttö, kun jaksat aina vaan nousta uuteen yritykseen!!!:)

• helinä-maria

VIHOVIIMEINEN TESTI tehty CLEAR BLUE ;)

• Jälleen yksi poistuu keskuudestamme :( mutta sylintäydeltä onnea HELINÄ-MARIA!!! Toivottavasti odotus sujuu hyvin!!!! Kaikea hyvää!

• kuumeilija28

Onnittelut Helinä-Marialle! Saa täälläkin toki vielä vierailla, jos vaan haluaa.
      Täällä nyt sitten vaan odotellaan pari viikkoa, tärppäsikö. Ovulaatio varmaankin jo meni, peittoa heiluteltu parina päivänä, joten nyt vaan toivotaan parasta. Tosin nyt jos ei sit tärppääkään, niin varmasti kovempi pettymys kuin aiemmin. Niissä aiemmissa kahdessa kierrossa pystyi laittamaan sen myöhäisen kierron piikkiin, kun luulin että ovis oli aiemmin. Vaikka tuskin siitä sitten loppujen lopuksi johtui. Onneksi on nyt kuitenkin tietoinen tuosta, ei ihan helposti sitten ala vielä kuvittelemaan oireita. Nytkin se olisi helppoa, alaselkä vieläkin kipeä, ja nenä tukossa. Joutui pitkästä aikaa ihan niistämään tänään. Ja muutenkin taas vähän hölmö olotila.
      Tsemppiä muillekin uuteen yritykseen, kyllä se vielä tärppää!

• helinä-maria

Kiitos, mielelläni!! Ajattelin sitten vain muita, kuumeilijoita että tuun tänne kertomaan odotusajastani.. kun tiedän tasan tarkkaan noi tunteet tärpin aikana ja jos ei osunutkaan kohdalle, se pettymys :( ja jos joutuu lukemaan toisten iloisia asioita, ei kovin hyvältä tunnu!! Mutta tulen kyllä teitä moikkaamaan, aina välillä :)

• sarkkuli10

Saisko tääkin kuumeilija liittyä joukkoonne..? Olen jo aikani kirjoitellut tuolla "piinaa" palstalla, mutta siellä on nyt kaikki muut plussanneet ja keskustelu hieman hiipunut (tai siis kyllä ihmiset siellä käy moikkaamassa mutta toivoisin myös voivani jutella sellaistenkin kanssa jotka ovat samassa tilanteessa eli vielä jännäilemässä). Oma tilanne on se et meillä on yksi lapsi, vajaa 1,5 -vuotias. Itsellä on ollu vauvakuume melkein koko ajan synnytyksen jälkeen eli pikkusisarusta kovasti esikoiselle toivoisin, mutta miestä en ole saanut vielä(kään) samoille linjoille tai aina välillä hän antaa toivoa mutta seuraavana päivänä saattaa olla taas jyrkästi sitä mieltä että vielä pitäisi odottaa ennenkuin aloitettaisiin "yrittäminen". :( En siis ehkä ole teidänkään kanssa aivan samassa tilanteessa kun en edes testailemaan pääse mutta jotenkin teidän keskusteluja on antoisaa lukea kun itsekin niin kovasti toivoisi olevansa jo tossa tilanteessa et pääsisi ihan oikeasti vauvasta haaveilemaan..

• stenkku10

Helinä maria...seuraan sua odotus puolelle ;O))))

• HELINÄ-MARIA

STENKKU10

nytkö oli hyvä kun et jaksanut odottaa huomiseen :D
      laitetaanko joku oma ketju?? ONNEEAAAAAA

• Stenkku10

Huomenta!

Haalea viiva oli MUTTA nyt se näkyi kuitenkin ihan selvästi.

Kaikille muille tänne onnea raskauksiin.

Liityn ketjuun toisaalla. Sehän olis LA touko-kesä 12, jos kaikki menee hyvin.

• jokojoko

Onnea Helinä-Maria!! :) Ja toki kaikki muutkin täällä jotka mahd. plussanneet, en anteeksi kauheasti juuri nyt jaksa kaikkea lukea ajatuksella läpi... Tylsimys!

Mulla lääkekuuri siis syöty tovi sitten ja sen puolesta terve, eikä gyne myöskään sen kummempaa häikkää löytänyt. Hurraa! :)

Nyt sitten jännäillään jälleen alkaako menkat. Meneillään kp29/28-35, ollu nyt pari pidempää kiertoa joten ei hätäillä. Toiminto kuitenki osui parhaiten kohdalleen tähän mennessä, siitä oon aika varma. Mutta en enää edellisten kiertojen jälkeen ala arvailla yhtään mitään mahdollisia oireita (osaksi kuviteltuja, osaksi virtsiittiin liittyviä), vaikka mieli tekisi todeta "väsyttää, nälättää, etoo" ;)

Muuten, pitäisikö kehittää taas uusi ketju? Tai ehkä en vaan huomannut jos sellainen on jo tehty?

• wannababy82

Heippa taas pitkästä aikaa!
      Eli kävin tossa lapsettomuuteen erikoistuneella gynellä viikko sitten perjantaina ja katsoi mun munasarjat, kohdun jne. kaikki vaikutti hyvältä. ja antoi nyt uuden Tero-kuurin jotta kk saataisiin käynnistettyä. ja 3. vuotopäivänä pitäis käydä ottaa labrassa kaikki mahdolliset hormoniarvot. noh ukautiset alkoivatkin sitten ihan itsestään ja nyt 3.vuotopäivänä eli tänään meen ottaa hormoniarvot.
      Eli tällästä täällä ja laitan viestiä, kun tiedän mitä siellä sanotaan ja saanko esim. heto clomit:)
      mut nyt labraan ja sen jälkeen lomalle viikoksi reissuun:)

• Huomenta!!
      Jokojoko: voisihan se uuden ketjun taas tehdä, tällä on jo aika paljon pituutta. Ja kuitenkin meitä edelleen kuumeilijoita täällä on...

Täällä pitäisi ovulaatio osua perjantaille ja siihen taas tähdätään :) Tosin valitettavasti juuri perjantaina ei ehdi, mutta torstaina hoidetaan homma kotiin :)
      Tosin olen jo valmiiksi masentunut, mutta katsellaan kuin käy! Piinaviikot taas edessä :(

Wannababy: hyvää reissua!!

• Kapusha

Heippa taas kaikille ja PALJON ONNEA plussanneille!!:)

Täällä mennään samoilla kuin viimeksikin :) En tiiä onko mun matikkapää todella näin huono vai oonko vaan muuten sekoomassa,kun viimeksi kirjottelin että kp17, mutta kun menkathan alkoi 7.9 niin nythän on vasta menossa kp19 / 33 :P

En odota mitään suuria tältä kierrolta, oli sen verran omituisuuksia viime kierrossa!
      Mietiskelin tossa itsekseni, että kun elokuussa 2010 lopetin pillerit ja aloileltiin tätä vauvaprojektia, niin 9kk meni että kierto tasaantui ja oviskin tuli bongattua. Eli siis vasta periaattessa 5 kiertoa ollu että on voinu olla raskautuminen ees mahdollista.
      Kun tossa taas yks päivä tuli törmättyä tähän "vuoden yrityksen jälkeen hoitoihin". Mutta eihän meillä yritystä ole vuotta takana, koska ensimmäiseen 9kk ei ollut mahdollista edes... :D TOIVO ELÄÄ!!!:)

• Bibedibabedibuu

Onnea kaikille plussanneille.. täällä yksi joka jo pitempään lueskellu teidän kuulumisia ilmoittautuu viimeinkin joukkoon. Mulla on nyt hektiset odottamiset päällä, eli jos menkat ei oo torstaihin mennessä alkanu niin JIHUUUU!!!
      Mulla tosiaan jo ennestään 1v 11kk vanha Jesse-poika, kaveri olis kohta paikallaan.. :)

• Apuva!!!!

Hei,

Osaako joku teistä auttaa...Menkat myöhässä 3 vrk ja testasin äsken Clearbluen olikohan plus tai jotakin ( missä tulee vaan plus tai miinus) eli ei digitaalinen. Aluksi tuli suoraan selkeä plussa ikkunaan mutta pikku hiljaa alkoi vahvistumaan miinukseksi...joksi sitten jäikin :( Onko kokemuksia, menkkatuntemuksia ei oo yhtään ja säännölliset on ollut...voinko silti olla raskaana?

• Hei uudet kuumeilijat!
      Ollaan aloitettu uusi ketju, sama nimi, mutta vol.III! Joten tulkaahan sinne!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      123
      1730
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1442
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      992
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      990
    5. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      90
      874
    6. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      66
      841
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      751
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      681
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      668
    Aihe