Onnistuuko, jos ottaa luonnosta siis varret katkaisemalla (vai pitääkö saada juuria mukaan) ja laittaa johonkin astiaan. Kauniita ovat ja niitä riittää. En ole koskaan kokeillut. Oletkos sinä kokeillut näin? :)
Kukkivia kanervia luonnosta talveksi koristeeksi pihalle?
6
1162
Vastaukset
- taru*
Jostain syystä en ota kanervaa kotio.
Tai onhan se syykin tiedossa ---äiti sanoi että Kanervan kotiintuominen tietää kuolemaa. - tiina nummi
Vähän ihmettelen, ettei tämä aihe kiinnosta.
- marja-liisa...
Kyllä voi ottaa kukkivia kanervia, ja kun ne antaa kuivaa ihan ilman vettä, niin säilyvät tosi kauniina. Olen yleensä joka vuosi ottanut, mutta nyt jäi väliin. Heräsin niin myöhällä, että täällä oli jo kukkineet. Kauneimmillaan ne on ,kun osa kukista on vielä nupulla.
Ai että tietää kuolemaa? No ainahan sitä luonnollista poistumaa on , oli niitä kanervia, tai sitten ei! - Makriina ek
Olen usein taittanut niitä koristeeksi kukkapurkkeihin parvekkeelle. Ne säilyvät hyvin.
Eivät kaipa vettä vaan kuivuvat omia aikojaan.- sinisirkku-
Kerran tein niin, että sävytin irto kanervia, sekoittamalla akryyliväriä veteen ( tumm.pun.) muovisessa suihkepullossa ja suihkutin kevyesti kirkastaen väriä.
Säilyivätkin pari talvea, vasta nyt keväällä siivosin ne ikkunalaudoilta. Kuusen oksia laitan takorautaisiin kukkatelineeisiin ja siihen keskelle kanervaa ruukussa, kuusi säilyttääkin värinsä hienosti talven yli :)
Meillä oli avokuistilla kanervia juurineen ruukussa. Ne selviytyivät hyvin pakkasessa ja lumisateessakin. Kun toimme ne kuistille, emme kastelleet niitä. Eihän niitä luonnossakaan talvisin kastella.
Koko talven ne olivat ilonamme kauniine punakukintoineen - joskus jopa lumituiskun jäljiltä lumen alla.
Vasta kevätsiivoustani ne pelästyivät, sillä kaikki pienet kukat rapisivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 322113
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle472016Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3141812- 341434
- 991350
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71278Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko141226Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101137Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661026- 391020