Minkälaisilla budjeteilla olette järjestäneet n. 80-100 hengen häitä? Onko ollut alkoholitarjoilua, bändiä tai muita "isompia" kuluja?
Hääbudjetti?
2
235
Vastaukset
- lokakuunlopun morsio
Meillä häät tänä syksynä eikä varsinaista budjettia olla etukäteen laskettu, mutta nyt näyttäisi menevän max 2000€.
Vieraita tulossa n. 70.
Juhlapaikka 250 € koko viikonloppu, ruuat 8€/hlö (pitopalvelusta itse noudettuina, tarjoilijat löytyi vanhempien ystävistä!), muutamat lisukkeet ruualle ja kahville teemme itse.Kakku kuului tuohon ruokahintaan.
Juomat haimme Tallinnasta, olimme siellä kesällä muutenkin ,joten juomapuoli saatiin samalla reissulla. Maksoivat n. 300€. Kuohuviinit, viinit, oluet, siiderit lonkerot...
Meille mieluisat sormukset teetätämme vanhoista kultakoruistamme(tulee halvemmaksi kuin ostaa ihan uusi!)
Juhlapaikan koristelut teemme luonnon antimista, kynttilät jotain maksaa, samoin teemavärin kaitaliinat (nekin saa tehtyä edullisista lakanoista?
Hääpuvun teen itse, en edes löytänyt mieluista valmista. Sulhanen käyttää kai vanhaa pukua tai ostaa uuden.
Bändiä ei tule, ei mahtuisikaan juhlapaikkaan, eli musiikki tulee levyltä tai vieraitten suusta, musikaalista väkeä :)
Valokuvauksen hoitaa ystävä, samon kutsukortit.
Kampaajalla käyn ,mutta meikkauksen hoidan itse.
Eli aika halvallakin saa häät aikaiseksi,mitään stressiä asian suhteen ei ainakaan vielä ole. Ja luulen että on meidän oloiset häät, emme muutenkaan hienostele, joten miksi sitten häissämmekään...? - Morsian minäkin
Laitan sulle tähän nyt copy-pastella saman minkä kirjoitin aiemmin tuohon alempaan budjettiketjuun:
Meillä häiden budjetti max 10 000e. Vieraita kutsutaan näillä näkymin 112, paikalle saapunee n.100.
Ruokaan ja juhlapaikkaan menee n.3000-4000e plus kakut (en vielä tiedä hintaa?) ja viinat (n.700e). Hääbudjettiin on laskettu mukaan myös HÄÄMATKA, joka maksoi n.3000e, ja se on jo ostettu. Eli häämatka nostaa budjettia melko reilusti!
Hääpuku oli todella halpa, hintaa tulee alushameen kanssa max 300e. Miehelle vielä joku puku vuokralle, ehkä 150-200e?
Lisäksi käyn tietysti kampaajalla & meikkaajalla hääpäivänä, sekä maksan kaasollekin vähän hemmotteluja. Plus itselleni 2 kasvohoitoa jo ennen häitä. Kauneusjuttuihin ja kampaukseen menee n. 500e.
Eli tässä vaiheessa summa on yhteensä maksimissaan jotain 9000e, ja siihen sitten vielä vähän koristeluja ja askarteluja, sekä tietysti mun kukkapuska. Valokuvatkin maksaa jotain, mutta ei mahdottomia... Eli eiköhän pysytä budjetissa? :)
Mainittakoon että kaikki summat on ennemminkin yliarvioitu kuin aliarvioitu, toivon että vähän vähemmälläkin rahalla selvitään.
Ai niin, bändiin menee n. 500e, eli mahdollista toki että budjetti vähän ylittyykin! No, molempien vanhemmat auttavat jonkun verran, eli kaikkea ei itse tarvitse maksaa. Veikkaan että meidän vanhemmat maksavat juhlapaikan ja ruuat puoliksi, joten itsellemme jäisi maksettavaksi muita kuluja n. 6000e?
Lisäys: häälahjatoivelistalla on myös "häämatkarahaa tilille", eli voi olla että vierailta vähän apuja vielä saadaan tuohon melko kalliiseen häämatkaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446