Minkälaisia kokemuksia Hannunkiven lomamökeistä?

g70

Kiinnostaa kohteena Hannunkivi ja Keski-Suomen erämaaluonto muutenkin. Minkälainen paikka on Hannunkivi? Palveluita ja oheisaktiviteetteja siellä ei taida paljoa olla moneen muuhun paikkaan verattuna, mutta golfkenttää ja monia muita hässäköitä en edes kaipaa. Ilmeisesti juuri näiden (kylpylä yms.) puuttuminen näkyy suhteellisen edullisina hintoina.

Ymmärrän kyllä, että Hannunkiven lomaosakkeesta eroon pääseminen kohtuullisilla tapiioilla voi olla vaikeata, mutta jos viikkoa itse käyttää, eikä hankintahinta ole paha, ei tämä ole ongelma.

Tietysti paras tapa tutustua on mennä käymään ja sen varmaan teenkin, mutta ennakkotietona vähän kyselin.

10

6299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kivijarvi on nastapa

      loistava paikka rauhaa ja luontoa hakevalle. palveluja vähän. kahvila ja matkamuistomyymälä. muutaman sadan metrin päässä k-kauppa ja muutaman kilometrin päässä kivijärven keskusta-->pieni kirkonkylä. alueella veneet käytössä ja mökit mukavan lähellä rantaa. kaikki mökit omia eli ei mitään pari/rivitalo hässäkkää. mökit aika tasokkaat honkarakenteen huvilat panoraama kuvat näkee holidayclubin sivuilta. avainpalvelussa toimii ohjelmapalveluyritys joka järjestää paljon erilaista luontoon liittyvää aktiviteettia. salamajärven kansallispuisto lähellä ja pyhähäkin kansallispuisto jonkun kymmenen kilometrin päässä. lähellä on joku uimahalli / jäähalli jossa esimerkiksi jääkiipeily mahdollisuus en nyt muiosta paikan nimeä. kalavetenä ihan mahottoman hyvä järvi. veneet kuuluu mökkeihin. jos patikointi marjastus sienestys kalastus metsästys nuotiotuli nokipannu pilkkiminen koiravaljakko tyyni järven pinta kuikan huuto luonnonrauha saunominen ja uiminen on sun juttuja niin osta ihmeessä viikko.

      • Kiitos asiallisesta ja kattavasta vastauksestasi. Jotain tuon suuntaista olin ajatellutkin ja se olisi sitä mitä haluankin. Lapset kaipaavat kyllä usein aktivittetteja, mutta onhan luonto niitä täynnä. Ja pääkaupunkiseudulla asuvalle tekee hyvää välilä päästä eroon turhista hässäköistä. Sadesäiden sattuessa tietysti on mukavaa, että varalla on se uimahallimahdolisuuskin kohtuullisen matkan päässä.

        Täytyy alkaa katselemaan sopivaa viikkoa.


    • en ymmärrä

      miksi tuohon pitää hankkia lomaosake? sillä hinnalla saa 20 vuodeksi vuokrata mökin mistä haluaa ja milloin haluaa. Miksi osake???????

      • No, enpä usko, että sillä hinnalla, jolla minulle on paria vaihtoehtoista viikkoa tarjottu, pystyy kukaan lomailemaan kovin kauan. Puhutaan nimittäin satasista. Ja minulla on töiden takia tiettyjä viikkoja vapaana, joten juuri noille viikoille olen osaketta harkinnut. En siis mille tahansa viikolle.

        En minäkään kymppitonnia maksaisi lomaosakkeesta, mutta siitä ei nyt ole kysekään. Jos saan viikkoni todella edullisesti, muuttaa se kuitenkin asian. Liittymällä vaihtojärjestöön saan lisäviikkojakin tosi edullisesti, eli viimeisen päälle varusteltu mökki vuosittain reilut 200 euroa/vko ja lisälomia 100-300 euroa/vko. eri kohteista. Enkä tarvitse ns. pistejäsenyyttä, vaan halpa (alle satasen/vuosi) viikkojäsenyyskin riittää.

        Reissaan niin paljon ulkomailla työni puolesta, että lähinnä kiinnostavat luontolomat kotimaassa ja siihen nämä mökit soveltuvat ilmeisen hyvin. Olen kyllä vuokrannut mökkejä lomillani jo 70-luvulta lähtien ja tiedän mitä ne maksavat. Ei niitä (minkään tasoisia!) pariinsataan viikko kukaan ns. vapailla markkinoilla tarjoa. Ja näissä lomaosakkeissa, ainakin niissä muutamissa, joissa olen ollut, on tasoa ja varustusta riittänyt.

        Nämä lomaosakkeet sopivat niille, jotka käyttävät viikkonsa vuosittain ja saavat sen alunperin hankittua edullisesti. Ja sopivat ne ilmeisesti moneen muuhunkin tarpeeseen. Eivät tietenkään kaikille. Meillä ihmisillä, kun on niin erilaisia vapaa-ajan tarpeita ja mahdollisuuksia niiden tyydyttämiseen.

        No, on minulla purjevenekin, eikä sitäkään kaikki ymmärrä. Mutta eipä tuo minua haittaa, jo parikymmentä kesää alkaa olla nykyisellä paatilla seilattu ja suunnattomasti olen vesillä viihtynyt. Se sopii minulle kesämökkiä paremmin. En silti kritisoi kesämökin omistajia. Minulle muutama viikko mökkeilyä vuodessa on sopiva määrä. Sen voin toteuttaa lomaosakkeiden avulla.

        Vuokrasin ammattiliiton kautta muutaman viikon viikko-osakkeissa mm. Katinkullassa ja Pyhällä ja sitä kautta heräsi ajatus hankkia oma viikko-osake. Pääsen näet tällä tavoin vielä edullisemmalla kuin liiton kautta.


      • ei mitään järkeä
        g70 kirjoitti:

        No, enpä usko, että sillä hinnalla, jolla minulle on paria vaihtoehtoista viikkoa tarjottu, pystyy kukaan lomailemaan kovin kauan. Puhutaan nimittäin satasista. Ja minulla on töiden takia tiettyjä viikkoja vapaana, joten juuri noille viikoille olen osaketta harkinnut. En siis mille tahansa viikolle.

        En minäkään kymppitonnia maksaisi lomaosakkeesta, mutta siitä ei nyt ole kysekään. Jos saan viikkoni todella edullisesti, muuttaa se kuitenkin asian. Liittymällä vaihtojärjestöön saan lisäviikkojakin tosi edullisesti, eli viimeisen päälle varusteltu mökki vuosittain reilut 200 euroa/vko ja lisälomia 100-300 euroa/vko. eri kohteista. Enkä tarvitse ns. pistejäsenyyttä, vaan halpa (alle satasen/vuosi) viikkojäsenyyskin riittää.

        Reissaan niin paljon ulkomailla työni puolesta, että lähinnä kiinnostavat luontolomat kotimaassa ja siihen nämä mökit soveltuvat ilmeisen hyvin. Olen kyllä vuokrannut mökkejä lomillani jo 70-luvulta lähtien ja tiedän mitä ne maksavat. Ei niitä (minkään tasoisia!) pariinsataan viikko kukaan ns. vapailla markkinoilla tarjoa. Ja näissä lomaosakkeissa, ainakin niissä muutamissa, joissa olen ollut, on tasoa ja varustusta riittänyt.

        Nämä lomaosakkeet sopivat niille, jotka käyttävät viikkonsa vuosittain ja saavat sen alunperin hankittua edullisesti. Ja sopivat ne ilmeisesti moneen muuhunkin tarpeeseen. Eivät tietenkään kaikille. Meillä ihmisillä, kun on niin erilaisia vapaa-ajan tarpeita ja mahdollisuuksia niiden tyydyttämiseen.

        No, on minulla purjevenekin, eikä sitäkään kaikki ymmärrä. Mutta eipä tuo minua haittaa, jo parikymmentä kesää alkaa olla nykyisellä paatilla seilattu ja suunnattomasti olen vesillä viihtynyt. Se sopii minulle kesämökkiä paremmin. En silti kritisoi kesämökin omistajia. Minulle muutama viikko mökkeilyä vuodessa on sopiva määrä. Sen voin toteuttaa lomaosakkeiden avulla.

        Vuokrasin ammattiliiton kautta muutaman viikon viikko-osakkeissa mm. Katinkullassa ja Pyhällä ja sitä kautta heräsi ajatus hankkia oma viikko-osake. Pääsen näet tällä tavoin vielä edullisemmalla kuin liiton kautta.

        Älä kehtaa höpöttää...jo pelkkä vastike on satasia ja satasilla et viikko-osaketta saa. Ja edelleen kysyn mihin sitä osaketta tarvitaan? Nytkin ruskamatkoja Lappiin saa viikoksi 350 eurolla hirsimökin viikoksi....ilman osaketta.Tuo Hannunkivi on surkea paikka ja en menisi sinne vaikka vähän saisin rahaa.


      • siitä vaan
        g70 kirjoitti:

        No, enpä usko, että sillä hinnalla, jolla minulle on paria vaihtoehtoista viikkoa tarjottu, pystyy kukaan lomailemaan kovin kauan. Puhutaan nimittäin satasista. Ja minulla on töiden takia tiettyjä viikkoja vapaana, joten juuri noille viikoille olen osaketta harkinnut. En siis mille tahansa viikolle.

        En minäkään kymppitonnia maksaisi lomaosakkeesta, mutta siitä ei nyt ole kysekään. Jos saan viikkoni todella edullisesti, muuttaa se kuitenkin asian. Liittymällä vaihtojärjestöön saan lisäviikkojakin tosi edullisesti, eli viimeisen päälle varusteltu mökki vuosittain reilut 200 euroa/vko ja lisälomia 100-300 euroa/vko. eri kohteista. Enkä tarvitse ns. pistejäsenyyttä, vaan halpa (alle satasen/vuosi) viikkojäsenyyskin riittää.

        Reissaan niin paljon ulkomailla työni puolesta, että lähinnä kiinnostavat luontolomat kotimaassa ja siihen nämä mökit soveltuvat ilmeisen hyvin. Olen kyllä vuokrannut mökkejä lomillani jo 70-luvulta lähtien ja tiedän mitä ne maksavat. Ei niitä (minkään tasoisia!) pariinsataan viikko kukaan ns. vapailla markkinoilla tarjoa. Ja näissä lomaosakkeissa, ainakin niissä muutamissa, joissa olen ollut, on tasoa ja varustusta riittänyt.

        Nämä lomaosakkeet sopivat niille, jotka käyttävät viikkonsa vuosittain ja saavat sen alunperin hankittua edullisesti. Ja sopivat ne ilmeisesti moneen muuhunkin tarpeeseen. Eivät tietenkään kaikille. Meillä ihmisillä, kun on niin erilaisia vapaa-ajan tarpeita ja mahdollisuuksia niiden tyydyttämiseen.

        No, on minulla purjevenekin, eikä sitäkään kaikki ymmärrä. Mutta eipä tuo minua haittaa, jo parikymmentä kesää alkaa olla nykyisellä paatilla seilattu ja suunnattomasti olen vesillä viihtynyt. Se sopii minulle kesämökkiä paremmin. En silti kritisoi kesämökin omistajia. Minulle muutama viikko mökkeilyä vuodessa on sopiva määrä. Sen voin toteuttaa lomaosakkeiden avulla.

        Vuokrasin ammattiliiton kautta muutaman viikon viikko-osakkeissa mm. Katinkullassa ja Pyhällä ja sitä kautta heräsi ajatus hankkia oma viikko-osake. Pääsen näet tällä tavoin vielä edullisemmalla kuin liiton kautta.

        et pääse. Usko jo sillä osakkeen kautta mökkeily on kaikista kalleinta. Sinä maksat siitä viikosta vastikkeen ja se on monesti enemmän kuin viikko veloitus mistä vaan viikon mökistä. Ja mitä ihmettä sinä sitä purjevenettä tähän sotkit ja onneksi et tosiaan alkanut sitä verrata omaan kesämökkiin....se olisi jo liian paksua se. Katinkullasta näyttää nytkin olevan 80 m2 asuntoja 330 euroa viikko...tuohon sisältyy 4 kylpylää ja tennis.


      • siitä vaan kirjoitti:

        et pääse. Usko jo sillä osakkeen kautta mökkeily on kaikista kalleinta. Sinä maksat siitä viikosta vastikkeen ja se on monesti enemmän kuin viikko veloitus mistä vaan viikon mökistä. Ja mitä ihmettä sinä sitä purjevenettä tähän sotkit ja onneksi et tosiaan alkanut sitä verrata omaan kesämökkiin....se olisi jo liian paksua se. Katinkullasta näyttää nytkin olevan 80 m2 asuntoja 330 euroa viikko...tuohon sisältyy 4 kylpylää ja tennis.

        Niin. Minähän halusin vain puhua alunperin hannunkiven mökeistä, mutta joku aina haluaa laajentaa siihen suuntaan, että mikä on yleensä kannattavaa tai mielekästä lomailua.

        Purjeveneen otin vain esimerkiksi siksi, että sitäkään lomailutapaa eivät kaikki ymmärrä. Vastaan nyt vain enää tähän viimeiseen kirjoitukseen, sen jälkeen kaikki saavat tässä vapaassa maassa olla mitä mieltä ovat. Edelleen.

        Sain tosiaan erittäin halvan (alle tonnin) tarjouksen viikko-osakkeesta ja silloin on lähes sama saanko siitä mahdollisesti tulevaisuudessa rahaa ollenkaan, jos myydä haluan. Jos tutkii jälleenmyyjien toteutuneita kauppahintoja, niitäkin jotkut ilmoittavat julkisesti, havaitsee, ettei välttämättä tarvitse pulittaa kymppitonnia, tai edes kolmeatonnia osakkeesta. Katinkullassakin on viikkoja myynnissä jopa 1500 € hintaan toisinaan ja nämä ovat pyyntihintoja. Osakkaille tarjotaan äkkilähtöinä (esim. Aikalomat) viikkoja Katinkullastakin jopa hintaan 99 €, kuten esim. ensi viikolle on tarjolla.

        Jos saat osakkeen halvalla, maksat vastikkeen parisataa ja ostat (vain osakkaille myytäviä!) lisäviikkoja 4-5 hintaan n. 200 €/vko (tai jopa alle satasen!), ovat kustannukset edelleenkin vain luokkaa tonni per vuosi. Kun vielä huomioi, että mökit ovat useimmiten viimeisen päälle varusteltuja ja niihin mahtuu koko perhe, ei tämä minusta ole kallista.

        Olen Sipoon saaristosta omistanut takavuosina mökinkin ja kyllä vuositasolla rahaa paloi enemmän kuin tuo tonni, kun korjaus-, hulto- ja ylläpitokulut laskin. Siihen vakuutukset ja jne. vielä lisäksi. En kuitenkaan mökillä oleskellut kuin juuri sen 4-5 viikkoa vuodessa ja pari viikonloppua päälle. Harvalla on lomaakaan tuon enmpää ja joskus tekee mieli käydä ulkomaillakin.

        Kun pääsen eläkkeelle ja aikaa on kunnolla, saatan sen oman kesämökinkin vielä hankkia. Mutta niin kauan kuin mahdollisuutta lomailla mökillä on vain 5-6 vko/vuosi, en näe mökkiin vaadittavan summan sijoittamista minulle järkevänä. Ne, joilla on paljon rahaa, tehköön toisin.

        Mutta mitä näistä kiistelemään. tehköön kukin kuten haluaa. Pääasia, että toisinaan pääsee lomille. Nyt vetäydyn tästä keskustelusta. Hyvää syksyä kaikille!


    • mökkiosakas

      minulle saanottiin hannunkivi kesäisin täynnä onko valetta ?

    • hyvon

      Tarkennuksena keskustelun aloittajalle. Aikalomat ei tarjoa enään 99 euro viikkoja ja eimitään mutakaan, koska firma on mennyt konkurssiin. Vapailta markkinoilta ostaessasi osakkeen, et saa Holiday Clubin edullisia lisäviikkoja. Niitä saa vain heiltä osakkeensa ostaneet. Saat lisäviikkoja ainoastaan liittymällä RCI lomasysteemiin jäsenmaksulla. RCI:n lisäviikot keskimäärin 200-300 euro viikko ja niitä on saatavilla riittävästi terävimmän lomasesongin ulkopuolella. Suosittelen ostosta ja liittymistä RCI lomasysteemiin.

    • Murheellinen

      Onkohan tämä lomamaailmakin muuttumassa joidenkin osalta pisteiksi, suomen urheilu on jo muuttunut? Perusteluni. Maksat viikko-osakkeen jonka ostoarvo romahtaa heti samalla sekunnilla ostohetkestä (n. 80%) kuin juopon oksennus maahan, eli jäljelle jää vain muutama krapula piste.......sekä vuosittaiset maksuvelvoitteet ja ylimääräiset viikko-osakettasi koskevat korjaus- ja remonttimaksut jotka eivät sisälly käyttö- eikä hoitovastikkeisiin. Herätkää hyvät ihmiset sillä pisteet ovat vain houkuttimena kerätä osakkailta kolehtia ja pitää MAKSAVAT osakkaat napanuorassa kiinni. Urheilussakin pistesijat ovat aina pistesijoja. Haluatko sinäkin vain pistesijoilla olevia lomia vai parhaimman palkinnon lomallesi sitoutumatta mihinkään, mieti? Google löytää sinulle parhaan palkinnon lomailuun ei pistesijoja ei toistuvia vuosimaksuja ei velvoitteita! Viikko-osakkeen omistaja, laske joskus rehellisesti lomiesi todellinen hinta ja pisteiden arvo ottaen huomioon alkupääoma ja sen nykyinen myyntiarvo (jos sellaista edes on) sekä kaikki vastikkeet ja muut maksut. Huomioi lennot kenttäkuljetuksineen. Vertaa hintoja valmismatkoihin. Joku ehdotti käymistä MOT ohjelman sivuilla katsomassa, roskaosakkeiden hämäräbisnes. Katsoin sen. Tuli suru puseroon noiden puolesta jotka omistavat ko. osakkeita. Heitä on viety kuin pässiä narussa. Rahat män eikä piisankkaan vaan aina annettava lisää ja lisää.
      Kurkkaappa allaolevaan osoitteeseen ja lopeta katteeton rahoittaminen lomailuusi.
      Maalaa osoite http://areena.yle.fi/1-3500886
      Liitä googleen ja klikkaa; Roskaosakkeiden hämäräbisnes /MOT/ TV/ areena/ yle.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      102
      7315
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      36
      2792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2366
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      107
      2076
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1775
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1381
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1343
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1324
    Aihe