Miulla on siis samojedi,1,5v säkä n.63cm ja uros. Ja vielä ei ole tullut mtn ongelmaa,mutta nyt kun lueskelin tuolta ko 'sairaudesta' ,nii alko kiinnostamaan onko samojedeilla taipumusta tuohon ?
Mitään muita tuollaisia 'isojen' rotujen ongelmia ei ole ollut,ihan pentuna vaan tuli pilvee jalkoihin,mutta siitä selvittiin yhdellä säikähyksellä(:
Ja heräsipä mieleeni toinenki kysymys: sopiiko koira kerros/rivitalo asuntoon ?
tässä on nyt vähän sellane 'adoptio'koira tilanne.. koira kyllä tottunut muhun ja siis olen sen kouluttanut ja muutenki ollut sen kanssa ja koira on kuulemma ihan masentunut eikä jaksa leikkiäkkään kunnolla -hyvin epänormaalia sille tornaadolle(: - kun en ole paikalla enää niin paljon..
Koiran nykyisillä/oikeilla omistajilla ei ole aikaa,kiinnostuneisuutta,jaksamista,osaamista,ymmärrystä eikä voimaa -esim.jos lenkillä saa minä olen pomo kohtauksen tai näkee yhenäkin jossain oravan- koiraa kohtaan.
Joten yhteinen päätös on,että koira tulee minun luo asumaan. Ja asun siis rivitalossa tällä hetkellä,mutta joudun muuttamaan keväällä,jolloin koiran olisi tarkoitus tulla asumaan sinne.
Olen ajatellut että neliöitä kämpällä saisi olla väh.44..
Leikkiä ja lenkkiä koira saisi ja irti juoksemista,koska osaa jo nyt olla irti,esim. rannassa jossa on muitakin ihmisiä niin ei mene ihmisten luokse ainakaan kun sanotaan ettei saa mennä.
Mitä mieltä ? kun en haluaisi tuota koiraa kokonaan pois antaakkaan,koska olen itsekkin kiintynyt siihen ja mulla kumminki kokemusta koirista löytyy,varsinki näistä jääräpää pystykorvista :P
Samojedi ja mahalaukunkiertymä ?
2
160
Vastaukset
- Kerrostaloasukit.
Samojedeilla on harvemmin rotutyypillistä taipumusta mahalaukun kiertymään. Enempi ongelmaa esiintyy syvärintaisilla, isoilla roduilla. Parhaiten eliminoit riskin kun liikunnan ja ruokinnan välinen aika on riittävän pitkä.
Koira on yleensä tyytyväinen siellä missä on kunnon katto päänpäällä, liikuntaa ja ruokaa yms. hoitoa riittää. Eli mielestäni rakastava ja aktiivinen koti on pääasia. Kärjistäen; ei neliömäärät koiran liikunnantarvetta lisää tai vähennä sen enempää. Yleensä koira nukkuu omistajan ollessa poissa töissä tms; oli sitten kyseessä kerrostalokaksio tai parinsadan neliön omakotitalo.
Tärkeintä on se, että koira saa vapaa-ajalla olla omistajansa touhuissa ja aktiviteeteissa mukana.
Jos koira on jo sinuun ja rutiineihisi tottunut. Niin antaa palaa vaan! :)- tälläista mietin
kiitos vastauksesta !
ja siis todellakin,tää poitsukka potee jonkinlaista eroahistusta tälleen kun oon poissa pitempään,mutta esim. juurikin kun oon vaikka koulussa tai kaupassa yms.. niin on kyllä hiljaa ja nukkuu jopa välillä niin sikeesti ettei kuule kun ovi käy (:
Juu ja itsekkin olen tuota mieltä,että varmasti viihtyisi,vaikkei olisikaan varaa mulla vielä tohonkaa ihan 40neliön asuntoon.. Ja tää samojedi ei vissii oo ihan 'normaali' mitä luin noita muita kirjotuksia,koska ei nimittäin halua olla ulkona yhtää yksin,eli varmasti viihtyisi rivarissa/kerrostalossa (: Ja jopa kesäkuumallaki nukku miun huoneessa,vaikka mahollisuus olis ollu nukkua ulkonaki...
Ja tosiaanki mulle pääasia ois saaha se koira vaan tuolta pois ja äkkiä !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328517Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4366224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571153Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17796Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57722Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.34715Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 42676
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36637