oma listani

mie

voi kuulostaa ihan höpölle :D mutta monilla reissuilla tämä lista on tällaiseksi hioutunut.
etelänreissuja varten siis...

- villasukat :) (laattalattiat on kylmiä, illat usein viileitä)

- juhlamokkaa 1 pkt/viikko (tuolla "muualla" kahvit on niin erilaisia mein suomalaisten makuun)

- 2 m narua (voi väkertää partsille pyykki/tuuletusnarun, sopii myös levähtäneen matkalaukun pikakorjaukseen)

- leatherman linkkari (muista pakata ruumaan meneviin! viimeksi tarvittiin töllön antenninjohdon korjaukseen, että saatiin säätiedot näkymään. jos ei ole huoneisto köksällä, niin teräasetta voip tarvita vaikka pakkauksien aukomiseen)

- maclight, pieni malli (sähkökatko vieraassa paikassa, ei murru varpaat törmäillessä)

ja nuo tavarat ei paljoa paina, takaisin tulessahan ne laukut yleensä on täydempiä. kotosuomeen mulla noista palaa vain linkkari ja lamppu.
villasukkia ja narunpätkiä siis levitän pitkin maailmaa :D

tietysti ne lääkkeet, mutta se lista nyt on jokaisen oma asia... maitohappobakteeri kuuria voin suositella! viikko ennen matkaa aloitan ja muutaman päivän vielä kotia tulon jälkeen syön. vaikka ruo´assa ei ois mitään vikaa, erilainen bakteerikanta voi tehdä tepposia...

ja muistakaa vielä että vaikka kuinka joku väittäisi että oot juntti ja tyypillinen turisti kun jotain raahaat mukanas, mitä sillä on väliä? oma loma - oma lupa, joku tarvii toista, toinen muunlaista ja jos se tavara saa sut viihtymään paremmin, niin laukkuun vaan! tyypillisiä turistejahan me ollaan :D

ihanaa lomaa kaikille!

3

2684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rantamies

      Puolet vähemmän matkatavaraa kuin edellisellä reissullasi,-mutta rahaa tuplasti.

      kahvia ja villasukkia,ei tarvita,mutta MagLite ja
      Leatherman kuuluu vakiovarusteisiin

      • mie

        omaa listaani en muuttele enää, se on jo niin monen kokemuksen sanelemana tuollainen.
        matkalaukun sisältöäkään ei voi enää vähentää :) ellen sitten rupea ilkosillaan nukkumaan ja kulkemaan kaupungilla :)

        rahaa on aina mukana tarpeeksi ja varoilta vielä 2 luottokorttia. parempi on aina ottaa mukaan ylimääräistä, kyllä lomalta voi aina kotiapäinkin tuoda rahaa ;) enempi keljuttaa jos joku kiva juttu jää kokematta/ostamatta sen takia että täytyy pihistellä.

        monella naisihmiselle tuo vaatemäärä kyllä on varmaan melkoinen... itse olen vähentänyt kamat minimiin esim. ns. joka-paikan-kengillä, siis kivat sandaalit, jotka käy sekä housujen että hameen kanssa ja on hyvät kävellä. niiden lisäksi ei tarvitse kuin korkokengät tanssia varten.
        vaatteet muutenkin kannattaa katsoa niin että mahdollisimman monet käyvät yksiin eli esim. housut, hame, shortsit ja 3 puseroa = 9 erilaista yhdistelmää. turha raahata mukana jotain tiettyä jakkua joka käy yhteen vain ja ainoastaan sen yhden tietyn hameen kanssa :)

        eka reissuilleni raahasin paljon erilaista vaatetta, kunnes tajusin että ainoa joka näkee mut peräkkäisinä iltoina samassa hameessa on hotlan portieeri ja sille se ei kuulu pätkääkään :D


      • minä kans
        mie kirjoitti:

        omaa listaani en muuttele enää, se on jo niin monen kokemuksen sanelemana tuollainen.
        matkalaukun sisältöäkään ei voi enää vähentää :) ellen sitten rupea ilkosillaan nukkumaan ja kulkemaan kaupungilla :)

        rahaa on aina mukana tarpeeksi ja varoilta vielä 2 luottokorttia. parempi on aina ottaa mukaan ylimääräistä, kyllä lomalta voi aina kotiapäinkin tuoda rahaa ;) enempi keljuttaa jos joku kiva juttu jää kokematta/ostamatta sen takia että täytyy pihistellä.

        monella naisihmiselle tuo vaatemäärä kyllä on varmaan melkoinen... itse olen vähentänyt kamat minimiin esim. ns. joka-paikan-kengillä, siis kivat sandaalit, jotka käy sekä housujen että hameen kanssa ja on hyvät kävellä. niiden lisäksi ei tarvitse kuin korkokengät tanssia varten.
        vaatteet muutenkin kannattaa katsoa niin että mahdollisimman monet käyvät yksiin eli esim. housut, hame, shortsit ja 3 puseroa = 9 erilaista yhdistelmää. turha raahata mukana jotain tiettyä jakkua joka käy yhteen vain ja ainoastaan sen yhden tietyn hameen kanssa :)

        eka reissuilleni raahasin paljon erilaista vaatetta, kunnes tajusin että ainoa joka näkee mut peräkkäisinä iltoina samassa hameessa on hotlan portieeri ja sille se ei kuulu pätkääkään :D

        vielä kaiken lukemani lisäksi laittaisin että älkää ostako valmiiksi suomesta sandaaleja, ne saatte paljon halvemmalla espanjasta jos olette sinnepäin menossa ja sama pätee melkein kaikkeen ryysypuoleen. ja sitten mulla on aina kotoa matkassa uusi tiskirätti, en pyyhi muiden vanhoilla koska bakteerisempaa ei olekaan kun vanhat tiskirievut. ja ilman muuta kankaanpala mieluiten iloinen sellainen pöydälle laitettavaksi koska monen huoneiston ruokapöytä on pahan näköinen ilman liinaa. että näin, hyvää matkaa..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8443
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe