Onko suomessa mahdollista isän luovuttaa lapsi adoptioon, ilman että kukaan varsinaisesti adoptoi lasta ? Siis lapsen huoltajuus on äidillä ja äiti jäisi ainoaksi viralliseksi biologiseksi vanhemmaksi ? Lapseni isä istuu vankilassa tuomiotaan ja pelkään että aikanaan kun hän kuolee, hänen velkansa siirtyvät lapselleni ( hänen nykyinen avovaimonsa voisi ilkeyttään jättää perunkirjoituksen tekemättä ajallaanja silloinhan velat siirtyvät, enkä minä edes välttämättä saisi tietoa hänen kuolemastaan ).
Asiallisia kommentteja/linkkejä jos joku tietää onko tämä mahdollista, vai onko adoptioitavaksi luovutettavalla lapsella oltava aina (minun) lisäksi joku joka adoptoi lapsen biologiselta isältä ?
Kiitos tuhannesti vastauksista jo etukäteen !
Voiko lapsen antaa adoptoitavaksi / luopua oikeuksistaan?
4
243
Vastaukset
- Pohdinta
Enpä tiedä onko moinen mahdollista. Olisiko isä vahingoksi lapselle, vaarallinen tms.? Muutoin lapsesi ehkä haluaa tuntea isänsä myöhemmin, olla yhteydessä häneen.
Kannattaa ottaa yhteyttä kunnan sosiaalitoimistoon, perheoikeudelliset asiat ja kysyä neuvoa sieltä. - xxxxxxxxxccc
Ei ole mahdollista. Isä ei ole huoltaja, mutta esim. perrintöoikeus säilyy. Ja jos esim. sinun nykyinen puolisosi sdoptoi hänet, siihen tarvitaan biologisen isän suostumus.
Kyllä yleensä kuoleman yhteydessä se tieto jotenkin kuolleen lapset saavuttaa, ja eivätkä ne velat nyt ihan noin vain periydy. - .
Tosiaan, ei ole mahdollista.
- lellulellu
Lapsi ei peri vanhempiensa velkoja. Jos vainajan velat ovat suuremmat kuin omaisuuus, ne jäävät velan antaneiden luottotappioiksi. Velat eivät periydy lapsille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 275343
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34677- 1561735
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551456Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141292- 931114
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike221112viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.207997En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.69992- 37849