Minkälainen on leikkaus joka tehdään kun hermo on puristuksissa rannekanavassa? Tehdäänkö leikkaus nukutuksessa vai paikallispuudutuksessa. Kuinka pitkä on toipumisaika. Auttaako leikkaus aina vaivaan?
rannekanava
7
7397
Vastaukset
- tekniikka
Ranteeseen tehdään pitkittäin käden suuntaisesti viilto... ehkä siinä jotain 10cm mittainen.
Homma hoituu kätevästi puudutuksessa: kämmenselän laskimoon ruiskutetaan puudutusainetta joka leviää olkavarteen kiristettyyn mansettiin asti. Koko käsi on tunnoton kunnes paine päästetään mansetista ja puudutusaine poistuu kädestä.
Mikään hoito ei koskaan auta 100%:sti kaikille, mutta jos sinulla oikeasti on ahdas rannetunneli, leikkaus on oikea hoito.- jusa
Tere!!
Kyllä mulle kanavan leikkaus/kanavan avarrus auttoi ja sormiin tai sormen päihin tuli tunto.Kestä se,ei ole hirmupaha ja apu tulee.Tsemppiä!!! - TUNNOTON
jusa kirjoitti:
Tere!!
Kyllä mulle kanavan leikkaus/kanavan avarrus auttoi ja sormiin tai sormen päihin tuli tunto.Kestä se,ei ole hirmupaha ja apu tulee.Tsemppiä!!!7.3.08 oli leikkaus ja enen pääsiäistä otetaan tikit pois. Ei ainakaan vielä ole sormet entisellään, nimetön tuli erittäin kipeäksi, syytä en tiedä. Huomena ensikerran siteen otto pois ja kevyt suihkutus, mikäli haava ei ole vuotanut. Leikkaus itse kivuton, neulanpisto vain ja muisti poisa, kesti n.10min itse leikkaus. Koko reissu vei aikaa n. kolme tuntia, ja taas oltiin kotona.Särkyä erittäin vähän ja siihen sain lääkkeet. Suurin kysymys, oliko mitään apua leikkauksesta, nyt ainakin olo ettei ollut. Aika näyttää
- Surgeon
Voidaan tehdä paikallispuudutuksessa, ns. intravenöösipuudutuksessa (ks. seuraava viesti) tai ns. olkapunospuudutuksessa. Kaikissa käytetään ns. verityhjiötä näkyvyyden aikaansaamiseksi. Paik.puudutus on ehkä helpoin, halvin ja turvallisin menetelmä, mutta mansetti voi aiheuttaa puristavaa kipua. Tosin, verityhjiöaikaa tarvitaan yleensä vain n. 10 min, eli tuon ajan kestää hyvin.
Viilto on noin 5 cm pitkä, suora tai kaareva, ranteen poimusta sormiin päin.
Leikkaus auttaa oikein diagnosoituun vaivaan (lähes) aina.- Ompa
tehty kyseinen operaatio vasempaan käteen kerran ja oikeaan käteen kaksi kertaa(vuonna 2000 ja 2001) ja taas on ollut pieniä puutumisoireita oikeassa kädessä, tulossa jossain vaiheessa kolmas leikkaus oikeaan käteen.
- Surgeon
Ompa kirjoitti:
tehty kyseinen operaatio vasempaan käteen kerran ja oikeaan käteen kaksi kertaa(vuonna 2000 ja 2001) ja taas on ollut pieniä puutumisoireita oikeassa kädessä, tulossa jossain vaiheessa kolmas leikkaus oikeaan käteen.
Onko nyt varma että kyseessä on medianuspinne, eikä ns. double crush, jossa oikea syypää onkin kaulalla (mahd. kaulakylkiluu tai lihaskireys)? Kysäisepä leikkaavalta kirurgilta ns. TOS-pinteen (thoracic outlet syndrooma) mahdollisuutta, ennen kuin menet pötköllesi leikkuriin...
- raitsu 60
kyllä leikkauksesta on apua oikea käsi leikattiin 10.11 puudutuksessa, pieni viilto tulee ranteeseen jossa jotenkin jänne halkaistaan ei nukuteta ihan helppo nakki valmistelu kesti pitempään kuin leikkaus joka kesti 10 minsaa ja päivägirurkiassa, tikit pari viikkoa lomaa noin kuukausi, tulos aika hyvä mutta ei sekään hetkessä auta puutumista on vieläkin silloin tällöin sormissa, mutta uskon ajan senkin homman parantavan vasen käsi leikataan 19.1.2006 ja sitten toivon että homman vois unohtaa aika tressaavaa muille ihmisille ainainen valitus ei sitä kukaan jaksa kuunnella. joten hyvä joulua kaikille rannevikaisille ja muillekin. t.raitsu 60
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824807- 1882148
- 1321812
- 1751445
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161331ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj191245- 351116
- 261078
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3231061- 781013