Pariisi yksin lokakuussa

mitätehdä?!?!

Varasin majoituksen Louvren lähellä olevasta hotel du ruenista ja olen yksin ensimmäistä kertaa menossa pariisiin. Onko turvallista liikkua yksin illalla jos on nainen ja selkeästi pohjoismaalaisen näköinen? Olen matkustellut useita vuosia ja ei nin ettenkö ymmärtäisi mahdollisia vaaroja mutta onko louvren seutu kuinka hämärää? Missäpäin löytyy yökerhoja/diskobaarej jonne voisi yksinkin mennä viettämään iltaa ilman ongelmia?

Perusnähtävyyksien lisäksi minne kannattaa mennä? Jalalla pääsee ja metrollakin voi kulkea:) jotain erikoisia kohteita keskustan alueella?

4

676

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Masapetteri

      huoh, lue edellisistä viestiketjuista

    • Pariisissa asustava

      - Pariisin keskustassa liikkuu niin paljon porukkaa ympäri vuorokauden, että siellä voi liikkua melko turvallisin mielin kaikkina vuorokauden aikoina. Toki järki pitää pitää päässä ja välttää yksinäisiä paikkoja. Pariisissa on lisäksi niin paljon kv porukkaa, ettei pohjoismainen ulkonäkö sinällään herätä sen erityisempää huomiota.

      Jos hotellisi on 1. kaupunginosasassa Louvren lähellä (en viitsinyt käydä tarkistamassa missä hotellisi sijaitsee; joskus mainostavat olevansa jonkun nähtävyyden lähellä vaikka todellisuudessa etäisyyttä olisi 1-2 km...), suositeltava alue illanvietolle olisi tietysti Marais, joka sijaitsee aivan 1. kaupunginosan tuntumassa. Marais on trendikästä mutta lungin viihtyisäÄ viihdealuetta, suosittua taiteilijoiden, nuorten, homojen, bobojen jne. keskuudessa.
      http://www.parisenvies.com/lieux/bar/marais

      Nähtävyyksiä en ala luetella, niistä löydät itsekin tietoa. Enkä voi tietää, mitkä sinun mielestäsi kuuluvat "perusnähtävyyksiin".

    • YksinPariisissa

      Heippa,

      Minäkin olin yksin Pariisissa vuosi sitten lokakuussa. Ilta-aikaan liikuin lähinnä Latinalaiskortteleiden alueella, pelotta ja turvallisen oloisesti. Tosin aina, jos oli valinnan varaa, valitsin sen reitin, jolla näytti olevan enemmän jalankulkijoita liikkeellä.

      Tuohon edellä mainittuun kaupunginosaan (Marais) tutustuin päivällä, mutta tykkäsin kovasti ja mun on helppo uskoa edellisen kirjoittajan kommentit todeksi.

      Oma oloni Pariisissa oli varsin kotoisa. Esimerkiksi lauantai-iltana illastin paikallisten suosimassa pikkuravintolassa. Äkkiseltään voisi kuvitella, että olin yksinäinen ja säälittävä. Vaan enpä ollut. Koin kuuluvani suureen hälisevään seurueeseen, sain erinomaista palvelua sekä ystävällisiä hymyjä naapuripöydistä. Opin, että myös itse keksityllä ranskan kielellä pärjää, jos ei sitä oikeaa osaa :)

      Lokakuun puolivälissä tarvitsin toisina päivinä villapaitaa, mutta mukaan mahtui myös helteisiä loppukesän päiviä. Ihanaa Pariisin reissua tämän viestiketjun aloittajalle. Ja iloa kaikille muillekin yksin matkaaville!

    • mari-anne m

      Pariisi on kaupunki jossa ei kiinnitetä ihmisen väriin mitänä huomiota. Kyllähän siellä normaalin turvallista on liikkua mutta luonnollinen varovaisuus on enemmän kuin paikallaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      715
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe