Australiaan muuttaminen ??

JarkkoMirva

Hei !!

Olemme vaimoni kanssa miettineet jo pitkään, jos muuttaisimme ulkomaille. Minä haluan Australiaan ja hän haluaa Uuteen-Seelantiin. Uudesta-Seelannista tiedämme jo ilmastot ja hintatasot, ym. mutta Australiasta tiedämme vain, mitä olemme lukeneet netistä.

Minne päin pitäisi muuttaa, jos haluaisi, että aina on lämmin, eikä kesällä ja ''talvella'' olisi paljonkaan eroa, ja että olisi meri vieressä, ja ei kuitenkaan täysin kaupungissa, mutta ei kyllä ihan maaseudullakaan ??

Kuinka helppoa on saada AUstralian kansalaisuus, ja kuinka kauan pitää asua maassa, että sen voi saada ??

-Jarkko ja Mirva

2

895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perdone

      Netti on täynnä totuuteen perustuvaa asiatietoa näiden mutu-juttujen lisäksi. Googlelta löytyy Panoramio-sivuilta suunnaton kuvamateriaalin määrä. Ja Googe-mapsista voi klikkailla niitä kuvia juuri haluamaltaan alueelta esiin. Luulisi noilla eväillä selviävän vuodenaikojen mukaiset sääolosuhteet, maisemat ja rannat sekä asutuksen määrä ja laatu. Kaikki tiet löytyvät retkeilypolkuja myöten. Kaikki julkinen ja turistipalveluliikkuminen on vain muutaman hakusanan ja klikkauksen päässä. Viisumi- ja kansalaisuusasiat on juuri tuossa alempana kerrottuy mistä oikeat tiedot löytyvät. Ja voi jopa kysyä asiaa "varman päälle" dundernews-sivustolta. Ei kun hakemaan vaan!
      Mutujutut ovat vähän kuin baarikokemuksiin verrattavia.

    • Greenery

      Jos oikein lämpimästä tykkää, niin pohjoisosaan vaan. Siellä kesän ja talven erona on vain "kuiva" ja "kostea" kausi. . Eli alottaisin katselun alueista "Northern territory, Queensland tai Western Australia: n pohjoisosa, ja kun seurailet rantaviivaa niin merikin on aina lähellä:-) Vaikka ei täällä missään suomalaiselle kylmä tule ilmojen puolesta;-) Eniten palelee talojen sisällä kun raukat eivät ole kuin viime aikoina alkaneet hoksaamaan että eristeitäkin voisi käyttää...
      Kannattaa tähdätä isompiin kaupunkeihin, töiden saanti pikkukaupungeissa ja kylissä voi olla todella ongelmallista- itselläni on valitettavasti tuosta asiasta kokemusta. Suomalaisia väitetään rasisteiksi- kyllä aussit tulevat rinta rinnan siinä asiassa.
      Tuosta kansalaisuus asiasta en ole nyt ihan varma..itse olen asunut kohta 4 vuotta mutta en kyllä jäisi tänne loppuelämäkseni mistään hinnasta niin en ole ottanut selvää. Muistelisin kuitenkin kuulleeni, että kahden vuoden asumisen jälkeen voisi kansalaisuutta hakea.
      Tässä linkki sivustolle, josta voi löytyä hyödyllistä tietoa:
      http://australia.gov.au/faqs/government-services-faqs/immigration-and-visas

      Onnea matkaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe