american express

minkki

Terve!

Kyselisin kokemuksia american expressin käytöstä. Itse olen ulkomailla käydessäni käyttänyt käteistä ja mastercardia, mutta satun olemaan niitä ihmisiä jotka eivät pidä käteisen käyttämisestä (käytän vain jos on pakko) ja nostothan myös maksaa ulkomailla, joten olen miettinyt tuota amexia, kun siinähän ymmärtääkseni tulee sitten lasku kotiin tehdyistä ostoista ja niihin ei tule korkoa yms. vaan on vain se (greenissä) 50e vuosimaksu. No joka tapauksessa olisi kiva kuulla jotain kokemuksia moisen kortin käytöstä..

10

4363

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sakka

no miten ajattelit tämän amexin eroavan masterista? masterissakin tulee lasku kotiin eikä juokse korko. ei greeniä saa 50 eurolla, ennen vanhaan maksoi jo 95e. sitä paitsi amex ei käy läheskään niin hyvin kuin visa/masteri

• on paras

amexissa ei ole luottorajaa ja se taitaa ollakin K-25

amex käy ainakin suomessa ja amerikassa todella hyvin, eikä euroopassakaan ole juuri ollut ongelmia paitsi vähän saksassa, pari-kolme pienempää kauppaa berliinissä tykkäsi enemmän visasta.

heillä on myös palvelu jossa voit ilmoittaa jos jossain ei käy ja he yrittävät saada ensi kerraksi kortin käymään.

lisäksi jokaisesta amexilla ostamastasi eurosta saat pisteitä joilla saa lentoja, hotelleja ym. aikanaan kun kerää tarpeeksi.. esim. visalla ostoksista ei heru kuin lämmintä kättä vaikka ostaisit 10000,-/kk..

vuosimaksu on noin viiskymppiä parikymppiä päälle pisteidenkeruusta (vuosimaksu).

• Pena
        on paras kirjoitti:

amexissa ei ole luottorajaa ja se taitaa ollakin K-25

amex käy ainakin suomessa ja amerikassa todella hyvin, eikä euroopassakaan ole juuri ollut ongelmia paitsi vähän saksassa, pari-kolme pienempää kauppaa berliinissä tykkäsi enemmän visasta.

heillä on myös palvelu jossa voit ilmoittaa jos jossain ei käy ja he yrittävät saada ensi kerraksi kortin käymään.

lisäksi jokaisesta amexilla ostamastasi eurosta saat pisteitä joilla saa lentoja, hotelleja ym. aikanaan kun kerää tarpeeksi.. esim. visalla ostoksista ei heru kuin lämmintä kättä vaikka ostaisit 10000,-/kk..

vuosimaksu on noin viiskymppiä parikymppiä päälle pisteidenkeruusta (vuosimaksu).

Mikä K-25??
        On niissä amexeissakin luottorajat vaikka mainostavat ettei ole.

Amexin pistesysteemi on aivan paska. Lentoyhtiöissä pistekumppaneina sellaisia joiden lennoilla valtaosa suomalaisista ei tee yhtään mitään.

• Gold Card
        Pena kirjoitti:

Mikä K-25??

Amexin pistesysteemi on aivan paska. Lentoyhtiöissä pistekumppaneina sellaisia joiden lennoilla valtaosa suomalaisista ei tee yhtään mitään.

Amexissa ei ole luottorajaa. Tosin poikkeavan suurista ostoksista suosittelevat etukäteisilmoitusta, turvallisuussyistä.

Matkustavalle Amexissa (ainakin kultakortissa)on hyvänä puolena siihen sisältyvä hyvin laaja vakuutusturva. Kattaa esim. lennon myöhästymisestä, ylibookkauksesta, matkatavaroiden myöhästymisestä, jne. aiheutuneita kuluja. Vakuutukseen sisältyy myös palautusturva. Tietyin edellytyksin voit palauttaa ostetun tavaran ja saada siitä täyden hyvityksen, milloin tavaran myyjä syystä tai toisesta ei ota palautusta vastaan.

Amexin miinuspuolena olen kokenut sen, ettei kortti käy läheskään niin monessa paikassa kuin esim. Visa. Mm. nettiostoissa on ollut tässä suhteessa merkittäviä puutteita. Etenkin jos myyjänä on ollut saksalainen yritys.

• Pena
        Gold Card kirjoitti:

Amexissa ei ole luottorajaa. Tosin poikkeavan suurista ostoksista suosittelevat etukäteisilmoitusta, turvallisuussyistä.

Matkustavalle Amexissa (ainakin kultakortissa)on hyvänä puolena siihen sisältyvä hyvin laaja vakuutusturva. Kattaa esim. lennon myöhästymisestä, ylibookkauksesta, matkatavaroiden myöhästymisestä, jne. aiheutuneita kuluja. Vakuutukseen sisältyy myös palautusturva. Tietyin edellytyksin voit palauttaa ostetun tavaran ja saada siitä täyden hyvityksen, milloin tavaran myyjä syystä tai toisesta ei ota palautusta vastaan.

Amexin miinuspuolena olen kokenut sen, ettei kortti käy läheskään niin monessa paikassa kuin esim. Visa. Mm. nettiostoissa on ollut tässä suhteessa merkittäviä puutteita. Etenkin jos myyjänä on ollut saksalainen yritys.

Kyllä siinä on se luottoraja. Et voi esimerkiksi mennä ostamaan autoa sillä gold cardillasi. Testattu juttu.

• far east
        Pena kirjoitti:

Mikä K-25??

amex ei ole k-25, itse olen 23 ja kortti loytyy. luottorajasta.. kortissa ei ole maariteltya luottorajaa, sellainen asetetaan sinulle kayttosi mukaan, ja rajaa et itse saa tietaa. mutta esimerkiksi jos tekee mieli ostaa amexilla auto, niin soitto vaan toimistoon ja ostoksille.

amex on luotettava kumppani matkoilla, matkaan tyokseni vahintaankin arvelluttavissa maissa ja siksipa onkin melko tarkeaa, etta hadan yllattaessa jossakin keskella karua aasiaa, on kaytossa sitten juuri niin paljon krediitteja kun tarpeen on.

matkakumppani nyt ja aina.

• Jussila
        far east kirjoitti:

amex ei ole k-25, itse olen 23 ja kortti loytyy. luottorajasta.. kortissa ei ole maariteltya luottorajaa, sellainen asetetaan sinulle kayttosi mukaan, ja rajaa et itse saa tietaa. mutta esimerkiksi jos tekee mieli ostaa amexilla auto, niin soitto vaan toimistoon ja ostoksille.

amex on luotettava kumppani matkoilla, matkaan tyokseni vahintaankin arvelluttavissa maissa ja siksipa onkin melko tarkeaa, etta hadan yllattaessa jossakin keskella karua aasiaa, on kaytossa sitten juuri niin paljon krediitteja kun tarpeen on.

matkakumppani nyt ja aina.

Kyllä mikä tahansa muu luottokortti pelataa sinut maailmalla paremmin kuin amex. asiakaspalvelu tökkii, tieto kulkee hitaasti, laskut jäävät saapumatta (kun on kuulemma Englannsissa postilakko) ja aina vaan avlitellaan että ei näin pitäisi käydä.
        Sen lisäksi kortti käy liikkeissä huonosti maksuvälineenä verratuna muihin.

• far east
        Jussila kirjoitti:

Kyllä mikä tahansa muu luottokortti pelataa sinut maailmalla paremmin kuin amex. asiakaspalvelu tökkii, tieto kulkee hitaasti, laskut jäävät saapumatta (kun on kuulemma Englannsissa postilakko) ja aina vaan avlitellaan että ei näin pitäisi käydä.

sehan on sinun mielipiteesi, minulla ei ole ollut mitaan ongelmaa amexin kanssa, muutaman vuoden olen sita jo maailmalla kayttanyt. laskut tulevat ja ovat oikein aina. minulla on myos mastercard aina varoiksi mukana.

kylla tahan asti on laadukkaissa liikkessa ja hotelleissa ihan suotuisasti amexiin suhtauduttu, kuten myos lentoyhtioilla.

• Tyly1
        Jussila kirjoitti:

Kyllästyin aikanaan 20 v sitten noihin luottokunnan juttuihin ja hankin Amexin. Kaikki palvelu hoitunut hienosti, pari kertaa ollut ongelmissa kortin numeron kopioinnin kanssa Tallinnassa aikanaan, mutta Suomen Amexissa itse selvitettiin asia kopioinnin tehneen liikkeen kanssa.
        Finnair Plussaan kerätty Amexilla varmaan tuommoiset 300.000 pistettä koko aikana -sääli vaan että nyt ei enää käy syyskuusta alkaen. Mastercardin piste-edut Finnairille ovat selvästi huonommat (1 piste/euro, Amexilla oli 1,5p/euro).

Luottorajoja ei ole Amexissa kyselty (kun hoitaa laskut ajallaan),uuden kortin esim.rikkoutuneen tilalle saa 1-2 päivän päästä ja kokonaisuutena palvelu on ystävällistä.
        Muistaakseni Amexin kurssi määrätään eri tavalla kuin visojen ja muiden; laskin kerran eräältä amerikanmatkalta nettosäästöä kurssivoitossa 200 taalaa (olin käyttänyt silloin myös visaa testatakseni asian). Euroopassahan tällä kurssierolla ei ole merkitystä.

Jos vähänkin matkustaa länteen, niin Amex on ainoa kortti joka kannattaa hankkia, Euroopassa sillä nyt ei niin väliäole -riippuu siitä mitä pisteitä haluaa keräillä.

• aki
        Tyly1 kirjoitti:

Kyllästyin aikanaan 20 v sitten noihin luottokunnan juttuihin ja hankin Amexin. Kaikki palvelu hoitunut hienosti, pari kertaa ollut ongelmissa kortin numeron kopioinnin kanssa Tallinnassa aikanaan, mutta Suomen Amexissa itse selvitettiin asia kopioinnin tehneen liikkeen kanssa.
        Finnair Plussaan kerätty Amexilla varmaan tuommoiset 300.000 pistettä koko aikana -sääli vaan että nyt ei enää käy syyskuusta alkaen. Mastercardin piste-edut Finnairille ovat selvästi huonommat (1 piste/euro, Amexilla oli 1,5p/euro).

Luottorajoja ei ole Amexissa kyselty (kun hoitaa laskut ajallaan),uuden kortin esim.rikkoutuneen tilalle saa 1-2 päivän päästä ja kokonaisuutena palvelu on ystävällistä.
        Muistaakseni Amexin kurssi määrätään eri tavalla kuin visojen ja muiden; laskin kerran eräältä amerikanmatkalta nettosäästöä kurssivoitossa 200 taalaa (olin käyttänyt silloin myös visaa testatakseni asian). Euroopassahan tällä kurssierolla ei ole merkitystä.

Jos vähänkin matkustaa länteen, niin Amex on ainoa kortti joka kannattaa hankkia, Euroopassa sillä nyt ei niin väliäole -riippuu siitä mitä pisteitä haluaa keräillä.

niin ja aasiassa sä haviät sillä amexin taalakurssilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      974
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    8. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      888
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe