Kumpaa suosittelette?

joopas eipäs

Aion hankkia uuden kameran ja järkkäriä himoitsen mutta heilun kahden vaiheella. Vaihtoehdot olis Canon PowerShot G12 tai Canon EOS 1100D KIT 18-55 IS. Ja muistikortti mietityttää, mikä olis hyvä koko?

8

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korttimietintö

Ainakin muistikortin koolle on aivan sama kunhan on väh. 2 GB, tärkeämpi voi ollakin nopeus, että varmasti riittää videotallennukseen. Asia pitää varmistaa kamerakohtaisesti valmistajan sivulta. Niitä pienempikokoisia kortteja voikin sitten ostaa useita, tässä olisi sekin etu että jos yksi kortti lasahtaa, on toisia mitä laittaa tilalle.

• joopas eipäs

Valaises vielä että paljonko kuvia tai kuin pitkästi videota mahtuu 2 GB kortille?

• joopas eipäs

Ja vielä että mikä on riittävä nopeus, käykö esim 6 MB/s?

• HD-video vie kolme megatavua sekunti eli kahteen gigaan mahtuu 11 minuuttia. Videolle kannattaakin ehdottomasti ostaa isompi kortti, esim. 8 gigaa.

Netanttilassa on vielä kympillä Ixus HD kittejä. Siinä on neljän gigan kortti ja HDMI-kaapeli, hintaa kymppi postikulut: Kaapelin pitäisi toimia G12:ssakin.

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=574653&shopId=19652&compartmentId=3162416&categoryId=3165910&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay

HD vaatii nelosluokan kortin. Full HD vaatisi kuutosen. Tosin korteissa on eroja ja nimellisesti hitaampikin voi riittää. Jos ei ole kiire, kannattaa odottaa jos pian julkaistaisiin G12:n seuraaja. Samalla hinnat voivat pudota G12:lta.

Noista kameroista järkkärissä on enemmän potentiaalia ja erityisesti huonossa valossa se on parempi, mutta jotta siitä saisi kaiken irti pitäisi ostaa lisää objektiiveja.

• tyb

" Netanttilassa on vielä kympillä Ixus HD kittejä. "

mitähän tuokin tarkoitti, KYMPILLÄ, linkissä huima 80 €.

http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/673b/Muistikortit
        http://www.verkkokauppa.com/fi/product/6501/dcmkv/Transcend-8GB-microSDHC-muistikortti-Class-10

21 € kotiin.
        Transcend 8GB microSDHC muistikortti Class 10,,,
        normaalia 4 luokan korttia saa 16 € kotiin.
        Samoin Hdmi-Mini-Hdmi johtoja saa kympillä kotiin.

Olen kuvannut vuosia ja usealla kameralla, nykyisessä on 24 Mb/sekunnissa, aina joka kameralla on riittänyt nopeusluokka 4.

Puhelimesta otin 8 Gt kortit kun vaihdoin niihin 16 Gt, korteissa oli nopeus 2 ja toisessa ei mitään, hyvin toimivat esim. Canon Legria M36 videokamerassa

ja jos on SDHD kortti kannattaa aina ostaa Microja ja sitten päälle adaptereja, siksi että nuo kortit toimivat tulevaisuudessa joka laitteessa , puhelimesta taskupokkariin,,koonsa puolesta.

JA SE VASTAUS;
        ei alle 8 Gt kannata ostaa, kun sitä saa netistä 16 €, ja aina 4 nopeus 6 on jo paljon tarjolla.

En ostaisi kumpaakaan, sillä kuvaavat vain HD videota, se riittää juuri tähän päivään, mutta ei huomiseen.

Itte olen siirtynyt jo 2,5v takaperin Canon ixus 100 is myötä myös taskukameroissa HD videoihin joihin olen edelleen tyytyväinen, kun siinä on oikea etsinkin, muta en kyllä vain HD- kuvaavaa ostaisi.
        Canonilla ja myös Sonyllä on todella hyviä Full he kuvaavia,
        mutta enhän tiedä vaikka olisit ammattikuvaaja ja tienaat uuden kameran hintasi piankin,
        vastailen näin kotikuvaajan ajatuksin.

• eivikaavikaavikaavik

Korttien kokoon liittyen, kalastuslaukussani pyörii Nikonin viis vuotta vanha Coolpix. Taitaa olla 3 megabikselin peli. Olen pitänyt siinä 2 gigan korttia ongelmitta, mutta kun ostin siihen 4 gigan kortin, ilmoitti se, ettei pelitä. Missä vika?

• SD vs. SDHC

Todennäköisin vastaus: Vanha kamerasi tukee SD-kortteja, joita saa 2 gigatavun kokoon asti. Koska uusi korttisi on 4-gigatavuinen, sen on oltava SDHC-tyyppiä, eikä kamerasi tue sitä.

• Johnnymale

noista G12. jos pitää olla canon. myös Olympus XZ-1 olisi vaihtoehto.
      Syy. pokkarikamera on ylivertainen makrokamera. Ei tarvi sen kameran lisäksi 700 euron makrooptiikaa. G12 mahtuu keskukokoseen taskuun. kun taas yksikään APS-C kamera ei mahdu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2288
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2023
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1485
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1414
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      121
      1361
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1055
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      904
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      78
      876
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      863
    Aihe