Tahtoisin kysellä vähän rodusta, soveltuuko rivitaloelämään? Kuinka haastava koira on kyseessä? Kiitos jo etukäteen. :)
Cane Corsosta...
7
374
Vastaukset
- haastavimpia rotuja
Sopii rivitaloon, sillä vieraisiin pennusta asti riittävästi tottuneena ei ala vahtimaan liikaa. Pitää tutustuttaa myös toisiin koiriin pennusta saakka huolella. Kovaluonteinen, joten vaatii taitavan koirienkäsittelijän. Liikunnallinen ja toiminnanhaluinen. Mieluusti narttu ensimmäiseksi.
- asdfjkölkl
Kiitos vastauksesta. :)
- suolalamppu
En kovin äkkiä ottaisi corsoa rivariin. Vahtivietti on kuitenkin niin kova vaikka miten totuttaisit että itse en haluaisi ottaa riskiä. Epäilen myös että kasvattaja tuskin myy rivitaloon mikä on mielestäni ihan järkevää. Itse unelmoin myös corsosta mutta sen aika on sitten joskus kun on tilaa ympärillä.
- cane corson omistaja
Puppua, Meillä Cane Corso ja kerrostalossa.. eikä onkelmaa, tosin ei missään tapauksessa ekaks koiraks ja vahtivietti pitää tiedostaa koulutuksessa.. kyllähän tyyppi hälyttää, mutta naapurin mukaan on huomatavasti mukavampaa kun koira hälyttää kerran, eikä räksytä päivät pitkät ja yötä myötäen kuten ne edelliset jack russelit.. aivan älyttömästi tarviivat corsot likuntaa ja aktiviteettia, siihen pitää paljon panostaa (erityisesti jos rivi/kerostalos budjaa), mut jos tahtoo panostaa, ja harrastat koiran kans, kyllä onistuu!! Paras rotu ikinä!
- asdkfjkölkj
puhutaanko nyt yhtä kovasta vahtivietistä kuin dogo canariolla??
- suolalamppu
Varmaan aika samoihin menevät vahtiviettinsä suhteen.
- Ruotsissa suosittu
suolalamppu kirjoitti:
Varmaan aika samoihin menevät vahtiviettinsä suhteen.
Canet taitavat olla "hiukan" lepsumpia vahtiessaan, mutta voimakkaita vahteja silti. Nartut eivät hyökkää kumminkaan yhtä herkästi kuin urokset, vaikkakaan ei uroksillakaan ole tapana purra syyttä, vaan vartioidessaan yrittää ajaa vieraan pois uhkailemalla ja haukkumalla, purren vasta jos tunkeilija ei tottele. Ylisuojelevia yksilöitä silti löytyy. Nykyään ainakin Ruotsissa tapaa paljon cane corsoja varsinkin kerrostaloista, mutta kerrostalossa koiran onkin helppo tottua meluun ja ihmisiin. Maalla koirasta kasvaa yleensä varautuneempi ja vartioivampi kuin kapungissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606174- 1003202
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252496- 212138
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3531779- 271656
- 251410
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2241394- 491342
- 291312