Cane Corsosta...

asdfjklöas

Tahtoisin kysellä vähän rodusta, soveltuuko rivitaloelämään? Kuinka haastava koira on kyseessä? Kiitos jo etukäteen. :)

7

589

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haastavimpia rotuja

Sopii rivitaloon, sillä vieraisiin pennusta asti riittävästi tottuneena ei ala vahtimaan liikaa. Pitää tutustuttaa myös toisiin koiriin pennusta saakka huolella. Kovaluonteinen, joten vaatii taitavan koirienkäsittelijän. Liikunnallinen ja toiminnanhaluinen. Mieluusti narttu ensimmäiseksi.

• asdfjkölkl

Kiitos vastauksesta. :)

• suolalamppu

En kovin äkkiä ottaisi corsoa rivariin. Vahtivietti on kuitenkin niin kova vaikka miten totuttaisit että itse en haluaisi ottaa riskiä. Epäilen myös että kasvattaja tuskin myy rivitaloon mikä on mielestäni ihan järkevää. Itse unelmoin myös corsosta mutta sen aika on sitten joskus kun on tilaa ympärillä.

• cane corson omistaja

Puppua, Meillä Cane Corso ja kerrostalossa.. eikä onkelmaa, tosin ei missään tapauksessa ekaks koiraks ja vahtivietti pitää tiedostaa koulutuksessa.. kyllähän tyyppi hälyttää, mutta naapurin mukaan on huomatavasti mukavampaa kun koira hälyttää kerran, eikä räksytä päivät pitkät ja yötä myötäen kuten ne edelliset jack russelit.. aivan älyttömästi tarviivat corsot likuntaa ja aktiviteettia, siihen pitää paljon panostaa (erityisesti jos rivi/kerostalos budjaa), mut jos tahtoo panostaa, ja harrastat koiran kans, kyllä onistuu!! Paras rotu ikinä!

• asdkfjkölkj

puhutaanko nyt yhtä kovasta vahtivietistä kuin dogo canariolla??

• suolalamppu

Varmaan aika samoihin menevät vahtiviettinsä suhteen.

• Ruotsissa suosittu
        suolalamppu kirjoitti:

Varmaan aika samoihin menevät vahtiviettinsä suhteen.

Canet taitavat olla "hiukan" lepsumpia vahtiessaan, mutta voimakkaita vahteja silti. Nartut eivät hyökkää kumminkaan yhtä herkästi kuin urokset, vaikkakaan ei uroksillakaan ole tapana purra syyttä, vaan vartioidessaan yrittää ajaa vieraan pois uhkailemalla ja haukkumalla, purren vasta jos tunkeilija ei tottele. Ylisuojelevia yksilöitä silti löytyy. Nykyään ainakin Ruotsissa tapaa paljon cane corsoja varsinkin kerrostaloista, mutta kerrostalossa koiran onkin helppo tottua meluun ja ihmisiin. Maalla koirasta kasvaa yleensä varautuneempi ja vartioivampi kuin kapungissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      283
      2241
    2. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      16
      1660
    3. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      214
      1342
    4. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      79
      1167
    5. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      185
      1155
    6. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      963
    7. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      944
    8. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      920
    9. Tunnisteita kaipaajille

Onko jokin juttu mistä sun kaivattu tietää et viesti ois hälle? ☎️📝
      Ikävä
      51
      876
    10. Mä tuun aina rakastamaan sua J

Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai
      Ikävä
      61
      853
    Aihe