kerroshoitajaksiko

haen töitä

Olisin kiinnostunut kerroshoitajan työstä, onko se raskasta ja mitä
muuta siihen kuuluu kuin huoneiden siivous.
Olisin kiitollinen jos joku viitsi kertoa siitä jotain,
onko raskasta, millaisia asiakkaita yleensä ymm.

3

296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työkyvytön kerroshoi

Kerroshoitajan työ on raskasta ja erittäin kovatahtista..tällä hetkellä 4 huonetta ja 15 minuuttia aikaa..(kohta tulossa 5 huonetta tunnissa ja 12 min. aikaa)...siihen sisältyy kaikki mitä tarvii tehdä..kaikki sängyt (1-4 sänkyä, joskus 5), imuroinnit, pyyhinnät, roskat, oksennukset (ei erillistä lisää enään), ulosteet ym ym.. hotellivaunut isot ja todella raskaat kun ovat täynnä tarvikkeita jotka tarvitset työssä..likapyykki rullakot myös tosi painavat...ym...Kaikki hotellisiivoukseen liittyvä kuuluu..toki riippuu paikasta..
      Asiakkaat ovat joskus todella hankalia, jatkuvia valituksia, koskaan ei mikään hyvä.. Seksuaalista häirintää ja ahdistelua on todella paljon..niistä vain ei puhuta ääneen..
      Itse olin kerroshoitaja ja nyt työkyvyttömyys eläkkeellä työstä johtuvan vakavan selkävaurion takia ja olen vielä nuori..
      Jos sinulle on terveys ja työkyky tärkeä niin en suosittele kerroshoitajan työtä, se on raskaimmasta päästä siivouspuolella..

• kerttutytsy

Riippuu ihmisestä joillekkin kerroshoitajantyö sopii hyvin toisille ei.Itse toimin kerttuna vuosia ja sain hommasta ihan tarpeekseni varsinkin selkä oli erityisen kovilla.Tappotahtia mennään erityisesti kesäaikaan jolloin huoneita päivittäin siivottavan jopa 20-30 lisävuotteiden kera,vuodesohvat työläät avata, samoin kerroskärryt todella painavat siirrellä.Huonesiivousten lisäksi työhön kuuluu yleiset tilat eli ravintola saunatilat ja kokoustilojen siivous.työaika aikaisimmiltaan alkaa jo 5.30 iltavuoroja ei itselläni ollut.Asiakkaiden kanssa kyllä pärjää kun osaa suhtautua oikein,oma positiivinen asenne vaikuttaa kaikkeen,myös omaan jaksamiseen.Mikään työ ei ole helppoa jokaisessa työssä omat huonot ja hyvät puolensa:) Onnea ja tsemppiä kuitenkin valinnoissasi minne sitten ikinä suuntaatkin!

• 19

Riippuu todella paljon paikasta. Itse olen tehnyt kerroshoitajan töitä yhteensä neljässä hotellissa. Kahdessa hotellissa siivoustahti oli juuri sitä 4-5 huonetta tunnissa. Työn laatukin tietysti kärsi, ja valituksia tuli asiakkailta melkeinpä joka päivä. Ei se hotellia haitannut, kun kerran maksoivatkin siivouksesta niin vähän. Näissä hotelleissa työt olivat stressaavia, ja asioita hankaloittivat myös erittäin vaikealuonteisest esimiehet.

Kolmannessa hotellissa siivousaikaa oli ruhtinaalliset puoli tuntia per huone. Huoneet siis oikeasti siivottiin kunnolla joka päivä. Kyseessä oli vähän hienompi hotelli. Hotelli oli muistaakseni Pohjoismaiden kolmanneksi siistein hotelli ketjussansa. Siivoukseen suhtauduttiin aivan eri tavalla kuin noissa kahdessa ekassa.

Neljännessäkin hotellissa vaadittiin laatua, mutta toisaalta kukaan ei kytännyt työaikoja. Jos joskus meni pidempään, niin sitten meni, mutta pääasia oli se, että oli siistiä.

Kerroshoitajan työ on tosiaan fyysisesti raskasta, mutta keho tottuu melko helposti nopeaan tahtiin. Ergonomiset työskentelyasennot ovat erittäin tärkeitä, koska muuten tulee kaikenlaisia kipuja ja vaivoja hyvinkin nopeasti. Seksuaalista huomiota saa osakseen erittäin todennäköisesti, jos nyt ei ole ihan suohirviön näköinen. Asiakkaiden flirttailu on arkipäivää.Seksiehdottelujakin on tullut, ja pari kertaa on tultu lääppimään, ei onneksi mitenkään kovin törkeästi.

Työvuorot ovat pituudeltaan usein melko vaihtelevia. Hommassa pitää tottua siihen, ettei koskaan voi 100% varmuudella sanoa, milloin pääsee kotiin. Joustavuutta siis tarvitaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      181
      4334
    2. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      73
      4211
    3. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      60
      2329
    4. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      58
      2281
    5. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      58
      2184
    6. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      53
      1836
    7. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      28
      1487
    8. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      110
      1298
    9. Vuoksesi kaiken

Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua
      Ikävä
      117
      1248
    10. Missä yleensä törmäät kaivattuusi??

Tai näet hänet!!
      Ikävä
      60
      1159
    Aihe