Täytän tässä helmi kuussa 19 ja minulla ja miehelläni olisi tarkotus mennä naimisiin ens lokakuussa, mutta minulla on kauhea ongelma.
Olemme mieheni kanssa kattoneet häämatkoja eikä oikeen löydy sopivaa.
Kannattaisko ottaa Häämatka paketin vai ihan normaalin loman? onko kokemuksia?
ja onko ehdotuksia kohteista
Kannattaako häämatkoja kattoo netistä vai marssi suoraan matkatoimistoon? Olisi tosi kivaa jos helppisitte minua pikkasen.
Kaikki muu on melkein suuniteltu mutta en tiedä minne menis ja miten sen kannattaisi hoitaa??
Häämatkani
4
367
Vastaukset
- Morsian minäkin
Eikö teillä ole unelmaa paikasta jonne olette aina halunneet mennä käymään? Itselläni tälläisiä olivat Thaimaa, ja safarimatka Afrikkaan, sekä myös Galapagossaaret. Häämatkaksi valikoitui Thaimaa, koska se on noista vaihtoehdoista kuitenkin edullisin, helpoin, ja eksotiikkaa ja nähtävää löytyy!
Häämatkalle mennään ensi keväänä, ja matka on nyt tilattu ja maksettu, netistä. Ihan "tavallinen" matka otettiin, eikä mitään varsinaista "häämatka"-nimikkeellä olevaa, koska ne ovat paljon kalliimpia. Lisäksi valmiissa "häämatka"-paketeissa on usein ohjelmakin loman ajaksi valmiiksi mietitty, ja me ainakin haluamme häämatkallamme tehdä just sitä mitä halutaan, silloin kun halutaan. Vähän kun kiertelee niin erilaisia turistimatkoja tarjotaan joka puolella, ja niistä voi sitten mieleisimmät valita itse. Itse paikan päällä varattuna nähtävyyksien kiertelymatkat on paljon halvempia kuin matkanjärjestäjän kautta varatut, koska matkanjärjestäjä vetää aina välistä!!
Sen verran panostettiin extraa, että otettiin vähän hienompi hotelli, jonne ei saa tuoda alle 12-v lapsia! :) Me kun ei haluta kirkuvien kakaroiden tai torakoiden tms häiritsevän häämatkaa... Lisäksi maksettiin hieman extraa siitä, että varasimme lentokoneesta ikkunapaikat. Kaikki nämä jutut hoitui netistä! (finnmatkat)
Netistä vertailemalla pääsette varmastikin halvemmalla kuin matkatoimistossa! Toimistoissa voi olla ylimääräisiä palvelumaksuja, eivätkä taatusti suosittele mitään edullista vaihtoehtoa, vaan kalleimmasta päästä...
Vinkkinä netistä tilaamiseen, että ensi kertalaisena kannattanee suosia suoria lentoja ja suurempia matkailuyrityksiä, niin ei todennäköisesti tule epämukavia yllätyksiä. Katsokaa firmoilta lento hotelli paketteja, niin ei tarvitse erikseen alkaa varailemaan (vaikka erikseen varailemalla saattaa joskus päästä halvemmalla, toisaalta isot matkailufirmat saavat hyvät pakettitarjoukset hotelleilta, koska ovat vakioasiakkaita).
Siis esim tjäreborg, aurinkomatkat, finnmatkat, jne kannattaa tsekata. Myös sanomalehdissä mainostetaan usein paikallisten pienempien matkatoimistojen reissuja, kannattaa vilkaista! (Ainakin isompien kaupunkien lehdissä, kuten hesarissa ja aamulehdessä)- katjuska93
Kiitoksia paljon... tämä auttoi minua jo todella paljon :)
- Suosittelen Thaimaat
Pakettimatka on ainakin helpoin ostaa. Thaimaa on aina varma valinta ja sieltä löytyy kaikkeen makuun kohteita. :)
Ottakaa vähän parempi hotelli (Thaimaassa muutenkin hyvätasoisia nuo pakettimatkojen hotellit).
Älkää menkö likaiseen Turkkiin, Espanjaa, Kreikkaan, Kanariaan tms. huoneistohotellien ja muovikalusteiden luvattuun maahan, vaan kaukoitään. Myös Mauritiuksesta olen kuullut huonoja kokemuksia nimenomaan häämatkalaisilta.
JA ILMOITTAKAA VARATESSA (NETISSÄ KOHTA "LISÄTIETOJA") ETTÄ KYSEESSÄ ON HÄÄMATKA!!!!!
Saatte (Ainakin Aurinkomatkoilla järjestyi) vierekkäiset tuolit koneessa, paremman huoneen hiljaisesta siivestä ja häälahjoja hotellihuoneeseen. :) - ikisinkku36
Miehes ajattelee vierasta naista sillä aikaa kun mietit häämatkoja. Varmana on käynyt nussimassa jotain vierasta rouvaa. Parempi vaan peruuttaa matka
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003164458- 162206
- 1882036
- 1071446
- 741316
- 74972
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57937IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2879Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119814Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59736