Häämatkani

Katjuska93

Täytän tässä helmi kuussa 19 ja minulla ja miehelläni olisi tarkotus mennä naimisiin ens lokakuussa, mutta minulla on kauhea ongelma.
Olemme mieheni kanssa kattoneet häämatkoja eikä oikeen löydy sopivaa.
Kannattaisko ottaa Häämatka paketin vai ihan normaalin loman? onko kokemuksia?
ja onko ehdotuksia kohteista
Kannattaako häämatkoja kattoo netistä vai marssi suoraan matkatoimistoon? Olisi tosi kivaa jos helppisitte minua pikkasen.
Kaikki muu on melkein suuniteltu mutta en tiedä minne menis ja miten sen kannattaisi hoitaa??

4

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Morsian minäkin

      Eikö teillä ole unelmaa paikasta jonne olette aina halunneet mennä käymään? Itselläni tälläisiä olivat Thaimaa, ja safarimatka Afrikkaan, sekä myös Galapagossaaret. Häämatkaksi valikoitui Thaimaa, koska se on noista vaihtoehdoista kuitenkin edullisin, helpoin, ja eksotiikkaa ja nähtävää löytyy!

      Häämatkalle mennään ensi keväänä, ja matka on nyt tilattu ja maksettu, netistä. Ihan "tavallinen" matka otettiin, eikä mitään varsinaista "häämatka"-nimikkeellä olevaa, koska ne ovat paljon kalliimpia. Lisäksi valmiissa "häämatka"-paketeissa on usein ohjelmakin loman ajaksi valmiiksi mietitty, ja me ainakin haluamme häämatkallamme tehdä just sitä mitä halutaan, silloin kun halutaan. Vähän kun kiertelee niin erilaisia turistimatkoja tarjotaan joka puolella, ja niistä voi sitten mieleisimmät valita itse. Itse paikan päällä varattuna nähtävyyksien kiertelymatkat on paljon halvempia kuin matkanjärjestäjän kautta varatut, koska matkanjärjestäjä vetää aina välistä!!

      Sen verran panostettiin extraa, että otettiin vähän hienompi hotelli, jonne ei saa tuoda alle 12-v lapsia! :) Me kun ei haluta kirkuvien kakaroiden tai torakoiden tms häiritsevän häämatkaa... Lisäksi maksettiin hieman extraa siitä, että varasimme lentokoneesta ikkunapaikat. Kaikki nämä jutut hoitui netistä! (finnmatkat)

      Netistä vertailemalla pääsette varmastikin halvemmalla kuin matkatoimistossa! Toimistoissa voi olla ylimääräisiä palvelumaksuja, eivätkä taatusti suosittele mitään edullista vaihtoehtoa, vaan kalleimmasta päästä...

      Vinkkinä netistä tilaamiseen, että ensi kertalaisena kannattanee suosia suoria lentoja ja suurempia matkailuyrityksiä, niin ei todennäköisesti tule epämukavia yllätyksiä. Katsokaa firmoilta lento hotelli paketteja, niin ei tarvitse erikseen alkaa varailemaan (vaikka erikseen varailemalla saattaa joskus päästä halvemmalla, toisaalta isot matkailufirmat saavat hyvät pakettitarjoukset hotelleilta, koska ovat vakioasiakkaita).

      Siis esim tjäreborg, aurinkomatkat, finnmatkat, jne kannattaa tsekata. Myös sanomalehdissä mainostetaan usein paikallisten pienempien matkatoimistojen reissuja, kannattaa vilkaista! (Ainakin isompien kaupunkien lehdissä, kuten hesarissa ja aamulehdessä)

      • katjuska93

        Kiitoksia paljon... tämä auttoi minua jo todella paljon :)


    • Suosittelen Thaimaat

      Pakettimatka on ainakin helpoin ostaa. Thaimaa on aina varma valinta ja sieltä löytyy kaikkeen makuun kohteita. :)

      Ottakaa vähän parempi hotelli (Thaimaassa muutenkin hyvätasoisia nuo pakettimatkojen hotellit).

      Älkää menkö likaiseen Turkkiin, Espanjaa, Kreikkaan, Kanariaan tms. huoneistohotellien ja muovikalusteiden luvattuun maahan, vaan kaukoitään. Myös Mauritiuksesta olen kuullut huonoja kokemuksia nimenomaan häämatkalaisilta.

      JA ILMOITTAKAA VARATESSA (NETISSÄ KOHTA "LISÄTIETOJA") ETTÄ KYSEESSÄ ON HÄÄMATKA!!!!!

      Saatte (Ainakin Aurinkomatkoilla järjestyi) vierekkäiset tuolit koneessa, paremman huoneen hiljaisesta siivestä ja häälahjoja hotellihuoneeseen. :)

    • ikisinkku36

      Miehes ajattelee vierasta naista sillä aikaa kun mietit häämatkoja. Varmana on käynyt nussimassa jotain vierasta rouvaa. Parempi vaan peruuttaa matka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1927
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1729
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1216
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    9. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1186
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe