Käyttis Xubuntu 8.04.3 joka voidaan kyllä tarvittaessa upgradata uudemmaksikin, videokaappariksi USB-videokaappari (en ole vielä ostanut sitä mutta Terratecin boksia ajattelin).
Ajattelin että yksi koneeni sopisi videotallentimeksi ja ihan pysyväiseen käyttöön (ei mihinkään tilapäiseen) ja tarkoitus olisi tallentaa analogista signaalia (S-Video signaalia) mahdollisimman hyvällä laadulla jota voisi sitten jälkeenpäin editoida. Ei tule mihinkään VHS-DVD siirtoon vaan tarvitaan siis parempaa laatua, kun tarvii kovalevyttömästä IPTV-boksista tallentaa.
Mikä olisi hyvä softa nimenomaan hoitamaan tuon tallennusvaiheen? Editoinnin voi sit hoitaa jollain muulla softalla.
Tarvitsisin tuohon kaappaussoftaan sellaisia ominaisuuksia kuin mm. video ja audiokoodekin voi valita itse (ajattelin videokoodekiksi valita M-Jpegin koska tarve editoida), ja sitten kuvasuhteen valinnan voi tehdä jne.
Olisiko teillä suositella jotain (esim. Ubuntun pakettivarastosta) ja löytyisikö siihen helppotajuiset ohjeet?
Pc:stä videotallennin
pc-videotallennin
1
240
Vastaukset
- pc-videotallennin
Eikö kukaan muka osaa vastata tähän? Luulisi että tähän päivään mennessä joku olisi jo jotain vinkkejä antanut... Tiedän toki että Ubuntun pakettivarastossa on jotain ohjelmia joilla voi tallennella videota mutta en niistä tiedä sen enempää. Saati että osaisi valita juuri oikean ohjelman tuota varten, ja kun en olisi tallentamassa digitv-lähetyksiä vaan nimenomaan analogista kuvaa kaappaamassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908647
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482479Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382243