Armeijassa kolmiolääkityksellä olleet eivät pääseet ampumaan, vaan piti odottaa kuurin loppuun. Näin ohjeistettiin.
Mullapa olikin armeijassa pysyvä epilepsialääkitys (Trileptal-kolmiolääke) eikä mikään kuuri. Noudattamalla ohjetta en olisi koskaan voinut lähteä ampumaan! Teinkö hirveän väärin, kun kävin aina ampumassa muun porukan mukana ja olin hiljaa lääkityksestäni? Sairaus kyllä oli kapiaisten tiedossa.
Aiheuttaako lääkitys sellaista vaaraa, että ampumakoulutus/harjoitus kannattaa sen takia jättää väliin? Itse kyllä ammuin heti ensimmäisessä ATT:ssä kiitettävästi... Saisinko edes aselupaa, pitäisikö minun hakea asettomaan reserviin..`?
Kolmiolääkitys & ampuminen?
2
505
Vastaukset
- väliaikaistalääkitys
Itsellä on ollut joskus aina väliaikaista kolmiolääkitystä, ei se estä sellaista kai, kun yleensä on väliaikaista kipuhoitoa jostain onnettomuudesta hermostoon kai.
Kannabiksen käyttö on kyllä vakituinen kielto aseisiin. - Astmaatikko ampuja
No noille lääkkeille annetaan kolmio kyllä muistakin syistä kuin että aiheuttaisi "sekavuutta" tai muita ampumiseen vaarantavasti vaikuttavia asioita.
Esimerkiksi yleisesti aikaisemmin astman lääkityksessä käytettyyn Marax .iin oli kolmio laitettu siksi koska se aiheuttaa väsymystä...
Eli ehkä vähän eri asia on kieltää lääke liikenteessä ajaessa kuin ampuessa tuon kolmion perusteella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.958816- 1743822
- 533319
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2582631- 492237
- 422055
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?302044- 481932
- 191803
- 601788