Tahdomme koiran, mutta kun on valinnan vaikeutta... Olen ihastunut lähinnä molossityyppisiin koiriin ja kysymys kuuluukin mikä soveltuisi pienelle perheelle ensimmäiseksi koiraksi? Koiria on kummallakin meistä ollut, mutta ei molossityyppistä.
Rotuvalinnan kanssa ongelmia...
5
162
Vastaukset
- dima75
Tässäpä teille muutama neuvo:
Mikäli matkaa lähimpään naapuriinne on vähintään 200 metriä, voisi jokin laumanvartijarotu sopia teille; aloittelijalle helpoimpia rotuja voisi olla vaikkapa estrellanvuoristokoira, owcharek podhalanski tai pyreneittenkoira, mielellään vielä narttuna. Samalla teidän on tosin hyvä aidata pihamaanne vähintään noin 2 metriä korkealla aidalla, mikäli meinaatte koiraa myös pihallanne vapaana pitää.
Muuten kyllä voisin suositella vaikkapa tanskandoggia, sveitsiläisiä vuoristokoiria tai ehkäpä broholminkoiraa. Ovat paljon helpompia kuin laumanvartijarodut, eivätkä läheskään yhtä ärtsyjä vahteja tai epäluuloisia vieraitanne kohtaan. - narttu sitten
Oletteko ajatelleet jotain seuraavista:
Appenzellinpaimenkoira
Bernhardinkoira
Berninpaimenkoira
Bordeauxindoggi
Broholminkoira
Dobermanni
Entlebuchinpaimenkoira
Isosveitsinpaimenkoira
Landseer
Leonberginkoira
Mustaterrieri
Newfoundlandinkoira
Pyreneittenmastiffi
Rottweiler
Suursnautseri
Ja näiden isojen molossirotujen kohdalla uros on 2 kertaa vaativampi kuin narttu, joten suosittelen ehdottomasti narttua. - koiralle koti :)
eli nartulla aloitellaan, se on ainakin ihan varma. haluamme vahtikoiran itsellemme. kiitos paljon avustanne. :)
- ehdottelija
Kyllä noista ainakin rottweiler ja mustaterrieri sopivat erinomaisesti niin perhe- kuin vahtikoiraksikin.
Mustaterrieri on aikas mielenkiintoinen rotu; säänkestävä ja puolustus/suojeluviettinen, kuitenkin omaa huomattavasti enemmän koulutuspotentiaalia kuin perinteiset laumanvartijarodut. Myös suursnautseri voisi olla teille passeli vahtikoira.
Jos olette todella varmoja pärjäämisestänne ison ja todella vahvan koiran kanssa, voisi myös bullmastiffi olla hyvä vaihtoehto. - no hmmm
Kuinka olisi tanakalais-ruotsalainen pihakoira, affenpinseri tai kääpiösnautseri ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005378817Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo8376224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102252Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1751332Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17996Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41817- 51797
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57772Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.37672