Sossusta apua vuokrarästeihin?

Pulassa..

Onko sossusta mahdollista saada apua vuokrarästeihin kun sieltä on jo kerran apua saanut?
Meillä on siis häätö edessä jossei saada velkaa maksettua. Itse pystytään maksamaan n.1000€, mutta 800€ uupuu summasta.
Ei olla toimeentulotuen piirissä enää, vaikka toimeentulotukeen oltais laskureiden mukaan oikeutettu.

Mies on töissä ja minä kotona lapsen kanssa. Noin 4v sitten tilanne oli sama (silloin vain ei ollut lasta), sossu maksoi sillon koko vuokrarästin.

Mutta onko sieltä enää mahdollista saada apua? Tarvittaisiin siis 800€ ja takasin voitais sossuun osissa maksaa.

Toivon ystävällisiä vastauksia sen enempää tilanteesta selittämättä.

8

4041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skuhcfasfck

      toivottavasti ette saa enää toistamiseen apua.antakaa lapsikin pois,kun ei näytä onnistuvan tuo perusasioidenkaan hoitaminen.

    • voi auttaakin

      Riippuu kuntanne linjauksista. Toisissa kunnissa sossu jeesaa ja perii sitten takaisin. Toisissa taas ei.

      Laki ei velvoita maksamaan vuokrarästejänne, jos rästien kertymisaikana olette olleet toimeentulotukirajan yläpuolella.

      Olen muuten samaa mieltä edellisen kommentoijan kanssa. Yleensä ihminen oppii virheistään. On se kumma, että te olette tässä tilanteessa toistamiseen.

      Alko-, huume-, peli- vai mielenterveysongelma ehkä syynä ? Ja uskokaa pois, sossu tulee kysymään tätä samaa juttua ihan lastenne takia.

    • 23

      ""Ei olla toimeentulotuen piirissä enää, vaikka toimeentulotukeen oltais laskureiden mukaan oikeutettu.""

      Niin, vuokrat on hoitamatta ja tuet hakematta, nyt sitten päätit kysyä täällä...
      Olet kuitenkin joskus osannut hakea sossusta rahaa?

      Onhan se kunnalle halvempaa maksaa teidän vuokrarästit, kuin huostaanotetun mukulanne ylläpito...

    • Veroja maksettu

      Ihme kuittailua täällä.

    • 14+6

      Ei mitään kuittailua, vaan selvää asiaa. Pitää hoitaa raha- ja muut asiat ajallaan, eikä ihmetellä jälkikäteen ja kysellä itsestäänselviä ns. neuvoja. "Mitä mä teen, kun pylly on likainen ja vessapaperi loppu? Täältä pöntöltä vaan kirjottelen."

    • krasavitsa

      Totta kai kannattaa nyt mennä uudelleen sossuun ja laittaa hakemus. Myös seurakuntien diakoniasta voi saada apua vuokrarästeihin. Ottakaa yhteys vuokranantajaan ja sanokaa että asiat aiotte hoitaa. Tsemppiä!

    • Anonyymi

      Mina haluta asunto hyvalta paikalta, mina saada hyva hyva asunto lahela palveluja ja kaiki maksetu!!!!!

    • Anonyymi

      Sossu makso ainakin mun vuokrarästit ja sähkölaskut että sain sähköt takas

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7229
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      35
      2781
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2356
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      99
      2062
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1757
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1333
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe