Millaiseen budjettiin kannattaa varutua?

innostunutmorsian

Meillä ois suunnitelmissa mennä naimisiin vuoden 2012 syys-,loka- tai marraskuussa. Haluisin kuulla teijän kommentteja siitä, millaisella budjetilla minkäkinlaiset häät? :) Eli siis meillä on tulossa suht pieni budjetti,ni onko ees realistisa suunnitella häitä vuoden päähän...

40

2334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fbobfoda

      Me olemme suunnitelleet häidemme budjetiksi n.3000 euroa! Emme kutsu kaikkia mahdollisia ihmisiä, vaan vain lähimmät ystävämme ja sukulaisemme, Vieraita on siis n.50 hlö. Sukumme tulevat karjalasta joten ruuaksi olemme ajatelleet karjalanpaistia, perunoita ja erilaisia salaatteja ( ruoka ei siis tule kalliiksi). Jälkiruoaksi pelkkä hääkakku (keksiä). Illalla ajattelimme laittaa pöytiin sipsiä ja karkkia yms ja iltapalaksi esim karjalanpiirakkaa, ja grillimakkaraa.. Emme ole hienoa emmekä rikasta sukua ja haluamme häihimme rennon meinigin, joten tälläinen sopii meille oikein hyvin :) suurin rahareikä häissä on alkoholi, mikäli sitä meinaa tarjota.(sukuhan ei lasiin sylje). Morsiamen asuun kokonaisuudessaan on varattu 500 euroa, sillä on pärjättävä :D ja sulhanen 200. Meikit ja kampaukset tulevat yhteensä maksamaan vajaa parisataa(meikin ja kampauksen voi tietenkin tehdä myös itse/kaveri) ..rahaa menee myös koristeluun sun muuhun :) mutta tuolla rahalla saa pienet rennotleppoisat häät

      • tuli mieleen

        Jos mahdollista (ehkä et asu lähellä rannikkoa), osta nokkakärryt ja käy hakemassa Tallinnasta. Jos taas Tallinnan matkasta tulee isompi reissu niin voit pitää matkaa jonain "kivana arjen irtiottona" hyvissä ajoin ennen häitä ja samalla hakea ison lastin juomaa. Juomaa saa nykyään tuoda rajoituksetta.


      • mk

        Laske myös viiniä pitää olla vähintää pullo kahtahenkilöa kohden ja puna ja valkoviiniä. Khvin kanssa konjakki ja naisille likööriä ja boolia tai sahtia seurustelujuomaksi. pakettiautolla tallinnaan niin saat tuotua vaikka 30 laatikkoa olutta alle 15€ laatikko ja on nelosulutta ja siihen vaikka 10 kpl 3 litran laatikkoa punkkua ja sama valkkaria. Väkevät päälle. Jos tunnette sahdintekijan niin tule halvemmaksi jos vieraat juovat sahtia.


    • Morsian2012__

      Myö mennää naimisiin heinäkuussa 2011. Ollaan ajateltu budjetiksi n 5000-6000€. Nyt on jo säästetty n 1500e, wuhuu..:D
      Kampauksen ja meikin tekee toinen kaaso. Siinä voi säästää. Ruokaan menee noin 2000€. Morsiamen puku noin 700€, sulhasen puku max 300€. Sitten tietty sormukset, max 500€ 200€. Koristeluihin varmaankin menee noin 200€. Hääauto tulee appiukolta. Ja kukkakimppuun varmaankin se 100€. Siinähän se budjetti taitaa ollakin. Niin ja kuvaukset tietty. Ja bändi, noin 1000€. :)

      • Morsian2012__

        siis heinäkuussa 2012 :D


    • Morsian minäkin

      Meillä häiden budjetti max 10 000e. Vieraita kutsutaan näillä näkymin 112, paikalle saapunee n.100.

      Ruokaan ja juhlapaikkaan menee n.3000-4000e plus kakut (en vielä tiedä hintaa?) ja viinat (n.700e). Hääbudjettiin on laskettu mukaan myös häämatka, joka maksoi n.3000e, ja se on jo ostettu. Hääpuku oli todella halpa, hintaa tulee alushameen kanssa max 300e. Miehelle vielä joku puku vuokralle, ehkä 150-200e?

      Lisäksi käyn tietysti kampaajalla & meikkaajalla hääpäivänä, sekä maksan kaasollekin vähän hemmotteluja. Plus itselleni 2 kasvohoitoa jo ennen häitä. Kauneusjuttuihin ja kampaukseen menee n. 500e.

      Eli tässä vaiheessa summa on yhteensä maksimissaan jotain 9000e, ja siihen sitten vielä vähän koristeluja ja askarteluja, sekä tietysti mun kukkapuska. Valokuvatkin maksaa jotain, mutta ei mahdottomia... Eli eiköhän pysytä budjetissa? :)

      Mainittakoon että kaikki summat on ennemminkin yliarvioitu kuin aliarvioitu, toivon että vähän vähemmälläkin rahalla selvitään.

      Ai niin, bändiin menee n. 500e, eli mahdollista toki että budjetti vähän ylittyykin! No, molempien vanhemmat auttavat jonkun verran, eli kaikkea ei itse tarvitse maksaa. Veikkaan että meidän vanhemmat maksavat juhlapaikan ja ruuat puoliksi, joten itsellemme jäisi maksettavaksi muita kuluja n. 6000e?

    • innostunutmorsian

      Kiitti mielipiteistänne ja suunnitelmistanne! :) Tämä auttoi paljon.. :)

    • lokakuunlopun morsio

      Meillä häät tänä syksynä eikä varsinaista budjettia olla etukäteen laskettu, mutta nyt näyttäisi menevän max 2000€.
      Vieraita tulossa n. 70.
      Juhlapaikka 250 € koko viikonloppu, ruuat 8€/hlö (pitopalvelusta itse noudettuina, tarjoilijat löytyi vanhempien ystävistä!), muutamat lisukkeet ruualle ja kahville teemme itse.Kakku kuului tuohon ruokahintaan.
      Meille mieluisat sormukset teetätämme vanhoista kultakoruistamme(tulee halvemmaksi kuin ostaa ihan uusi!)
      Juhlapaikan koristelut teemme luonnon antimista, kynttilät jotain maksaa, samoin teemavärin kaitaliinat (nekin saa tehtyä edullisista lakanoista?
      Hääpuvun teen itse, en edes löytänyt mieluista valmista. Sulhanen käyttää kai vanhaa pukua tai ostaa uuden.
      Bändiä ei tule, ei mahtuisikaan juhlapaikkaan, eli musiikki tulee levyltä tai vieraitten suusta.
      Valokuvauksen hoitaa ystävä, samon kutsukortit.
      Kampaajalla käyn ,mutta meikkauksen hoidan itse.
      Eli aika halvallakin saa häät aikaiseksi,mitään stressiä asian suhteen ei ainakaan vielä ole. Ja luulen että on meidän oloiset häät, emme muutenkaan hienostele, joten miksi sitten häissä...?

    • mistelinoksa34

      jos tässä tekis kanssa laskelmia eli joulukuussa 2012:
      HÄÄPUKU: miehelle löytyi 5e puku kirpparilta mutta en ole siihen täysin tyytyväinen
      HÄÄPUKU: naiselle. ehkä jostain vanhasta fleecetakista(siksi talvihäät koska materiaali halvempaa. voihan se löytyä max 50e tarjousten perusteella ite muutokset)
      MORSIUSNEITOJEN ASU noin 10e riippuu kirpparien kankaista.
      SORMUKSET: mulla on äit vainajan. miehellä edellisestä kihlautumisestaan. kaiverrukset. oisko paikymmppiä.
      FLORISTI täällä oli että kimppu maksais sata euroa?! ja siihenkö vielä kattauskukat ym.
      BÄNDI: toivottavasti tuttava tulis laulamaan.
      NAAMA: tämä olis ihana jos osuis kun itellä töhriintyy tosin luultavasti meikkiä en laita koska haluan että silmät säilyy mahdollisimman hyvinä. Piilarit siis ei missään tapauksessa silmälaseja mieluummin vaikka häippäsen paikalta kesken kaiken. Se kipu on kamalaa mitä ne piilarit mulle aiheuttaa mutta eihän mun niistä juhlista tartte nauttiia
      HIUKSET: nutturaa en osaa varmaan tehä vaikka koristeet siihen nyt oiskin. auki kai. ehkä ite kyhätty tiara2e
      HÄÄPAIKKA: ehkä srktalo vaikka sielä kai ei saa tanssia? en tiedä hintaa
      KORISTELU: riisipussit 1e jossain virkatussa korissa tms 50snt kirpparilta.
      RUOKA: jos oikein tiukille menee kokeillaan nyyttäreitä noin parisataa
      BENSARAHAA: 20euroa mutta mies puhuu nyyttärien lisäksi myös limusiinista:D
      LASTENHOITO: Luultavasti joku kaveri jeesaa siinä että sais ees syödä rauhassa. varsinkin noitten morsiusneitojen kanssa. Muitten tenavilla ei niin väliä. joku puuhanurkka johkin nurkkaan
      KUTSUT: tehään itte samoin kun karkit ja lahjat Materiaali 10e
      VALOKUVAT: 20 euroo varmaan maksaa teettäminen jos joku kaveri vois napata
      lisätään 20 e varaus jostain yllättävästä

      55e 10 20 100 2 1 0,50 200 20 10 20 20 budjetiksi tulis 458,50
      yllättäviä kustannuksia: miehen puku. miehen sormus jos se exältään saama alkaa ahistaa. Mahdollinen silmäleikkaus 2500e min.

      • sir_von_baughen

        "55e 10 20 100 2 1 0,50 200 20 10 20 20 budjetiksi tulis 458,50
        yllättäviä kustannuksia: miehen puku. miehen sormus jos se exältään saama alkaa ahistaa. Mahdollinen silmäleikkaus 2500e min."

        jooo,siis mitä järkeä on pitää tuollaiset nihisti kestit jos mystisesti löytyykkin 500 euron sijaan yli 2500e johonkin silmäleikkaukseen.

        Ja toisekseen,eikö tämän sormukset pitäisi antaa toinen toisilleen sitoumuksenmerkkillä niin sillon tuntuisi jotenkin oudon että sun mies ottaa jonkun exän sormuksen liiton merkkinä liitosta sun kanssa.

        Ja miehen puku kirpparilta,5e,joooh.Tiedän ettei kaikilla ole laittaa kymmeniätuhansia tollaseen mut jotain rajaa.Oottakaa sitten vaikka extra vuosi tai kaksi että saatte oikeasti järjestettyä kunnon juhlat.


      • :-)

        Hahhah, tää oli hyvä! :-D


      • mistelinoksa34
        :-) kirjoitti:

        Hahhah, tää oli hyvä! :-D

        komppaan tää oli hauska. Miten kotiäitin ja opiskelijan tuloihin auttaa se extra vuosi yhtään?(varsinkin kun on hiukan velkaa sukulaisellekin)
        En usko yhtään että mihinkään silmälaikkaukseen on varaa mutta ainahan voi haaveilla jostain lottovoitoista. Mulla kävi oman sormuksen kanssa sellainen lottovoitto että äitivainaan sormus meni käteen niin miksi mun pitäis miehen vaatia ostamaan ittelleen uus varsinkin kun tulevaisuudessa hän ei töissä saa edes käyttää sormusta.
        Yhtä päivää varten on turha vetää elämää liian tiukille. On se sitten kiva sanoa lapsille että syödään vaan makaronia kun se on 25senttiä pussi. saatte sitten vuoden päästä lohta. Kauniit ja hyvät häät saa muutenkin kuin rahalla. Aikaa pystyy panostamaan ja kun käyttää päätään ei tartte hommata mitään turhaa krääsääkään. Meillä on hyviä tyyppejä suvussa jotenvarmasti ymmärtää jos on enemmän semmoiset lämminhenkiset häät jossa vieraita ei laiteta nurkan taa kyykkimään ja anneta lahjoiksi jotain tiimarin tarraa..(eivät nekään huonot häät olleet mutta juhlapaikka olis voinut olla sellainen että ois kuullut useamman kuin yhden ohjelman)
        Tässä nykyajan kertakäyttöhyödyke yhteiskunnassa ei mitään järkeä ole. Me halutaan kestävä suhde joten meidän hääpäivää ei tule pilaamaan jonkun muovisen tekokynnen katkeaminen tai sade. Mutta ollaan kuitenkin jo lähelle kolmekymppisiä että jos hääparitauluun joutuu laittamaan viisikymppiset vanhukset niin jossakin on vika. Ei näytä hyvältä lastenlasten silmissä kun ovat pian itsekkin häissä. Itse tykkäisin vain olla naimisissa pippalot menee ohi päivässä.ja muistaakokaan niistä itse muuta kuin vaipanvaihdot ja kuka oli pappina. Mies löysi istuvan puvun kirpparilta ja näyttää kyllä siinä komealta. (täytyy tietenkin katsoa pitääkö sitä vielä jostain parantaa, onneksi on ammattitaitoa)

        tuohon loppusummaan vielä että mies arveli meidän häiden maksavan tonnin ja se luultavasti on aika lähellä oikeaa, koska halutaan tarjota ruoat ym.


    • Etelänmatkaaja

      Juomaa tallinnasta... join kesällä häissä kuoharia, sehän oli tosi hyvää, melko makeaa. Kävin tallinnassa ja ostin sitä 2 pulloa kotiin. 1,9€ pullo tallinnan alkopörssissä.

    • mk

      Riippuu mitä tarjoo ruuaksi ja mitä juomia tarjotaan mutta noin 50-150€/henkilö on aika hyvä summa. 100 vierasta niin maksaa 10000€.

      • eräs sivusta

        Kaveri vihittiin pari vuotta sitten, noin 70 vierasta. lanaa otti 6000e. Ero kesällä, viellä makselee niitä pipaloita! Että mieti tarkaan mitä teet!


    • LindaLottaLoviisa

      En ole kyllä itse järjestänyt häitä, mutta ne saa joko halvalla tai kalliilla...riippuu juuri juhlapaikasta ja tarjoilusta. Tietysti morsiameen saa uppoamaan rahaa ja miksei sulhaseenkin, jos laitattaa itsensä ihan vimpan päälle (puvut, kosmetologi, hammasvalkaisut, ruiskurusketus, alusvaatteet, kengät...). Sitten tietysti koristeet juhlapaikalle, kukat, kutsukortit...oletko hyvä askartelemaan vai pitääkö ostaa kaikki valmiina (painatukset ym.)? Sormukset (ja muut korut) ovat yksi isoimmista kuluista ( miehen antama huomenlahja). Minkälainen kulkupeli vie teidät kirkkoon ja sieltä pois? Ohjelma, onko ystävien järjestämää vai maksettua (esim. bändi)? Valokuvaus ja kiitoskortit, hinnat vaihtelee eri kuvaaamoilla paljon vai voitteko tehdä esim. omista tai kaverin ottamista kuvista jonkun kiitoskortiksi? Sitten jos siihen vielä tulee häämatka, niin ei tuo kymppitonnikaan liioittelua ole.

    • Ukkomies -70

      Meillä keväällä 2010 180 vierasta häissä.
      Virosta viinat, pitopalvelu n.25€/hlö, vaatteet, koristeet, hääauto, imitaattori, lauluduo, valokuvaaja, taikuri, bändi, Juhlapaikan vuokra kaikki muut hilut ja systeemit.

      10 000 euroa ei riittänyt, vaikka paljon tehtiin itse.
      Meidän häissä puvut maksoi about 2-3000 (omaani pystyn käyttään muissakin juhlissa)
      Vieraat esiintyjät, ja muut ostopalvelut.

    • en haluu isoja häitä

      Mä menisin naimisiin maistraatissa. Kutsuisin vaan vanhemmat ja sisarukset.

      • simppelii

        Sama homma. Kakkukahvit perheelle. Kakun voin tehdä itse.


    • 11+4

      Tallinnaan mieliville vinkiksi että Kristiine keskuksen Prismassa on melko hyvä valikoima, ja sieltä saa S-etukortillaiset 'bonusta'. (Itse en tiedä miten ko. kortti toimii kun mulla ei sitä ole). Melko suoraa tietä pääsee myös satamasta joten pistäkäähän google mapsiin.

      Omista häistä sen verran että: 350eur miehen puku ja kengät (edelleen käytössä), kukat 100eur, oma puku ja kengät 450eur, kampaaja koe kampauksineen 100eur, 650eur sormukset, kakkukahvit molempien työkavereille työpaikalla myöhemmin n. 100eur. Illalla mentiin lähipiirin kanssa ravintolaan syömään, vanhempani maksoivat häälahjaksi n. 200eur. Meidän mallilla häät saa siis järjestettyä alta 2000eur, ja mielestäni kaikki ns. välttämätön oli kuitenkin mukana.

      • 11+4

        Lisään vielä että valokuvauksen hoiti innokas valokuvauksen harrastaja joka löytyy lähipiiristä. Meikin tein itse. Kirkossa oli vielä mennessämme naimisiin tammikuussa hienot koristeet joten niihinkään ei mennyt rahaa. Urkuja soitti ystävämme joka ei myöskään ottanut maksua.


    • +656985

      Avioliitton vihkiminen ei maistraatissa maksa mitään. Häät eli hääjuhla voi maksaa kahvipaketin ja keksipussin verran tai sitten niin maar perusteellisesti.

    • MiiraK

      Oikein hyvin voi suunnitella häitä vuoden päähän! Ja budjetin suunnitteluun saa aina apujakin (eikä maksa paljoa). Itse menin vuosi sitten naimisiin 1000€ budjetilla.Tehtiin se yhdessä hääsuunnittelijan kanssa ja saatiin paljon mahtumaan siihen. Suosittelen Rakkaudella Sinuun-juhlapalvelun auttavia käsiä. (Meni nyt mainostamiseksi, mutta itse olin tosi tyytyväinen.) Nauti täysillä suunnittelusta! Ihanaa aikaa!!

    • mk

      Se riipp umissä pidät ja jos pisät jossain huippu hienossa hotellissa ostat siltä kaiken niin maksaa ja paljon. Ruotsin risteilu on kanssa hyvä oakka koska seisova pöytä maksaa noin 40€ per lärvi ja juomat kuuluu hintaan ja voit kutsun lähettää siten että kojainen maksaa oman hyttinsä niin siinä säästää. Jos on noin 50-100 henkeä niin laivayhtiöt antavat hyvät ryhmäelennukset mutta noin 5000-10000€ menee silti rahaa. kaikki riippuu siitä mitä on ruokana ja juomana ja paljonko väkeä ja voi sen 100€ laskea vierasta kohden.

      • Jos laivalla

        pitää niin kyllä hääparin tulee kustantaa risteilyn hinta.
        Tai sitten kutsuun maininta, että käytä häälahjaraha laivalippuun.


    • Tuleva morsian 09/12

      Meille häät tulossa syyskuussa 2012, aloimme suunnittelemaan häitämme jo tämän vuoden keväästä. Pikku hiljaan olemme ostaneet kutsukortti materiaalit, hääkarkkien pusseja, bestmaneille krakat ym. Myös juhlapaikkamme vuokran olemme jo maksaneet ja hääpukukin löytyi jo. Näin hyvissä ajoin hankittuna ei tunnu niin kauhealta tuon rahan meno, vaikkakin jo 3000e mennyt rikki. :) Tosiaan juhlapaikkamme maksaa 1500e/vklp (missä myös vietämme hääyön((hintaan myös sisältyi juhlapaikan koristelut kukat/kynttilät,pöytäliinat & sevetit värien mukaan))), yöpymispaikka bestmaneille ja kaasoille (mukaan lukien heidän avecit) 380e, pitopalvelun ruoat/tarjoilu 20e/hlö, hääpuku 565e, sormus 480e... Kyllähän noihin rahaa menee, mutta tosiaan sitä ei huomaa. :) Meillä ei ole mitään pudjettia, kuitenkin tarkoitus on mennä vain kerran elämässä naimisiin.

    • Hullu Amalia

      Menin naimisiin maistraatissa! Kaksi maistraatin työntekijää oli todistajina ja vihkiminen tapahtui lyhyimmän mahdollisen kaavan mukaan.
      Mies ei antanut mulle edes kukkapuskaa. Vaatteemme olivat jo olemassa. Mulla oli leninki, miehellä mustat farkut ja kauluspaita. Ainoastaan sormukset halusin. Ne oli yksinkertaiset kivettömät keltakultaiset ja sileät/kuviottomat.
      Sormuksetkaan eivät ole pakollisia. Avioliitto on ensisijassa juridinen sopimus; ei siinä mitään krumeluureja tarvita.

      Vihkimisen jälkeen käytiin kahdestaan paikallisessa kahvilassa munkkikahvilla. Siellähän me muutenkin joskus pistäydytään.

      Meillä on molemmilla jo toinen avioliitto menossa ja katsoimme ettei ole tarvis juhlia järjestää. Tämä on meidän kahden kauppa. Taloudellista estettä häitten järjestämiselle ei meillä keski-ikäisillä työssä käyvillä ollut, mutta me nyt satuimme tekemään näin. Emme ilmoittaneet kenellekään vihkitilaisuudesta tai avioliittosuunnitelmistamme. Kerroimme vaan sitten parin päivän kuluttua että olemme aviotuneet. No, nämä juttuni nyt eivät edes kuulu aloittajan aiheeseen, kunhan jorisen. Jokainen tehköön niin kuin hyvältä tuntuu!

      Rahaa saa häihin palamaan vaikka kuinka ja paljon. Monesti on käynyt niin, että vaikka kuinka aluksi suunnitellaan ja lasketaan kuluja, ne loppuhuumassa karkaavat käsistä. Silloin tulee omaan mieleen ja kavereiden mieleen vaikka kuinka ja paljon kaikkea mitä myös PITÄÄ olla. Kulut kannattaa kaikki heti aluksi pyöristää kunnolla ylöspäin ja lisätä siihenkin summaan vielä roimasti lisää.

      Poikani häiden piti maksaa 10 000 mk eli nyt euroaikana se olisi kait noin 1700 euroa. Puolella ylittyi! No, ei markka- ja eurohintoja voi kait edes verrata.

    • 10 vuotta onnea

      Tärkeintä on tehdä omannäköiset häät eikä kuunnella, mitä kaikkea tosiaan pitää ja pitää ja pitää olla, jos haluaa kuluissa säästää.

      Kukaan ei kymmenen vuoden päästä muista servettien värejä, mutta sen muistaa, oliko häissä rento ja mukava tunnelma vai oliko morsian ahdistunut siitä, että juhlapaikan oranssit muovituolit eivät sopineetkaan maalaisromantiikkateemaan ja koko päivä oli pilalla...

    • naimisiin mennyt

      Järkeviä ajatuksia.
      Ei kannata kauheasti törsätä häihin.
      Mieluummin hyvä matka ja tarpeellista kotiin.

      Itse annan tyttärelleni budjetin jonka saa käyttää kuten haluaa.
      Ehdotan kuitenkin, että itse juhlaan sopivasti rahaa, ei saa liian halvaltakaan vieraista tuntua.

      Paikan valinta, omat juomat rajan takaa, omat ruuat halventaa merkittävästi.
      Onnea matkaan, toivottavasti kestää suhde loppuelämän!

    • Birgitta78

      Meidän häämme maksoivat n. 15.000 euroa. Vieraita oli 120. Suurin kustannuserä oli juhlapaikka vuokrineen, henkilökuntineen, ruokineen ja juomineen (11.000). Hääpuvun ostin netistä käytettynä 500 euroa, muuten olisi ollut 1600 se puku. Oli aivan uudenveroinen, kävin sovittamassa myös, suosittelen tätä vaihtoehtoa muillekin! Muusikoille maksettiin 800 euroa. Miehen puku oli yli 1000 euroa. Kukista maksoimme 500, meikistä ja kampauksesta n. 200 euroa.

      Toki jos budjetti on pieni, voi järjestää juhlat kotona ja tarjota jotain itsetehtyjä sörsseleitä. Meilläkään ei liiemmin ollut rahaa, mutta halusimme silti ikimuistoisen päivän ja siksi päädyimme gourmetravintolaan upealla paikalla Helsingissä. Morsiamen vanhemmat maksoivat osan, sulhasen osan, loput itse. Kutsuissa oli rahalahjatoivomus ja sitä kauttakin saimme useita tuhansia euroja.

    • kokenut kokeilija

      Pitäkää tosiaan minkälaatuiset häät haluatte, pistän tähän mukaan elämän realismia, - on vain pieni mahdollisuus, ettette viidenvuoden sisällä kadu.

    • häät2012_

      25,000 euroa, mutta otamme lainan?

    • crazycyborg

      "Meillä ois suunnitelmissa mennä naimisiin vuoden 2012 syys-,loka- tai marraskuussa."

      Halvemmaksi tulee, kun eroatte suosiolla jo tässä vaiheessa.

    • Off-topic

      Vähän off-topic, mutta 2012 on jotain kivoja/helppoja päivänmääriäkin tuolla syksyllä, siis semmosia että helppo muistaa hääpäivä vuosia myöhemminkin! :) Esim. 20.10.2012 ja taatusti helpoin lauantai muistettavaksi on 10.11.2012 (eli 10-11-12)! :)

    • 18+9

      Kannattaako täältä tulla VENTOVIERAILTA kyseleen tuollaisia? Ota laskin kouraan.

      • Hulvaton kysymys

        Häistä maksetaan koko elämä!!


    • Bride to be

      Itse olen menossa naimisiin tässä kuussa. Meillä ei ole varsinaista budjettia ollut, mutta varmaan sellaset 1200 euroa menee kaikkineen.
      Juhlat kotona vajaalle 50 hengelle (suht. iso omakotitalo ja pihalla paviljonki). Ruoat teemme itse ja vain boolin ja tervetulomaljat tarjoamme, mikäli haluaa muuta juoda, jokainen tuokoon itse :)

      Hääpukuni tilasin netistä (muistaakseni www.fashionlande.com). Maksoi postikuluineen reilut 100 euroa ja omien mittojen mukaan tehtynä sopi kuin nakutettu.

      Olemme ilmoittaneet, ettei lahjoja tarvita, vaan sen tilalla voi osallistua jollain tavoin juhlan toteutukseen (apuna askartelussa, boolitarvikkeilla jne.)
      Meille hääjuhla on nimenomaan tarkoitettu rennoksi yhdessäoloksi omien ihmisten kanssa..Ja tärkeintä päivässä kuitenkin on se, että me kaksi saamme toisemme..muu on toissijaista :)

      Saahan niihin häihin tietysti menemään vaikka kuinka paljon rahaa, mutta itse käytän mieluummin säästyneet rahat vaikka häämatkaan :)

    • Rouva jo

      Mulla ja melkein kaikilla ystävilläni on häissä mennyt about 10 000. Ruoan ja tilan ollessa suurin menoerä...että niissä jos voi säästää niin. Kyllähän ison osan saa tehtyä itse,mutta esim.askartelutarvikkeisiin meni yllättävästi rahaa!
      Onnea suunnitteluille!

    • naitu

      75 henkee, 4500 euroa. Ei paha.

    • Njaaa..

      Turhia sijoituksia, jos ei laske mukaan kunnon videokuvausta juhlasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe