Labbisnarttu perheeseen?

ruskea labradori

Onko labbisnarttu perheeseen hyvä?Tarkoitan sopiiko labbis perheelle jossa on äiti isä ja 2 lasta, 13-v ja 16-v.Kaikki osallistuvat koiran hoitoon, mutta kun koira on koulutettu se siirtyy lapselle(13-v).Vai onko jokin parempi vaihtoehto?täytyy olla samankokoinen kuin labbis, ei pienempi eikä isompi, ei lyhytkarvaisempi eikä pitkäkarvaisempi jne.
Koiran kanssa harrastettaisiin agilitya, ja paljon mökkeilyä ja uimista.
Koiran luonne riippuu omistajasta, mutta onko labbis helppo kouluttaa?olen niistä paljon lukenut, kaikissa lukee eri tavalla.Meillä on kaikilla koirakokemusta niin isoista kuin pienistäkin koirista.Tällä hetkellä täällä asustelee tiibetinspanieli uros, vanhahko (13-v).Eli siis tämän koian jälkeen hankkisimme labradorin.Mitä mieltä olette?kertokaa kokemusksia omista labbiksistanne.
P.S jos sterilioimme nartun, tuleeko sille juoksuja?

4

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinksu123

      Kyllä itselläni Labbisnarttu on, hyvin koulutettu ja hyvällä peruskoulutuksella et kadu koiran ostoa.Annan sinulle vinkin: Vaikka koira on lempeä ja sosiaalinen se tarvitsee silti lujan koulutuksen, sekin koira ottaa johtajan roolin, jos se sille suodaan.Labbikseni tietää paikkansa perheessä, ja on aina iloinen pikku vekkuli.Vapaana on kuin enkeli, ja muutenkin.Labbiksen kanssa voi harrastaa agilitaamista, tokoa ja vepeä.Lapselle voi tietenkin koiran antaa, kunhan on saanut lujan mutta lempeän koulutuksen.Olen monia lapsia nähnyt ulkoiluttamassa labbiksia, ongelmitta.Joten miksipä ei teidänkin neidille labbis kävisi :D onnea koiran etsintään!

      • vinksu123

        ja vielä lisäys, hyvä että koira pääsee usein uimaan, sillä sehän on suuri vesipeto!rakastaa uimista, kannattaaa heittää keppiä veteen, niin kyllä koiralla on riemua noutaa se.Mutta muista, että labbis lihoaa helposti, varmista että se pääsee lenkille vähintään 3 kertaa päivässä, ellei enemmänkin.


    • käyttölabbis

      Edellinen sanoinkin jo aikalailla oleellisen. Labbis on varmaan hyvä valinta perheeseenne, vaikutatte asiaan perehtyneiltä ja koirista on kokemusta jo. Uskon, että yllätytte positiivisesti tulevan labbiksenne älykkyydestä - onhan se tutkitusti fiksuimpia koirarotuja. Ruokahalu on tämän rodun edustajilla suunnaton, joten painoa kannattaa vahtia. Toisaalta ruoka motivoi jo valmiiksi miellyttämishaluista ja oppivaista labbiksta superhyvin, joten sinänsä koulutus on helppoa. Vaikka toki jokaisestä rodusta löytyy luupäitä, eikä labradorinnoutajista edes ihan vähän. Harkitkaa myös, sopiiko perheeseenne paremmin käyttö- vai näyttelylinjainen labbis.

      Itse kuitenkin suhtautuisin varauksella lapselle koiran hankkimiseen. MIeli muuttuu tuon ikäisellä nopeasti ja vastuuntuntoisuus voi mennä murrosiässä takapakkia. Vastuu koirasta on siis aina viimekädessä aikuisella. Suunnitelmanne on ihan hyvä, mutta varautukaa siihen, että koira voi jäädä "vanhempien koiraksi".

    • ruskea labradori

      Joo, painoa tarkkailemme ja olemme miettineet että ottaisimme käyttölinjaisen, sillä emme pidä näyttelylinjoista koska ne ovat sellisia tasapaksuja.Ja jos lapselle tulee takapakkia niin koira siirtyy meille, siinä ei ole ongelmaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1589
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      21
      1238
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1059
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1041
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1038
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    7. 4
      932
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      4
      926
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      914
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      912
    Aihe