Halloota.
Pidetäämpä tämä ny lyhyenä. Tässä olen tällä hetkellä lukion toista vuotta juoksemassa ja mietin että jokin medianomin osa-alueista voisi olla lähinnä ny sydäntä tulevaisuudessa.
Jonkinverran olen ny ottanu alasta selvää, mutta vielä pari tarkennusta vaativaa kysymystä herää sisäänpääsystä/opiskelusta:
-Tarvitseeko sitä amispohjaa medianomiksi opiskellessa/valinnassa?
-Onko jotain kouluaineita mitkä vaikuttaisi merkittävämmin alalle pääsemiseksi?
-Vaikuttaako itseoppimat taustatiedot/taidot kuvankäsittelystä/animoinnista/yms.
-Voiko pääsyyn vaikuttaa se, että digitaalisten taiteiden parissa olen edennyt jo siihe vaiheeseen että teen jo maksullisia kommissiotöitä muille. Eli taiteen alalla ilmeisesti enemmän tai vähemmän lahjakas
(Tiedän että alalle saatetaan kouluttaa liikaa jo porukkaa, elkää sitä nostako esille. Minul on kyll suunnitelmiakin sen suhteen)
Medianomiksi lukiosta?
2
465
Vastaukset
- asasdasdasdads
Sama kiinnostais muakin :)
- medianomi
Nämä tiedot ovat muutaman vuoden takaa, joten kannattaa vielä varmistaa oppilaitoksesta johon olet pyrkimässä, mutta:
-Tarvitseeko sitä amispohjaa medianomiksi opiskellessa/valinnassa?
Lukio käy myös, siis lukio tai toisen asteen ammatillinen koulutus vaaditaan jotta voi hakea ammattikorkeakouluun
-Onko jotain kouluaineita mitkä vaikuttaisi merkittävämmin alalle pääsemiseksi?
Kuvaamataito ja äidinkieli ovat ainakin tärkeitä, riippuu tietysti vähän minkä suuntautumisvaihtoehdon valitset. Koulujen sivuilta löytyy yleensä listat, mistä oppiaineista saa yhteishaussa pisteitä, jos saa. Tällä alalla pääsykoe taitaa olla tärkein
-Vaikuttaako itseoppimat taustatiedot/taidot kuvankäsittelystä/animoinnista/yms.
Kyllähän se on osoitus motivaatiosta että on itse opiskellut, kunhan et pääsykokeen haastattelussa anna sellaista kuvaa että osaat jo kaiken etkä halua kuunnella opettajia
-Voiko pääsyyn vaikuttaa se, että digitaalisten taiteiden parissa olen edennyt jo siihe vaiheeseen että teen jo maksullisia kommissiotöitä muille. Eli taiteen alalla ilmeisesti enemmän tai vähemmän lahjakas
Aiempi työkokemus on aina plussaa, viimeistään sitten kun haet työtä valmistumisen jälkeen. Taas kannattaa katsoa koulun nettisivuilta, voiko tuosta saada pisteitä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2416746Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne664154Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1313165- 1562322
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181860Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701597- 821484
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o301461Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https371379Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111061