Halloota.
Pidetäämpä tämä ny lyhyenä. Tässä olen tällä hetkellä lukion toista vuotta juoksemassa ja mietin että jokin medianomin osa-alueista voisi olla lähinnä ny sydäntä tulevaisuudessa.
Jonkinverran olen ny ottanu alasta selvää, mutta vielä pari tarkennusta vaativaa kysymystä herää sisäänpääsystä/opiskelusta:
-Tarvitseeko sitä amispohjaa medianomiksi opiskellessa/valinnassa?
-Onko jotain kouluaineita mitkä vaikuttaisi merkittävämmin alalle pääsemiseksi?
-Vaikuttaako itseoppimat taustatiedot/taidot kuvankäsittelystä/animoinnista/yms.
-Voiko pääsyyn vaikuttaa se, että digitaalisten taiteiden parissa olen edennyt jo siihe vaiheeseen että teen jo maksullisia kommissiotöitä muille. Eli taiteen alalla ilmeisesti enemmän tai vähemmän lahjakas
(Tiedän että alalle saatetaan kouluttaa liikaa jo porukkaa, elkää sitä nostako esille. Minul on kyll suunnitelmiakin sen suhteen)
Medianomiksi lukiosta?
2
423
Vastaukset
- asasdasdasdads
Sama kiinnostais muakin :)
- medianomi
Nämä tiedot ovat muutaman vuoden takaa, joten kannattaa vielä varmistaa oppilaitoksesta johon olet pyrkimässä, mutta:
-Tarvitseeko sitä amispohjaa medianomiksi opiskellessa/valinnassa?
Lukio käy myös, siis lukio tai toisen asteen ammatillinen koulutus vaaditaan jotta voi hakea ammattikorkeakouluun
-Onko jotain kouluaineita mitkä vaikuttaisi merkittävämmin alalle pääsemiseksi?
Kuvaamataito ja äidinkieli ovat ainakin tärkeitä, riippuu tietysti vähän minkä suuntautumisvaihtoehdon valitset. Koulujen sivuilta löytyy yleensä listat, mistä oppiaineista saa yhteishaussa pisteitä, jos saa. Tällä alalla pääsykoe taitaa olla tärkein
-Vaikuttaako itseoppimat taustatiedot/taidot kuvankäsittelystä/animoinnista/yms.
Kyllähän se on osoitus motivaatiosta että on itse opiskellut, kunhan et pääsykokeen haastattelussa anna sellaista kuvaa että osaat jo kaiken etkä halua kuunnella opettajia
-Voiko pääsyyn vaikuttaa se, että digitaalisten taiteiden parissa olen edennyt jo siihe vaiheeseen että teen jo maksullisia kommissiotöitä muille. Eli taiteen alalla ilmeisesti enemmän tai vähemmän lahjakas
Aiempi työkokemus on aina plussaa, viimeistään sitten kun haet työtä valmistumisen jälkeen. Taas kannattaa katsoa koulun nettisivuilta, voiko tuosta saada pisteitä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458450Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462358Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262192- 951748
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811707- 371700
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai181052Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005