Halloota.
Pidetäämpä tämä ny lyhyenä. Tässä olen tällä hetkellä lukion toista vuotta juoksemassa ja mietin että jokin medianomin osa-alueista voisi olla lähinnä ny sydäntä tulevaisuudessa.
Jonkinverran olen ny ottanu alasta selvää, mutta vielä pari tarkennusta vaativaa kysymystä herää sisäänpääsystä/opiskelusta:
-Tarvitseeko sitä amispohjaa medianomiksi opiskellessa/valinnassa?
-Onko jotain kouluaineita mitkä vaikuttaisi merkittävämmin alalle pääsemiseksi?
-Vaikuttaako itseoppimat taustatiedot/taidot kuvankäsittelystä/animoinnista/yms.
-Voiko pääsyyn vaikuttaa se, että digitaalisten taiteiden parissa olen edennyt jo siihe vaiheeseen että teen jo maksullisia kommissiotöitä muille. Eli taiteen alalla ilmeisesti enemmän tai vähemmän lahjakas
(Tiedän että alalle saatetaan kouluttaa liikaa jo porukkaa, elkää sitä nostako esille. Minul on kyll suunnitelmiakin sen suhteen)
Medianomiksi lukiosta?
2
563
Vastaukset 2
- asasdasdasdads
Sama kiinnostais muakin :)
- medianomi
Nämä tiedot ovat muutaman vuoden takaa, joten kannattaa vielä varmistaa oppilaitoksesta johon olet pyrkimässä, mutta:
-Tarvitseeko sitä amispohjaa medianomiksi opiskellessa/valinnassa?
Lukio käy myös, siis lukio tai toisen asteen ammatillinen koulutus vaaditaan jotta voi hakea ammattikorkeakouluun
-Onko jotain kouluaineita mitkä vaikuttaisi merkittävämmin alalle pääsemiseksi?
Kuvaamataito ja äidinkieli ovat ainakin tärkeitä, riippuu tietysti vähän minkä suuntautumisvaihtoehdon valitset. Koulujen sivuilta löytyy yleensä listat, mistä oppiaineista saa yhteishaussa pisteitä, jos saa. Tällä alalla pääsykoe taitaa olla tärkein
-Vaikuttaako itseoppimat taustatiedot/taidot kuvankäsittelystä/animoinnista/yms.
Kyllähän se on osoitus motivaatiosta että on itse opiskellut, kunhan et pääsykokeen haastattelussa anna sellaista kuvaa että osaat jo kaiken etkä halua kuunnella opettajia
-Voiko pääsyyn vaikuttaa se, että digitaalisten taiteiden parissa olen edennyt jo siihe vaiheeseen että teen jo maksullisia kommissiotöitä muille. Eli taiteen alalla ilmeisesti enemmän tai vähemmän lahjakas
Aiempi työkokemus on aina plussaa, viimeistään sitten kun haet työtä valmistumisen jälkeen. Taas kannattaa katsoa koulun nettisivuilta, voiko tuosta saada pisteitä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid128823En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene43609Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi21548Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal50525Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.110513- 36512
Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et33451- 37426
Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää111417Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni21388