Medianomiksi lukiosta?

Että juu

Halloota.

Pidetäämpä tämä ny lyhyenä. Tässä olen tällä hetkellä lukion toista vuotta juoksemassa ja mietin että jokin medianomin osa-alueista voisi olla lähinnä ny sydäntä tulevaisuudessa.

Jonkinverran olen ny ottanu alasta selvää, mutta vielä pari tarkennusta vaativaa kysymystä herää sisäänpääsystä/opiskelusta:
-Tarvitseeko sitä amispohjaa medianomiksi opiskellessa/valinnassa?
-Onko jotain kouluaineita mitkä vaikuttaisi merkittävämmin alalle pääsemiseksi?
-Vaikuttaako itseoppimat taustatiedot/taidot kuvankäsittelystä/animoinnista/yms.
-Voiko pääsyyn vaikuttaa se, että digitaalisten taiteiden parissa olen edennyt jo siihe vaiheeseen että teen jo maksullisia kommissiotöitä muille. Eli taiteen alalla ilmeisesti enemmän tai vähemmän lahjakas

(Tiedän että alalle saatetaan kouluttaa liikaa jo porukkaa, elkää sitä nostako esille. Minul on kyll suunnitelmiakin sen suhteen)

2

480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asasdasdasdads

Sama kiinnostais muakin :)

• medianomi

Nämä tiedot ovat muutaman vuoden takaa, joten kannattaa vielä varmistaa oppilaitoksesta johon olet pyrkimässä, mutta:

-Tarvitseeko sitä amispohjaa medianomiksi opiskellessa/valinnassa?
      Lukio käy myös, siis lukio tai toisen asteen ammatillinen koulutus vaaditaan jotta voi hakea ammattikorkeakouluun

-Onko jotain kouluaineita mitkä vaikuttaisi merkittävämmin alalle pääsemiseksi?
      Kuvaamataito ja äidinkieli ovat ainakin tärkeitä, riippuu tietysti vähän minkä suuntautumisvaihtoehdon valitset. Koulujen sivuilta löytyy yleensä listat, mistä oppiaineista saa yhteishaussa pisteitä, jos saa. Tällä alalla pääsykoe taitaa olla tärkein

-Vaikuttaako itseoppimat taustatiedot/taidot kuvankäsittelystä/animoinnista/yms.
      Kyllähän se on osoitus motivaatiosta että on itse opiskellut, kunhan et pääsykokeen haastattelussa anna sellaista kuvaa että osaat jo kaiken etkä halua kuunnella opettajia

-Voiko pääsyyn vaikuttaa se, että digitaalisten taiteiden parissa olen edennyt jo siihe vaiheeseen että teen jo maksullisia kommissiotöitä muille. Eli taiteen alalla ilmeisesti enemmän tai vähemmän lahjakas
      Aiempi työkokemus on aina plussaa, viimeistään sitten kun haet työtä valmistumisen jälkeen. Taas kannattaa katsoa koulun nettisivuilta, voiko tuosta saada pisteitä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      501
      1887
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      379
      1576
    3. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1378
    4. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1367
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      113
      972
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      51
      929
    7. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      916
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      771
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      11
      764
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      763
    Aihe