Heippa taas pitkästä aikaa kaikille =) Ajattelin aloittaa uuden ketjun taas, kun vanha pääsi niin pitkäksi.
Tänään oli vihdoin ja viimein se IVF-suunnittelu. Lääkärinä Varpu, onneksi. Selitti tosi tarkkaan kaiken ja vino pino materiaalia tuli mukaan. Lyhyellä kaavalla mennään ja lokakuun listalle päästiin =) Syyskuun menkoista soittelen ja aloittelen sitten kp 15 Primolutit. Muina lääkkeinä Puregon, Orgalutran, Pregnyl ja Lugesteron. Kattelin lääkkeiden hintoja ja hui kun kauhistuin :O !
Mites te, jotka näitä kalliita lääkkeitä olette ostaneet, niin maksetaanko koko summa ensin apteekkiin ja kela korvaa sitten myöhemmin sen lääkekaton yli menneen summan?
Kovasti odottelen jo syyskuun menkkoja (koskaan en ole menkkoja liiemmin odottanut :) ), sitten päästään tositoimiin =) Tässä vaiheessa vielä melko optimistiset ajatukset, kovasti uskon ja toivon, että meille kesävauva saadaan =)
Mitäs teille muille kuuluu näin syksyn kynnyksellä??
TYKS 3
239
7633
Vastaukset
- ääääääääääääääääääää
moi. Hienoa et alkaa homma rullaamaan! juu ei oo halpoja ne lääkkeet, se maksukattohan on se n.600 euroa. Ei välttämättä täyty ekalla kerralla. Mä ainakin maksoin ensin apteekkiin ja sitten sain kelalta mut usein kävi niin et ekassa hoidossa ei vielä täyttynyt.Ja sit kun on täynnä niin onkin helppoa kun kelasta saa sen lapun mitä sit vaan näytetään apteekissa niin lääkkeet melkein ilmaset. mulla on ollu ihan samat lääkkeet kun sulla=). Vitsit nyt rupee jännittää miten teidän hoito menee=). Mä olen hengessä mukana ja seurailen muiden kuulumisia. Tsemppiä kaikille!
- jokunen vaan
Moikka ! Täällä 3 icsi lähtenyt käyntiin, kohta pari viikkoa Synarela sumuttelua takana ja ens viikolla alkais sitten vihdoin Puregon pistokset..eli jos kaikki menee suunnitellusti niin muutaman viikon päästä olis jo alkion siirto edessä :) Menossa on nyt ensimmäistä kertaa hoito pitkällä kaavalla ja toiveet on nyt jotenkin korkealla :) Helpotus olis jo sekin, että saatais pakkaseenkin jotain saalista. Aluksi hieman mietitytti noi Synarelan haittavaikutukset, mutta toistaiseksi ei mitään mainittavaa ole ollut luukuunottamatta ajoittaisia kuumia aaltoja :) Voimia vaan !
- uusikasvo
Heippa pitkästä aikaa myös täältä!
itsellä nyt siis takana epäonnistunut IVF, ei päästy siirtoon asti kun sain Hyperstimulaation. munarakkula kone kun olen ja tein 50 rakkulaa. ja olin KIPEÄ!!!
tästä kierrosta piti olla eka PAS, MUTTA!!! pe kun piti olla seurantaultra aamulla, tulikin soitto että kaikki ajat perutaan A-sairaalan palon vuoksi :(
seuraavaan kiertoon meni sit meillä.
Ja toiseksi mietityttää että miten hittoa meidän alkioille on mahtanut käydä, kun tyksin labrahan tuhoutui :(
soitan sinne huomen aamulla.
en kyl suostu ainakaan maksamaan uutta IVF hoitoon kuuluvia lääkkeitä.- UTR.................
Kerro stten, mitä siellä TYKSissä sanotaan...Meillä meni icsi pieleen keväällä, tai siis kaikki näytti oikein hyvältä, mutta raskaus ei alkanut. Nyt odotellaan PASia kans.
- uusikasvo
Soitin juuri Tyksiin sairaanhoitajalla, joka kertoi ilouutisen :)
pakasteet säilytetään U-sairaalan puolella! :)
eli kaikki kunnossa! :)
ymmärsi hyvin huolen ja oli ystävällinen :D- UTR.................
Hieno juttu :)!
- kettu pippuri
Moi
Me oltiin icsi syyskuun jonossa ja elokuun menkoista piti soittaa. No soitin elokuun viimisinä päivinä niin sanottiin et 10 on soittamatta ketä on jonossa sua ennen eli meillä siirty sen takia nyt lokakuuhun kaikki...nyt odotellaan syyskuun loppua et voi soittaa...ketuttaa.. - Toinen haaveissa
Heipä hei!
Menkat alkoivat sitten viime sunnuntaina ja eilen ja tänään olin yhteydessä Tyksiin. Eli ensi viikolla aloitan Primolutit, vkolla 42 odotellaan vuotoa, vko 43 uä ja pistoshoidon aloitus ja viikolla 44 punktio ja alkion siirto :) Voi kun jo odotan!!!!! Toivottavasti kroppa edes tämän kerran toimisi odotusten mukaan ja vuoto alkaisi ajoissa...
Tsemppiä kaikille :) - Aprillia73
Voi vitsi!
Mä olin niin varma, että pitkällä kaavalla mennään ku menkat alko ja soitin tyksiin ja ilmoittivatkin, että lyhyellä mennään eli tänään alkaa taas pisteleminen. Vkolle 40 siis tulee punktio ja alkion siirto ;) Aaaargh, taas tätä jännittämistä, voi kun kaikki menis hyvin...
Stemppiä kaikille kiva taas kesän jälkeen kuulla ihmisistä. - kukka 83
moikka kaikille.
eilen alkoi menkat ja pari päivää vielä niin rupean ottamaan clomeja ja sitten soitto klinikalle varaamaan aikaa ultraan ja sit se pregnyl piikittää itseensä, sen jälkeen inseminaatioon.. meinaa tuo piikki homma kauhistuttaa kun on mieletön piikki kammo.
mutta tahois vähä tietää mitä se inseminaatio maksaa? täällä varmasti tietoja siitä?!
olisi kiva jos saisin noin arvion mitä se tulee maksamaan. ja pitääkö se mennä teettään jonnekkin yksityiselle puolelle?
kiitos etukäteen jo vastauksesta.
kaikille tsemppiä hoitoihin ja toivotaan niitä kovasti plussia kaikille testeihin. - Aprillia73
Moi!
Nyt on jo muutama päivä ehditty pistelemään. Huomenna olis aika Tyksissä ja katsotaan onko yhtään vaikutusta. Jännittää taas, vaikka yritän mennä nyt ihan rennolla meiningillä. Toivttavasti huomenna sais tietää, milloin ois punktio ja sit siirto. Tai onko sinne edes tullu mitään mitä voi punktoida...
Stemppiä kaikille ja plussia! - Aprillia73
No niin... ens viikolla on sit taas poiminta ja sit jännitetään sitä että montako hyvää saadaan ja saadaanko niitä hedelmöittymään... Toivottavasti päästäis alkion siirtoon ja natsais kaikki kodilleen...
Tässä siis vaan ensi viikkoa odotelles ja vielä piikkejä pistelles... - Toinen haaveissa
Tänään kävin ostamassa Primolutit ja niitä popsitaan sitten sunnuntaista alkaen. Kolmen viikon päästä noin alkaa pistelyt :) Sitä odotellessa, mutta raha-asioita miettiessä...
Tsemppiä ensi viikkoon Aprillia73! :) - uusikasvo
Meillä ens viikon keskiviikkona 5.10. seurantaultra kp 12. ovistestejä alan tekemään maanantaista.
toivottavasti päästään PAS siirtoon :))
Tsemppiä kaikille!! - siirtoja?
Tietääkö kukaan minä päivinä tyksissä yleensä tehdään icsi alkion keräys ja siirtoja? Mitä näistä mahtaa tulla sairaslomaa?
- UTR..............
Mulle tehtiin ainakin ma. Sain saikkaria 3 pv, niin että siirtopäivä eli ke oli viimeinen lomapäivä. Keräyksiä tehdään kyllä muinakin päivinä.
- Aprillia73
Moi!
Mulla ois alkion keräys huomenna ja siitä tulee 3pv saikkua... Jos oon ymmärtäny oikein niin he tekevät alkionkeräyksiä pääasiassa ma-ke välillä. Jännittää taas vaikka ihan tuttua hommaa... - ääääääääääääääääääää
Munasolunpoimintoja tehdään ma-ke. Mulla ollut aina ma ja ke sitten siirto(mikäli on tullut jotain siirrettävää). Saikkea saa 3 päivää. Tosin mulla ei ollut niistä mitään iloa koska työnanataja ei niitä todistuksia hyväksynyt kun tiesi että kyse lapsettomuushoidoista, joten jouduin ottamaan ne aina palkatonta. Mutta monet työnanatajat onneksi ne hyväksyvät. Otin selvää liitosta jne. että voiko noin tehdä ja lain mukaan voi. Pyllystä tollanenkin systeemi. Ihan kun lapsettomuus ei olisi jo tarpeeksi niin kielletään sitten vielä sairaslomat=(. Tsemppiä kaikille! mä jännäilen mukana!. Mun pitäisikin viedä tyksiin kiitoskortti tyttöjen kuvan kera=). Kuulin muuten yhdeltä tyksin lapsettomuupuolen hoitajista että samaan aikan meidän kanssa pari muutakin perhettä odotti kaksosia yhden alkionsiirrosta. Sitä oli lääkäritkin sitten ruvenneet miettimään että altistaako alkionsiirto sitten jotenkin siihen että se jakautuu ja tulee kaksi. Mut nyt tapauksia ei taas ole ollut yhtään. Joten eivät tutkineet. Kai sitten joku luonnollinen kaksoshuipentuma vaan. Mulla oli viimeksi tosi kivuton ja hyvä munasolujen keräys vaikka aikaisemmin sattunut. Niillä on uusi puudutusmenetelmä joka todella toimi. tsemppiä kaikille!
- uusikasvo
Tänään oli seurantaultra kp 12 ja limakalvo oli hyvä 8mm paksu.
tosin löysi vaan vasemmalta suurimman foliikin 9mm joka varmasti se johtofolliikki.
nyt muutama päivä taukoa ovulaatiotesteistä ja lauantaina taas aloitetaan. lääkäri sanoi että varmasti ovulaatio tulee alkuviikosta. toivotaan että meillä on ensi viikon loppupuolella PAS siirto :D
pessimistinä ajattelen et jotain varmasti tulee viel tapahtumaan hankaloittamaan tätäkin kiertoa. (kesällä oli hyperstimulaatio ja elokuussa se tyksin palo)
Tsemppiä kaikille!! - Aprillia73
No niin!
Nyt on sitten yksi alkio istutettu ja nyt vaan pidetään peukkuja, että se pysyisi mukana loppuun asti. Eli taas alkaa Luge-kuuri. Yritän edetä ilman, että tarkkailisin liikaa tuntemuksia ja oloja ihan rennolla meiningillä. Katsotaan, miten käy. Jännät päivät siis alkaa...
Stempit kaikille muillekin! - Toinen haaveissa
Heippa!
Mites Aprillia73, piinapäivät hyvää vauhtia loppumassa..tuntemuksia? Entä uusikasvo, missä mennään?
Täällä menkat alkoivat tänään, huomenna soittoa polille ja Puregonin aloitus, onkohan se sitten tiistaina... Jänskättää, kohta tullaan vauhdilla perässä :) - uusikasvo
Ei ole ovulaatiota kuulunu tai näkynyt :(((
kp 23 menossa.
Seurantaultrassa sanottiin että pitkä kierto on tulossa mutta en vaan jaksa uskoa että ovis viel tulee :(
Huomenna soitan tyksiin - Toinen haaveissa
Että on turhauttavaa roikkua puhelimessa saamatta yhteyttä tyksiin!!!! Taas meni aamun puhelinaika sivusuun, kun koko ajan tuuttas varattua :( Onneksi tänään iltapäivällä on vielä toinen puhelinaika, jospa silloin saisi ilmoittautua hoitoon... eikös ne Puregon-pistokset aloiteta kp 3?? Eli mulla se ois huomenna... Tänään ois parempi saada joku kiinni, koska aloitan illalla yövuorot ja huomenna aion nukkua puhelinajan aikaan... Plääh!!
Saitko uusikasvo sä jo jonkun kiinni? - oilki
joo ne tyksin puhelinajat on ihan pyllystä. Mulla kävi usein niin etten saanut ketään kiinni. Mut jos et saa ni soita sinne naistentautien polille, saat sieltä ivf hoitajan kiinni. Mua niin jänskättää teidän puolesta!
- Toinen haaveissa
ja odotus jatkuu... koko ajan varattua ja sitten kun hälyttää, kukaan ei vastaa :( voisko olla vaikka kaksi hoitajaa vastaamassa siihen puhelimeen???? ärsyttää!!!!
- Toinen haaveissa
Sain sitten yli puolen tunnin odottamisen jälkeen sh:n kiinni. Jutteli Varpun kanssa ja päädyttiin aloittamaan Puregon 150 iu ke-su, su myös Orgalutran. Maanantaina ultra. Miten muuten, pistetäänkö se jarru myös illalla? En huomannut kysyä... Apteekkiin meni nyt sitten tällä erää 593€, Kela-kertymää tällä hetkellä n. 650€, joten jotain täytyy vielä hankkia, jotta maksukatto täyttyy...
Nyt alkaa jo aavistuksen jännittämään kaikki, miten munasoluja tulee, miten hedelmöittyvät, saadaanko jotain pakkaseen yms... No, täytyy vaan jännittää :) - uusikasvo
Sain Maanantai aamuna muutamaa minuuttia yli soittoajan hoitajan kiinni. siihen asti oli koko ajan varattu.
tarvii koko ajan olla luuriauki, luurikiinni, luuriauki :D
Mulla menee seuraavaan kiertoon homma. en nyt enää ota ovistestejä.
nytkin meni jo vähän yli 2 pakettia clear blueta :( ei ole halpaa ei :( - mörökölli82
Meillä alkoi icsi ja nyt olen sumutellu synarelaa neljä päivää. 31.10 olisi eka ultra ja 1.11 alkaisi piikit. Kuuluuko ultrapäivänä aamulla ennen ultraa sumuttaa?
- kukka83
3.10 oli seuranta ultra ja näytti lääkärin mielestä oikein hyvältä oikealla puolella kypsynyt 2 munista toinen 14mm ja toinen 17mm ja kohdun limakalvon paksuun 8-10mm. sitten 4.10 pregnyl piikki, sitten . 6.10 inseminaatio päivä ja siel teki ensin tarkistus ultran että miltä näyttää ja hyvältä ja lupaavalta kuulemma näytti ja vieläkin lupaavammalta näytti kuulemma ku saivat sitten kuitenkin 30milj pestyjä hyvin liikkuvia siimahäntiä katetrilla sisään, onneksi ei sattunut.
nyt olis vähä niin ku piina aika ohitse mutta en ole vielä tehnyt testiä kun eilen illalla alkoi menkkamaiset kivut ja tänää kp 27 ruskeahko vähäinen vuoto.
inssistä 6 päivästä etiä päin oli ihan hullun kylmä iltaisin ja sai olla kahdet villasukat jalassa ja pitkikset ja pitkähihainen paita päällä ja kaksi paksua peittoa ja silti paleli, kuumetta ei ollut yhtään, ihan outoa oli, närästi ja huono olo ja väsytti ihan sairaan paljon ja rinnat niin kipeet ettei ikinä.
huomen meinasin vasta testata mitä näyttää vaikkakin tällä hetkellä tuntuu tuon vuodon ansiosta ettei ainakaan raskaana voi olla :/ no sitten alotetaan uusi yritys.
tsemppiä kaikille. - aprillia73
Joo-o.
Ei sitten tärpänny, ei... Ketuttaa...
Nyt sitten odotellaan marraskuun loppua, että päästään tekemään uus suunnitelma. Nyt on jo valmis kokeilemaan jo jotain muuta. Alkaa niin heittämään vähitellen pyyhkeen kehään... Ihan perseestä. - tuibe
monenlaisia piikejä on tullut pistettyä.välillä ollut pahoja sivu vaikutuksia.nyt tuntui että hoito oli helpompi kuin aikaisemmin.nyt toivotaan että kolmas kerta onnistuu.tänään oli viimeinen uä ja huomenna pregnyl pisto.perjantaina olisi istutus päivä.
- Toinen haaveissa
Tänään ultrassa. Molemmin puolin vissiinkin 5 rakkulaa, kokoluokkaa 11-13 cm, limakalvo 8.8 cm. Seuraava ultra jo keskiviikkona, punktio mahdollisesti jo perjantaina. Jännittää :)
- vanha äääääääää
Hyvältä kuulostaa toinen haaveissa. Ai poikkeuksellisesti perjantaina punktio? jännää....
mites kukan testailun kanssa kävi? - Toinen haaveissa
Juu, tänään kontrolliultrassa ja limakalvo edelleen tuon 8.8 mm (onkohan ok?), oikealla 10mm x 6,12mm x 2, 13mm x 1 ja 18mm x 1, vasemalla 9mm x 2, 10mm x 1, 12mm x 4, 13mm x 2, 15mm x 1 ja 18mm x 4. Kaiken kaikkiaan siis 24 rakkulaa. Tänään klo 20 Pregnyl ja perjantai aamuna poikkeuksellisesti punktio ja maanantaina alkionsiirto :) (ei uskalleta enää odottaa, ettei ole pahene)..
Alavatsa alkaa olemaan aika arka, ja kuukautistyyppisiä kipuja alkaa olemaan jatkuvasti. Iltaisin myös pientä turvotusta havaittavissa... Nyt vaan jännäämään, paljonko on munasoluja ja kuinka moni hedelmöittyy :)
Mitä mieltä muuten tuosta rakkulamäärästä ja niiden koosta? Mun mielestä aika pieniä osa... Entä miltä limakalvon paksuus vaikuttaa?? - vanha ääääääää
Moi. Toi määrähän on ihan hyvä. Mulla on ollu suurinpiiretin sama ja aina on tullu n.10 hyvää munasolua. Noita munarakkuloiden kokoa en muista..mut oli kans osa pieniä. Osa saattaa pregnylin kanssa vielä kypsyä valmiiksi. Kohdun limakalvo suht hyvä ja ehtii vielä paksuuntuakkin. Tsemppiä punktioon ja kaikkeen! pistä sit tietoa miten meni.
- toinen haaveissa
Punktio takana ja makoilua sohvan nurkassa. Punktio oli melko kivuton, hyvien lääkkeiden ansiosta. Nyt hieman jomottaa. Jos sekainen pääni kuuli oikein punktion aikana, niin n. 24 rakkulaa saatiin ulos, muutama jäi punktoimatta, olivat jotenkin pahasti suolen takana tms. 10 rakkulassa solu, joten jäihän niitä hedelmöitettäviä :) Nyt jännätään, miltä tilanne maanantaina näyttää. Sunnuntai-iltana jo poikkeuksellisesti Lugesteronin aloitus, tässä kun tulee normaalista poiketen 1 ylimääräinen päivä ennen siirtoa...
Jännää jännää :) - vanha äää
Hienoa! hyvä että meni hyvin. Mulla oli yks punktio ihan kamala, muut helpompia. Joo teillä tulee kyllä nyt jännittämistä ja tosiaan yksi päivä enemmän siirtoon kun normaalisti. Periaatteessa hyvä, näkyy varmaan hyvät alkiot paremmin kun ovat vuorokauden kauemmin jakautuneet=). Oliko Varpu ?
ja muista hei siirron jälkeen se punaviini! tai kantsis alottaa jo nyt. joka ilta edes puolilasia=) - toinen haaveissa
Juu, Varpu oli, onneksi :) Joo, mietin kans tuota punaviiniä, vaikka en siitä tykkäkään..nyt taitaa vaan ostoreissu jäädä väliin, kun sen verran kipeä ja väsynyt...
Mutta katsellaan...maanantaihin on vaan niin pitkä aika... :) - Toinen haaveissa
Heippa!
Nyt olisi alkio matkassa ja piinailut aluillaan :) Tosin aikamoinen kato oli käynyt, kun 10 munasolusta 4 ei hedelmöittynyt ja 3 oli huonoja, eivätkä selviytyisi sulatuksesta. Yksi hyvä alkio siirrettiin ja kaksi meni pakkaseen. En sen enempää tiedä alkioiden laadusta, hyvistä vain puhuttiin... Rauni oli nyt lääkärinä, eikä liiempiä selitellyt :( Onneksi sentään pakkaseen saatiin jotain, ettei toivottavasti tarvitse alusta aloittaa...
Mietin tuossa, että kun perjantaina oli punktio ja tänään vasta siirto, niin eikö nyt ollut sitten neljäs päivä hedelmöityksestä? Eli kiinnittyminen tapahtuisi n. 3 päivän sisällä..? Ja nyt varmaan kato oli siksikin niin suuri, koska nähtiin parhaat yksilöt, jotka kannatti pakastaa... En tiedä... toivon vaan niin paljon, että tärppäisi! 14.11 testipäivä, kunhan menkat eivät ennen sitä alkaisi... - vanha ääääääääääää
Moi. Hienoa! saitte kuitenkin alkioita ja pakkaseenkin jäi. Ja tosiaan hyvä kun oli "pitkä viljely" niin parhaimmat saatiin saaliiksi. Nyt niin paljon tarrassukkia ja tsemppiä että onnistuu!
- kukka83
viime inssistä lähti raskaus alullen, mutta suruhan siitä seurasi ja kesken meni :(
voi sitä itkun määrä mitä oli :( ja vieläkin välillä itken, mutta sitten yritin lohduttaa itseäni että ainakin nyt tiedetään että clomit ja inssi auttaa edes tuon verran, pahalta se tuntuu kyllä kun ei jatkunut sitten. silloinkin heräsin yöllä aivan järkyttäviin kipuihin ettei voinut edes liikkua yhtään ja olin vähällä etten soittanut ambulanssia kun kivut oli niin hirvittävät ja siinä kärvistelin sitten pari tuntia ja sitten kun pystyin liikkumaan ja sitten 2 grammasta särkylääkettä sisuksiin ja ei kivut meinaa hellittää sitten vielä yksi ja silloin alkoi vähä jeesta kipuja. tämä tapahtui to-pe yönä ja outoa kylläkin että vasta lauantaina lääkärit suostui ottamaan minut vastaan ja tutkimaan asian ja niinhän siinä oli käynyt mitä pelkäsinkin että kesken oli mennyt, onneksi mitän ei ollut jäänyt sisään että kaikki tuli ulos kerralla ja tulehduksia siitä ei tullut, mitä lääkäri vähä mietti että olisi voinut tulla kun olin niin kipeä mahasta, tosin tulehdusarvot oli alle 8 eli ok.
siinä hyvä puoli että päästiin heti tähän kiertoon uudelleen kokeilee, tänään oli seuranta ultra ja oikealla puolella oli vain ja ainoastaan 1 munasolu 18mm, kohdun limakalvo 8mm. huomenna illalla pregnyl ja torstaina inssiin ja sitten odottelua.
tänään ottivat klinikalla puheeksi IVF hoidon, että seuraavasta kierrosta vissiinkin siihen.
miten ne noin nopeasti laittaa heti toisen inssin jälkeen IVF:ään??
antoi sellaisen osoitteen kun lapsettomuus sivun osoitten missä voi käydä katsomas sen videon missä kertoo siitä IVF hoidosta, voiko ne tosiaan tehdä sen ns. kevyessä nukutuksessa niinkuin videolla sanotaan?
miten nämä lääkitykset ym vaihtelee punktiossa?
voi että osaa olla epätietoinen ja tyhmä olo kun en tiedä, vaikka lukeekin kaikenlaisia kokemuksia täältä netistä.
onko täällä ketään ketkä käy taysissa hoidoissa? - jippijaijeeeeeee123
Hei, mitä tyksin sairaslomalappuun laitetaan yleensä sairauden syyksi keräys ja siirto päivien jälkeen (tuleeko yleensä vaan koodi vai oikein sanallisesti)?
- jippijaijeeeeeee1234
Vielä jatkan...onko muille käynyt niin, että synarela jää kahdesta suihkauksesta vajaaksi ja sen takia minulle määrättiin koko 30 annoksen uusi pullo ja loput 28 suihkausta jää siis käyttämättä? tuntuu tyhmältä ostaa uusi pulla kahden suihkauksen takia. Samoin käy puregonin kanssa. Piikit jää vajaaksi kahden pistoksen verran ja sen takia joudun ostamaan lääkettä vähän lisää...rahaa kyllä palaa tällä menolla kun lääkkeitä jää hukkaan.
- uusikasvo
jippijaijeeeeeee1234 kirjoitti:
Vielä jatkan...onko muille käynyt niin, että synarela jää kahdesta suihkauksesta vajaaksi ja sen takia minulle määrättiin koko 30 annoksen uusi pullo ja loput 28 suihkausta jää siis käyttämättä? tuntuu tyhmältä ostaa uusi pulla kahden suihkauksen takia. Samoin käy puregonin kanssa. Piikit jää vajaaksi kahden pistoksen verran ja sen takia joudun ostamaan lääkettä vähän lisää...rahaa kyllä palaa tällä menolla kun lääkkeitä jää hukkaan.
Kukka83: Pahoitteluni keskenmenosta :(
kysyit tosta miksi kahden inssin jälkeen mennään nopeesti IVF hoitoon.
Meillä ainakin ikä teki sen ratkaisun ettei inssejä kokeiltu kuin sitten loppupeleissä 1. (toinen ei sopinut kun oli vkonloppu)
Mutta itse olen todella tyytyväinen ettei enempää tuhlattu insseissä aikaa!
meillähän todettiin IVF hoidon kanssa ettei siittiöt hakeudu maljalla munasolun luokse :( syytä ei tiedetä vielä.
meille siis auttoi vain mikroinjektio hedelmöitys ja se onnistui hyvin!
6 alkiota pakkasessa odottamassa :)
kun nyt vaan kuukkarit alkaisivat ja pääsis vihdoin ekaan PAS:iin. 2 kiertoa mennyt jo hukkaa. (tyksin palo ja tässä kierrossa ei tullut ovista) nyt menossa kp 39 jo :(
Kyllä mä suositan nopeesti IVF hoitoja! oli se kamala kyllä kuulla missä se vika oli kun on liki 9vuotta lasta yritetty :O Turhaan omin keinoin :(
- Toinen haaveissa
Voihan kakka, kirjoitin pitkän sepustuksen ja sitten se katosi :( Yritetään uudelleen...
Kukka83: Olen pahoillani keskenmenosta ;( Toivottavasti toinen inssi tuo toivotun tuloksen, Olen myös sitä mieltä, että kannattaa mahdollisimman nopeasti siirtyä IVF-hoitoihin. Kyllä sen aika nopeasti huomaa, mikäli inssi ei ole tarpeeksi hyvä hoitomuoto. Mua ketuttaa, että meillä meni vuosi hukkaan ovulaation induktioissa ja insseissa (4kpl). Sanottiin, vaan että kyllä se näillä onnistuu, kun on ennenkin onnistunut (v 2006 1.inssistä kemiallinen raskaus ja 2.inssistä alkanut raskaus ja poika syntyi 07). Nyt kuitenkin punktoitiin 10 munasolua, joista vain kuusi hedelmöittyi ja niistäkin vain 3 kunnollista alkiota. Olisikohan tässä syy, miksi ei inssit tällä kertaa onnistuneet??
Lääkärintodistuksesta sen verran, että siihen tulee vain se ICD-koodi. Työnantajan ei tosin ole pakko maksaa korvausta sairasloma-ajasta. Mulla lääkkeiden kanssa toisenlainen ongelma. Mulla jäi Puregonia 3 annosta ja Orgalutrania 2 annosta yli. Kalliiksi sekin tulee, kun ei niitä enää seuraavalla kerralla (toiv. sellaista ei tule) voi käyttää...
Uusikasvo: Pitkäksi se kierto nyt onkin venähtänyt :( Tässä tapauksessa toivotaan, että menkat alkaisivat pian, niin pääsisitte uuteen yritykseen :)
Täällä menossa pp1. Punktiosta lähtien vatsa ollut todella arka, pingoitusta ja paineentunnetta kauheasti. Kaikki liikkuminen tekee kipeää. Ei niin kovia kipuja, että olisin särkylääkettä tarvinnut, mutta todella inhottava olo. Toivottavasti menee pian ohi.. ByTheWay, INHOAN lugeja!!!!! :D - Toinen haaveissa
pp2 loppumaisillaan. Olo on helpottanut jonkin verran, nyt menkkakivut saapuneet riesaksi...eihän niiden nyt näin pian pitäisi alkaa?? Vai johtuuko lugeista...? Ja kovin kylmäkin on, mittasin lämmön, joka 36.8... kauheen pessimistinen olo onnistumisen suhteen... Ja hirveä stressikin, kun mies jää työttömäksi ja kelan peruspäivärahalle, joka ei päätä huimaa :( Ei kovin hyvää tee kai hoidon onnistumiselle... Punaviiniä olen juonut sen puoli lasia illassa (kamalaa, mutta mitä sitä ei tekisi onnistumisen maksimoimiseksi) :)
Toivotaan parasta tässä ja talousasioissa :) - jippijaijeeeeee12345
Onko muilla tullut ylimääräistä vuotoa synarelasta? Menkat loppui jo 5 päivää sitten,kolme päivää sitten oli nollaultra ja eilen aamulla alkoi vähäinen menkkamainen vuoto uudelleen. Vatsa myös kipeä. Eilen illalla pistin ekan puregonin.
- vanha ääääääääää
Moi. Toinen haaveissa:luulen et menkkamaiset kivut hyvä juttu, merkki ehkä kiinnittymisestä tms. Mulla ioli näistä kaksosista joskus 2-3 päivää siirrosta yhtääkkiä aika kovaakin menkkamaista jomotusta. Ihmettelin. Jännää miten käy. Voi olla et senkään takia kaikki ei hedelmöittyneet et osa vielä raakoja tms. munasoluissa voi olla jotain mitä ei labrassakaan nähdä, tai siittiöissä. Periaatteessahan hoidoissa on just optimaalista et saadaan muutama hyvä alkio et ihan hyvä saalis=).
Uusi kasvo:meillä on käynyt ihan samalla tavalla tavallisessa ivf:ssä, että siittiöt eivät edes yrittäneet hedelmöittää munasoluja, meilläkään ei ole koskaan osattu sanoa missä vika ja miksi. Onneksi meillä icsi:llä on onnistunut.- uusikasvo
vanha ääääääääääää: Vaikka on outoa sanoa et kiva kuulla että jollain muullakin sama vika kun meillä, niin sanon silti :)
kun tuntui siltä lääkärin kertomana ettei tälläistä vaivaa paljon olis :(
vieläkään ei menkkoja kuulu ei näy........ kp 42 menossa.
tossa kp 30 mulla oli kovat vatsa kivut et ajattelin olleen oviskipuja. en tehnyt testiä kun olin käyttäny kaikki 2 pakettia loppuun.
et luulis parin päivän sisään tulevan, mitään tuntemuksia ei kuitenkaan ole
- vanha ääääääääääääää
Uusi kasvo: juu ei varmaan mikään kauhean yleinen ongelma. Teillä tuli kuitenkin hyvin alkioita icsi:llä? Meillä kun icsi:lläkin tuli aina vaan 1-2 hedelmöittynyttä alkiota, muut eivät hedelmöittyneet. Tosin ne jotka hedelmöittyi jakautuivat hyviksi alkioiksi.
Yhdessä hoidossa meillä käytettiin testimielessä jopa lahjoitettuja siittiöitä osalle munasoluista että nähtäisiin paremmin missä vika. Niillä hedelmöittyi hyvin joten vika ilmeisesti siittiöissä. Näitä alkioita ei tosin koskaan käytetty kun saatiin siinä hoidossa omillakin siittiöillä yksi ainokainen alkio jolla onnistuimme ja hän on nyt kohta 3v. tyttönen. Lähdimme uudelleen hoitoihin ja sama juttu, kymmenestä munasolusta vain 1 hedelmöittyi ja jakautui. Tästä saimme nyt puolivuotiaat identtiset kaksostytöt=). Lääkärit ovat olleet mieheni siittiöistä hyvin kiinnostuneita koska eivät ole ennen tämmöistä ongelmaa tavanneet. Että näyttävät ihan ok:lta, eivät hedelmöitä kunnolla mutta kun hedelmöittävät niin niillä saadaan lapsia aikaan. Olisivat halunneet tutkia niitä lisää, perustaa siis ihan uuden tutkimuksen mutta eivät saaneet rahoitusta Tyksistä. Tsemppiä teille!- vanha äääääääääääää
niin ja tosiaan nyt nimimerkki vanha ääääääääää kun joku oli vienyt ton äääääää nimimerkin yhtäkkiä.
- uusikasvo
vanha äääääääääääää kirjoitti:
niin ja tosiaan nyt nimimerkki vanha ääääääääää kun joku oli vienyt ton äääääää nimimerkin yhtäkkiä.
Vanha äääääääääää: Saimme juu hyviä alkioita aikaan 6 kappaletta :) että sen puoleen on hyvät lähtökohdat.
Ai sunkin miehen siittiöistä ollaan kiinnostuneita oltu! niin on munkin miehen :)
tuli tossa kesällä mailia aiheesta ja mieheni on odottanut lisää tietoa tutkimuksesta, mutta kerroit etteivät saaneet siis rahaa siihen :(
odottavan aika on meillä nyt pitkä....... kiitos Tsempistä!!!
- Toinen haaveissa
Mua ärsyttää ihan suunnattomasti! Kaikkia mahdollisia raskausoireita; rinnat arat, alavatsaa ja alaselkää jomottaa, lämmöt koholla, väsyttää...mutta niin varma, että johtuu lugeista!!! Ärsyttää!!! Pp6 kuitenkin vasta menossa... Niin kamalia nuo luget, koko ajan pöksytkin märkänä...
Todella positiiviset fiilikset täällä, niinkuin huomaatte :) - kukka83
kyllä tuntuu että nyt koetellaan ihan kunnolla sitten. eka inssi onnistu mutta loppu tulos surullinen.
toinen inssi piti olla 3.11 mutta epäonnisui täysin, mulla oli kypsynyt 1 munasolu ja se oli hyvän kokoinen ja herkullisen näköinen näin lääkärin sanoja lainatessa, mutta mies ei onnistunut saamaan siemeniä ulos, että olisi siirretty minuun..
kova paikka miehelle niin minullekkin mutta miehelle vieläkin kovempi ja heti mietti että jos ensi kerralla käy samalla tavalla kun ajattelee miten viime kerralla epäonnistui, sanoi toki ymmärtävnsä ettei todellakaan ole ainoa mies jolta ei sitä siemensyöksyä tule, labrassakin ne sanoivat hänelle että näin käy päivittäin.
onneksi mieheni sanoin että yrityksiä jatketaan eikä luovuta ihan helpolla :)
välillä on tuossakin vastoin käymisiä, ja pettyihän sitä vähäsen mutta kun oikeesti ajattelee niin ei se varmastikaan mitään ihan helppoa ole jossain kopperossa saada siemeniä purkkiin.
yritettiin sitten kotona touhuta jos sattuisi onni lykästämään kuitenkin, kaikkea sitä toivoo että onnistuisi. sattuu syvälle sydämeen niinkuin varmasti kaikilla meillä, ketkä tästä lapsettomuudesta kärsii.
kenelläkään tietoa että miten kauan ne yleensä myöntää sen maksusitoumuksen kun meille se laitettiin muistaakseni puoleksi vuodeksi , että maaliskuun loppuun asti käsittääkseni voimassa??
ja kuuluuko tuohon myös se ivf mihin varmaankin seuraava reissu on?
se punktio homma minua pelottaa ihan sairaasti, nimittäin kun minulla on leikattu kohdunsuulta ja emättimestä kasvaimia ja silloin laittoivat paikallispuudutukset niin ei mikään puutunut, sattu niin paljon että meinas taju lahteä ja itkin ja puristin hoitajan kättä, siksi pelottaa tuo punktio.
tosin ne antoi sieltä mukaan sen linkin mistä voi katsoa videon ivf jutusta mutta siinä puhuttiin myös että olisi mahdollista saada kevyt nukutus, minkä varmasti pyydän, en nimittäin halua jättää tätä hommaa siihen että pelottaa paljon.
kai ne oikeasti voi tehdä sen kvyen nukutuksen??
anteeksi tämä varmasti hyvin epäselkoinen, mutta yrittäkää saada selvää.- uusikasvo
Voi harmi kukka83 :(
Mutta miehesi ei varmasti ole ainoa jolla noin käy!
kyllä se on miehille kova paikka !
Ei ne suosittele nukutusta edes kevyttä tyksissä.
mutta voin lohduttaa että kyllä se sellaiset mömmöt sulle suoneen lykkää ettei ole pelkoa sattumisesta :)
itsellä kasvoi 50 munarakkulaa ja olin jo valmiiksi niin kipeä (sain hyperstimulaation punktion jälkeen) ja toimenpide kesti melkeen tunnin.
(yleensä on nopea toimenpide)
Mutta sellaiset mömmöt sain ettei tarvinnut kärsiä. lisäsivät koko ajan aineita kun lääkärin oli saatava kaikki ulos. toki ei se mielyttävää ollut, mutta kyllä sen kestää.
Sain vielä päikin puolella lisää lääkettä ja nukuinkin hetken :)
viimeinen olin kun kotiin pääsin, hyvää huolta siellä pidetään!!!!
- kukka83
kiitos vastauksesta uusikasvo :)
tuo helpotti kummasti oloa jos kerran sellaiset mömmöt laittaa :)
oikeesti, voiko niitä niinkin paljon kasvaa? hupsista, lienet kipeetä tehny oikeasti luulisi jo että munasarjat räjähtää.
mun tarvii varmaan huomenna soittaa klinikalle ja kysyä että onko seuraavasta kierrosta vielä inssi yritys kun meni ohi tämä kierto.
onneksi olemme sen päättänyt ja niin paljon halutaan se oma pieni käärö että kaikkeen hoitoihin sitä on valmis.
kun edes sen yhden pienokaisen saisi niin oltais siitäkin jo niin kiitollisia että sekin riittäisi monen sijaan. - kukka83
Heippa kaikille!
mulla tänää kp 20 ja eilisen illan töissä tuli pariin otteeseen järkyttävän huono olo en kuitenkaan oksentanu vaikka oksettikin paljon, meni ohi kun sai purastua suuhunsa jotain, ja mahaan sattui samalla tavalla kuin menkkojen aikaan ei tosin niin kovasti. voiskohan mistä mahdollisesti johtua?? osaatteko sanoa?
tissit on pöheessä voi kyl johtua siitäkin että menkat pitäs alkaa muutaman päivän sisään. tänä aamuna vihlaisu kipuja ala vatsalla.
onko muuten yleensä miten pitkät jonotukset siihen ivf hoitoon taysissa tai muussa paikas??- uusikasvo
JEES!! vihdoin ne alkoi ja sain soittaa eilen Tyksiin aikaan uuteen PAS siirtoyritykseen :) Yritykseen laitoin siksi että 2 kertaa on menny ohi :(
seurantaultra on vasta kp14.
ei ainakaan vielä puhuttu lääkityksestä. katsotaan nyt miten siellä alkaa munikset kasvamaan.
- pinkku-84
Heippa!
En ole aikaisemmin tiennytkään että täällä on TYKSiläisille oma sivu.
Mahtavaa!
Kirjoitin pari päivää sitten pitkän litannian tänne ja se piruvie katos :(
Meidän historia ei näin tyksin osalta ole hirveen pitkä, mutta raskautta ollaan nyt yritetty tasan 2 vuotta. Tulokset keskenmeno ja ulkoinen raskaus. Selittämätön syy siis ollaan.
Tyksissä alettiin käymään lapsettomuushoidoissa Elokuu 2011, miksi näin pitkään meni. Johtu kaarinan lapsettomuuspolin kiireistä ja unohduksesta laittaa lähete Tyksiin :(
Nyt on sit kaksi inssiä takana ja kolme Clomikuuria :( pidettiin viime kuussa paussi inssistä ja nyt taas jatkuu, tosin ovis tuli perjantaina joten inssi meni ohi.
Uudestaan soittoa sitten taas mikäli kk tekee tuloa.
Ekassa inssissä löyty neljä rakkulaa mutta yx oli yli 20mm joka irtosi, miehen HYVÄ simppamäärä puhdistuksen jälkeen oli 96milj. Arvatkaa oliko mies tyytyväinen. Siltikään ei tärpänny. :(
Meille tehdään kaiken kaikkiaan 4 inssiä ja sit IVF, kyselin jo alustavasti jonon määrää, ilmoitti että tämän vuoden marraskuun lopuun. (ei siis pitkää jonoa) =)
Onko teillä ollut ikinä kovia ovulaatiokipuja?
mulla oli nyt niin kovat että itku tuli, siis ihan mielettömät ja kesti 2 päivää, lääkärikään ei kontrollissa löytänyt mitään, ihmetteli vaan mistä kipu vois johtua.
Mulla on nyt tyksissä ollut sellainen nuori vaaleatukkainen nainen, joka mielestäni on kaikkein paras tähän astisista.
Niin ja tuohon puhelinsoittoon, mulla on vissiin käynyt niin hyvä tuuri että oon aina päässy läpi ;)
että näin meillä :) - Toinen haaveissa
Tervetuloa mukaan Pinkku-84 :)
Täällä pp9 loppumaisillaan... Nyt on niin hirveet menkkakivut, että eipä tässä kai kauaa enää tarvitse odottaa :( Nyt kyllä ketuttaa niin kovin, ei tainnut eka kerta tuoda odotettua tulosta...taitaa mennä seuraava yritys ensi vuoden puolelle, plääh :( - kukka83
ai hyväne aika, onneksi avasin tämän sivuston taas, tuli mieleeni että pitäisi varmaan soittaa sinne klinikalle että edellinen inseminaatio epoäonnistui ja mitä jatkossa tehdään.
uusikasvo: hyvä, täytyy sanoa että odottavan aika on pitkä ja ajatella että odotamme täällä kaikki aina jotain ihan vain siksi että pääsemme taas odottamaan :)
toivottavasit teillä onnistuisi niinkuin kaikilla muillakin saamaan se odotetuin tulos tästä hoidosta.
anteeksi mutta pakko kysyä kun en tiedä niin mikä tuo PAS hoito on?
mitä eroa esim on ivf ja pas hoidoilla?
minusta tuntuu jotenkin ulkopuoliselta edes kirjoitella tänne kun kaikilla muilla tuntuu hoidot olevan jo paljon pidemmällä kuin meillä ku mehän melkein ollaan hoidoissa vasta alkutaipaleella :(
tosin yritystä kauan takana, niinkuin teilläkin.
yritän nyt soitella sinne klinikalle selvittääkseni että mitä tehdään, kirjoitteln sit uudelleen tänne :)
näitä juttuja lukiessa tulee aina tippa linssiin, ja sitten kun en osaa kenellekkään oikein vastata mitään kun teillä paljon pisemmällä hoidot jo.
ei kai teitä haittaa vaikka minäkin täällä kirjoittelen vaikka ollankin "teitä jäljes hoidoissa"??- uusikasvo
PAS on pakastealkion siirto :) meillä siis Tyksin pakkasessa 6 alkiota jotka saatiin aikaan IVF hoidon jälkeen. tuoresiirtoon ei päästy kun sain Hyperstimulaation :(
ja tosiaan mulla kasvoi 50 munarakkulaa IVF hoidossa, syytä ei tiedetä.
27 niistä oli solullisia ja 6 hedelmöittyi hyvin. en tiedä kuinka montaa ne edes yritti hedelmöittää.
Mulla ihan kummalliset kuukkarit :O kesti tasan puoltoista päivää vaan!
- kukka83
uusikasvo kiitos selvitti paljon asiaa mulle :)
en sitten saanut klinikalta ketään kiinni joten huomenna uudelleen yritän soitella sinne.
onpa kyllä ollut oikeasti aika oudot kuukkarit...
mulla oli silloin kun tuli se keskenmeno niin sillo vuoti ihan hullun lailla ja kolmantena päivänä loppu ku seinään vuoto ja kaikki oikut hävis.
nyt on sitten illan mittaan alkanu taas tulee huono olo niinku eilis iltana ja toissa iltana ja mahaa juilii.. - Toinen haaveissa
Täällä menossa pp10 ja menkkakivut jatkuu. Tänään tullut myös ruskeaa vuotoa muutamalla vessareissulla paperiin ja lämmöt romahtaen tulleet alaspäin. Joten menkathan ne sieltä tulevat varmasti ennen kuin pääsen edes testailemaan :( Niin paskaa tämä! Jotenkin olin niin varma, että kyllähän nyt ekasta IVF:stä onnistuu, kun on niin raju hoitokin. Mutta olin näet väärässä :( Nyt ihan murheissani..taidan ottaa sitten rennosti pikkujoulut...
- kukka83
Toinen haaveissa: siltikin minä täällä ainakin toivon ettei sinulla alkaisi muuta kuin raskaus ja menkat jäisi pois....
teillä ensimmäinen ivf??
meillä vissiin seuraava 1 tai 2 kertaa kokeillaan vielä inssiä ja sitten mekin ekaan ivf hoitoon. ainakin ymmärsin niin ku viimeks seuranta ultrassa ne puhu siitä ivf hoidosta ja kysy että oletteko valmiita siihen lähtemään.
onko millainen lääkehoito ivf onko piikit ja monenako päivänä joutuu pistämään? ja mitä noin suurin piirtein maksaa ne lääkkeet?
kun mulle joku puhui että olis piikki hoito ja maksais useamman sata euroa jo pelkät piikit? pitääkö tämä paikkansa?
kiitos sinulle jo etukäteen vastauksesta.
nyt minä laitan peukut ja varpaat pystyyn teidän puolesta ettei menkat alkaisi. - Toinen haaveissa
Kyllä se vuoto on lisääntymään päin ja testi tänä aamuna negaa. Joten taidanpa lopetella ne luget, jotta pääsee menkat kunnolla alkamaan. Maanantaina varuilta verikokeeseen ja sitten soittoa polille, että koska päästään kokeilemaan meidän pakkasalkioiden siirtoa. Tai tottakai käy niin, ettei ne kaksi edes selviä sulatuksesta, on pakastettu samaan olkeen :(
Kukka83: Juu piikit oli. Munarakkuloiden kasvatukseen Puregon kp 4-10, jarrupiikki (etteivät irtoa liian aikaisin) Orgalutran kp 8-10, Pregnyl munarakkuloiden irrotukseen kp11. Sitten siirron jälkeen käyttöön Lugesteron-kapselit. Kaikkinensa mulla on mennyt rahaa n. 670€ tähän yhteen yritykseen. Kelan maksukattohan on n. 670 €/vuosi, mutta noista lääkkeistä Lugesteron ei ole korvattava, joten meillä ei maksukatto ole täyttynyt vielä :( Sitten tulee tietty polikäynnit vielä, joiden lasku mulla nyt tulikin, yht. 143 € (3 polikäyntiä ja 1 päiväkirurgiamaksu (punktio)). Onhan se kallista, mutta ainakin tähän saakka toivoin että olisi ollut sen arvoista...
Toivottavasti teillä inssi tuo toivotun tuloksen, eikä tarvitsisi siirtyä IVF-hoitoihin :)
Täällä nuollaan haavoja ja mietitään jo tulevaa. Ainakin pikkujoulukausi menee kosteissa merkeissä... - vanha ääääääää
Toinen haaveissa: voi harmitus! mä niin odottelin että teillä tärppäis ekalla siirrolla...höh....eikun toiveet pystyyn että pass menee hyvin. Pass:iin taidatte kuitenkin päästä aika nopsaan?
Uusi kasvo: joo mun miehen siittiöistä oltiin tosiaan kiinnostuneita mut sillon sanottiin että ei saada rahoitusta, se oli siis syksyllä 2010. Oishan se mielenkiintoista jos niitä tutkittas enemmän ja selviäis missä vika.
Onko teille annettu muuten jotain ennustetta että voisko luomuna onnistua? meitä jossainvaiheessa pidettiin selittämättömästi lapsettomina ja on vihjailtu ettei ole pois suljettu etteikö voisi luomunakin joskus onnistua. Itsellä ei tosin ajatustakaan että näin voisi käydä kun ei edes maljassa munasolut ja siittiöt kohtaa.- vanha äääääääää
Ai niin, huomasitteko täällä ton kysymyksen kortisonista? eli sitä käytetään joillain tukemaan alkion kiinnittymistä siirron jälkeen? onkohan sitä tyksissä koskaan kokeiltu?
- uusikasvo
vanha äääääääää kirjoitti:
Ai niin, huomasitteko täällä ton kysymyksen kortisonista? eli sitä käytetään joillain tukemaan alkion kiinnittymistä siirron jälkeen? onkohan sitä tyksissä koskaan kokeiltu?
Suoraan meille ei ole sanottu onnistuuko luomuna raskaus, mutta olemme päätyneet samaan kuin tekin ettei se voisi olla mahdollista kun maljassa eivät "tykänneet" toisistaan.
Meinaan kysyä seurantaultra käynnillä tosta kortisonista, katsotaan mitä vastaavat :D yleensä ovat kaikkeen suhtautuneet ynseästi :( tarkoitan nää punaviinit yms.
mä en meinaa muistaa millään ottaa noita foolihappo tabletteja, vaikka ne on tossa pöydällä ihan käden ulottuvilla.
- kukka83
toinen haaveissa.. tänä aamuna sain klinikalta kiinni sitten laps lääkärin ja vielä yhden kerran kuulemma koikeillaan inssiä ja sitten ivf on sen jälkeen,
piti juu kysellä sitä että mitä tulee maksamaan tuo ivf hoito että tiedetään laittaan rahaa säästöön vaikka veron palautuksista, kun en halua ottaa sitä riskiä ettei olisi varaa ostaa noita lääkkeitä sitten kun on ajankohtaista.
kun meille näyttää tulevan puolen vuoden tauko tähän väliin :(
ainakin kun keväästä puhui että olisi se ivf sitten, tosin mitkä kuukaudet ne laskee kevääksi??
meil maksusitoumus on maaliskuun loppuun asti että kai ne sitten jatkaa sitä??
... ällö olo ja oksettaa, tissitkin niin kipeät ettei mitään rajaa
erehyin jo yhden testin tekemään ja negaa näytti, tosin torstaina pitäsi alkaa menkat ja olen kyllä sata varma että alkaakin, jo tänä aamuna antoi klinikalta seuranta ultra ajan. ja kait tuo testi jo tuloksen näyttäisi kun 3 päivän sisää pitäisi alkaa ??
raha ei todella merkitse mitään siinä vaiheessa kun sen toivotun loppu tuloksen saa :) ja kunhan vain itse jaksetaan nämä kaikki hoidot ym.. niin olen kyllä siitä aivan varma että kun meistä jollekkin se pieni käärö tulisi niin varmasti huokasee syvään ja itku pääsee.
sitä niin toivon meille kaikille! - pinkku-84
ääh, kerran jo kerkesin kirjottaa tähän ja sit se teksti katos.
No niin alusta. Eli kp1 alkoi täällä tänään ja aivan liian aikasin, 4 päivää :(
Tänään sitten lääkärille soitto ja aloittaa viimeinen Clomikierros.
Onko teillä muuten jäänyt ylimääräiseksi Clomitabuja?
kun tuossa mietin että nyt kun on purkissa enään tähän vikaan kierrokseen tapletit ja kaksi inssiä vasta tehty ja neljä pitäisi tehdä enne ivf.
Mulla meni nyt viimeksi inssi ohi kun perjantaille sattu ovis :( nyt laskujen mukaan seuraava inssi ei pitäs mennä.
Sitten seuraava kysymys...maksaako kaikki lääkkeet ja ruiskut tohon ivf yli 600€ vai onko siinä myös kaikki käyntimaksut, akupunktiot yms?
.... aika tyyris meinaan jos näin on, mutta eihän se kuitenkaan niin kallis ole mitä yksityisellä.- uusikasvo
Ne Clomit nyt on kaikkein halvimmat hoidoissa :)
IVF hoitoon tarvittavat piikityshoidot maksaa hiukan yli 600e. siitä on jo kelakorvaus pois. sitten tulee päälle käyntimaksut. mm. päiväkirurginen maksaa 89e
Akupunktiothan ovat ihan omia juttuja jotka ei liity lapsettomuushoitoihin.
toki niistä joku sanoo olevan apua.
- pinkku-84
Uusikasvo: Kiitos tiedosta.
Meillä aletaan keskustella jatkohoidoista seuraavaksi. Nyt kun Clomit kestää enään tämän kierron ja inssi on tehty (jos päästään inssiin) Sitten alkaa järemmät hoidot. Tietääpähän ainakin mihin veronpalautukset menee. :( tai sit joudutaan pitää paussia koska on toi ihan mieletön summa.- pinkku-84
Muute montako kertaa sen yli 600€ joutuu maksamaan onko se sama juttu joka kierrossa vai onko se vai se kerran ja sit ne kerää ne rakkulat ja ne mitkä kehittyy soluiksi, ne istuttaa ja loput pakkaseen. Tää meni niin uudeksi jutuksi et huhu...
- Toinen haaveissa
Täällä kesti menkat kunnon vuodon alkamisesta vain kaksi päivää. En mitään raskaustestiä lähde tekemään kun ei mitään oireita siihen suuntaan ole. PAS-suunnitteluaika vasta 19.1, joten muutama kuukausi menee taas odotellessa :( Olisin niin toivonut, että oltaisiin päästy heti koittamaan...
- kukka83
Tänään sitten alkoi menkat ihan normaalisti ja sinä päivänä kun pitikin,
eli lauantaina aloitan kolmannen clomikuurin ja 28.11 maanantaina sitten on seurantaultra aika, toivottavasti soluja kasvanut edes yksi.
ekalla kierrolla oli kypsyny 2 ja edellisellä kerralla 1 solu.
toivottavasti inseminaatio onnistuu tehdä.
pinkku-84
minulla ainakin clomit riittää neljään kiertoon, koska purkissa oli 20 tablettia ja 5 tablettia pitää ottaa per kierto. kp 3-7.
onko sulla ollut sitten joku pienenpi purkki noita clomeja?? olettas että ois voinu olla jos ei riitä kuin kahteen kiertoon vai onko sulla tupla annos niitä?- pinkku-84
kukka83
Mulla lauantaina on neljäs ja viimeinen kierto alkamassa. Mulla alkoi clomien käyttö elokuussa/ inssi, toinen kierto syyskuussa inssi, lokakuu pidettiin paussia kaikista ja viime kierros oli kolmas clomi/ei inssiä (ovulaatio osui perjantaille) ja kp 3-7
Meillä on kontrolli samana päivänä 28.11 :) mulla aika 9.50, mutta aina on saanu oottaa 10-15min ennen ku pääsee sisälle. Masentavaa.
- kukka83
pinkku-84 huomenta.
ultraan mulla on klo 10 aika.
mulla on ollut loka ja marraskuussa clomikuurit inssit..
katotaan vieläkö marraskuun viimeiselle päivälle osuu viimeinen yritys inssillä vai meneekö just 1.12 :)
mulle jääkin yhden kierron clomit käyttämättä kun viimeksi klinikalle soittaessa sanoivat että enää kokeillaan yhden kerran.
meille sitten keväällä tulossa se ivf hoito, toisaalta ihan hyvä että tulee välillä taukoa mutta toisaalta olisin halunnut ottaa sen ivf hoidon heti perään, mutta eihän sitä koskaan voi tietää niitä hoito jonoja miten pitkiä ne on. (yrittää ajatella asiaa positiivisesti mutta ei se aina onnistu) - vanha äääääää
Pinkku-84. Siis kelan maksukatto lääkkeistä vuodessa(kalenteri vuosi) on se n.600 ja sen ylittävät lääkkkeet maksaa vain jotain 2e kpl. Yhdessä hoidossa toi jo yleensä täyttyy eli käy tuuri jos hoidot alkaa alkuvuodesta mikäli jos ei tärppää voi sitten seuraava hoito olla lääkkeitten puolesta lähes ilmainen.
Toinen haaveissa: eikö sulta otettu sitä verikoetta? siis raskuastestinä? mun on aina pitänyt mennä vaikka oiskin vuoto alkanut ennen sitä...kun silti voi olla raskaana ja toisaalta näkee onko jonkunlaista kiinnittymistä tapahtunut...- uusikasvo
Seurantaultra takana, limakalvo oikein hyvä 8.1mm. oikealla pari hyvänkokoista folliikkia, 16 ja 18mm vasemmallakin jotain oli, mut ei mitattu kun oik. hyvät ja isommat.
eli kyllä tästä kierrosta odotan normaalia pituuden puolesta ja ovulaatiota tällä viikolla :)
Voi että sitä ihminen on pienistä asioista iloinen :D
jos vaikka NYT päästäis siirtoon asti! eikä vaan viikonloppu tule esteeksi. - uusikasvo
uusikasvo kirjoitti:
Seurantaultra takana, limakalvo oikein hyvä 8.1mm. oikealla pari hyvänkokoista folliikkia, 16 ja 18mm vasemmallakin jotain oli, mut ei mitattu kun oik. hyvät ja isommat.
eli kyllä tästä kierrosta odotan normaalia pituuden puolesta ja ovulaatiota tällä viikolla :)
Voi että sitä ihminen on pienistä asioista iloinen :D
jos vaikka NYT päästäis siirtoon asti! eikä vaan viikonloppu tule esteeksi.Ovisplussa tuli heti:O tänään kp15.
mitäs nyt?? juu tiiän soitan ivf hoitajalle puhelinaikaan, mut onko PAS siirto 3-4 päivää eli perjantaina vai??
Alkoi jännittää ihan sikana!
- kukka83
uusikasvo
hyvä kuulla että siellä oli kasvanut niitä folleja :)
toivottaavasti pääsette siirtoon asti.
pitääkin olla iloinen pienistäkin asioista :)
mulla maanantaina on seuranta ultra toivottavasti kypsyy folleja että päästäis edes yrittämään vikaa inssiä.. ens viikolla alkaa se jännitys meillä.
peukut ja varpaat pystyssä täällä olen teille! - pinkku-84
Kukka83 kanssa samassa tilanteessa ja sama kontrollipäivä ;) jännittää kans että onko kasvanu tarpeeksi follit. TSEMPPIÄ KAIKILLE :D
- uusikasvo
Meillä sitten perjantaina siirto :))))
Soittavat vaan siinä tapauksessa jos mikään kuudesta ei selviäsi sulatuksesta, mutta piti sitä hyvin epätodennäköisenä kun niin monta kuitenkin on tallessa :D
raskaustesti lähetäkkin on jo tehty :O 9.12.
Sitä meinasin et mulla alkaa pe yövuorot..... ja pelkään nyt tietty kaikkee mitä voi mennä pieleen :( voinko mä mennä työterveyslääkärille juttelemaan asiasta et jos vaikka sais saikkua ne yöt?
ei ole kiva laittaa illalla kapseleita alakertaan ja mennä töihin :(
- kukka83
minua vähä pelottaa kun eilen illal kävin hammaslääkäris ja sain sitten järkkyttävät antibiootti kuurit ja että mitenkä ne vaikuttaa näitten clomien kanssa??!!
toivottavasti kumpikaan lääke ei vaikuta toisen tehoon.
pinkku-84
jännittää kans ihan mielettömästi tuo ultra tai se mitä siellä sanotaan, minä niin toivon että meillä molemmilla olisi kypsyny hyvin folleja ja tarpeeksi isoja, ja että mulla olis aukinaisella puolella kypsyny ku toinen puoli on tukossa.
ja että insseihin päästäis molemmat menee..
JES uusikasvo :)
kovasti tsemppiä teille sinne!! kyllä kuule minä ainakin kipittäisin sinne työterveyteen hakee pari päivää saikkua.
johan se yötyö on niin ressaavaa että vaikuttaa varmasti asiaan jos menet töihin .kyllä suosittelen hakee pari päivää! - kukka83
uusikasvo!
MUISTA HAKEA SITÄ SAIKKUA PARI PÄIVÄÄ SITTEN KUN TEILLE SIIRTO TEHTY!!
JA SEN JÄLKEEN OTAT IHAN RENNOSTI :) - pinkku-84
Viimeinen Clomi meni eilen suuhun ja purkki roskiin. Miten voi olla tällaiset kuumat aallot koko ajan, siis voi tuska. Yötkin on ihan he******* kun ei saa nukuttua, ensin on tuskahiki ja sitten on pirun kylmä. Mä ootan millasita se sitten on jos joutuu rankemmat hoidot aloittaa..... Onko teillä millasia sivuvaikutuksia ollut? =)
- uusikasvo
Clomeista mulle tuli aikanaan aivan samanlaisia olotiloja :(
mutta pistoshoidossa ei tullut mitään!
toki vatsa turposi ja oli paineen tunnetta, mutta ei muuta.
Huomenna meillä jännä päivä :O
Soitin työterveyteen eilen ja siellä oli ihana sairaanhoitaja joka heti sanoi etten tietenkään mene yövuoroihin siirron jälkeen! kun kapselien laiton jälkeen pitää olla makuulla jonkin aikaa.
mutta käymään pitää mennä kuitenkin :)
- kukka83
uusikasvo tsemppiä tälle päivälle!
muista levätä ja ottaa rennosti :)
täällä olen peukut ja varpaat pystyssä että nyt teillä onnistuu :)- uusikasvo
Siirto tehty ja PP1 menossa
Kyllä mä sain naurut aikaan lääkäriltä ja hoitajalta kun olin sit todella kirjaimellisesti nuodattanut ohjetta tulla rakko täynnä toimenpiteeseen sanoivat että joo täynnä mutta ei kurkkua myöden täynnä
Olikin kyllä tuskaa se odotus. pari henkilöä oli siinä ennen mua ja pakko oli käydä pari kertaa päästämässä vessassa hiukan ulos.
No mutta kaksi olivat sulattaneet. molemmat kyllä selvisivät mutta toinen ei alkanut yhtä hyvin kasvamaan kuin toinen joten siirsivät yhden.
joka oli kasvanut hyväksi 8 soluiseksi yksilöksi.
En jäänyt siinä kyselemään enempää kun tiesin että odotustilassa varmasti odottajia rakkotäynnä.
Kai toi tarkoittaa ihan hyvää kun oli 4 soluisesta kasvanut 8 soluiseksi?
Kävin iltapäivästä työterveyden puolella ja sain yövuorot jotka olis nyt illalla alkaneet, sairaslomaksi.
Mihin aikaan te olette Lugesteronit laittaneet?
Kiitos kaikille tsemppauksesta !!
- kukka83
Hieno homma UUSIKASVO 8)
nyt jännitetään teidän kanssa täällä :)
ja tietysti kovasti toivon että onnituu ja kiinnittyy hyvin ja 9kk päästä saat syliisi sen pienen pojan tai tytön, voi että :)
onko tää nyt ihan normaalia että itkeä vollotan täällä koneen ääressä?
en tiedä välillä jo ajettelen että olen vähän liikaa antanut tunteille vallan vai onko tämä ihan normaalia??!!
tosin välillä itken ihan onnesta toisten puolesta :)
meinaa jo masennus iskeä kun on niin mielettömän piemeätä ja sateista... toivon niin kovasti lunta että hiukan edes mieli pirstyisi ja eikä masentaisi näin paljon tämä pimeys. - pinkku-84
Tänään oli sitten kontrolli ja mikä pettymys ikinä en oo ollu kroppaan niin pettyny kun nyt.
Limakalvo oli 9,5mm mikä oli hyvä, mutta YKSI 19mm munarakkula vaan löyty joka oli sit vasemmassa puolessa, oikea oli tyhjä. Nyt sit odotellaan että se ovis tulis.
Saatiin myös sinne Ivf hoitoihin keskusteluaika 25.1.12. Sekin tietty harmittaa että niin kauan joutuu oottaa, mulla menee yksi kierto siinä sitten, ellei kaksikin. :(- uusikasvo
Pinkku-84: Harmi että vaan yksi oli kasvamassa, mutta tolla koolla ovulaatio tulee varmasti jo huomen aamulla :)
PP4 menossa eikä mitään oireita. pidän sitä hyvänä merkkinä ettei tule "liian" aikaisin oireita :)
Luget on ihan ok! ei mitään pöksyt märkänä juttuja joita tietty odotin kun täältä olen lukenut.
Mulla ainoana oireena voisi pitää että välillä on kylmä ja välillä todella kuuma.
öisin palelen kovasti.
- Liliaana82
Hei
Onko kenellekään tullut vastaan, että Kelasta saisi korvauksena myös matkoista aiheutuneita kustannuksia takaisin? Miten homma mahtaa toimia, kun meille kerrottiin vain että lääkkeistä saa kelakorvausta. - pinkku-84
uusikasvo: Sen ovulaation on pare tulla ennen torstaita, kun perjantaina lähetään sukuloimaan Ruotsiin ja meillä on aamulähtö vielä. Harmitus saattaa olla suuri jos ovis sattuu torstaille. Onnea PIINAPÄIVILLE :D
ps. mun kahdessa aikasemmassa raskaudessa ei ollut mittän tuntemuksia. Ei siis mitään.
Liliaana82: mulla ei ainakaan oo mitään tietoa matkakorvauksista, kannattaa soittaa sinne kelaan. - kukka83
pinkku-84
Älä ole pettynyt!! teillä sentään hoidot jatkuu normaalisti ja ivf suunnittelu aikakin jo valmiina! toista meillä :(
mulla vain ja ainoastaan kans yksi folli ja se oli 15mm ja limakalvo 8mm
inssi jouduttiin perumaan ja sitä ei sitten tehdäkään ennen tammikuuta :(
ja toikin folli oli vasemmalla puolella mikä ei todellakaan ollut hyvä asia kun vasen torvi on tukossa :( joulukuussa olisi muuten ollut mahdollista kokeilla se viimeinen inssi mutta 3 viikoa joululomalla klinikka :( niin ei onnistu.
olihan itkusta olla töissä tänään, en tiijä miten jaksaa mutta kai se vain on yritettävä!
voi jestas sitä itkun määrää mitä olen itkenyt, ivf: tä puhui edellisellä kerralla että
olisi sitten keväällä mutta nyt kaikki meni överiks, eikä ole edes suunnittelu aikaa valmiina eikä mitään muutakaan...
voi että tätä syyllisyyden tunnetta!!!! kuinka tästä selviää?? oikeasti!
joudun kuitenkin ottamaan tässäkin välillä clomit aina kierron 3-7 päivinä ja nyt pitäs vielä pistää pregnyl keskiviikko iltana mikä on niin typerää kun on torvi tukossa eikä edes pääse yrittää kotikonstein kun mies tulee vasta viikon loppuna kotiin ja seuraavas kierros pelkät clomit.
että koti yritystä meillä mikä tosin ei ihan helppoa ole kun miehen kanssa eri vuorot töissä että illalla myöhään vasta kotona nähdään ja sitten on jo niin väsy ja poikki ettei jaksa enää touhuta. - pinku
Voi ei. kylläpä meillä on huono tuuri :( onhan sulla kukka tehty aukiolotutkimus? Mä meinasin lääkärille sanoo et miksi tapaamin en sihen Ivf hoitoon tarvii kun olen opiskellu videolinkin kautta. suoraan hoitoihin, mitä keskustella. Turhaa aikaa vaan menee hukkaan. on tää ny pylly kun ei plussia tänne tuu.
- kukka83
pinku
on mulle tehty aukiolo tutkimus, en muuten tietäskään että toinen torvi tukossa.
juu ja minä aattelin ettei taukoja tulisi yhtään kun tuntui että kaikki putkeen niin jaksaa itse paremmin, ei ainakaan hyvää tee minun osaltani tauot! :(
kerkee aivan liikaa miettii ja ajattelee kaikki ja ennen kaikkea toivo kyllä ainaki ehtii hiipua :(
juu vois pikkuhiljaa alkaa tulemaan niitä plussia tänne meille jokaiselle :) - pinkku-84
Meni sitten tämäkin Inssi ohi :'( Miksi ne ei lääkärissa antanu sitä irrotuspiikkiä, voi perkele. Noh Tammikuuhun siis menee. Onpahan sitten muutama kk aikaa rentoutua ennen kuin alkaa piikitykset. Huomenna olis ollu vielä mahdollisuus saada ovis, mutta lähetään perjantai aamulla laivalle ja kohti Ruotsia sukuloimaan. Harmittaa ihan sikana.
- Pinku
Soitin lääkäriin tänään ja ilmoitin siitä inssistä että se menee ohi, jälleen kerran.
Laitto mut Ivf jonotuslistalle, mikäli tulee perutuksia. (ei mitään kauheita odotuksia)
Sitten ilmoitti että hoidot aloitetaan viimeistään maaliskuussa. Se masensi vielä enemmän. Noh. nyt sit sukukuloimaan ja rentoutumaan.
MIKSI MÄ EN SAA LUOMUSTI, NIIN KUIN KAIKKI MUU MUN SISARUKSISTA????
Kukka: kirjoitin sulle myös pinku nimellä, kun kännykkä ei antanu kirjautua tänne sivuille.
Terv. Pinkku-84 - jasmiina?
Tietääkö kukaan mikä on alkioiden laatuluokitus tyksissä kun eri klinikoilla on erilaiset luokitukset?
- uusikasvo
AAAAAAAAAAAAAAAWWWWWWWWWWWWWWWW :O
En pystynyt olemaan testiä tekemättä ja ette usko sain haalean viivan!!!!!!! kyllä miehen kans sitä katsottiin ja katsottiin jopa oikeen suurennuslasin kans ja oli siinä haaleaviiva!!
PP11 vasta menossa että voi parin päivän päästä viel tummua.
ja testi ei ollut niistä herkimmistä päistä vaan Predictor. apteekissa ei ollut Clearblueta joka on herkempi näyttämään jo ennen kuukkareiden alkua. nyt on KP 29.
Kyllä mulla oli koko ajan sellainen tunne että nyt osu ja uppos
kertokaa nyt voinko luottaa jo tohon?? toki teen ke tai to uuden testin ja pe on veritesti.
Kyllä noita testejä on melkeen 9vuoden aikana tullu lukuisia tehtyä ja aina on ollut vain yhden ikkunan viivoja
- sekundääri
IHANAAA Uusikasvo!!!!! Voit kyllä mun mielestä tuohon luottaa! Aivan mielettömän hienoa! Vihdoinkin!
Olen täällä taustalla edelleen käynyt teidän juttujanne lukemassa, ja ollut hengessä tiiviisti mukana. Toivotaan, että plussatuulet tavoittaisi muutkin tuon Uusikasvon plussan saattelemana.
Jaksamista siis kaikille!- uusikasvo
Kiitos!
Kuulin tossa että alkionsiirtopäivä on PP0 (kaikkee sitä oppii uutta)
niin eilen mulla oli siis vasta PP10 testissä.
Huomenna aamulla teen aamupissasta uuden testin :)
lämpöilyä on edelleen ja pientä menkkamaista kipuilua. samoin huulet ja poskipäät on tosi kuivat.
Tsemppiä kaikille ja jaksamista!! - uusikasvo
uusikasvo kirjoitti:
Kiitos!
Kuulin tossa että alkionsiirtopäivä on PP0 (kaikkee sitä oppii uutta)
niin eilen mulla oli siis vasta PP10 testissä.
Huomenna aamulla teen aamupissasta uuden testin :)
lämpöilyä on edelleen ja pientä menkkamaista kipuilua. samoin huulet ja poskipäät on tosi kuivat.
Tsemppiä kaikille ja jaksamista!!Tänään PP12 ja aamupissasta selkeä plussa :)))))))
perjantai tule tule pian :D
- äääääääääääääää
Hienoa uusikasvo! onnea! näköjään teidänkin siittiöillä ja alkioilla siis sama juttu kun meillä, eivät maljassa hedelmöitä mutta raskauksia kumminkin saadaan alulle! ja aikasin sulla näyttää jo plussaa, ite tein viimeksi pp11 kotitestin ja selkeä nega vaikka sitten pp 16 veritestistä plussaa ja tosiaan kaksoset eli ois ainakin pitäny olla arvot heti korkeella.
- Aprillia73
Onnea Uusikasvo!
Meidän polku tyssäs tähän eli hoitoja ei enää jatketa tyksis, jos haluaa luovutetuilla kokeilla niin pitää mennä yksityiselle puolelle... Kiitos kaikille tuesta... Mä poistun linjoilta ja nielen karvaa tappion...
Hyvää joulua silti kaikille!- uusikasvo
ääääääääääääääääää: näin näyttää olevan sitten sama juttu kuin teillä :)
tosi aikaisin mulla kyllä näytti ja tänään aamulla vaan selkeempi vahva viiva :)
kohdun kohdalla varmaan jotain kasvu? kipua. jotain siellä tapahtuu kovasti :D
sellaiset menkkamaiset kivut pikkuhiljaa poistuneet.
Aprillia73: todella harmi teidän puolesta :(
toivotan paljon onnea jatkoon!! ja hyvää joulua teille!
Miten muuten yleensä jos kerta 3 hoitokertaa on kunnallisella puolella ja vaikka alkioita olis pakkasessa jäljellä niin miten niiden kans sit toimitaan?
ne on kuitenkin jokaisen pariskunnan omaa omaisuutta.
Moikka!
Mukavaa kun täällä on tyksiläisten oma keskustelu :)
Mulla on tehty 4 inssiä ja viimeistä tuli cornuraskaus eli positiivista siinä että on ainakin kerran tärpännyt vaikka oliki 1cm väärässä paikassa :(
Nyt on tehty ensimmäinen IVF ja piina päiviä nämä 2 viikkoa !! Tuntuu että on 2 vuotta jo jokainen kuukausi odoteltu ! tiedätte tunteen !
Nyt on menossa viikko alkion siirrosta ja tänään tuli menkkatuntemuksia ...olen aivan varma ettei onnistu,että sieltä ne menkat kuitenkin alkaa. :(
Pakkaseen ei saatu yhtään..ahdistaa tuo ajatuskin uusista hormoonimääristä kehoon..
Mukava huomata että muutkin tykkäävät Varpusta :) hän ei anna sellaista kuvaa vastaanotolla,että on KIIRE! JA on muutenkin rauhallinen ja ymmärtäväisen oloinen! hän teki myös tuon ensimmäisen alkion siironkin minulle . toivottavasti hän on myös jatkossa,jos joutuu uudelleen hoitoihin.
Kauheeta täämä oireiden "etsiminen" ,vaikka ei niistä saisi välittää.. itse ainakin googletan noita oireita..mites teillä? :/ miksi ei vaan voisi odottaa rauhassa tuota verikoe päivää.. huoh.- höpötiini
uusikasvo: ainoastaan hoito kerrat lasketaan ei pakaste siirrot. Eli pakaste siirrot on ns. kaupan päällisiä =). Minulle tehtiin kunnallisella 3 ivf hoitoa ja 1 kerran pakaste siirto eli yhteensä 4. Ja joskus suostuvat kunnallisella tekemään jopa sen 4 kerran.
valotähti: voin kertoa kokemuksesta että menkka kipuja ja pahoja sellaisia saattaa olla raskaudesta huolimatta. Ovat ns. kohdun kasvu kipuja. Itsellä pahoja menkka kipuja ja odottelin kuukautisten alkavan mutta mitäs vielä plussa pläjähti ruutuun viikko sitten ja eilen tarkistivat kun on niitä menkka kipuja että ovat oikeassa paikassa ja kohdussa kaksi pikku pussukkaa oli eli näil näkymin jos kaikki menee hyvin niin kaksoset olis kesällä sylissä =).
Ja kaikille yleisesti: älkää menettäkö toivoa vaikka kunnallisella puolella ei onnistuisikaan. Minulla kunnallisella tosiaan se 3 kertaa ivf ja kerran pakaste ja ei tärpännyt. Heti eka kerta yksityisellä niin johan tärppäs ja oikein molemmat vielä ja 4 pakkasessakin odottamassa käyttöä =) Minulla harvinainen vasta-aine mikä aiheuttaa lapsettomuutta ja sitten vielä munasarjat muutenkaan ei käy ihan täysillä ja olen tällainen 3 tapaus 15 vuoden ajalla eli harvinainen. Muut 2 ei kuulemma ollut saatu raskautta aikaan ja mitäs vielä minä luonnon oikku sitten tulin raskaaksi. Eli jos tällainen mahdoton tulla raskaaksi tapaus tulee raskaaksi niin toivoa ei saa heittää menemään ihan heti. Toivottavasti tämä kannustaa ja auttaa jaksamaan eteenpäin. Ihmeitä sattuu ja varsinkin kun vähiten sitä odottaa. Toivottavasti muutkin saa plussa tuulia pian. Yksityisen puolen maksuista sen verran jos kauhistuttaa niin minulla 2500e makso yks ivf hoito plus lääkkeet. Laskut pystyy sopimaan klinikan kanssa omalle kukkarolle sopiviksi eli sitä ei kannata murehtia jos haluaa jatkaa yrittämistä. Paljon jaksamista kaikille. Kiitos höpötiini kannustuksista :)
oli pakko ostaa cittarista testi ja testata...
vaikka menossa vasta pp9 nii oli pakko kuluttaa yks testi :)
päätin mielessäni että en usko tulosta olkoot kumpi vain... no HAALEA viivahan siihen tuli. .. ? täytyy testata aamulla olisiko vahvempi viiva tai sitten ei.
Tänään ehkä turhan aikaista varmaan ?- höpötiini
Itse kanssa testasin paria päivää etukäteen kun en malttanut odottaa ns. viralliseen testi päivään. Ja en meinannut uskoa kun haalea viiva tuli ruutuun =) mutta kyllä se sitten virallisena päivänäkin sitä viivaa näytti. Ei mun tietääkseni pitäis testi näyttää minkään sortin viivaa jos ei raskaushormonia ole jo kehossa. En ihan tarkkaan tiedä mutta käsittääkseni siirrosta menee muutamasta päivästä viikkoon kun alkio kiinnittyy joten saattaishan tuo pitää paikkansakki. Joka päivä ei kannata sitä testiä tehä vaan antaa kulua pari päivää. Raskaushormoni kätilön mukaan lisääntyy parin päivän välein. Kysyin sitä juuri tuossa torstaina kun kävin verikokeilla ja olin huolissani että jos raskaushormonia ei olekaan riittävästi. Niin sanoi sitten minulle että parin päivän välein on kontrolli jos näyttää alhaista lukemaa, joka päivä ei kannata kun tulos ei muutu. Luulis saman pätevän ihan tikkuihinkin. Itse turhaan murehdin alhaisesta määrästä. Kätilö sanoin että tässä vaiheessa raskautta missä olen ns. viitearvot ovat 1500-4800 ja mulla lävähti ruutuun 8000 eli vahvasti raskaana XD. Pidän peukkuja pystyssä valotähti että plussaa tulee toiseenkin kertaan sinullekkin.
- uusikasvo
Heippa tänne taas :)
Oma tietokone sanoi sopimuksensa irti ja joudun nyt uutta odotellessa turvautumaan miehen kannettavaan.
eilen sitten olin raskausveritestissä. aamulla jo heti klo 8.00 menin. päivä kului odottaen jännittävää soittoa.
taas jälleen kerran sain melkeen sen puolituntia yrittää soittaa hoitajalle. (saisivat oikeasti ottaa vaikka toisen vastaajan sinne)
no hoitajan sanat meni näin: Positiivinen, Oikein paljon onnea :)))
Raskaushormoni oli eilen 393 ja se kuulema on hyvä tässä vaiheessa eikä tarvitse kontrollia :)
Kyllä täytyy sanoa että pää on aika sekaisin tästä :)))) erittäin hyvällä tavalla! paras joululahja. toivotaan nyt että nappula kestää koko matkan mukana :)
Ultra meillä on 30.12. päästään kyllä samaan paikkaan mutta lapsettomuuspoli on kiinni.
Saa hetikin ilmoittautua neuvolaan tai sitten ultran jälkeen. miten te olette tehneet?
hoitaja sanoi etteivät neuvolassa pysty määrittämään raskauden kestoa vielä.
onnesta sekaisin uusikasvo ja 4 4
heips. oli pakko testata nyt aamullakin ja samaa haaleaa viivaa näytti.Täytyy odotella nyt maanantaihin ja teen sitten seuraavan testi.
Onnea höpötiini raskaudesta ja uusikasvolle myös :) Perässä "tullaan" toivottavasti hyvillä lukemilla ja viivoilla!
Jos verikoekin näyttää raskautta,,en varmasti uskalla vieläkään innostua tuon yhden kohdunulkoisen takia mikä oli kesällä .
Ehkä sitten vasta kun näkee varmasti missä paikassa se on kiinnittyneenä.
Se on kyllä varmaan pisin piinapäivä kun joutuu odottamaan koko päivän sille hoitajalle soitta ! :D
Täytyy keksiä jotain kivaa tekemistä sille päivää..- höpötiini
Huomenta. Valotähti kannattaa pyytää ultra aikaisemmin jotta näkee että on oikeassa paikassa. Mulla näky jo pussukat tosi ajoissa ultras. Sykettä toki ei ole vielä mutta pitäis nähä että kaikki on kunnossa ja ei tartte sitten murehtia ekaan 7 viikon ultraan. Varsinkin jos on samalla tavalla ku mulla että sattuu enemmän tai vähemmän koko ajan =). Aika jännä tuo verikoe juttu teillä kun tosiaan oon yksityisellä ja siel kysyin sitä verikoetta silloin kun ilmotin plussat niin sanoivat että kyllä he tikkuja uskoo että ei ne näytä jos ei ole mitään. Verikokeeseen menin vaan sen takia että lääkäri halusi varmistaa että ovat hyvin voipaisia yksilöitä kun on niitä kipuja.
Uusikasvo: en oo vielä ite ainakaan ilmoittautunut neuvolaan. Meinasin kyl heti ilmouttautua innoissani mutta sitten ajattelin että odottelen tuohon ekaan ultraan missä sykkeet pitäis näkyä ja varmistan että kaikki on kunnossa ja ilmoittaudun sitten vasta. Joka tapauksessa täällä ainakin seurataan raskautta niin kauan että on luget lopetettu ja kortisoni (on käytössä vasta-aineen takia) että kaikki menee hyvin vaikka lääkkeet lopetetaan.
Lääkkeet pitäis lopettaa pikkuhiljaa tuon seuraavan ultran 20.12. jälkeen. Se pelottaa suuresti että mitä käy kun mun hormoonit on muutenkin päin puuta. Toivottasti kaikki menee hyvin. Lääkäri ainakin sanoi että ei pitäisi mennä kesken ellei oikeasti ole jotain vikaa niissä. Pitäis kuulemma olla sama keskenmeno riski kun kenellä tahansa muullakin. Pelottaa se silti. Varsinkin kun näin pitkän odotuksen jälkeen on kerrankin paistanut aurinko risukasaan.
Ja paaaljooon onnea uusikasvo =) Joulukuu on ihmeiden aikaa. Toivottavasti valotähtikin saa maailman parhaan joululahjan. Heippa taas ! :)
Höpötiini me ollaan tosiaan julkisella ja sanoivat että on helpomppi suoraan katsoa verikokeesta ja näkee ne lukemat heti ,kun alkaa arvailemaan plussia tikusta :)
joo ja ajattelinki pyytää sen ultran ennemmin . Kesällä tosiaan mulla oli ultra 7 vkolla ja kivut alko maanantaina ,ti oli ok olo, keskiviikkona oli ultra ja samantien jäinki sairaalaan.. no jouduin odottamaan sen päivän ja yön yli vielä leikkaukseen pääsyä. Silloin olo huononi heti aamulla .Ja oli se raskaus cornussa. Onneksi olin sairaalassa.
Kuinka aikasin höpötiini sulla tehtiin ultra ?
Tosiaan joulu on toiveiden aikaa... toivotaan että kaikilla on ja pysyy ihanat joululahjat masussa- höpötiini
Huomenia!
Siirto mulle tehtiin 18.11 ja 2.12 oli virallinen testi päivä ja ultrasivat 8.12. Sillo jo näky pussukat. Lakkasin heti panikoimasta kun kävin tuolla ultrassa. Oli kyl vähän sellanen olo että hävettää mennä noin aikasin ja panikoinko turhaan mutta onneksi kätilö ja lääkäri oli ymmärtäväisiä ja sanoi että parempi se on katsoa että kaikki on kunnossa kun miettiä päivät pitkät asiaa. Jos ei muuta niin sai ainakin mielenrauhan. Kivut nyt edelleen kiusaa lähinnä yöllä ja aamulla eniten mutta tietää että kaikki pitäisi olla kunnossa =) Kuhan ottavat vähän tilaa masussa ja siirtelevät sisuksia sivuun =) Tossa kyselin tästä kipu asiasta niin taitaa olla aika yleistä että alkuraskaudesta on näitä kipuja. Työkaverillakin ollu samalla tavalla. Tarttis jostain kaivaa se odottajan onni ja nauttia tästä ajasta mutta ei voi luonnolleen mitään että panikoi pienistäkin asioista XD On tää ollu niin maailman seitsemäs ihme että masus kasvaa pieni ihmisen alku jos toinenkin. =) moikkelista!
Juu hävettää nyt kyllä ... tein eilen aamulla testin ja se näytti ehkä vähän tummempaa viivaa..
no,lueskelin sitte kaikenlaisia juttuja kemiaallisesta raskaudesta vaikka mulla ei ole menkat vielä alkanu.
Mun oli ihan PAKKO käydä aamupäivällä hakemas Clearbluen digitaalinen testi viikkonäytöllä... --->siihen tuli että raskaana ja vkot 2-3 eli ihan oikein eli 4 4 viikko meneillään. niin siis hävettää kun ei voi mukamas odottaa tuonne huomiseen että kuulee oikean tuloksen!
Onko teillä muilla näin.. mulla on mennyt jo 30 € testeihin!! ( Jos tähän sais nyt hävettää hymiön niin laittaisin) :D- höpötiini
heissuli!
kyllähän mäkin pari testiä tein. =) ja silti tekis vieläkin mieli käydä ostamassa testi XD. Ei voi oikein vieläkään uskoa että onni olis potkassu vaikka tikuil, verikokeella ja ultralla on todettu että raskaana on. Tuntuu silti että pitäis vieläkin varmistaa testil että edelleen on raskaana. Kai tää ihan normaalia on ainakin tällaisil tapauksil ketä ei nyt ihan perinteisesti näitä lapsia tähän maailmaan saa. Eiköhän meitä muitakin ole tässä maailmassa =). Eiköhän nuo testi mitä oot tehnyt niin oikeassa ole joten paljon onnea =) ei nuin monta testiä väärässä voi olla. olipa kamala fiilis soittaa verikokeen tuloksista.Sydän hakkasi miljoonaa ja ahdisti. Mutta onneksi sieltä tuli vastaus olette raskaana onneksi olkoon!! hcg oli 371 .
Kai se sit on ihan hyvä lukema.
Täytyy tässä nyt vähän edes huokaista ja vähän uskaltaa iloitakin! jotain on tosiaan tapahtumassa!!
En voi uskoa tätä.! :D
Sain jo tämän vuoden viimeiselle päivälle ultran.Siinä ei ehkä pakosti näy vielä sydänäänet,mutta voi ehkä näkyäkin. näkee ainakin onko oikeassa paikassa ..- höpötiini
Onneksi olkoon paaljon valotähti =) Mukavat joululahjat meillä. Mun lääkäri sanoi että vissiin viikolla 7 taitaa jo ne sydän äänet näkyä jos ny käsitin ihan oikein mitä se hölisi. Tuo arvo vissiin about 5 2 pitäis olla joku 1500-4800 mutta nuo on täysin viitearvoja ja kaikillahan ne menee yksilöllisesti kuten mulla oli se 8000 tossa vaiheessa =) johtuuneko sitten että kasvatan kaksosia noin korkea arvo. No ensi viikon tiistaina on ultra missä sitten pitäis varmistua että molemmat on lähenyt normaalisti kasvamaan. Millään ei malttais odottaa ens viikkoon XD
Onko sulla Valotähti vielä ollut niitä menkka kipuja? Ite kärsin niistä eniten öisin ja joudun välillä ottamaan panadolia että saa nukutuksi. On siis älttömän kovat kivut välillä. Neuvolasta asiaa kysyin kans ja sanoi että ihan normaalia on että menkka kipuja on.- uusikasvo
Onnea Valotähti !!!
kiitos, kiitos :) nyt tuntuu että jotain on tapahtumassa
- uusikasvo
Mulla ei ole viel pahaaoloa tullut. eli kahvi maistuu :)
noita tutkimuksia on vaikka millaisia, itse olen jalat maassa tyyppiä, että varmasti löytyy vaikka ja mitä keskenmenon syitä :D
nykyään ei mitään sais tehdä/syödä raskausaikana :) - uusikasvo
uusikasvo kirjoitti:
Mulla ei ole viel pahaaoloa tullut. eli kahvi maistuu :)
noita tutkimuksia on vaikka millaisia, itse olen jalat maassa tyyppiä, että varmasti löytyy vaikka ja mitä keskenmenon syitä :D
nykyään ei mitään sais tehdä/syödä raskausaikana :)Mulle hoitaja laski puhelimessa hedelmöittymisajan, joka oli 22.11. vaikka siirto oli 25.11. mutta alkio oli 3 päivän ikäinen siirrossa :)
Joten mulla on menossa 5 2 niinkuin olen laskenut itsekkin :)
- höpötiini
Olkaa onnellisia jos ei kipuja ilmaannu =) Olisin kyl iki onnellinen jos itelläkään ei mitään olis, mut vissiin jos ny ne kaks masus kasvaa niin kait ne vauhdilla paikkoja venyttää. Toki ne häiritsi ennen enemmän kun sitten kävin ultrassa katsastamassa että oikeassa paikassa on. Onneks mitään vuotoja ei ole minkäänlaisia ollut. Kivut kyllä hyvin joka päivä muistuttaa että paikat venyy ja paukkuu. Itellä ei mitään ihmeempää muuten ole ollut. Kalan haju saa etovan olon ja jos kerkeää nälkä tulemaan niin se aiheuttaa huonoa oloa. Luget todennäköisesti niin kuin aina ennenkin aiheuttaa rintojen kivun. Eiköhän se lopu kun saan luvan lopettaa lugetkin pois.
Mulla vielä edelleen luget ja kortisoni käytössä. Tarkoitus lopettaa nyt vasta tiistain jälkeen pikku hiljaa mutta ihan sen takia on kun on tosiaan se vasta-aine. Varmistavat että on ja pysyy kiinni ja että kaikki menis hyvin.
Julkisella siirretään itseasiassa kyllä kahta. Riippuu kai siitä paljon että mitä itse haluaa ja sitten se että kuinka helposti tulee raskaaksi. Mulla kun ennuste oli todella huono niin siirrettiin aina kaks varmuuden vuoksi. Lääkärin pitäisi keskustella asiasta ennen kuin siirto tehdään. Mulle ne ainakin kysyi että siirretäänkö kaksi että heidän mielestään olisi hyvä vaikka riski kaksosista on olemassa kun muuten ennuste todella huono vaikka alkiot aina ollut parasta laatu luokkaa. Totesin vaan että kyllä tämä niin vaikeaa on että samalla ne kaks sitten menee kuin yksikin että antaa tulla vaan sitten =)
Kyl maailma hulluks on menny kun mitään ei sais syödä oli raskaana tai ei. Ite en kauhiasti ole piitannut rajoituksista ja neuvolakin sanoi että lähinnä vakuumipakattu kala olis hyvä vältellä listerian takia. (soitin siis eilen muistaakseni neuvolaan aikaa varatakseni) Mä nyt en muutenkaan kalaa ole syönyt muuta kuin lohta ja nyt sitäkään ei pysty kun etoo haju. =) Jouduin kämpästä kaikki kalat heittämään mäkeen kun ei pystynyt olemaan siinä hajussa XD Ainoastaan olen ruokailua muuttanut että yritän syödä säännöllisesti 2-3h välein pieniä annoksia ja vähän monipuolisemmin mitä aiemmin. Ja raskausajan vitamiineja kävin apteekista ostamassa. Itse kun en kauhiasti maidosta välitä ja mahakaan ei sitä salli lasi tolkulla niin pitäähän se jotenkin korvata. Tosin ei kai sitä varmuudella voi sanoa että tarvis oikeasti syödä vitamiineja mutta jotenkin tuntuu vaan siltä että ei ne nyt haitaksikaan ole. Ja oon toivonut että ne auttais tähän tolkuttomaan väsymykseen mikä vaivaa 24/7. Nukun siis 9 tunnin yöunia ja siitä huolimaatta väsyttää =) Mut ei nuo nyt vajaan parin viikon syömisen jälkeen oo mitää auttanut. =/ Mut eiköhän tää väsymys tästä mee ohi kun kuukausi kuluu eteenpäin. Lääkäri mulle naureskeli väsymyksestä että tervetuloa perheellisen elämään XD
On kyl hieno tunne kun meillä kaikilla on käynyt näin hyvä tuuri ja just vielä joulun alla. =) Jotenkin tää antaa ihan erilaista fiilistä nyt jouluun kun on paketti jos toinenkin kannettavana =) - Toinen haaveissa
Onnea kaikille plussanneille! Täällä aloittajalla ei niin hyvä tuuri ole käynyt, vaan ekan IVF:n jälkeistä luomukiertoa mennään...taitaa tulla pitkä kierto, kun nyt menossa jo kp 34? PAS-suunnittelu vasta tammikuun lopussa, sitä siis odotellessa...
- asdfghjklöä12
ONNEA TODELLA PALJON PLUSSANNEILLE=)!!!
Olen vilpittömästi iloinen teidän puolestanne. Toivon ettette nyt loukkaantuisi... Tiedän että olette kuuluneet ketjuun pitkän ja siksi tämä on luontainen paikka jakaa kokemuksia. Ja tietty heti plussaamisen jälkeen varmasti haluaa hehkuttaa asiaa, koska se on varmasti joka minuutti mielessä. Niin on kuitenkin lapsettomuuskin...
Joten ajattelin ihan vain kysäistä, että olisiko näitä raskauskokemuksia mahdollista puida ihan omassa ketjussa. Esim. perustaa odottajien puolelle tyksissä tärpänneiden ketju ja jakaa siellä sietten kokemuksia etovasta olosta, jokapäiväiset tilannepäivitykset, kohtukivut, väsymykset, jouluonnet jne. Vaikka tärppi on tullut vaikeimman kautta ja varmasti kaikki ovat onnellisia teidän puolestaan, niin tänne ketjuun kun tulee katsastamaan, ei muita viestejä enää ole, ainoastaan raskaana olevien jutustelua. meillä muilla raskas taival jatkuu ja olisi mukavaa ettei aina kirjoittaessa tarvitsisi kahlata läpi toisten hehkutuksen... Tiedätte varmaan saman kokeneina mitä tarkoitan.
Ja sanon tämn nyt vielä kerra: ONNEA! En laita tätä nyt tällä kertaa omalla nimimerkillä, enkä todella haluaisi pahoittaa kenekään mieltä :( - kukka83
Paljon isoja onnitteluja kaikille plussanneille!! :)
Olen aivan mielettömän onnellinen teidän kaikkien puolesta ja saitte siis aivan ihanan joululahjan raskaustesteihin :) mitä mekin toivottiin mutta ei saatu.
minä tässä odottelen menkkojen alkua, mulla piti keskiviikkona alkaa menkat mutta ei ole vielä alkanu, apteekin oman testin tein keskiviikkona ja näytti negaa, rinnat on mielettömän arat mutta kyllä ne menkat sieltä alkaa kun ei kerran testi plussaa näyttänyt. aamuisin on aivan järkyttävän kuuma ja hikee puskee, en kyl tiedä mistä se johtuu.
tässä kuussa olisi tarkoitus kp 3-7 vielä clomit ja tammikuussa sitten kans clomit ja pregnyl ja inssi, sitten keväällä ivf, toivottavasti tärppäis sitä ennen niin ei tarvitsisi mennä ivf asti, mutta mennään kyllä jos ei sitä ennen tärppää.
isosti onnea kaikille teille ja aivan ihanaa joulun odotusta 8)
isot onnen halaukset kaikille :)- uusikasvo
Ymmärrän asdfghjklöä12 sinun pointtisi täysin :)
Mutta toisaalta meistä jokainen tietää että vielä on pitkämatka siihen että lapsi oikeasti kasvaa vatsassa.
5 viikoilla ei todellakaan voi olla mistään varma!
mutta tulen takaisin sitten jos tässä käykin huonosti. - uusikasvo
uusikasvo kirjoitti:
Ymmärrän asdfghjklöä12 sinun pointtisi täysin :)
Mutta toisaalta meistä jokainen tietää että vielä on pitkämatka siihen että lapsi oikeasti kasvaa vatsassa.
5 viikoilla ei todellakaan voi olla mistään varma!
mutta tulen takaisin sitten jos tässä käykin huonosti.Ainiin ja todella paljon kiitos onnitteluista :)
asdfghjklöä12 todellaki ymmärrämme olotilasi tällä hetkellä :(
tässä sitä on kuitenkin niiin epävarmaa vieläkin kun on niin todella alussa. ei todellakaan ole tarkoitus loukata ketään ja kamalaltahan se tuntuu kun muilla on tärpännyt :/
kyllähän me jokainen varmasti tiedetään se miltä se tuntuu kun muilla tärppää ja itsellä ei.
Laitan alkuviikosta uuden palstan tärpänneille niin voidaan siellä sitten jatkaa..
ihan oikeassa kyllä olet ! Ja sitten jos menee mönkään niin voi palata tänne...
Tsemppiä sinulle ,haleja!
Ja kiitos onnitteluista :)- Lumikki
Heippa kaikille! Olipa kiva löytää tämä ketju :) Meillä on menossa toinen IVF hoito ja ensi viikolla on punktio. Joulun takia mulle siirretään yhden päivän ikäinen alkio, mikäli siis siirrettävää on. Oletteko koskaan kuullut että siirto tehtäisiin heti punktiosta seuraavana päivänä? Jotenkin on sellainen fiilis, että koko hoito sössitään nyt tämän takia. Osaako muka yhden päivän ikäisestä alkiosta vielä sanoa mitään? Viimeksi mulla siirrettiin IVF tuoresiirrossa kolmen päivän ikäinen alkio ja pakkaseen ei saatu mitään.
Onnittelut plussanneille!
- äääääääääääää
Moikka kaikille. Tullut taas uusia keskustelijoita tänne, hyvä niin. Onnittelut kaikille plussanneille! erityisonnittelut höpötiinille mikäli tosiaan masussa kaksi? itsellä kaksosraskaus niin tuoreena mielessä, meillä 7 kk kaksoset ja saivat alkunsa tämän ketjun alkuvaiheilla kun me tyksiläiset aloimme kirjoitella. Meillä kylläkin saivat alkunsa yhden alkion siirrosta. Tsemppiä kaikille hoitoihin ja voimia! kiva kun pistit toinen haaveissa tietoa teidänkin tilanteesta. Meillä ei yrittäminen nyt tietenkään ajankohtaista mutta käyn täällä aikaajoin tsekkailemassa ja olen hengessä mukana. Kai se lapsettomuuden tunteen kokeminen, monet hoidot jne. kulkee mielessä' ja elämässä aina mukana.
HEI!
Perustin nyt oman ryhmän lapsettomuushoidoissa kävijöille,jotka ovat plussanneet... siellä saa sitten keskustella ja hehkuttaa vapaasti omia tuntemuksiaan :)- äääääääääää
Hyvä idea tuo ryhmä mutta harmi jos tänne ei saisi/uskalla kirjottaa omia juttujaan nekin jotka ovat jo plussanneet. Itse ainakin seurailen keskustelua vanhana (ja pitkän lapsettomuuden kokeneena)kirjoittajana koska osa alkuperäisistä kirjoittajista hoidoissa ovat edelleen ja seurailen heidän tilannettaan ja tahdon olla hengessä mukana. Alunperinhän tämä olikin Tyksissä toista lasta yrittävien ketju, nyt muuttunut tyksiläisiksi. Tottakai sen ymmärtää että jotain yrittäjiä kaikki hehkutukset ärsyttää mutta pitää muistaa myös että sitten kun itsellä onnistuu(jos onnistuu) niin onhan se ihanaa saada kertoa se myös täällä. Voimia kaikille ja älkää vaipuko katkeruuteen. Itse olen oiva esimerkki siitä että monien epäonnistuneiden hoitojen jälkeen voi onnistua. Yrittäkää kaikki ymmärtää toisianne=)
- Pinku
Heippa ja hyvää alkanutta vuotta 2012! Kyllä huomaa koska tyksi on kiinni kun ei täälläkään tapahdu mitään ihmeellistä :) Mulla nyt menossa pp3 ja hassua tässä että ensimmäistä kertaa mun ovisten aikana ne kesti 2 päivää. 2 päivänä peräkkäin tuli testeihin. Tosin vielä la oli tummahko viiva, mutta ei niin vahva kuin to ja pe. Nyt sitten ootellaan.
terv pinkku84 - kukka83
moikka pinkku84
vieläkö teille tehdään se inseminaatio vai joko teillä oli aika ivf suunnitteluun ja itse hoitoon? en enää muista varmaksi mut mielikuva mulla että teillä olis tässä kuussa se suunnittelu aika?
meillä nyt tässä kuussa viimeinen inssi yritys ja toivottavasti tuottaa tulosta, minua on ruennu pelottamaan se ivf hoito, en tiedä kun en oikein siedä hirveitä kipuja jo senkin takia kun sattuu johonkin kohtaan kunnolla niin alan oksentamaan ja se ei ihan hirveän hauskaa olisi esim siellä punktiossa.
me elätellään toivetta että nyt koti konstein olisi tärpännyt kun oli kuitenkin lääkitykset koko aika vaikka tauolla insseista ollaan oltu.- pinku
Heippa kukka: meillä on se keskustelu ivf 25.1 ja meinasivat että viimeistään maaliskuusa alkais hoidot. Mulla kans pieni pelko kun en siedä piikkejä ollenkaan, eikä mieskään ollu innoissaan piikkittelystä. Olen myös tosi herkkä kivuille, välillä miettisin jo synnytystä, mutta ensin pitää saada se vauva alulle :) me ollaan myös ihan luomusti yritetty kun ei mulla mitään lääkkeitä enään ole.
T: Pinkku84 - pinku
pinku kirjoitti:
Heippa kukka: meillä on se keskustelu ivf 25.1 ja meinasivat että viimeistään maaliskuusa alkais hoidot. Mulla kans pieni pelko kun en siedä piikkejä ollenkaan, eikä mieskään ollu innoissaan piikkittelystä. Olen myös tosi herkkä kivuille, välillä miettisin jo synnytystä, mutta ensin pitää saada se vauva alulle :) me ollaan myös ihan luomusti yritetty kun ei mulla mitään lääkkeitä enään ole.
T: Pinkku84En pääse tietokoneella kirjottaa tänne sivuille, joudun kännykän välityksellä tekee sen :(
Noh eipä siinä mitään, tänään soitin erikoishoitsulle ja kyselin peruutusaikoja Ivf ja arvatkaas mitä, meillä se on jo ylihuomenna 11.1 joku saa sitten sen meidän paikan. Hoidot siis alkaa tasan kk päästä eli helmikuun menkoista. Ei kerkis edes tässä kierrossa aloittaa ku menkat pitäs tulla 13.1 ja perjantai ( ei hyvä päivä) ja tyksissä on tammikuu ruuhkaa.
Terv.Pinkku84
- pinkku-84
Mihis kaikki on kadonnu?
Noh täällä tällaista tänään
Täällä nyt sitten hoito-ohjeet annettu. Hoidot alkaa ensi kuun lopulla kun menkat on alkanu ja mennyt
Eli meillä alkaa hoidot pitkän kaavan mukaan.
Aloitetaan Synarelalla (nenäsumute), sitten Puregonia, Pregnyl ja lopuksi Lugesteron.
Hirvittää kun nää muut on piikkejä kun mulla on piikkikammo, kirjaimellisesti ja nyt joudun ite piikittää itteäni.
katotaan miten mä selviin näitten kanikkien aineiden kanssa....jestas näitä on paljon. - hoidot läpi käynyt
Kyllä se hyvin menee kun ekan piikin saa laitettua. Ja aina voi mennä vaikka päivystyksessä käymään niin hoitaja auttaa sen piikin kanssa jos itteä hirvittää. Ite jouduin ekan piikin käydä laittaa terveyskeskuksessa ja sit toi pregnyl kans kun mulla kerran hajos ampulli tuhannen päreiks ja sen jälkeen en oo uskaltanut enää ampulleja avata. (ampulli oli viallinen, olin ennen tätä yhtä ampullia avannut sellaset 20 muuta) Ovat olleet aina hyvin avuliaita noitten piikkien suhteen. En tie lohduttaako yhtään mutta sitä piikkiä ei tunne kun napakasti pistää makonahkaan. Ainut mikä voi nipistää on jos kädet kauhiasti tärisee ja itse aine saattaa kirveltää hetken. Mulla toi pregnyl teki kauhian ison punasen läntin ja kutisi ihan hitosti. Puregonista ei mitään oli tosi helppo pistää kun kerran vaan sai pistettyä. Ja kun on toi synarela käytössä niin ei tartte edes jarrupiikkejä pistellä lisäksi vielä tohon, niin on vähemmän pistettävää. Ja aina kannattaa muistaa mikä palkinto saattaa odottaa =) Tsemppiä paljon!
- Toinen haaveissa
Täällä menossa ensimmäisen ja epäonnistuneen IVF:n toisen luomukierron kp 24. Ensi torstaina PAS-suunnitteluaika. Pakkasessa ne kaksi ainoaa alkiota samassa oljessa. Saa siis nähdä, koska pakkasukot saadaan kyytiin :)
- Toinen haaveissa
PAS-suunnittelussa käyty. Kp 31 tänään. Lääkäri meinasi ensin historiaani läpikäydessään, että lähdetään lääkkeelliseen PAS:iin, niinkuin ajattelinkin. Mutta kun ultrasi, niin löysi oikeasta munasarjasta 5x5 cm kokoisen keltarauhasen/kystan. Ensin sanoi, että pitää varmaan nyt sitten odottaa vielä ensi kierto ja seurata häipyykö kysta. Mutta sitten katseli taas papereita ja totesi, että mulla on ennenkin ollut isoja keltarauhasia ovulaation jälkeen. Soitti sitten Varpulle, joka meitä on tähän saakka hoitanut, että mitä tehdään. No, lopputulos on se, että mennään luonnollisella kierrolla ja ennen ovulaatiotestien aloittamista ultrataan ja katsotaan, onko tuo löytö hävinnyt ja ovulaatiotestin plussan jälkeen siirretään alkiot. Molemmat mitä todennäköisimmin siirretään, mikäli molemmat selviävät sulatuksesta :) Toivottavasti menkat alkavat siis pian :)
Todella hyvä fiilis jäi käynnistä. Tällä kertaa lääkärinä oli Katriina, todella mukava ja puhelias tyyppi :) Nyt siis odotellaan jännittyneenä, mitä tulee tapahtumaan! - kukka83
moi kaikille.
meillä olisi ensiviikolla viimeinen inssi kokeilu. keskiviikkona kp 10 on ultra mulla.
maaliskuuhun asti maksusitoumus meillä sinne klinikalle, ja kevään aikana tehdään kuulemma ivf jos ei tästä kierrosta tärppiä tule.
tässä miettinyt että missä kuussa todennäköisesti se ivf tehdään ku puhu että kevään aikana ja maaliskuuhun meillä tuo maksu juttu??!!
osaatteko yhtään sanoa? - kukka83
heippa kaikille!
sainpas sitten tunteen purkauksen kun kävin siellä ultrassa... :(
että sitten itkettikin kun tohtori tutkittuaan tokaisi minulle kuules nyt ne clomit on lakannut vaikuttamasta.. ei sitten kasvanu follit, kakki 3kpl niitä oli joo rimpsussa mutta kakki n 3mm ei ihan riitä, ei siis päästä kokeilemaan viimeistä inssiä :( !!!!
että sitten tuleekin taukoakin vielä vähän lisää kun edellinen epäonnistu.
seuraavia menkkoja ootellaan ja niin toivoisi menevän nopeasti tämän ajan,
sit kokeillaan puoliksi tupla annoksella joka toinen päivä 2 clomia ja joka toinen päivä 1 clomi. ja sitten jos sattuu kypsymään esim 3 solua tai enemmän niin taas pitää kuulemma peruuttaa inssi käynti.. ei paljo naurattanut joo ei sitten koko päivänä, enemmänkin itkin ja myös töissä.
minne täältä kaikki on hävinnyt?? - Toinen haaveissa
Voi harmi Kukka83 :( Tiedän tunteen, kun odotusta odotuksen perään...sitä tämä julkisella puolella on... :(
Mulla menossa kp 5 ja 3.2 on ultra. Sitten, kun ovistesti plussaa, sulatellaan meidän kaksi pakkasukkoa/akkaa ja toivotaan niiden olevan siirtokelpoisia :) Jospa neljän vuoden yritys ja odotus vihdoin tuottaisi tulosta... - kukka83
Toinen haaveissa.. täytyy sanoo että kyllä se rankkaa on ja isosti.
kyllä ne on siirto kelpoisia, onko teillä kyseessä pas? anteeksi pakko kysellä kun en oikein tiedä ja heti melkein unohdan.
juu ja mitkä itsensä syyttelyt mulla käynnissä nyt vaikka ei mitään tarvetta sille olisi kun ei meistä kukaan valitse tätä lapsettomuutta..
kaikki yrittää lohdutella että kyllä se siitä iloks muuttuu, itse ei vain jaksa aina
ajatella niin..
mutta päätettiin miehen kanssa että mennään siihen ivf hoitoon,
sitä muuten ihmettelin että miks ne taas jysy että ootteko miettiny sitä ivf hoitoa ja mitä olette päättäneet siitä, vastasin lääkärille että kyllä ollaan ja ollaan päätetty että siihen lähdetään ettei me periksi anneta, jostain kun vain saisi niitä voimia vielä lisää, siis henkisesti kun sitä aina miettii ja syytän itseäni jne.
kaitpa me ollaan siellä ivf jonossa kun kerran kovasti kyselevät ja kerran sanovat että keväällä kokeillaan ivf hoitoa.
Minä toivon kovasti teille onnea siirtoon ja sulatukseen, minä toivon sitä onnistumista teillekin yhtä paljon kuin meillekkin itsellekin.
iso voima hali!! - pinkku-84
Heppa!
Voi kukka =/ harmi kun ei kasvanutkaan enempää. Kyllä se meillekkin suodaa vielä se onni, ihan varmasti.
Meillä on seuraavaksi se sumuttelu alkamassa. Kävin tänään antamassa kolme putkiloa verta jossa nämä hepatiiti yms. muut tarkastettiin. Vuos on mennyt viime testeistä.
Mulla tänään ovis, et olis luomuna voitu vielä yrittää, mutta sekin meni plörinäksi kun otettiin miehen kanssa yhteen, tai mä kiukuttelin ja se oli hiljaa. Meni sitten nekin fiilikset petipuuhista. Mies kun ei tunnu ymmärtävän että petipuuhia pitäs tehä enemmän kuin 1 kerta viikossa. IHAN KUN SE MULLE RIITTÄS.
kiitos että sain purattua :D
Odotan innolla että päästään aloittamaan hoidot. menee hermot ton miehen ymmärrättömyyden kanssa. - Toinen haaveissa
Pitkästä aikaa täällä :)
Kukka83, juu PAS tulossa. Tänään vihdoin sain plussan ovistestiin ja huomenna soitan polille ja kysyn, koska siirto. Olettaisin, että pe, mutta eihän sitä tiedä :) Peukut pystyyn, että kaikki menee hyvin! - kukka83
toinen haaveissa täällä pidän peukkuja pystyssä ja varpaitakin että kaikki menee hyvin ja onnistuu siirto teillä :)
minua täällä hiukan alkaa jännittämään ku nyt pitäs viikonlopun aikaan alkaa menkat ja sit kokeillaa puoliksi tupla annoksella clomia josko nyt kypsyisi soluja hyvin, sanovat siellä viimeksi että jos tässä kierrossa kypsyy 3 solua niin joutuu kuulemma inssin perumaan, minä kyllä halualisin mennä ja miehenkin kanssa puhuttiin asiasta niin mies sanoi kanssa yritetään saada lupa inssiin vaikka tulisikin 3 hyvänkokoista solua.
viikolla 8 olis todennäköisesti se vika inssi sitten, laskeskelin jo vuoden vaihteessa ruusin piirtein niin että milloin vika inssi ja otin talviloman sinne.
jos ei ressais niin paljon kun saa olla sitten ihan rauhassa kotona.
suuresti tsemppiä kaikille ja isot voima halit kaikille! - Toinen haaveissa
No eihän se sitten onnistunutkaan ;( Päivän liian myöhään tuli ovisplussa, enää ei kerkeä siirtoa tekemään..jos olisin eilen aamulla saanut plussan, olisi siirto ollut perjantaina. Nyt suoraan sanottuna vi**ttaa, koska homma siirtyi ainakin kuukaudella eteenpäin... ja pelkään sitä, että kroppa ei sitten enää toimikaan, kuten pitäisi ja ovulaatiota ei tule... No, luomuna pitänee jatkaa yritystä nyt...onhan se tekeminen ihan kivaa ;)
- ääääääääääääääääääää
Toinen haaveissa: iso höh! mikä siinä sitten oli? ei olis ehtinyt alkiot sulaa vai miksi ei keretä tekemään? tosi iso harmi!!!!!!
- Toinen haaveissa
Mä en oikein ymmärtänyt miksi ei kerkeä...selitti jotain siitä, että alkiot ovat jo kolmipäiväisiä ja sitten sitä, että kohdun limakalvo on vain tietyn ajan vastaanottavainen...juu, tiedän sen jo...mutta en ymmärtänyt kyllä. Oli jutellut Varpun kanssa siis, joka tätä mieltä... :(
- ekako?
Se lasketaan niin, että jos plussa tuli tiistaina niin ovulaatio on keskiviikkona ja kun alkiot on kolmen päivän ikäisiä niin oikea siirto olisi lauantaina. Itsellä kävi tänään samoin, plussa tuli, huomenna olis ovulaatio ja kun alkiot on kahden päivän ikäisiä niin siirto olisi sunnuntaina. Mutta kun tyksissä ei ole viikonloppuna ketään. se on näitä julkisen puolen hoidon haittoja. Itsekin on ollut nyt tänään siitä mieli maassa, kun vuosi jo kulunut ja vain 1 siirto on ehditty tehdä.
- pinkku-84
Hello taasen, piti ilmoitella ku jotain tapahtuu...
soitin lääkärille kysyäkseni sitä sumuttelu aikaa, koska pitäs aloittaa...ja JESH...1.3, onkohän tää joku enne, mun synttäripäivänä...musta saattaa tulla hormooni hirviö. Sitten 14.3 on katselmus, ja mikäli menkat on alkanu alkaa piikittely samana iltana.... ja sitten viikolla 13 alkaa operaatio.
Okei tällainen kysymys jäi miettimään, kun mun pitää sumuttaa aamun illoin 2x, sit se lääkäri puhu et yhdellä sumutteella saa 60 kertaa sumutettua, eli kun laskin niin saan 54 kertaa, 54 kerta on silloin 14 päivä kun tapaan lääkärin (aamulla), vai pitääkö mun sumuttaa vielä silloin 15 päiväkin, jotta tulee se 60 täyteen?
Tylsää tuo tyksien juttu kun v.loppuna ei noita siirtoja tehdä :( - ekako?
Yleensä sumuttelu jatkuu vielä piikkien rinnalla, mutta annos puolitetaan eli vaan 1 suihkaus aamuin illoin. Itse sain uuden reseptin silloin lääkärikäynnillä kun vanha synarela loppui kesken. Lisäksi sain sellasen ruudukon, mihin oli merkitty päivät ja annokset synarelan, puregonin ja pregnylin osalta.
- kukka83
heippa kaikille..
ens viikon keskiviikkona olis kp 10 ja ultra päivä.
katsotaan ja toivotaan parasta että tupla clomit tehoaisi tällä kertaa hyvin ja päästäisiin sinne inssiin menemään.. sitten seuraavaksi on ivf hoito jos ei tästä raskaus ala. toivottavasti alkaa.. sitä meille kaikille toivon.
isot tsemppi halit kaikille! - mervimaija
Hei!
Olisin tehnyt pientä galluppia ja kysellyt, miten paljon olette olleet sairaslomalla hoitojen vuoksi. Itse olen ollut vaan punktiopäivästä siirtopäivään eli 3 päivää, mutta nyt alkaa tuntumaan että ei vaan jaksa siis henkisesti, olisi niin kiva vaan rentoutua kotona, muttakun pitää vääntäytyä töihin joka ma-pe aamu. Miten teillä muilla? - kukka83
hei mervimaija
meillä nyt ei ihan vielä hoidossa noin pitkällä olla että olisi ns tarvinnu saikkua, mutta vastaan kuitenkin sulle.
ensiksikin täytyy sanoo että on tehnyt monta kertaa mieli hakea saikkua ja nimenomaan tuon henkisen hyvin voinnin takia, henkisesti tuntuu olevan rankempaa kuin fyysisesti, ainoa milloin olen oikeasti hakenut saikkua hoitojen ohella on ne päivät kun on raskaus mennyt kesken, nämä km on tapahtunut ihan alkuviikoilla mut on se siltikin niin rankkaa kun kaikki täällä tietää mitä lapsettomuus on ja millä kaikilla keinoilla ja hoidoilla sitä vauvaa yritetään niin pahalta tuntuu vaikka kuinka alussa menis kesken ja vielä pahemmalta jos myöhemmässä vaiheessa.
voisivat kyllä ihan suoraan jo antaa paripäivää saikkua kevyemmissä hoidoissa ja sitten ivf muutaman päivän jne..
en tiedä saitko tästä mitään selvää ja vastasinko edes oikein mut kuitenkin.
minulla kun on kivasti vielä ma-su töitä että yleensä keskellä viikkoa on sitten vapaapäivät yks tai kaks. - pinkku-84
Merivimaija: Minusta tuo kolme päivää ei riitä saikulle, nuohan on ne päivät kun lääkäri antaa automaattisesti.
Itse ilmoitin jo pomolle kun alkionsiirto päivä tulee, olen viikon lomalla. Olen siirtänyt talvilomat silloin. Tietty minulla on se etu että olen perheyrityksessä joten ei tarvtse kuin ilmoittaa, mutta kyllä minä noita saikkulappuja silti töihin vien vaikka pomona on oma isä.
Henkisesti tämä on raskasta, kannatta mielestäni edes kysellä lääkärin mielipidettä, pidemmälle saikulle.
Eikös tyksissä ole tällainen terapia (kallonkuristaja) lapsettomuudelle? Miten muistaisin lukeneeni kun olin siellä alakerrassa (mihin synnyttäjät menee), keskenmenon takia (myöhään illalla) - ääääääääääääääääääää
Moi kaikille. Juu tyksissä pääsee lapsettomuuspolin kautta psykologin juttusille jos haluaa. Lapsettomuus lekureilta saa lähetteen. Itse olin aikoinani muutaman kerran juttelemassa ja meidän oli pakkokin mennä koska meille harkittiin sitä lahjoitettujen siittiöiden käyttöä, sillon pitää aina käydä psykologin juttusilla.
Itse pidin saikkea 2-3 päivää punktion jälkeen. Nekin tosin palkattomalla koska lain mukaan palkkaa ei tarvitse maksaa jos kyseessä hedelmöityshoidot. Sen takia olin välillä vain punktionpäivän ja seuraavan pois. Alkionsiirrossa kävin sitten kesken työpäivän ja palasin takaisin. - mervimaija
Hei! Kiva lukea vastauksianne. Aika vähän näkyy sitä sairaslomaa olevan ollut kaikilla, vaikka tämä onkin aika rankkaa. Itse muistan punktion jälkeen siirtoon oli sairasloma eli 3 päivää ja sitten kaksi päivää piti jaksaa töissä ja olin kyllä tosi kipeä kun ei olisi oikein pystynyt istumaankaan, eikä käymään vessassa. Pyysin tyksin lääkäriltä sairaslomaa, mutta en saanut. Ilmeisesti he tahtovat, että ei jämähdä kotiin, vaan pysyy liikkeessä. Miten siis mahtavat suhtautua jos pyytää henkisen hyvinvoinnin vuoksi sairaslomaa. Mutta kyllä varmaan se on niin, että jos jää märehtimään kotiin näitä asioita, voi tulla pahempikin mieli.
- uusikasvo
Olen ymmärtänyt ettei Tyksin lääkärit kirjoita koskaan kuin sen minkä katsovat tarpeelliseksi joka on ns. katsottu määräksi eri toimenpiteistä. esim. leikkauksista he voivat kirjoittaa max. kuukauden ja sen jälkeen jokaisen pitää hakeutua joko työterveyslääkärille tai terveyskeskuslääkärille.
tämä on käytäntö!
Näin tein itsekkin, kun olisi ollut PAS siirron jälkeen yövuorot. kävin työterveyslääkärillä ja sanoi et ilman muuta kirjoittaa ne saikkea. - pinkku-84
Heippa.
Mulla alkaa ensi viikolla Synarelan käyttö, mutta nyt olis sitten ovis, eikös se oo nyt sit niin ettei peittoa saa heilutella kun nuo hormoonihoidot alkaa, vai mitä mieltä te olette?
Tätä olen tänään mietiskelly, enkä oikein mistään löydä tähän vastausta taikka saa ketään kiinni keneltä tätä kysyä. - mervimaija
Meidän käskettiin käyttää ehkäisyä ainakin koko hoitojakson ajan ja myös ennen sitä.
- blink
Ajattelin liittyä tänne keskustelemaan..
Meillä takana useampi vuosi yritystä. Viime vuoden keväällä mentiin ekan kerran omaan tk:n perhesuunnitteluneuvolaan ja viime vuoden elokuusta olemme olleet TYKSn asiakkaita. Viime syksyn aikana tehtiin kolme inssiä neljän kierron aikana (yksi ovulaatio osui viikonlopulle). Joulukuussa olimme keskustelemassa ivf-hoitojen aloituksesta. Nyt on eka kerta menossa ja tänään aloin piikittelemään puregonia. Meillä siis pitkä hoito.
On ollut taas tosi vaikeeta elää näiden omien tunteiden kanssa. Tietyllä tavalla odottaa kovin, että asiat etenee mutta sitten toisaalta ihan hirveetä stressiä. Jotenkin ahdistaa se, että pitää kaikki muut menot sumplia näiden TYKSn keikkojen mukaan. Töissä olen jutellut työkavereille, mutta pomo ei tiedä mitään (ja en haluakaan kertoa). Jonkin verran on pitänyt vuoroja sumplia, mutta aika iisisti ne on mennyt. Ja nyt laskeskelin, että pitää himmailla oman rakkaan harrastuksenkin kanssa (urheilu) kun kisat olisi juuri punktio/alkionsiirtoviikolla. Sekin ahdistaa, koska harrastus on ollut mulle se henkireikä kaiken tän keskellä. Toki olen sitä mieltä, että nämä hoidot on tärkeämpiä ja ne katsotaan kunnolla ensin läpi.
Ei ole onneks vielä tullut pahemmin mitään sivuoireita lääkkeistä vaan kroppa on tuntunut ihan omalta. Hiukan nyt jännittää, mitä tapahtuu piikittelyjen myötä.
Eilen oli ultra ja sain ohjeen aloittaa piikittelyt tänään. Seuraava ultra verikoe on ensi viikon tiistaina. Toivottavasti tulee hyvä määrä munasoluja, joista saataisiin useampi hedelmöitettyä. Toivottavasti kahden viikon päästä olisi tehty ensimmäinen tuoresiirto :)
Ja meillähän ei tähän lapsettomuuteen ole selvinnyt vielä mitään syytä. Jos sekin selviäisi sitten näiden hoitojen myötä. - Toinen haaveissa
Moikka!
Täällähän meni PAS sivusuun tässä kierrossa ovulaation ollessa päivän myöhässä. Menkkoja kovasti odotellessa, jotta päästäisiin PAS:n tässä kierrossa. On oikein ärsyttänyt lukea kavereiden fb päivityksiä raskauksista ja syntyneistä lapsista, miksi kaikille muille muttei meille... Tänään kp 34 ja 16 päivää ovistestin plussasta. Ajattelin tehdä vessassa lojuneen Apteekin oman testin pois kuleksimasta, koska suunnitelmissa oli ottaa muutama lonkero ketutukseen. Mutta mutta... siihen testiinhän ilmestyikin kaksi viivaa, toinen haaleempi, mutta selvästi erotettavissa Siitä sitten aivan pöllämystyneenä kysymään mieheltä, näkeekö hän siinä mitään.. ja näkihän hän Kiireen vilkkaa lähdin apteekkiin ostaman CB:n testiä. Äsken tein sen 1,5 h pidättämisen jälkeen ja plussahan siihenkin tuli!!! Aivan uskomatonta! 4 vuoden yrittämisen jälkeen luomuplussa hoitotauolla... Vielä ollaan hirvittävän alussa ja pelko kalvaa mieltä, mutta ainakin jotain on yrittänyt tapahtua Eikä oireita ole ollut, ainakaan mitään huomattavia... nyt kun aloin oikein miettimään, niin 6 päivää sitten oli vihlovia kipuja alavatsassa, jotka päivässä helpottivat. Sitten ajoittaista hönttiä oloa ja väsymystä, jotka pistin kyllä aivan yövuorojen piikkiin. Niin käsittämätöntä!!!! - Toinen haaveissa
Kesken meni ennen kuin alkoikaan ;( Nyt siis suunta kohti PAS:a, joka näillä näkymin kolmen viikon päästä, mikäli ovis tapahtuu ja vielä oikeaan aikaan...
- pinkku84
Teitkö vielä kuitenkin uuden testi vaikka alkoi vuoto? Jospa ne ei olisikaan menkat vaan joku muu.
Kysyn vaan tätä kokemuksesta.
- kukka83
miellä sitten sama tuuri jatkuu näissä hoito asioissa... ke oli seuranta ultra ja selvisi ettei ole kuin yksi solu kypysy ja liian pieni sekin vaikka tässä kierrossa oli tupla clomit käytössä. ja inssi jouduttiin perumaan sitten sen takia.
lääkäri käski kuitenkin tehdä testin päivänä jolloin menkkojen pitäisi alkaa ja soittaa sitten tulos klinikalle ja sitten saadaan aikaa sinne ivf hoidon suunnittelu käynnille.
kysyi että mennäänkö pitkällä vai lyhyellä kaavalla niin sanoin että lyhyellä, niin lääkäri sanoi ettei pitäisi hirveän pitkät jonot olal että kerkeis varmaan yhen hoidon nyt kevään aikana vielä tekemään, se olis kyllä hienoo jos ehtis.
mutta tässä sitten ootellaan ens viikon loppuun ennenkuin saan tehdä testin. että voikin olla sitten rasittavaa tämä oottaminen aina vain odottaa milloin pääsee seuraavaa asiaa odottamaan.
mutta nyt kovasti kaikille tsemppiä ja plussa tuulia.
kirjoittelen taas mite testin kanssa kävi ja milloin on suunnittelu käynti. Meillä meni suunnitelmat vähän uusiksi. Punktion piti alustavasti olla ensi viikon alussa. Eilen kävin ekassa seurantaultrassa ja folleja löytyi yhteensä 9 kpl. Ne olivat kuitenkin jo sen verran suuria, että maanantai olisi varmaan liian myöhäistä. Punktio onkin nyt jo perjantaina, mutta munasolut ei välttämättä ole ehtinyt kypsymään. Toivottavasti on tarpeeksi kypsiä munasoluja, jotka saadaan hedelmöitettyä, että päästään alkionsiirtoon maanantaina..
- pinkku-84
*haleja kukalle* ja tsemppiä blink :)
Minä kävin juuri hakemassa lääkkeet ivf kuuriin, huomenna alkaa siis Synarelan sumuttaminen.
Vaikka henkisesti olin tuohon 700€ laskuun varautunu, tuli mulla silti itku kun 706€ meni lääkkeisiin, tässä vaiheessa voi sanoa että Hyvää Syntymäpäivää vaan mulle.
Mutta kyllä tälle kaikille on aihetta juhlia, että ollaan jo näinkin pitkällä ja jos yksityisellä oltaisiin oltu, olisi summa huimasti enemmän.
Ihanan Aurinkoista päivää kaikille :) - kukka83
hei pinkku-84.
menikö teillä miten kauan silloin kun lääkäri puhui teille ivf hoidosta niin menikö kauan siihen että se suunnittelu käynti oli?
meille nimittäin lääkäri puhui jo edellisen kierron ultra käynnillä siitä ivf hoidosta mutta se lääkäri ei sitten puhunu ivf suunnittelu ajoista mitään saati sitten hoidosta. nyt meillä oli se sama lapsettomuus lääkäri mikä oli ihan ekalla käynnilla kun hoidot aloitettiin, niin sanoi heti ei teillä onnistu inssillä että siirrytään ivf hoitoon että on tehokkaampi hoito.
ne näköjään ihan oikeasti on noin kalliitta ne lääkkeet siihen hoitoon, oliko siinä monta eri lääkettä? tietää varautua vähän siihen summaan jos jostain ehtisi repiä rahat kokoon jo ennalta.
tsemppiä kovasti teille hoitoon :) - 5 hoitoa läpi käynyt
Synarela 60 sumutusta maksaa 200e purkki. Riippuu ihan mitä lääkettä saa se summa. Mutta muistaa nyt että kun kerran on nyt jo alku vuodesta maksanut tuon 700e lääkkeistä niin seuraavat lääkkeet sitten maksaa enään 1,5e kpl. Kela maksaa loput. Ellei mulla olisi ollut tuota kattoa jo täytetty viime vuonna niin mun lääkkeet ivf hoitoon olisi tulleet maksamaan 2000e. Eli onneksi kela korvaa 700e jälkeen melkein kaikki lääkkeet. Lugea ei korvaa, mutta se nyt on kohtuu halpa.
- mervimaija
Me saatiin sillon icsi suunnittelukäynnillä kans sellanen lappu, missä oli kaikkien käytettävien lääkkeitten hinnat, niin osas varautua siihen. Meillä meni n. 2kk et jonotettiin suunnittelukäynnille ja sit n. 2kk et voitiin hoito alottaa.
- kukka83
5 hoitoa läpi käynyt, kiitos tiedoista :)
minä oon ajatellu että kaikilla on samat lääkkeet ku aloitetaan ivf hoito, mut hyvä tietää sekin ettei näin välttämättä ole. ja tuo kans oli hyvä tieto että kela rupee korvaamaan sitten katon jälkeen.
mervimaija: ei loppu pelissä hirveen pitkät jonot ole ollut mutta kyllä tuo odottavan aika on aina järkyttävän pitkä.- Pinkku84
Joo siis noita lääkkeitä tosiaan on erinlaisia mull synarela 8 ml ja 4 ml 122€, sitten pregnyl 4,61€, lugestron 51,37€ ja puregon 521,09€ ja meille ilmoitettiin tosiaankin ennen joulua et ivf suunnitteluun tammikuussa ja sit silloin ilmoitti et 1.3 aloittaa lääkitys. Eli ei kauaa tarvii oottaa
Perjantaina käväistiin punktiossa. Saldona 5 munasolua, jotka kaikki hedelmöittyivät. Epäonneksi kaikissa fragmentoitumista ja haluavat nyt viljellä pari päivää lisää. Toivottavasti jakaantuvat entisestään ja saadaan siirtoon edes se yksi blastokysti. Ei oikein tiedä miten pitäisi suhtautua :/
- Toinen haaveissa
Mä kävin tänään ultrassa. Maanantain verikoe oli negaa, kuten arvata saattoi ja nyt sitten päästään Pas-siirtoon. Tänään kp 13 ja limakalvo 7.8mm, huimasti paljon paksumpi kuin viime kierrossa tällä kp:llä. Vasemmalla yksi 15mm rakkula, joka myös aavistuksen isompi kuin viime kierrossa. Nyt sitten on taas kova pelko siitä, että ovulaatiotestin plussa osuu keskiviikkoon ja koko homma menee taas ohi. Sovittiin sitten, että mikäli tiistaihin mennessä ei ole testi positiivinen, niin otan yhteyttä Tyksiin, ultrataan ja pistetään Pregnyl, jotta päästään siirtoon. Sitten vielä tietysti jännitetään selviääkö meidän ainokaiset sulatuksesta... mutta jälleen mennään siis eteenpäin, siitä tyytyväinen =)
- kukka83
Moikka kaikille tasapuolisesti!
Nyt minä tahdon tietoa kaikilta ketkä on käynyt jo ivf hoidoissa tai ivf suunnittelussa!!
tänä aamuna soitin klinikalle kun menkat alkoi aamulla ja saatiinkin se ivf suunnittelu aika 19.3 maanantaille, en ois kyl uskonut että ihan näin nopeasti saadaan suunnittelu aika :)
no itse hoidosta taas ei ole tietoa milloin ne aloitetaan.
mutta nyt olisin äärimmäisen kiitollinen jos joku kertoisi minulle että mitä kaikkea siellä ivf hoidon suunnittelussa on vastassa ja miten pitkä aika se on?
jännittää ja pelottaa ja kaikkea mahdollista :)
kiitos jo etukäteen kaikille :) - pinkku-84
Kukka: Keskustelu kestää n.30-45min about. Ne näyttää kuvia ja antaa taulukon missä vaiheessa alat käyttää mitäkin hoitoa. Sitte ne tutkii sut uudelleen sisäultralla ja kysyy onko jotain jäänyt mieleen. Antaa sulle läjän reseptejä apteekkia varten ja ison kassin tavaraa missä on neuloja, kynä, ohjeita, dvd (joka pitää palauttaa), "roskis" käytetyille neuloille ja lääkkeille. Eipä se sen ihmeempää ollut.
Niin ja sit ne käskee soittaa kun kk alkaa että koska alat käyttää lääkkeitä ja koska nollaultra on.
Että näin mulla ainakin oli :)
Huomenna mulla nollaultra ja piikityksen aloitus. - kukka83
pinkku-84
kiitos! onko se neula mitä tässä hoidossa käytetään niin samankokoinen kuin se neula millä pregnyl pistetään??
se on ihan liian iso neulo sitä ajatellen että minä sillä pystyisin itseänin pistämään...
mulla ei tee yhtään pahaa piikittäminen jos ei tuijota sitä ku se neula tökätään, mut viimeksi ku yritin pistää sitä pregnyliä niin siihen asti meni kaikki hyvin kunnes piti tökätä se mahaansa niin kädet rupes tärisee niin paljon että oli pakko pyytää apua pistämiseen.
ei uskois että tämänkin ikäisellä akalla voi olla tollanen mut minkäs teet.
eiks teillä ollut helmikuussa suunnittelu käynti ja nyt jo hoidon aloittaavat ?!?
ei siis ihan hirveän pitkät jonot ollut hoitoon...
toivottavasti meilläkin kokeillaan jo ensi kierrosta :)
kyllä se oli maanantaina helpotus kun soitti klinikalle että apua on lisää tulossa
kun ei inssit onnistunut ja yllättävän pian.
tsemppiä hoitoon ja piikitykseen... kauhuissani täällä sitä piikkiä ajattelen. - mervimaija
Hei,
se puregonin piikki on vähän pienempi kuin pregnylin, sellanen samanlainen kuin esim. insuliinikynässä on n. 1 cm. Ja puregonin pistäminen ei satu yhtään, pregnylin kirveli aika paljonkin. - kukka83
kiitos mervimaija..
hyvä tietää jos en sitten rupeasi liikaa ressaamaan sitä pistämistä :)
ei se sitten niin paha ole jos neula noin pieni on.. toivottavasti ainakaan
no sen näkee sitten miten mun käy :) huvittaa jo valmiiksi :) - pinkku-84
Kukka: se piikki ei todellakaan ole mikään iso, kattosin eilen yöllä sen dvd:n mikä saadaan tyksistä lainaksi ja näytti tosi pieneltä verrattuna siihen milä verta otetaan :)
Eli uskon että me pelätään ihan turhaan tätä ;)
Mulla tänään kontrolli (lääkärinä se tumma polkkatukkanen silmälasi nainen (josta en pidä) ) huomenna alkaa piikitys 175 UI kolme päivää ja sit pienentyy 150 UI ja sumutteen otto pienentyy huomenna 1 1 kun tähän asti ollu 2 2
Sitten ensi tiistaina kontrolli ja verinäytteen otto. Niin ja samalle viikolle tulee to tai pe uusi aika kattoo onko Puregon tehonnut ja sit luultavasti punktio on ma 26 päivä ja alkion siirto 28.3 mikäli kaikki menee niin kuin strömsöössä :)
Mulla tosiaan oli se suunnittelu 11.1 ja 1.3 alkoi sumuttelu. Olis kuulemma voinut tapahtua jo helmikuussa kaikki, mutta he otti ensin ne kellä on joulukuussa ilmoitettu hoitopäivät jotta ne saa tälle vuodelle tuon kelakorvaus jutun.- Pinkku84
eka piikki otettu ja ei sattunu, oon kyllä TODELLA ylpee itsestäni :) Kukka; turhaan me pelättiin tätä, usko mua, tällainen piikkikammonen ku olen.
- kukka83
nyt eletään sitten kp 9 ja synarela 2x2 alkaa kp 21 kestäen 4 viikkoa.
sitten tuli puregon 900iu 1x 150 eli pitkällä kaavalla mennään sittenkin.
kontrolli ultraa ja kokeita ainakin 3 kertaa päivinä 16.4 ja 23.4 ja 27.4.
sitten tietysti nuo pregnylit ja lugesteronit ja ludega pitää kuulemma käyttää vähintään 2 viikkoa ja jos ja toivottavasti tästä hoidosta alkaa raskaus niin luget jatkuisi vielä alku raskauden.
mutta ei se klinikka käynti ihan muitta mutkitta eilen mennyt, kun tekivät ultran ja ottivat taas koe palat emättimestä niin kasvaimet joita on aiemmin leikattu kohdun suulta ja emättimestä niin on alkanut uusiutumaan :(
että ei todellakaan mikä ilo uutinen ollut :(
että kyllä se aurinko voisi paistaa edes tässä raskautumis asiassa jos ei kasvaimet pysy poissa.
kiva odotella ja hermoilla 2-3 viikkoa että saa tulokset koe paloista..
toivottavasti ei tule keskeytystä heti hoitoihin niitten takia.
mutta tsempiä kaikille, ja kirjoittelen taasen kun aika antaa vähä myöte. - Toinen haaveissa
Moikka kaikille!
Tulin vain ilmoittamaan, että meikäläisen hoidot siirtyvät syksyyn :( Perjantaina piti olla PAS, mutta meidän ainokaiset kaksi alkiota eivät selvinneet sulatuksesta ;( 2. IVF-suunnittelukäynti vasta 30.5 ja kesätauon jälkeen vasta aloitetaan... niin perseestä, en ymmärrä, miksei voitu aloittaa heti uutta kierrosta... Mutta tsemppiä teille muille! Me keskitytään nyt muihin asioihin...- Toinen haaveissa
Hah hah, oikein kirosanasuodatin :) Kirjoitin niinkin pahan sanan kuin pers***tä :)
- marjaana-----
Voi ei :( Odottavan aika on niin tolkuttoman pitkä. Meillä kävi samoin 2 vuotta sitten keväällä. PAS:siin ei päästy kun alkio tuhoutui sulatuksessa ja uuteen ivf:ään ei ehditty muka ennen kesätaukoa. En ymmärrä. Kai siellä vaan jonot on niin pitkät sitten. Meille olisi siis käytännössä tullut yli puolen vuoden - 8kk tauko. Päätettiin ettei jäädä tyhjän panttina odottamaan ja varattiin aika ivf-hoitoon väestöliitolta turusta. Siellä päästiin ivf:ään heti seuraavaan kiertoon ja passeja ehdittiin tekemään yksi, josta sitten tärppäsikin. Eli siinä ajassa kun tyksissä kökittiin jonossa, saatiin lapsi alulle ja ultrissakin oli juostu pikkuista katsomassa jo monen monta kertaa siinä kohtaa kun tyksin aika olisi ollut. Pöh. Oli se kallista, mutta maksoi itsensä tuhansin kerroin takaisin.
- mervimaija
Hei, meilläkin meni pas nyt mönkään, kun selvinnyt sulatuksesta. meille sanottiin, että näin käy vain ehkä kerran vuodessa, mutta nyt näemmä oli Toinen haaveissa -sinullekin käynyt niin. Meidän suunnitteluaika on myös toukokuun lopussa, mutta hoidot alkaa tosiaan vasta elokuussa.
- pinkku-84
Heippa taas!
Toinen ultra takana, eli ekassa ultrassa löyty 9kpl munarakkuloita, oikeassa kolme ja vasemmassa 6kpl, niin pieniä vielä silloin. Lääkäri tokas viimeksi että mulla on hitaat munasolut, ei kasvata tarpeeksi nopeasti, joten mulle määrättiin isompi annos Puregonia. Niin ja oikea munasarja oli vaikea löytää, kävi TODELLA kipeetä ennen kun Lääkäri sai esille.
Tänään sitten alkoi tooooosi hyvin verinäytteillä. Verinäytteessä ei meinattu saada verta (prkl) otti toisesta kohtaan ja isommalla piikillä. Arvatkaa onko käsi nyt kipeenä.
Noh, Ultrassa tuli nyt sit kunnolla itkua ja tuo oikeapuoli jälleen. Se on pirun kipiä, lääkäri taas pyyteli anteeksi ja harmitteli kun on niin takana tuo munasarjat. Noh kaksi löyty oikealta, eli se kolmas ei oo jaksanu kehittyy löyty 8mm ja 10mm.
Vasemmasta taas löyty 13 kpl kun viimeksi oli 6 kpl, eli siellä ainakin on tapahtunu jotain. Oli 7kpl 6-8mm, 4 kpl 10mm ja 2kpl 12mm. Lääkärikin tokas, että nyt on ainakin herännyt noi rakkula ja kyllä siinä sitten alkoi pikkasen hymyillyttään. Niin ja limis oli kasvanu 9,5mm mikä oli todella hyvä. Tosin mä vuodan ku niagran putous sen takia
Mutta kuitenkin ei punktioon päästä maanantaina vaan menee loppu viikkoon koska halutaan ne 17mm ainakin. Eli jatkan puregonin piikittämistä maanantaihin asti. Pitää hakee uus 600IU puregoni apteekista.
Maanantaina uus ultra ja silloin tiedän kohtaloni koska punktio alkaa.
Että näin täällä tänään.
Hyvää v.loppua kaikille :) - kukka83
menis nämä viikot nopeasti, ei millään malttaisi odottaa loppu tulosta mitä tämän hoidon kanssa käy.
toivottavasti kaikilla hoidoissa käy hyvin.
menis nyt ainakin viikko taikka kaksi nopeasti niin saataisiin tietää onko hyvä vai paha laatuisia nuo muutos alueet.. helpottaisi kummasti oloa kun ei ressaisi sitä.
liian pitkä taas odottavan aika.. mut yrittäen räpistellä eteen päin.
pinkku-84 sulla on sitten nopasti tullut lisää munasoluja :)
ihana kuulla että ne lääkkeet alkaa tehoomaan kunnolla.
toivottavasti mullakin tehoaa sitten hyvin kun välillä aina mietin sitäkin että entä jos ei tehoa kun lakkasi clomitkin tehoamasta.
ei se lääkäri hirveästi antanut meille toivoa kyllä mutta yrittämättä ei jätetä.
kyllä sen elämästä puuttuvan hyvin tärkeän pienokaisen tahtoisi kovasti saada alulle ja syliinsä :)
on niin vaikeaa välillä ymmärtää näitä asioita mut sinnitelty on eteen päin.
taidan lähteä kävelee tuonne lumisateeseen jos vähä ajatukset menis toisaalle.
isosti isoja tsemppi haleja kaikille. - pinkku-84
Heh, mä kirjoitin vahingossa tonne ihan vanhaan osioon :D
eli siis.
Huomenta!
Nyt oli sit oikeakin lähteny heräilee, viimeksi löyty kaksi 12mm nyt löyty 10kpl kaiken kaikkiaan. Eli 1kpl 20mm, 2 kpl 18mm, 17mm ja sit jotain muitakin, mulla meni vähän niin ku ohi mut paljon löyty. Lääkäri vähän ihmetteli et mites ne noin nyt tuli esille, eikä ees käyny kipeetä kun on niin turvoksissa.
Vasemmassakin oli vaikka mitä, mut en tiä sit mitä kaikkee sieltä löyty. Kun se mumisi jotain omia
Eli tänään otan Pregnylin ja punktioon menen keskiviikkona
Anoppi tulee hoitamaan mua silloin keskiviikkona, pitää huomenna mennä käymään siellä ja kertoo koko tilanne.
Vähän jännittää mitä ne tuumaa.
Mulla alkaa siis loma keskiviikkona eli kolme päivää saikkua ja talviloma heti perään, melkeen kaksi viikkoa lomaa, Jei
Oikein hyvää alkavaa viikkoa kaikille. - kukka83
pinkku-84
tsemppiä kovasti punktioon!
käy kertomassa sitten miten meni ja tekikö se kipeetä.
täällä kun lukee näitä asioita, näistä kipeistä asioista ja sitten kun kuuntelee toisaalla ihmisiä jotka eivät ole kokenut samoja kun me täällä olijat niin ne ei tosiaan ymmärrä mitä tämä oikeasti on.
mun ainakin vaikea ymmärtää miksi näin kävi, vaikea ymmärtää asioita ja saati käsitellä niitä välillä.. eilen oli taas niin kiukkunen ja itkunen koko päivä että ei tiennyt miten päin olisi ja sama tuntuu jatkuvan tänään :( töissä onkin hyvin hauskaa olla itku kurkussa ja hermot raunioina..
tuntuu että kaikki romahta niskaan samalla kertaa.
mutta eiku vain yritystä räpistellä eteenpäin...- Pinkku84
Kukka: Punktio ohi, koettelemus helvetillistä. Kipu sietämätön, mutta kaikki johtu siitä kun mulle ei ne suoneen menevät lääkkeet auttanu mitään. Eli sun kohdalla saattaa olla ihan toisinpäin. Yleesä operaation jälkeen n. klo: 12-13 pääsee pois, mutta mä pääsin vasta 15.30 kipujen takia. Nyt on helpottanu kun panadolia olen saanut otettua. Multa saatiin yli 20 rakkulaa josta 14kpl oli solullisia, nyt ne jäi treffeille sinne tyksiin miehen simppojen kanssa.
- pinkku-84
Täällä taas, onpas täällä ollut hiljasta.
Noh, täällä on menossa pp1, eli saatiin kyytiin todella hyvä 4 solunen ja loput
6kpl meni pakkaseen odottelemaan.
14 solullisesta jakautui 12 joista vissiin 5 ei jakautunut sen enempään, eipä tuo lääkäri ainakaan mitään sanonunut.
Minulla on ollut se vaaleatukkainen nuorempi lääkäri K:lla alkava :) anteeksi olen todella huono nimien kanssa.
Täällä on nyt sitten 1½ viikon loma (talviloma) säästelin lomaa tätä varten - kukka83
pinkku-84
sä olet sitkee nainen :) oikeesti minä en varmaan pysy paikallani kyllä jos kipu yltyy suureksi sitten punktiossa, kun mulla kipukynnys ylittyy niin minä oksennan ihan hulluna ihan vain siitä kivusta en muuten ole koskaan edes oksentanut.
etkö sä saanu mitään rauhottavaa siellä sitä punktiota varten??
kun minä sanoin siellä suunnittelu ajalla että minua pelottaa ihan oikeesti ihan hulluna se punktio ja kerroin sitten miksi niin oli sitä mieltä lääkäri että kaikki pelkää ihan turhaan, ei se kivulias ole, mutta sitä tietoa en niellyt iha noin vaan, siinä kun aikani jankutin että minua ei mikään muu pelota niin paljon ku punktio ja se kipu niin lupasivat antaa klinikalta mukaan ultra käynnillä rauhoittavan minkä voi ottaa sitten punktioon mennessä.
toivottavasti antavat sellasen pillerin että auttaa kanssa.
pidän täällä peukkuja että teillä lähtee hyvin kasvamaan se kyytiin saatu :) ja pysyisi siellä kyydissä :)
tuo synarelan sumuttaminen on aika inhottavaa kun se maistuu ihan mielettömän pahalta ku valuu nenästä suuhun . ja nyt on menossa vasta toinen sumuttelu päivä ettei olis enää tämän päivän jälkeen kuin 28 sumutus päivää..
oliko sulla pitkä aika sumutusta?
tuliko sulle mitään sivu oireita mistään lääkkeistä?? kun minä oon välillä niin hermoheikko ettei mitään rajaa ja välillä pelottaa itseäkin nämä mielialan vaihtelut.. vaikkakin se on kuulemma ihan normaalia. nyt viikonlopun olen ollut suhteellisen rauhallinen eikä oo mieli hyppiny ylhäältä alas :)- Pinkku84
Kukka: mä alotin 1.3 sumuttelun, muistaskseni joku 2 viikkoa sitä tein. Mullahan meni pitkänkaavan mukaan tää.
Mä sain suoneen suoraan kipulääkettä, monta kertaa sen punktion aikana, ne suurenteli määrää koko ajan, mut se ei jostain syystä auttanu. Olin vielä toimeenpiden jälkeen pari päivää kipeenä. Panadoli onneksi autto ja se kuumahaude minkä ne tyksistä antaa mukaan.
Nyt on lugestronien käyttö ensi viikon pe asti.
kyllä mä uskon et sulla se punktio hyvin menee Kukka :) - kukka83
Pinkku84 kirjoitti:
Kukka: mä alotin 1.3 sumuttelun, muistaskseni joku 2 viikkoa sitä tein. Mullahan meni pitkänkaavan mukaan tää.
Mä sain suoneen suoraan kipulääkettä, monta kertaa sen punktion aikana, ne suurenteli määrää koko ajan, mut se ei jostain syystä auttanu. Olin vielä toimeenpiden jälkeen pari päivää kipeenä. Panadoli onneksi autto ja se kuumahaude minkä ne tyksistä antaa mukaan.
Nyt on lugestronien käyttö ensi viikon pe asti.
kyllä mä uskon et sulla se punktio hyvin menee Kukka :)mitä ihmeen lume lääkettä ne oikein antaa siellä, kattovat sitten onko kivut aitoja ja teeskenteleekö joku :) ei kai nyt sentäs :)
tuli vaan tuokin mieleen kun katsoin sellaisen ohjelman kerran missä ihmisille eri sairauksiisa osalle potilaille annettiin oikeita lääkkeitä ja osalle lume lääkkeitä.. niin yhtä hyvin parani lumelääke potilaat kuin oikea lääkkeellisetkin. oli mielenkiintoinen ohjelma mutta mielipiteitä jakava.
toivottavasti menee..
miettinyt täs aamun että johtuukohan tämä mun oikkuilu näistä lääkkeistä kun tänä aamuna meinannu olla etova olo ja rinnat on ihan mielettömän kipeet ja mahassa nippailua. kp 19 tuli pyyhkiessä hailakan punaista mutta loppu iltaan menessä.
oli pakko soittaa silloin klikalle että onko aihetta huoleen kun ei ennen ole tuollaisia ns ylimääräisiä vuotoja ollut. mut ei syytä huoleen kuulemma.
nyt menossa kp 23 menossa.
mun pitää mennä silmät sidottuna sinne toimenpide huoneeseen sitten ennen vahingossakaan näe yhtään mitään jätti neuloja ym.. alkaa muuten mielikuvitus lentää :)
- neitokainen liedosta
Hei mikä tuo synarela on? Onko se siis joku jarrulääke tms? Mietin, että miksiköhän mulle ei sellasta määrätty, vaikka myös mentiin pitkällä kaavalla. Laitoin vain yhden jarrupistoksen muutamia viikkoja ennen menopur-pistosten alkua ja ei mitään tarvinnut sumutella tai pistää välissä. Asialla ei nyt sinänsä ole tällä hetkellä väliä, koska plussa tuli vihdoin ja viimein, mutta kiinnostaa silti miksi toiset sumuttaa monta päivää ja toiset tökkää yhden piikin. Olen yksityisellä hoidossa turussa. olisiko heillä sitten eri systeemit, en tiedä. olen pitkään tätä ketjua seurannut kun meilläkin hoitotaival alkoi tyksissä. Toivotan kovasti onnea ja erityisesti jännään ja elän tällä hetkellä hengessä mukana kukan ja pinkun kanssa kun teillä tuo ivf on juuri käynnissä. Meillä samaisesta hoidosta (tosin toisella yrittämällä) tuli plussa pari viikkoa sitten. Meidät oltiin luokiteltu jo toivottomiksi tapauksiksi, joten melkoinen ylläri oli :).
- kukka83
Hei neitokainen liedosta.
mulla on synarela määrätty 4 viikoksi 4 suihketta päivässä, ja kaksi putelia sitä menee sitten.. pitkällä kaavalla mennään.
synarelalla mun kohdalla ajetetaan omat hormonitoiminnot alas, eli siis kohtu ja munasarjat lakkaa toimimasta.. eli tehdään ns lääkkeellisesti vaihdevuodet :(
ja hirveitä noi haittavaikutukset, toivottavasti niitä ei tule, tai jos tuleekin niin toivon että saataisiin se vauvakin tällä hoidolla.
eka ultra käynnin jälkeen n.2 viikon päästä aloitetaan sitten
puregon pistokset 150 yksikköä / ilta.. (900yksikköä ampulli)
näitäkin menee kaksi mulla. mulla menee kaikki tuplana :(
toivottavasti teho on sitten hyvä :)
eilen tulikin vähä stoppia sitten tuohon kun en saanu apteekista sitä
pregnyl 5000, ilman sitä ne ei voi tehä sitä punktiota, valmistaja oli luvannut vasta lääkkeen jaon alkavaksi 27.4 ja mun pitäs pistää se silloin, että kohta alkaa sellainen apteekkien läpi soitto että löytyiskö edes mistään apteekista sitä.
luget tulee vikana ja sitten nekin on tuplana määrätty mulle.. - pinkku-84
Kukka: Mulla ihan sama, tarkistin juuri kalenteria ja siellä olen ottanu 4 viikkoa 4 sumutetta päivässä synarelaa, mulla tosin meni 2x900IU puregonia ja 1x600IU. Tuo 600IU jäi jääkaappiin kun viimeisestä 900IU kaikki riitti kuitenkin.
Meidän Ravattulan Apteekissa ei ollut muuta kun lugeja joten ne tilas kaikki muut keskustan apteeksita, sain oottaa alle 1h niin kaikki tuli yhdellä kertaa, mikä mahtava palvelu. Onneksi piti kaupassa ja syömässä käydä, ei tarvinnu siellä kökötellä.
Tuli eilen lasku tyksistä ja siinä ei ollut laskutettu vielä Punktiopäivää eikä munasolun istutusta. Pelkät käynnit oli 110€, mutta eipä se mielestäni paha ollut kun ajattelee mitä se olis yksityisellä ollut :D - kukka83
moikka kaikille.
huh huh onhan ollut koettelevaa nämä ajat!!
ensin meinas siihen pregnylin saantiin tyssätä koko hoito.
sit ku sain sen niin
sitten taas vedettiin matto jalkojen alta, koe paloista tuloksia odotellessa iski paniikki ku pelotti mitä niistä löytyy.. no sieltähän löytyi kohdun rungosta muutoksia ja levinneisyys aika laaja :(
erilaatuisia kuin viimeksi, nyt oli pahempi kuin silloin edellisellä kerralla kun leikkasivat ja tästä teki jo se pahemman että on tuossa kohdun rungossa.
no sitten lääkäri mietti että jätetäänkö hoito nyt kesken :(
saatte uskoo että itkut pääsi ja isosti :(
sitten lääkäri soitti uudelleen keskiviikkona ja sai jopa minut hymyilemään vähäsen kun antoi luvan kokeilla tämän ivf hoidon loppuun :)
silloin tuli taas kyyneleet tosin ilosta :)
kohdun rungon muutoksia ja muita sieltä niin aletaan tutkia syksyllä paremmin ja hoidot aloitetaan siihen sitten syksyllä.
sitten ei menkkoja alkanu kuulua ollenkaan ja meinas hoito tyssätä siihen, testikin tehtiin mutta negaa näytti, sitten kun se lääkäri soitti silloin keskiviikkona niin taisi se mieletön ressaus ja pelko hälventyä niin menkatkin alkoi :) tosi hemmetin tuskaisesti ja lääkkeet tehottomia siihen kipuun mut onneks alkoi.
on ollut kevät rankka, toivottavasit palkitaan hyvin sitten.
ruettiin jo miettimään adoptiota ja etsimään tietoa siitä.
maanantaina on sitten nolla ultra :) jännittää vähän onko synarela toiminut hyvin.. ja tiistaina vissiin alkaa puregon.
pinkku-84
minkä verran ne määräsi sinulle niitä lugeja??
mulle oli määrätty 10x15 minusta se tuntu hyvinkin isolta määrältä.
lugeja ei sitten kela korvaakaan ainakin apteekista sanottiin.
joko teillä testi päivät oli?? mitä näytti, oliko ivf onnistunut?
toivottavasti oli, nyt täällä olijat ei kyllä tarvitsisi enää yhtään vastoin käymisiä vaan plussia ja paljon.
isot voima halit kaikille! - pinkku-84
Kukka: Tänään oli testi ja nega se oli, mulla alko eilen tuhruvuoto ja tein keskiviikkona ekan testin, myös sekin nega. Mulla oli lugen määrä 3X3 100mg.
Nyt täytyy vaan oottaa et menkat alkaa ja sit uutta kehiin, eipä tää oikeestaan niin paljoa masentanu, ehkä pikkasen. - kukka83
pinkku-84
voi ei, ois tuo nyt voinut olla teillä plussa siinä testissä.
olet sinä sitkeä nainen kyllä ei muuta voi sanoa :)
minä olisin kyllä varmaan niin masentunut että ei mitään rajaa.
mulla on nuo luget 200mg ja niitä se 150kpl.
en tosin ottanut alkuun kuin sen 3 pakettia kun ei voi varmaksi tietää tuleeko enempää vielä tarvitsemaan.
huomenna on se ultra aika :) hiukan jännittää ja sit viikon päästä maanantaina ja perjantaina kans ne ultra käynnit ja vkolla 18 pitäisi olla tällä tiedolla punktio sitten.
toivottavasti ne oikeasti antaa sieltä klinikalta sitten sen rauhottavan mulle mukaan ainakin ne lupasi antaa viime käynnillä.
mutta nyt täytyy rientää töihin.
tsemppiä kaikille! - kukka83
Hei minne kaikki täältä kadonneet?
eilen oli sitten ultra käynti viiko puregon 150 iu pistosten jälkeen ja lääke ei ollut tehonnut ihan niinkuin pitää, yksi ainoa folli löyty 8mm. kohdun kalvo 8.9mm.
puregon annosta nostettiin 225 iu ja perjantaina uuteen ultraan.. ja joudun hakemaan kolmannen puregon 900 ampullin.
että ei sitten välttämättä olekaan se punktio ensiviikolla niinkuin piti olla.
kyllä tässä on kestämistä ollut, kun ei edes kalliit lääkkeet tehoa ja jatkuvasti saanut klinikalta huonoja uutisia, perjantaina olis kyl ihan kiva jos ne sanois että isompi puregon annos on tehonnut hyvin.
mutta ei auta ku jatkaa yrittää vaikka voimat alkaa olla jo aika vähissä ku takkiin tulee joka kerta. parempia uutisia odotellessa.
tsemppiä kaikille. - kukka83
heips kaikille! tulkaa takaisin ja kertokaa miten teillä kaikilla menee.
mulla huomenna viimeinen puregon 225 iu pistos, onneksi isompi lääke annos tehonnut, vasemmalla puolella reilu kymmenen follia ja oikalla puolen kymmentä.
maanantaina pregnyl ja keskiviikkona puntkio klo 9.15 ja perjantaina tällä näkymällä sitten alkion siirto.. toivottavasti tulee niitä siirrettäviä ja pakastimeen laitettavia.
jännittää ihan hulluna tuo punktio, siirto ei jännitä ku se tuskin tuntuu juuri miltään mutta tuo punktio pelottaa suoraan sanottuna ja lääkäri ei sitten antanu mulle sitä rauhoittavaa sitten että rupes vielä enemmän pelottamaan.- Toinen haaveissa
Moikka!
Täällä menossa hoitotaukoa... tällä hetkellä menossa kp 39, megapitkä kierto siis...testi negaa kp 35, en usko mitenkään, että voisin raskaana olla. Tämän kuun lopussa 2. IVF:n suunnittelukäynti ja hoidot siis alkavat vasta elokuussa. Meillähän se PAS tyssäsi maaliskuussa siihen,., että alkiot eivät selvinneet sulatuksesta.
Toivottavasti Kukka83 ja Pinkku-84 hoitonne sujuvat parhaalla mahdollisella tavalla :)
- kukka83
moikka toinen haaveissa!
meillä oli keskiviikkona 2.5 punktio heti aamulla kahdeksalta..
ensin aattelin siellä mihin kaikkeen minä ryhdyinkään... mutta onneksi sitten olivat saaneet 8 kypsää solua jotka kaikki hedelmöittyi normaalisti,
perjantaina sitten 4.5 siirrettiin yksi alkio :).
loput oli jatkoviljelyssä mutta menivät kuulemma vielä perjantaina pakastimeen, 2 viikon päästä saadaan tietää varmuudella että selviskö sinne pakastimeen asti ja monta.
että nyt sitten jännitetään miten tässä käypi ... lugeja menee 3x200mg päivässä.
mulla jos olisi kierto mennyt noin pitkäksi niin olisin jo mennyt veritestiin vaikkei kotitesti mitään näyttäis.
missä vaiheessa alkio yleensä kiinnittyy näin keinotekoisesti tehtynä jos on kiinnittyäkseen?
toivottavasti tässä käypi hyvin, ja toivon että sinä olisit nyt raskaana vaikka se kotitesti ei sitä näytäkkään 8)
iso tsemppihali! - pinkku-84
Mites Kukka sulla meni? tuliko ?
Mulla PAS siirto ensi viikolla, eli jos ovis ei mee v.lopuksi, saan pienen alkion vielä ennen Juhannusta kyytiin. :)
Täällä kaikki muuten ihan ok, kierto normalisoitunu onneksi 2kk:ssa, viime viikolla oli normi hyvin kivuliaat kk ja tänään oli Ultra josta löyty johto folli 9mm. - kukka83
Huomenta pinkku-84
Meillä kävi huonosti :( siis raskaus alkoi mutta meni myös kesken heti alkumetreillä, taas :(
7 alkiota eivät päässeet pakastimeen :(
meillä siis kaikki 8 solua hedelmöittyi hyvin ja lähti jakautumaan, mutta tässä lienee syykin siihen miksi jatkuvalla syötöllä tulee niitä alkuraskaudesta keskenmenoja...
Kaikkien alkioiden kehitys lakkaa kokonaan jossain tietyssä vaiheessa.
en vaan ole saanut siihen vastausta että mistä se johtuu vaikka sitä olen klinikalta kysynyt että mistä tuommoinen johtuu että kaikki menee ensin normaalisti ja sit kaikki lakkaa kehittymästä samaan aikaan.
olis helpottavaa tietää, miten se on edes mahdollista että samassa vaiheessa kaikki lakkaa kehittymästä???!!
jäin sitten jätti suuren epäonnistumisen takia sairaslomalle pariksi viikoksi kun itkulle ei tullut loppua ollenkaan ja nukkunut en, ruoka ei maistunut.
Voisin sanoa että elämäni rankimmat ajat oli :(
parisuhteelle kova paikka mutta onneksi siitä selvittiin :)
meille tuli pitkä tauko nyt :(
seuraavaksi haluavat kokeilla 2 viikon hoitojaksolla vielä siten että on puregonin lisäksi joku toinen piikki (en tiedä mikä) joku sellainen minkä pitäisi kuulemma parantaa alkioiden laatua?? tietääkö kukaan siitä mitään ?
ja piikitykset alkaisivat heti seuraavana päivänä kun vuoto on alkanut.
muuta en vielä tiedä paitsi sen että suunnittelu aika tähän on vasta 21.9 että toivottavasti ehtii tämän vuoden puolelle vielä se hoito kerta.
pelottaa ihan älyttömästi jo edes ajatus siitä punktiosta :(
se oli ihan järkyttävän kivuliasta vaikka saikin heti mennessä gramman särkylääkkeen ja sitten ennen punktio vielä suonen sisään rauhoittavia ja särkylääkettä, taju lähti kovista kivuista johtuen. sitten punktion jälkeen meni vielä tramalia suoraan suoneen ja se vasta vei kipuja pois. mutta selvisin hengissä :)
täällä olen peukut pystyssä että pääsette passiin ja siitä sitten onnistuisi :)
niitä onnistumisia kyllä kaivataan tänne palstalle kovasti ja kaikille!
tsemppi halit kaikille! - pinkku-84
Voi ei Kukka :( *haleja*
Jos se toinen piikki sitten auttais kehittämään vielä paremmin noita munasoluja, onhan toi rankaa, uskon sen.
Mä en kans halua kokea tuota punktiota enään, tai sit pyydän sen nukutuksen ja jään sinne sairaalaan sitten yöksi, se kun oli ihan hirveetä, mulla meni taju tasan 5 sekunniksi ja helvetti oli taas irrallaan.
Mua jännittää juuri se että pääseekö PAS:iin vai meneekö v.lopulle, mutta olin kyllä varautunu jo että syksyllä päästään vasta tuohon ekaan. Tämä oli iloinen yllätys meille.
Koita nyt rentoutua Kukka kunnolla ja nauti kesästä, syksyllä taas uudelleen. - mervimaija
Hei kaikille
Kukka83: Oltiin juuri tyksissä suunnittelukäynnillä, icsi hoito alkaisi elokuussa. Kysyin lääkäriltä, voisiko alkioita viljellä pidempään kuin ne 2 päivää ennen pakastamista ja lääkäri sanoi, että ei niin koskaan tehdä. mutta ilmeisesti teille tehtiin? Meillä on myös käynyt niin, että olen saanut plussia, jotka menee heti kesken, passissa alkiot eivät jatkaneet kehitystä sulatuksen jälkeen. Kaikki siis kuolee pois muutaman päivän aikana. - kukka83
hei mervimaija.
meillä viljeltiin vielä 6 päivää alkioita joita ei siirretty.
olis vain kiva tietää mikä sen aiheuttaa ettei ne jatka kehittymistään ollenkaan.
toivottavasti syksyllä menis paremmin mutta en kyllä oikeasti haluaisi kokea uudelleen sitä punktiota oli se niin kauheen tuskanen.
voiskohan ne nukuttaa tai antaa edes reilusti enemmän seuraavan kerran rauhoittavia ja särkylääkettä?!?!
Ei tämä helppoa ole kyllä, ensin kaikki meni niinkuin pitikin ja sitten kaikki kuolee pois niin on sitä aika vaikea hyväksyä ja mitkä itse syyttäminen siitäkin tulee vaikkei itse pysty siihen vaikuttamaan.
tsemppiä kaikille.. - 4 punktiota takana
tampereella ainakin saa puudutuksen ja morfiinia niin ei pitäisi koko toimenpide sattua yhtään. Keskustelkaa lääkärin kanssa asiasta. Outoa jos ei muuta ole saanut kun särkylääkettä ja rauhottavia. Itellä punktioitu ilman puudutusta morfiinin kanssa ja ihan hienosti meni. Sattu toki mutta sen sieti kyllä.
- YLI 30vee jo
Hei! Mitenkäs teidät nykyään löytää, kun ei ole tyks1 tai tyks2 "kirjanmerkkiä" missään?Löysimpäs teidät!!! TOINEN HAAVEISSA kanssa aloin keskustella jo ajat sitten ja kolmanneksi saimme ääääää;n! Muistaako kukaan mua, eli YLI 30 VEE linjoilla! Onko äääää enää käynyt täällä ja mitä heille kuuluu? Jos joku tietää tai on yhteyksissä, niin kertokaa muillekin, että olen täällä! Meidän pitkän tarinan kerron joskus kokonaan, mahtuu niin surun täytteisiä vuosia,ylipainon vuoksi siirrettyjä muutenkin pitkiä hoitojonoja,pcos, pikku enkeleitä, jotka, eivät jaksaneet tarrasukista huolimatta jatkaa kasvuaan masussa, mutta myös onnen täyteisiä vuosia. Kuinka tämän palstan silti vain tuntee niin omaksi...Kuulumisiin ja jaksamista kaikille pitkään kesätaukoon.
- pinkku-84
Täällä ei päästy Pas:iin ollenkaan. Ovis alkoi tänään ja alkiot on 2 päivän ikäisiä, eli olis sunnuntaina pitäny tehä ja tyksihän ei ole v.loppusin auki ollenkaan. Sanoivat että maanantai on jo myöhäistä.
Eli elokuun v 33 tikuttaa uudestaan ja soitto lääkäriin - Toinen haaveissa
Yli 30vee jo, muistan kyllä :) Kiva kuulla susta! Täällä sitä toista lasta kaivattu jo yli neljä vuotta, eikä edelleenkään sitä olla saatu :( En tiedä, oletko lukenut ketjua läpi, paljon on täälläkin tapahtunut... Lyhyesti, neljä inssiä negaa, 1. IVF 11/11, 9 solua, 5 hedelmöittyi, vain 3 siirtokelpoista. Yksi siirrettiin ---> negaa, PAS piti tehdä helmikuussa, ovis tuli vääränä päivänä. Tuona kiertona sain luomusti testiin plussan, joka oli loppujen lopuksi kemiallinen raskaus. Maaliskuussa uusi PAS yritys, alkiot eivät selvinneet sulatuksesta. Toukokuun lopulla oli 2. IVF:n suunnittelu, toteutus näillä näkymin elo-syyskuussa menkkojen mukaan. Eilen kyllä sain erittäin erittäin haalean viivan Clearbluen testiin, mutta apteekin testiin samasta pissasta ja tänään aamulla negat. Jotenkin on mennyt usko noihin CB:n testeihin, olen ennenkin saanut haamujen haamuja, jotka eivät ole raskautta tarkoittaneet :( Miksi ihmeessä siis edelleen niitä ostan??? :D Mutta katsellaan..
äääää sai toisella kierroksella ekasta IVF/ICSI:stä kaksoset, jotka nyt yli vuoden ikäiset :)
Olisi kiva kuulla sinun tarinaasi myös :)
Kukka83 pahoitteluni ja myös sinulle Pinkku-84, meillehän kävi noin myös, joten tiedän miltä tuntuu :( - ääääääääääääääääääää
Moikka yli 30 vee jo!!!!!! Juu muistan hyvin ja tosiaan täällä sivuja selailen aina välillä ja tsekkailen miten muilla menee. ja olisi tosiaan kiva kuulla miten sinulla menee?
Itse tosiaan sain tästä toisen kierroksen hoitorumbasta ekasta icsi:stä identtiset kaksoset, tytöt =). Ovat nyt siis 1v 1kk vanhoja. Aika kuluu kotiäitinä näiden kolmen kanssa..rankkaa on ja välillä vaikeuksia jaksamisen kanssa(vaikka sitä ei varmaan tällä sivustolla saisi sanoa, äärettömän kiitollinen olen lapsistani). Pistä ihmeessä kuulumisia tulemaan!!!! ja mitä mitä toinen haaveissa: onko luomu plussa mahdollinen? - yli 30 vee jo
Moi! Me kolmehan tämän ketjun aloitimme,koska? ja vielä ketju pystyssä,hienoa!!! Aina välilä täällä käynyt myös lukemassa kuulumiset, mutta muuttivat mielestäni huonommaksi suomi24:ssa keskustelupalstoja ja en ole jaksanut lähteä teitä metsästämään, mutta tässä taas. Muistan hyvin, kun tytöt sait ja silloin itsekin täällä käymiseni harveni. En muista, mitä viimeksi olen tänne laittanut, ehkä toinen keskenmeno tms. eli toiveet oli kovin vähissä, kun viimeistä pakkas icsi ukkoa kohtuun siirtelivät ja plussakaan ei ollut niin odotettu, koska edelliset 2 menivät kesken parin vkon päästä testistä. Meille SYNTYI POJAN PALLERO ja hänellä on ikää kohta 10kk! Toivoisin niin teille kaikille omat tähtisilmät syliin, mutta tyksin pitkä kesätauko ei ainakaan sitä asiaa edesauta! Lapsia toivottu 13 vuotta, ensimmäisen saimme 4pitkän vuoden jälkeen(tuore IFV) ja toista odottelimme 7vuotta(pas icsi). Lapsillamme lähes 8vuotta ikäeroa. Laitan tässä joskus vaikka kaikkee, mitä on tehty, mutta tässä tärkeimmät. Munasoluluovutus olis ajatuksena ja ehkä vielä pakkaseenkin omia pikku-ukkoja, mutta ikä rupeaa painamaan ja tyksissä taitaa olla se 2 lasta max? ja solujen luovutusikä naisilla max 35? Auttaisin niin mielelläni muita, mutta hyperstimu iski viimeksi ja punktio tehtiin loppujen lopuksi nukutuksessa. Kuulumisiin :)
- ääääääääääääääääääää
Hienoa! ihanaa että saitte pojanpalleron! joo tykissä 2 lasta on max, me vähän huijattiin kun saatiin kolme =).
- Minä Vain23
Täällä leikattu endometrioosi Maaliskuun lopulla ja Tyksin suunnittelu/alkututkimus käyntejä takana, syksyllä pitäis päästä hoitoihin, jännittää, eka kerta. Alotetaan suoraa IVF:llä ja katsotaan potkaiseeko onni ollenkaan, yritystä takana siis n. 3 vuotta.
Kaikki on kovin kyseenalaista ja jännittävää, haittavaikutukset, masennuksen todennäköisyys, jaksaminen, ja ehkä se inhottavin raha kysymys. Kaikesta ehkä selviää, luovuttaa ei viitsisi kun kuitenkin pelkkä hoitojen alkuun pääsy ollut pitkä operaatio. Onnea kaikille jotka ovat edes kerran onnistuneet ja jaksamista kaikille joilla on iso suru takana! - Terhi787
Heippa! Muistaako joku koska Tyksin lapsettomuusklinikan kesätauko loppuu?
- Saippuasydän
Hei kaikki Tyksissä hoidoissa olevat!
Olisin niiin niiiiiiin kiitollinen, jos viitsisitte vastata minulle... Sekundääristä lapsettomuutta takana 2 vuotta ja nyt sitten kaikki tutkimukset tehty ja ensi kierrossa tehdään ensimmäinen inssi Tyksissä, clomi-avusteinen. Seuraavat sitten pistoksilla.
Minua stressaa ihan suunnattomasti töistä poissaolot. Minulla on asiakasvarauksia niin, että useita viikkoja eteenpäin kaikki ajat varattuja aina. On selvää, että joutuu peruttamaan joidenkin aikoja, mutta haluaisin jo valmistautua siihen, miten ne saisin helposti tehtyä/selitettyä. Myös se stressaa, että töissä pomo ja työkaverit luonnollisesti kiinnittävät huomiota poissaoloihini. Minulla on ihana pomo ja työkaverit, mutten missään nimessä halua heidän tietävän.
Eli kysymyksiä, joihin kaipaisin vastauksia inssin läpikäyneiltä:
1. Mihin kellonaikaan inseminaationne tyksissä on tehty? Onko se ihan keskellä päivää vai ihan iltapäivästä?
2. Kauanko (mahdollisine jonotuksineen) on mennyt aikaan inssin tekoon kokonaisuudessaan?
3. Montako seurantaultraa on pistoshoito-kierrossa ja saako ne sovittua vähän oman aikataulun mukaan(eli saisiko mahdollisesti sovitettua viikottaiselle arkivapaalle, vai onko ihan päivän tarkkaa, koska ne on tehtävä)?
4. Pystyykö inssin aikatauluja mitenkään suunnittelemaan etukäteen, vai mennäänkö aina niin että kotona mitataan LH-testeillä ja sitten yhden päivän varoitusajalla mennään?
Lapsettomuus ja jatkuvat pettymykset ovat valtavan stressaavia, mutta tämä on myös erittäin ahdistavaa minulle... Olisi helpompaa jossain muussa ammatissa... Miten ihmeessä niistä olette selvinneet muut vastaavassa tilanteessa olleet?
Hyvää loppukesää kaikille!
Ystävällisin terveisin "Saippuasydän" - kesävauva -12
Tiedän niin tuon tunteen. Meillä ehdittiin tekemään tyksissä aukiolotutkimus, suunnittelukäynti ja kolme inssiä ultrineen. Yksi olisi ollut vielä tulossa, mutta ei hermot kestäneet sitä touhua ja siirryttiin yksityiselle klinikalle. Hinnat oli tietty korkeammat, mutta voi sitä mielenrauhaa kun oli mahdollista sovittaa aikoja töiden mukaan ja aina oli aikataulut kohdillaan. Puhelimesta sai AINA ekalla yrittämällä hoitajan kiinni ja lääkärille sai soittoajan samalle päivälle. Meiltä se ainakin poisti tuota tolkutonta stressiä ja tulostakin tuli :)
Näin meillä vuonna 2010 - 2011:
1. Inssit oli aina ihan keskellä päivää, aivan miten sattui ja aikaa ei saanut itse valita.
2. Jonotus alkoi jo siitä ajanvaraussoitosta. Soittoaika oli silloin ainakin sen tunnin päivässä ja linja koko ajan varattu. Siis aivan mahdotonta päästä läpi. Piti soittaa kymmeniä kertoja taukoamatta. Meillä meni 2 kertaa inssi ohikin sen takia, ettei vain yksinkertaisesti päästy miehen kanssa kumpikaan soittoajalla läpi varaamaan aikaa kun menkat alkoi ja sama seuraavana päivänä. Sitten oli kuulemma jo liian myöhäistä :( Otti älyttömästi päähän.
Tarkoitit tällä varmaan sitä vastaanottokäynnin jonotusta? Joskus vastaanotot olivat ihan ajallaan, joskus jonotin melkein tunnin. Se oli tosi hankalaa töiden kannalta. Olen ammatissa, jossa ei ole koskaan mahdollisuutta olla kesken päivän pois tai tehdä ikinä tunteja ns. sisään taikka vaihtaa koskaan vuoroja. Aina oli otettava palkatonta vapaata ja ilmoitettava pomolle lääkäriin menosta.
Jos ajat olivat kohdillaan, ei itse inssissä mennyt kauan. Enemminkin niin, että sisään huoneeseen ja tokaisu, että housut pois. Siihen laverille makaamaan, mössöt sisään ja ulos huoneesta 7 minuutissa. Sitten käytävässä palloiltiin kauhean paperinipun kanssa ja ihan pihalla, että mitä seuraavaksi pitikään tehdä. Tässä tosin oli paljon eroja sen mukaan kuka vastaanottoa piti...
3. Meillä oli muistaakseni vain yksi seurantaultra, paitsi silloin kun oli epäselvyyksiä kierrossa ja piti tehdä useampi. En saanut valita päivää tai aikaa. Ei tosin ollut mitään arkivapaita, joten kaikki ajat olivat hankalia ja en edes kysynyt millekään tietylle päivälle. Toivottavasti onnistuu jos sinulla olisi mahdollista sumplia arkivapaa ultraviikolle!
4. Menkat kun alkoi piti ilmoittautua inssiin. Sieltä annettiin seurantaultraan aika. Siellä määriteltiin arvioitu inssiajankohta. En edes muista nyt tarkkaan, että miten tämä menikään... Olisko ollut niin, että sitten tikuteltiin ja toivottiin parasta että osuisi sovitulle ajankohdalle. Joku muu osaa varmasti tähän vastata tarkemmin :)
Joka tapauksessa todella stressaavaa tuo ultrien ja inssien kanssa sohlaaminen oli kun kuukausi toisensa perään piti siellä ravata ja välillä parikin kertaa viikossa. En lopulta enää kehdannut jatkuvasti sanoa töissä, että taas olen menossa lääkäriin (koska ei tosiaan ollut työterveyslääkärillä käynti edes kyseessä). En myöskään halunnut miespomolle alkaa selvittämään alapääongelmiani. En sitten enää keksinyt muuta vaihtoehtoa kun ottaa vain saikkua joillekin tyksi-päiville :(. Työt kärsi ja olin ihan hermoraunio 24h. Meidän kohdalla oli hyvä ratkaisu, että siirryttiin muualle hoitoon ja stressi noista aikatauluista helpotti ja samalla hoidot muuttuivat sata kertaa helpommiksi henkisesti. Muutenkin nuo hoidot stressaa ja sitten vielä päälle tuo jatkuva piina töiden ja hoitojen yhdistämisestä, ei varmasti ainakaan edesauta hyvää lopputulosta. Toki onneksi monilla on se mahdollisuus, että voi tehdä töitä liukuvalla aikataululla, ottaa arkivapaita, lounastaukoja tai etäpäiviä ja heille varmasti tuo tyksin systeemi on ihan ok. Harmi, että sinullakin kuulostaa tuo työsysteemi olevan sieltä toisesta ääripäästä :( Toivottavasti kuitenkin saatte toivotun lopputuloksen ja mahdollisimman pikaisesti :)!- Saippuasydän
Hei! Kiitoksia paljon vastauksestasi ja hurjasti onnea vauvasta!!
- paittaapatittaa
Olipas mukava törmätä tähän keskusteluun.
Olen itse siirtynyt paikallisen gynen hoidosta osaavimpiin tyksiläisten käsiin. Meidän paikkakunnalla kun ei ole mahdollisuutta IVF:ään.
Taustallani on ärsyttävän jylläävä endo. Lyhyesti, keväällä kävin "tutustautumassa" tilaani varpulle -joka määräsi visannet kesäksi hillitsemään ja rauhoittamaan tuota endoa. Nyt syyskuussa on tarkoitus sitten lääkkeen tehojen mukaan mennä leikkaukseen tuon endometrioosin puhdistamiseksi tai jos lääke on vaikuttanut hyvin pääsen IVF:ään.
Täytyy sanoa että tämä palsta toi toivoa ja uskoa, että jonoista huolimatta meilläkin on mahdollisuus :) - uusi yritys
huomenta kaikille tasapuolisesti.
no niin, nyt alkaa olla sitten meidän hoitotauko ohitse.. nyt on alkamassa sitten se kauan odotettu ja pelätty 2 ivf hoito, lääkeitä vähän vaihdettin ja ilman synarelaa..
tämä on niin outoa kun ei tullut tässä tauon aikana asiaa paljon ajateltua, mutta sitten tää hoito taas alkamassa niin tunteet on sekaisin ja herkällä päällä taas.
mulle tuli nyt ensin primolut nor 10mg sitä 10 päivää ja sitten alkaa puregon pistokset siinä annos 225 yksikköä, sit piikittä sitä orgalutran sitä tulee 5 piikkiä, ja pregnylin tilalle tuli ovitrelle * 2.
(kertokaa mulle mikä orgalutranin tehtävä on? kun mulle sanottiin keväällä että nyt tulee sellain pistokset kans mitkä parantaisi selvästi alkioiden laatua ja sitä että se alkion kehitys ei lopu vaan jatkuisi????) mutta kun lukee siitä lääkkeestä niin tekee saman ku puregon??
tietää taas että rankat ajat alkaa, kunpa vain voima varat niin fyysisesti kuin henkisesti riittäisi.
kaveri tokaisi mulle yks päivä että olen kuulemma ihan liian tunteella elävä ihminen, mut minkäs sille itse voi kun on aina ollut niin siitä on vaikea muuttua kyllä.
(en saa laitettua tuolla omalla nimimerkillä tätä, kukka83) - pinkku-84
Hei Kukka!
Kiva sinustakin kuulla, harmi kun noihin hoitoihin joudut taas, ymmärsinkö oikein että pitkällä kaavalla menee?
Mä olen ihan samanlainen tunteilija kuin sinäkin ja mies sitä aina manaileekin, mutta minkäs sille voi.
En kyllä tiedä mikä toi orgalutranin tarkoitus on en ole edes kuullut siitä.
Onnea nyt sitten seuravaan yritykseen.
Nyt sit omaa napaa:
Täällä tuli sitten ekasta PAS plussa, eli nyt sitten ollaan odottajia :)
Näin se 4 vuotta kestanyt prosessi sai edes jonkun positiivisen tuloksen.
Ainoa huoli vaan että Hcg oli vai 150, mikä on todella matala, nyt siis jatkotutkimuksia huomenna lääkäri soittaa ja katotaan mitä tapahtuu.
Onneksi kaksi olkea (4 alkiota on vielä pakkasessa)- pinku
jaa keskenhän se meni Hcg ei noussu kahden päivän jälkeen kun 198 ja tänään kun kävin niin 26. Ja vuoto alkoi samantien, ensi kuussa uusi siirto, toivottavasti parempi tuuri.
T; Pinkku-84
- uusi yritys
hei pinkku-84
ikävä kuulla että noin kävi :(
mulla on nyt menossa primolut nor 10mg mitä käytössä nyt 9-19.10 ja sitten kun alkaa menkat niin kp2 alkaa puregon 225 piikkitykset.. taas se jännittää ihan samalla tavalla kuin ekassa ivf hoidossa, no piikit ei ole koskaan kivoja.
eniten tässä pelottaa taas kerrran se punktio mikäli sinne asti päästään, sanoin jo klinikalla että kai siellä saa enemmän turruttavaa kuin viimekerralla, tuumi vaan että katotaan sitten jos sinne asti päästään.
mutta toivon sun puolesta kovasti että seuraavasta siirrosta onnistuu sitten vielä paremmin ja raskaus jatkuisi sitten ihan loppuun asti :)
mun kaveri sai vauvan viikko sitten ja olin töissä kun hän siitä soitti minulle niin itku siinä tuli, en vaan voinu mitään sille kun se oli iloinen uutinen ettei mitään rajaa :)
(kukka83) - Muu84
Hei, ajattelin, että olisiko kiinnostavaa tehdä galluppi tähän, laitettaisiin lapsettomuuden syy ja tehdyt hoidot. Mua ainakin kiinnostaisi.
Syy: miehen huonot siittiöt
1.icsi/ivf - alkioita 30, josta vain 4 selvisi, 3 pakastettiin, 1 alkion siirto -> nega
1.pas - alkiot 3 kpl eivät selvinneet sulatuksesta
2.icsi - alkioita 13, 7 pakkaseen, 2 alkion siirto ->kemiallinen raskaus
1.pas - 3 sulatettiin 2 selvisi, 2 alkion siirto -> kemiallinen raskaus
2.pas - 4 sulatettiin 2 selvisi, 2 alkion siirto -> nega - ToinenHaaveissa
Moikka pitkästä aikaa, jos joku tätä ketjua vielä lukee! :)
Tulin päivittämään vaan omaa tilannettani. Eli meidän ei sittenkään tarvinnut lähteä toiseen IVF-hoitoon, vaan luonto päätti toisin - pinkku-84
Pinkku-84, 28v................esikoinen haaveissa........yritystä 08/09
- 2. IUI (08/11,09/11), 1.ivf 03/2012......1.Pas 09/2012....2.Pas 11/2012
(toi ylempi on otettu kaksplussan sivuilta)
Syy: Selittämätön
Alkioita 14 joista 10 selviytys 5 olkea pakkasessa.
Jäljellä kaksi olkea pakkasessa.
ON: Mulla on menkkojen alusta asti ollut käytössä Estrogeeni laastarit, jotka kasvattaa limistä ja estää oman rakkulan kasvatusta. Tänään sitten kontrollissa kaikki oli hyvin, limis 9,4mm, eikä rakkulaa. Nyt sitten ilmoitti että tulevana Torstaina olis sitten 2.pas siirto, missä vaiheessa mulla meni kaikki pasmat sekasin, niin nopeesti se tapahtuu. Apuna mulla on luget, eli tänään jo aloitan 200mg lugen käytön. Ke ja to 400mg ja sit to 600mg joka jatkuu mahdollisen raskauden 9 viikolle asti, samoin kun laastarin käyttö sinne asti. Sit aletaan vähentämään niiden käyttöä.
Pakkasessa tällä hetkellä kaksi olkea jossa kummassakin 2 kpl alkioita.
Sit alkaa piinailut taas :) - YLI 30v jo
TOINEN HAAVEISSA!!!! WAU JA ONNITTELUT! Nyt ketjun aloittajakolmikko saanut toiveensa täytettyä, seuraavia plussa-uutisia odotellessa! Toivottavasti kaikki on mennyt ja menee hyvin! Meillä lasten ikäeroksi tuli melkein 8v. Nyt pojan pallero 1v2kk. Treffaamistakin silloin joskus ehdottelin ja sitten yht äkkiä ääääää;llä olikin plussa tikussa ja se sitten jäi... mutta kuulumisiin...
- -anniina-
Hei tyksiläiset! Mitä teille kuuluu nyt :)? Seurasin aikanaan tätä ketjua tiiviisti, mutten koskaan rohjennut liittyä mukaan. Lapsettomuus oli jotenkin niin kipeä asia, että etsin vain vertaistukea mutten kyennyt edes kirjoittamaan suruistani. Meille syntyi tyttö tasan saman päivänä jolloin viimeinen viesti tässä ketjussa oli!! Nyt kuumeillaan sisarusta, mutta ilman hoitoja toistaiseksi. Olisi kiva kuulla teistä!
- -vesiputous-
Onko paikalla vielä TYKSiläisiä?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1496419- 322292
- 1872089
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101313Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.741232- 731067
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241047Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,25987Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty44951Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla
Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I12835