Hermo menee KELAN TAKIA!

Vitun kela saatana!

Sairauspäivärahahakemukseen ei tule päätöstä, olen 2 kk odottanut ja kun tuo korvaus on niin pieni (lasketaan työmarkkinatuesta) eli n. e 17,-/pv netto. ja kun sitäkään ei saa kahteen kuukauteen niin ALKAA HIRTTONARU OLLA MIELESSÄ!
ENÄÄ EI HERMO KESTÄ! Mistä ruoka? Mistä rahat laskuihin? Sossusta en saa kun avomies on kuitenkin pätkätöissä, välit kiristyy ja mieli tekee tehdä itsari!!!!!!!!

11

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin menee

      Olin juuri 7kk sairaslomalla enkä ole vielä saanut senttiäkään siitä mitä minulle olisi kuulunut. Kyllä suomen sosiaaliturva toimii. Luottotiedotkin meni tämän takia. Valitukset on sosiaaliturvan muutkoksenhakulautakunnalle mennyt mutta käsittelyaika n. 1,5vuotta joten alkaa hymyilyttään tää touhu. Asiantuntijan apua olen pyytänyt ja ovat sitä mieltä ettei ole epäilystäkään siitä etteikö korvaukset kuuluisi minulle. Suoraan leikkauksesta jäin saikulle. Kiinnostaapa vaan tietää korvaako joku minulle aiheutuneet haitat ja ylimääräiset perintäkulut ym..

    • lyssey

      aika pitkä saikkuaika 7kk. riippuu tietty mitä leikattiin. vaikee ottaa siis kantaa kun ei tarkemmin tiedä. aloittajan viestiin sen verran, että ootko pyytänyt kiirehtimään käsittelyä? se yleensä jonkun verran auttaa. meillä pk-seudun kelasta sanottiin että näin kesäaikaan ollu käsittelyt n.6vk kestäny.

    • lyssey

      niin ja jos oot siis tt.-tuella ollu niin sitähän kyllä maksetaan odotusajalla.

    • hyvin menee

      20kk yhteensä olen n. 2 ja puolen vuoden aikana ollut saikulla. Teloin polveni pahemmin liukastuessa 3/2009 ja nyt polvi leikattu 3 kertaa. Uuteen leikkaukseen taas pitäisi mennä mutta empäs uskalla kun ei rahaa tuu mistään sitten. Uudelleen koulutusta lääkärit suosittelee ja itse olen siihen pyrkinyt mutta kun nyt olen eri vakuutuslaitosten heittopussina kun kaikki kieltäytyy korvaamasta ja ottamasta enempää kantaa. Erikoislääkärin lausuntoja on useita ja taas on aika kuun lopussa jotta saan tarkemman lausunnon kun nuo vakuutuslaitokset hankaavat niin vastaan.

    • lyssey

      aaa.. okei. eli sulla on sairauspäivärahoissa päivät täynnä. joo oon kuullu et eläkettä on aika vaikee "vaan" jalan tai käden tms. takia saada.. mut jos sä oot edelleen työkyvytön ja kuntoutustuki hylätty niin työkkäriin kirjoille vaan ja työmarkkinatuella elelet tai vaadit kelaa maksaa uudelleenkoulutksen jos vakuutusyhtiöt kerta on hylänny.

    • hyvin menee

      Kela ja eläkevak.yhtiö neuvoi ensin että uudelleenkoulutus kuuluisi vak.yhtiölle (taloyhtiön vastuuvakuutus) mutta näin ei ole. Kelan ja eläkelaitoksen kanssa asioista nyt taisteltu pitkään ja kun käsittelyajat ovat mitä ovat niin ei asiat etene. On ilmiselvää että ammatillinen kuntoutus on parhain vaihtoehto kohdallani.

      Tavallisen tallaajan on todella vaikeaa taistella yksinään vakuutuslääkäreiden lausuntojen kanssa koska he tekevät melkein mitä huvittaa. Ovat kaikin keinoin koittaneet lausunnoistaan jättää oleellisimman asian pois. Kela on pahin kun jätti kokonaan pääasiallisen vaivan johon ei korjaavaa toimenpidettä ole lausunnoistaan pois ja vetosi toiseen vaivaan(samassa polvessa muutama hajonnut paikka) ettei se haittaa oleellisesti työntekoani mielestään. Sosiaalityöntekijäkin sanoi että tapaus on todellakin törkeä ja on sitä mieltä että valitus joka meni sosiaaliturvan muutoksenhakulautakuntaan menee varmasti läpi. Eläkelaitos vetosi vaan siihen että sairasloma ei ole jatkunut yhtäjaksoisesti yli vuotta. Saan tämän kuun lopussa uuden tarkemman lääkärinlausunnon vakuutusyhtiötä sekä kelaa varten ja jos tämä ei auta niin joudun oikeusapuun turvautumaan. Mahtaakohan sosiaalitoimisto maksaa kuluja oikeusavusta koska rahaa ei todellakaan ole.

    • tää ei ole totta

      kestää kestää.. siis ihan kamalaa..pitäskö meidän valittaa ministeriöön ja tehdä asiasta sio juttu..sillä laskut ei odota!!!!eikun huononee vaan olot kun sairastuu... ei varaa ostaa edes lääkkeitä......ja sairautta olemassa olevaa olis tarkotus hoitaa saikulla.

    • Masennus vie tuhoon

      Tämä kaikki pitää välittää Jyrki Kataiselle/Jutta Urpilaiselle jne...
      Eiväthän ne hyväpalkkaiset ministerit ymmärrä köyhyydessä eläviä ja kaltoin kohdeltuja! -Kuka osaa välittää ko.tiedon heille?

      • sorbbe

        No entäs Timo Soini Scare-Face naamioineen ? On tosi viisas puheissaan....mutta sama levy soi koko ajan.....missä käytännön kokemus miten hoidetaan valtion taloutta ? EI JOHTAJA AINESTA VIELÄ!!! Hankkikoon kokemusta ensin.Timolla ei ole kansaivälisiä yhteistyö kumppaneita korkealla tasolla jota Presidenttityö vaatii....Anteeksi Persut!!


      • jiiaa ja-joo
        sorbbe kirjoitti:

        No entäs Timo Soini Scare-Face naamioineen ? On tosi viisas puheissaan....mutta sama levy soi koko ajan.....missä käytännön kokemus miten hoidetaan valtion taloutta ? EI JOHTAJA AINESTA VIELÄ!!! Hankkikoon kokemusta ensin.Timolla ei ole kansaivälisiä yhteistyö kumppaneita korkealla tasolla jota Presidenttityö vaatii....Anteeksi Persut!!

        Mitä tuokin kommentti tänne kuuluu?NYT KYSE KELASTA..
        suomi on rikas maa ja pidetään jatkossakin huoli siitä että suomalainen sosiaaliturva EI heikkene ja oikeudet pitää!!!ottakoot vaikka lainaa mutta sairaat ja muut tässä maassa hoidettava.
        Kokoomus ja keskusta ajaa samaa arvoa myös!!!!!!!!!!!!rkp ja kaikki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Sdp eritysesti..lipponen lopettaa viimeisetkin tuet kuten 90-luvulla kansa säästi.Sokea reettakaan ei lasejaan tainna saada?????muttá rikkat loiset ne senkun vaurastuu kansakunnan ajavat ahdinkoon.Nostavat omai palkkojaan ja veroja jnejne.Mutta perusturvaa ne ei kansalta tule viemään siitä tässä kyse!!!!!!!Kelalla mahtavat mainoset jutut saat sitä saat tätä.ja Joskus et saa mitään :))))))))))))oikeus siihen oikeus tähän..tää maa on suomi.


    • camanda

      Itselläni tehtiin päätös sairauspäivärahasta noin viikossa. Kelan sivuilla taitaa lukea että menee max. kaksi viikkoa että päätös pitää olla asiakkaalla tehtynä mutta itse olen tosiaan saanut päätöksen todella nopeasti sitten näköjään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe