"Haamut, kummitukset, henget" jne.

....................

Kertokaa kokemuksianne kummituksista ja hengistä. Oletteko koskaan nähneet henkiä?

Olen itse nähnyt henkiä. Sitä, miten olen niitä "nähnyt" tai "kokenut" on äärimmäisen vaikeaa selittää. Se ei siis ole tavanomaista näkemistä, vaan aistin hengen ja näen osittain mielessäni selkeän kuvan siitä. Vähän kuin näkisin jonkinlaisen vision. Usein nämä henget ovat olleet positiivisia, tai ns. neutraaleja, mutta olen muutaman kerran aistinut asunnossani jonkunlaisen olennon, joka majailee makuuhuoneeni oven edustalla. Olento käveli omituisessa kyykkyasennossa, ja näytti kuolleelta ihmiseltä (ihonväri oli harmaankalpea jne.) Viimeksi kun aistin ko. olennon, olin yksin kotona ja kuulin oven takaa selkeät askeleet, aivan kuin joku olisi kävellyt nopeasti huoneen oviaukon ohi. Tämä henki on kokemistani ainoa negatiivinen, ehkä jopa pelottava. Muut ovat olleet enemmän tavallisen elävän ihmisen näköisiä jne.

Mutta kertokaa te kokemuksianne!

22

2187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varjoihmisiä

      Se olento on varmasti joku demoni. Demonit ovat pelottavia ja näyttävät zombeilta. On myöskin varjoihmisiä.

    • ....................

      Mitä on varjoihmiset?

      • pesukarhu_

        Pelkkiä varjoja, jolla ei oo omistajaa:)


    • Varjikset
      • ramukka

        itse näen usein varjoihmisiä ja tuntuu siltä että huoneeseeni tuli demoni kun otin meidän pihassa olevasta isosta 200v vanhasta talosta kuvan jossa näkyi selvät kasvot valopallon sisällä

        tuo sama talo näkyy juuri kivasti huoneeni ikkunasta ja näenkin siellä usein lepattavaa valoa

        kerran kun olin yksin kotona katsomassa southparkia niin se meidän demoni päästi hirveän raskaita askelia välikatolta, kun laitoin ohjelman pauselle ja aloin kuuntelemaan askeleet loppuivat ja kun jatkoin niin se jatkoi...

        Jos jäi kysyttävää yhteyttä voi ottaa paranormaali.com keskustelualueen kautta nimi erkillä ramukka, voitin muuten para.comin arvonnassa aavn metsästys paketin, aijon ottaa demonista selvää!


    • ....................

      Mitä jos ei näe varjoihmisiä näkökentän laidalla, vaan suoraan edessä?
      Olen toisinaan nähnyt niitä. Paljon.
      Ne eivät satuttaneet minua. Itse asiassa useissa tapauksissa varjoihminen on tullut "lohduttamaan", kun mulla on paha olla.

    • hohohohahahahaha

      "Tähän artikkeliin tai osioon ei ole merkitty lähteitä."

    • totuus2

      se on varmaan metsän henki

    • Mummo kuoli 2013

      Eli, otsikosta huomaat, mun mummo kuoli 2013 vuodella..
      Mulla on kissa.. No se pudotti mun mummin
      taulun sinä yönä.. Se oli karmeeta..
      Mutta ehkä, ehkä..
      Se oli merkki siitä, että se ei kuollu.
      Nyt tänää kokeiln yhtä testiä.
      Ohjeet:
      1. Pistä joku paperi yöks johonki pöyälle.
      2. Kato aamuna onko siihen sutattu jotain.
      3. Jos on, joku elää...
      Muista, älä kerro siitä kelekkää, ettei ne tee sitä tekstii siihe.

      • pesukarhu_

        Luulin et se kissa tiputti sen mummin c:


    • Itse olen aistinut ulkopuolisen henkilön läsnä olon joskus mummolassa ja muutenki siellä tapahtuu ihan outoja. Kuuluu outoja jysähdyksiä, radion volyymit menee itsestään isommalle tai pienemmälle. On myös kerran näkynyt joku outo valo-ilmiö. Joskus myös ovi on auennut itsestään silleen että ripa on käynyt alhaalla ja ovi on lähtenyt avautumaan hiljaa. Mutta jos siellä ei kummittele niin sitten mulla on loogiset selitykset kaikkiin näihin juttuihin...
      Ovi tai oven ripa voi olla rikki, radiossa voi olla jotain häikkää, ja niin edelleen :d
      VOISKO JOKU KERTOO ETTÄ MITÄ MÄ TEEN ? Kertokaa jotain neuvoja!
      Miten saan tietää että kummitteleeko mun mummolassa?

      • Niinaks_

        Sun kannattaa pistää kuvaa videoo tai pistää pattereita pystyyn johonkin sinne ja kattoo et jos ne on lennelly tai liikkuneet. Ite tekisin niin että kuvaisin ps. Tässä vinkki kokeneelta


    • Puro

      Aistiharhat tunnistaa siitä, että ne koskevat vain yhtä aistia, usein näköä. Siksi kummitukset eivät koskaan puhu. Harha voi olla hyvin yksityiskohtainen ja todellisen oloinen, mutta koska harhat johtuvat ihmisen näköjärjestelmän häiriöstä, niille on tyypillistä yksipuolisuus. Esimerkiksi ne voivat olla kaksiuloitteisia. Tyypillistä on myös, etteivät ne kommunikoi. Olet vain ulkopuolinen tarkkailija. Tutkimuksen mukaan harhat ovat usein mukavia.

      Sinun ei tarvitse huolestua harhoista. Jopa 15% heikkonäköisistä vanhuksista näkee niitä.

      Kuvaamasi askeleet ovat sopivat aistiharhoihin. Kuulit vain äänen, eli harha koski vain yhtä aistia. Koska harhat syntyvät aivoissa usein hyvin paikallisina, ne eivät kehity ja niiden olemuksessa on usein merkityksettömyyttä. Jos esimerkiksi näet henkilön, joka kävelee, kävely on päämäärätöntä ja helposti toistuvaa.

      Suosittelen pitämään stressitasoa kurissa ja, jos voit, pidä itsesi hyvällä mielellä ja hakeudu ihmisten seuraan. Usein harhat häviävät itsestään, mutta stressi tai masennus voi tuoda ahdistavia näkyjä. Eli, voi hyvin ja näkysi voivat hyvin.

      Kannnattaa myös muistaa, etteivät näyt ennusta tulevaisuuttasi. Ne ovat vain harhoja.

      • WhosDisPreciouss

        Olipa hyvä kirjoitus. Kuvittelisin, että olet psykologi ja todennäköisesti nainen. Poikkeuksellinen ihminen joka tapauksessa, jonka haluaisin kyllä tuntea, mutta et tule tuhlaamaan aikaasi täällä :)


    • StopCalling

      Ongo haamu? Ongo gummi? Ongo henge?

    • mitälie

      Mä luulen et täs mun kämpässä on jotain vikaa öisin. Onneks muutan pois. Kaapin ovet naksuu, sit on kylmä, kuuluu lusikan kilinä niinkun sekotettas sokeria kahviin. Paras oli lapsen lelu sohvan alla ""haluatko leikkiä"" ja se ei ollu päällä. Aika karmivaa.

    • Sabrina

      No moi! Mulle on sattunut todella monia mun isän kuoenman jälkeen, tai itseasiassa kun tulin tänne isoon maailmaan maapallolle. Mut joo, oon siie 13wee tyttö ja asun naantalissa, missä monella mun kaverillakin on ollut outoja asioita. Ja tä yks mun tapahtuma on mun uusin, ja tä tapahtu noin 30 tai noin 20 tuntii sitte. Eli olin siis ihan vaa omassa huoneessani, ja olin ipadilla, kunnes mun toinen kaapin ovi aukes ja näin itse itseni siellä seisomassa. Noin 10 tai 15 sekan tai minuutin jälkeen se häipyi, ja ovi paiskautui kiinni. En tiedä mikä yämä oli, mutta sen yiedän että muutama muukin ihminen, jotka on mulle tuttuja, nii ovat mut muka jossai nähny vaik en oo edes ollu siellä siihen aikaan. Ja myös tunnen aika paljon asioita, eli mullanon vähän niiku sanottuna kuudesaisti siis.

    • skeptokraatti

      Joillain ihmisillä mielikuvitus on niin voimakas, että se saattaa aiheuttaa hyvin uskottavia kokemuksia. Mielikuvituksen voimasta hyvä esimerkki on joukkohysteria, eli kun yksi "näkee" kummituksen, niin muutkin saattaa "nähdä" sen. Tällaisista tulee virheellisiä "todisteita", kun usempi henkilö on "näkevinään" aaveen.

    • valoton_ilmiö

      Itselläni ja emännällä on aika mieleenpainuva kokemus edellisestä asunnostamme. Ilmiö ei ollut mikään säännöllinen, mutta toistuva kumminkin. Asuimme kyseisessä asunnossa vuokralla. Tiesimme, että asunnon edellinen omistaja oli edesmennyt, eläissään tunnettiin varsinaisena Pelle Pelottomana. Emme kuitenkaan ajatelleet mitään paranormaalia toimintaa olevan. Kuitenkin silloin tällöin, öiseen aikaan kun jompikumpi meistä heräsi yöllä esim. vessakäynnin tarpeeseen tai janoon, niin kun yritti laittaa katkaisimesta huoneeseen valot päälle, niin mitään ei tapahtunut. No, asia ei sinällään vielä hämmästyttänyt, että vain yhden huoneen valot eivät syttyneet, mutta kun lähti pois makkarista ja yritti kytkeä valoja muuallekin, niin mitään ei tapahtunut siltikään. Tämä ei ollut joka öistä vaan tapahtui ihan satunnaisesti. Tottakai sitä heti tarkisti, ettei kyseessä ollut sähkökatkos, mutta aina oli jääkaapissa, arkkupakastimessa ja telkkarissa virrat olemassa. Taskulamppukaan ei ollut mikään ratkaisu vaan muutamien sattumusten jälkeen vessassa oli aina kynttilä ja tulitikut. Keittiöön sai valoa, kun avasi jääkaapin oven. Ja aamusella kun noustiin ylös, niin valot taas toimivat ihan normaalisti. Tytär ei päässyt kokemaan tätä, koska nukkui yönsä aina heräilemättä. Kysyttiin häneltä asiasta, mutta ei ollut tietoinen siitä. Tähän ilmiöön emme ole koskaan löytäneet taikka saaneet mitään selitystä eikä nykyisessä, omassa uudessa omakotitalossamme ole ilmaantunut mitään vastaavaa. Ainoa, mikä jäljelle jäi oli ihmetys, sillä valojen sähkökytkentä ei ole mitään tähtitiedettä vaan simppeli juttu. Tähän olisi ihan mielenkiintoista löytää jonkinlainen selitys, vaikka ei se ole mitenkään jäänyt vaivaamaan.

    • Valossakulkija

      Täällä on ärsyttävän paljon typeriä kommentteja. Halusivat lukijat tai eivät Jumala ja paholainen ovat todellisia ja moni meistä on saanut kokea sen läheltä vaikka terveen kirjoissa ollaankin. Omistin kerran talon, josta en tahdo kertoa enempää, kuin sen että ulkosaunan ikkunassa näkyi valoheijastus usein ja kerran otimme siitä kuvan. Kun kuvaa zoomasi lähelle, siinä istui n.7 -vuotias tyttö kädet polvien ympärillä. Talo myytiin ja asiat jäivät sinne. Olen uskovainen (kristitty) ja tiedän että on olemassa toisia ulottuvuuksia ja henget ovat joskus ystävällisiä mutta on myös riivaajia, parempi pysyä jonkun tunnetun uskonpolun suojassa, kanavien avaaminen liian auki on vaarallista.

    • Anonyymi

      olen nähnytt haamuja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6806
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4420
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2833
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1457
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1134
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe