Olen vuosikaudet ollut pc-koneiden suosija, mutta nyt uuden työpaikan myötä laivani taitaa kallistua toiseen suuntaan.
Minulla on kaksi työpaikkaa, joissa kummassakin teen samanlaista työtä. Toisella työmaalla on PC, ja toisella Mac. Nyt alkaa tuntua, että Mac on oiva työjuhta, ja taidanpa hankkia mokoman vempeleen kotiinikin.
On aika hurjaa, miten vikkelästi mäkkäräinen herää aamulla työntekoon, ja miten nopeasti tiedostohaku toimii. Kyllä se pc-konekin aika sukkelasti herää, mutta tuo tiedostojen haku on jotain ihan surkeaa.
Mäkkäräiset vaan ovat harmittavan kalliita, mutta ilokseni olen huomannut, että myös jälleenmyyntiarvo on tässä asiassa kompensaatiossa.
En tiedä miksi tämän edes kirjoitin, mutta nyt taidan olla virallisesti takinkääntäjä.
Mac paras työjuhta?
4
173
Vastaukset
Tuskinpa sunkaan tarvitsee valintaasi katua.:)
- Maciin hurahtanut
Hurahdin Mac-uskoon l. tein "tietokoneparannuksen" 2007. Alkoi uusi elämä
MacIn kanssa eikä ole tarvinnut katua joten seuraavakin tuleva kone on mac.
Elän pienellä maaseutupaikkakunnalla eikä täällä juuri ole muita mac -käyttäjiä -
olen kuin "esisaarnaaja" seudullani ja kehoitan pc-ihmisiä tekemään parannus. - mixeduser2011
Itse hommasin oman ensimmäisen Mac koneen vuonna 2005. Sen jälkeen työkoneena on ollut Mac. Kertaakaan en ole katunut.
(Vaikka olenkin Microsoftin sertifikoima it-alan ammattilainen...)
Myös iPhone ja iPad ovat löytäneet jotenkin tiensä omistukseeni.
Omistan myös Windows läppärin, semmoisen vähän kalliimman ja tehokkaamman jolla tulee tämä viihdepuoli hoidettua eli pelaaminen.
Niin ja yksi wanha PC löytyy myös kotoa jossa Debian Linux, oma henk.kohtainen palvelin joka toimii paitsi tiedosto/tulostus palvelimena myös omana www, ftp, teamspeak, yms. palvelimena.
Vaimo ei ole koskaa PC:tä edes omistanut. Hänen ensimmäinen tietokone oli Mac ja siinä on pysynyt.
Sama totuus pätee kaikkialla: Työkalut työn mukaan.- Maciin hurahtanut
Mullakin on tuo i Phone.
Tuli mieleen noista muista koneista että itelläni on lisäksi myös linuxia (4kpl),
mm opensuse -versiolla. Mac on tietysti pääkoneeni mutta niitäkin on talossa
useita - kolme. Noista harvinaisista käyttöjärjestelmistä vielä että kerran
kokeilin Solarista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389