Olen vuosikaudet ollut pc-koneiden suosija, mutta nyt uuden työpaikan myötä laivani taitaa kallistua toiseen suuntaan.
Minulla on kaksi työpaikkaa, joissa kummassakin teen samanlaista työtä. Toisella työmaalla on PC, ja toisella Mac. Nyt alkaa tuntua, että Mac on oiva työjuhta, ja taidanpa hankkia mokoman vempeleen kotiinikin.
On aika hurjaa, miten vikkelästi mäkkäräinen herää aamulla työntekoon, ja miten nopeasti tiedostohaku toimii. Kyllä se pc-konekin aika sukkelasti herää, mutta tuo tiedostojen haku on jotain ihan surkeaa.
Mäkkäräiset vaan ovat harmittavan kalliita, mutta ilokseni olen huomannut, että myös jälleenmyyntiarvo on tässä asiassa kompensaatiossa.
En tiedä miksi tämän edes kirjoitin, mutta nyt taidan olla virallisesti takinkääntäjä.
Mac paras työjuhta?
4
179
Vastaukset
Tuskinpa sunkaan tarvitsee valintaasi katua.:)
- Maciin hurahtanut
Hurahdin Mac-uskoon l. tein "tietokoneparannuksen" 2007. Alkoi uusi elämä
MacIn kanssa eikä ole tarvinnut katua joten seuraavakin tuleva kone on mac.
Elän pienellä maaseutupaikkakunnalla eikä täällä juuri ole muita mac -käyttäjiä -
olen kuin "esisaarnaaja" seudullani ja kehoitan pc-ihmisiä tekemään parannus. - mixeduser2011
Itse hommasin oman ensimmäisen Mac koneen vuonna 2005. Sen jälkeen työkoneena on ollut Mac. Kertaakaan en ole katunut.
(Vaikka olenkin Microsoftin sertifikoima it-alan ammattilainen...)
Myös iPhone ja iPad ovat löytäneet jotenkin tiensä omistukseeni.
Omistan myös Windows läppärin, semmoisen vähän kalliimman ja tehokkaamman jolla tulee tämä viihdepuoli hoidettua eli pelaaminen.
Niin ja yksi wanha PC löytyy myös kotoa jossa Debian Linux, oma henk.kohtainen palvelin joka toimii paitsi tiedosto/tulostus palvelimena myös omana www, ftp, teamspeak, yms. palvelimena.
Vaimo ei ole koskaa PC:tä edes omistanut. Hänen ensimmäinen tietokone oli Mac ja siinä on pysynyt.
Sama totuus pätee kaikkialla: Työkalut työn mukaan.- Maciin hurahtanut
Mullakin on tuo i Phone.
Tuli mieleen noista muista koneista että itelläni on lisäksi myös linuxia (4kpl),
mm opensuse -versiolla. Mac on tietysti pääkoneeni mutta niitäkin on talossa
useita - kolme. Noista harvinaisista käyttöjärjestelmistä vielä että kerran
kokeilin Solarista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1609275Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492859Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja332639- 572541
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971945- 981862
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241816Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501351Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091217- 281211