Eli miten mahtaisi onnistua putken läpivienti 70 mm hirsiseinän läpi pikkuisessa pihasaunassa? Katon läpi ei haluttaisi vetää, jos sen voi välttää, mutta onko tuollaisia eristettyjä järjellisiä versioita olemassa, missä putken voisi vetää seinästä läpi?
Pihasaunan hormi seinän läpi, löytyykö valmishormia?
1
9423
Vastaukset
- kassinen katto
Suosittelen kyllä katon läpi mutta seinään saa helposti reiän. Seinän läpi vietynä hommat ei kuitenkaan hirveesti helpotu. Läpiviennin eristäminen on oma hommansa ja seuraavaksi joutuu putkelle viritellä tukirautoja jne. Ruma varsinkin sen takia että pitää viedä sivuräystäslinjan ohi. Veto ainakin alussa heikko vaakaosuuden takia.
En tiedä saako edes tehdä seinänläpiputkituksia? Rak.tarkastaja tai vastaava voi pyöritellä päätänsä ja vakuutuksien saaminen voi olla vaikeaa?
Anyway. Kuppiterä ilman kaulusta. Porataan muutama sentti kerrallaan, taltalla porattu osuus pois, porataan taas lisää ja taas taltataan. Kun kuppiterän keskellä oleva terä läpäisee vastakkaisen seinän, kannattaa viimeinen poraus suorittaa toiselta puolelta niin ei revi.
Tolla tyylillä ilmaventtiileille on tullut hirsiin reikiä tehtyä mutta reiät on kyllä huom. pienemmät halkaisijansa puolesta verrattuna poistohormiputkituksiin jotka tulee vielä eristää.
Edelleen suosittelen viemään hormin vesikaton läpi vaikka panelointia joutuisikin poistamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706604
- 594492
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283168- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905- 151574
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341359
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471283