Energiajuomien plussat ja miikat

julyy

Niiheisiis. Oon kuullu et jos juo liikaa energia juomii kerral ni siit voi kai saada sydärin tai jtn?? Juon siis ite energiajuomii jonku verra, mut siis emmä sitä pelkää, et mä saisin jonku sydärin, en juo nii paljoo :DD:D mutsiis keskusteluu hyvist&huonoist puolist ja mitä energiajuomii te juotte?

27

1221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JONNET POIS SUOMESTA

      hhahah v'tun jonnet.. ei ole plussia. Niistä on vain haittaa kehollesi.

    • lalalalalala

      Hyvät puolet:
      Tuskin mitään paitsi jotkut vain tykkäävät niiden mausta?
      Huonot puolet:
      Tuhoaa munuaiset ja cofeiini-herkille saattaa tulla univaikeuksia.

      • grammarwhore

        kofeiini*

        T: GRAMMAR WHORE


    • ...

      Haluat plussia? haluat tietää mitä hyötyä niistä on? Ei mitään. Juo kuppi kahvia niin saat samat kofeiinit kuin energiajuomista.

      Tottakia semmonen tölkki näyttää kourassa tyylikkäämmältä kuin joku pahvinen kahvikuppi, että jos jonku mielestä se on joku hyöty... osteleehan jotkut aurinkolasejakin huvikseen vaikka yhdetkin riittäis.

      Ainoa oikea hyöty energiajuomista tulee niiden valmistajille. Esim Red Bullin purkitus ei maksa kuin jotain 20 senttiä - jakelu ja kauppa tietty ottaa omansa välistä mutta käytännössä joka purkista 1-2 euroa on katetta, siis silkkaa voittoa!
      Energiajuomilla tehdään ketusti rahaa, ja niitä saadaan myytyä coolilla imagolla kakaroille.

      Onhan niissä kaikenmoisia muitakin kemikaaleja, mutta ei niitä ole niissä siks että niistä olis jotain hyötyä, vaan siks että ne ehkä antaa makua (tai peittää makua) ja että niillä vois mainoksissa elvistellä että ne sisältää niinku jotain erinomaisen erikoista jota ei Kulta-Mokasta saa.

      Hjuva pjisnes - juu nou.

      • 6656

        Tottakia semmonen tölkki näyttää kourassa tyylikkäämmältä kuin joku pahvinen kahvikuppi...

        ...TAI SITTEN EI


    • ES-Jonne

      Juon lavan viikos, ei tunnu missään.

    • KERROTKO

      ite syön tölkit

    • Monsteri hullu...

      Ite juon ainakin kymmenen tölkkii päivässä esim... monsterii tai eessää......
      Vaik kyl mun kannnattas kait vähentää niittten juontii jos kerran niistä voi suaha sydärin...
      Joskus mua koskee ihan v.tun paljon.
      Ihmeellistä et oon ihanku poika vaik oonki tyttö...

      • bbhhyy

        ai sulle siis kasvaa tuubi vai?


    • qazxswedcvfr

      Ei niistä sydärii voi saada, rytmihäiriön kylläkin.

      • 435345435

        molemmat voi saada. ruotsissa kaksi jonnea kuolivat juuri energianjuomien aiheuttamiin sydänkohtauksiin.


    • GEV

      Energiajuomat on suunnattu urhelusuorituksesta palautumiseen ja se tutkitusti siitä on sillon myös hyötyä. Urhelusuoritus ei ole se, että ns. es-jonne päräyttää mopolla lähikauppaan ja ostaa litran energiajuomaa tietokoneiltaa varten.

      Kouluajoilta pari vuotta sitten, luokkakaveri tuli kouluu joka aamu vuoden ajan energiajuoma kädessä. Saattoi ostaa vielä sen jälkeen yhden ja joskus toisenkin lisää. Tällä kaverilla nykyään ei ole kuin 1 munuainen sen takia.

      • 456456

        tahon nähdä sen ihmisen joka vetää megaforcea lenkin jälkeen.... energiajuomista ei ole mitään hyötyä urheilusuoritukseen, ainoastaan haittaa jos haluat menetää kilon tai pari.


    • US

      Energia juomissa ei ole proteiinia joten niillä ei ole minkäänlaista arvoa palautusjuomina.

    • 16.v

      Itse juon ES hyvän maun takia ja melko hyvän hinnan myös.
      En usko että kuolen enrgiajuomiin ku mun iskä vetää jonku litran kahvia per päivä
      jossa on tunnetusti (2x enemmän kofeiinia kuin energiajuomissa)
      En ymmärrä kahvien juojien valitusta energiajuomista. Heidän kahvinsa on
      vähintään yhtä epäterveellistä kuin energiajuomat... -.-
      Pärjään 1-3 tölkillä viikossa.

      • girlllll

        jos ette vielä tienneet, niin kaikki energiajuomat sisältävät aspartaamia
        mitä on aspartaami?
        aspartaami on makeutusaine sokerin sijasta, joka tuhoaa aivosoluja ja aiheuttaa rauhattomuutta ja ADHD tyyppisiä oireita, myös unettomuutta.
        Itse olen tutkinut asian, ja lisäksi huomautan myös että kaikki ei lisättyä sokeria-juomat sisältävät myös kyseistä ainetta.


      • Juha A.
        girlllll kirjoitti:

        jos ette vielä tienneet, niin kaikki energiajuomat sisältävät aspartaamia
        mitä on aspartaami?
        aspartaami on makeutusaine sokerin sijasta, joka tuhoaa aivosoluja ja aiheuttaa rauhattomuutta ja ADHD tyyppisiä oireita, myös unettomuutta.
        Itse olen tutkinut asian, ja lisäksi huomautan myös että kaikki ei lisättyä sokeria-juomat sisältävät myös kyseistä ainetta.

        Kaikki? No ei todellakaan sisällä.
        Esimerkiksi ED:ssä ei ole aspartaamia eikä muistaakseni myöskään vihreessä monsterissa.


    • Batteryyy <3

      Onks se paljon kun ite juon kerran kahessa viikossa????????

      • eijjole

        ei


    • Epäjonnemegaforce

      Ite juon maun takia jonku 1 kerran parissa viikossa maku on siis ainakin plussaa

    • ent.urheilija

      Energia juomat on tehty urheilua varten. Kovassa kulutuksessa tarvitaan lisää energiaa, samoin kovan suorituksen jälkeen palautumisessa.
      On jo järjen vastaista käyttä näitä juomia vapaaajalla, niistä on vain haittaa.
      Kokeilemalla löytyy yhtä hyvän makuisia juomia, kuin on energia juomat.
      Ruokailun ja välipalojen välillä on vesi parasta ja terveellisintä juotavaa.
      Nämä on ihan oikeaa tietoa.

    • Valmentajah

      Ihan nyt vaan tiedoksi, että ne energia juomat jotka on täynnä sokeria ja muuta paskaa (es mf rb jne) ei tosiaan ole urheilijoille tarkotettuja. YKSIKÄÄN kunnon urheilija ei niitä vedä. On olemassa palautusjuomia urheilusuorituksesta palautumiseen, ja TÄMÄ asia on tutkittu. Tiedän tämän kaiken ihan siitä, että satun tuntemaan esimerkiksi koko suomen mm jääkiekko joukkueen. On myös ulkomaille "suhteita".

    • Koulujjone6969ES

      ES on paskaa

    • jalaa1x

      Energiajuomista ei ole hyötyä urheilussa. Enemmänkin haittaa. Liikaa sokeria ja kofeiinia. Kofeiini on kovassa urheilusuorituksessa jopa vaarallista, koska nostaa sydämmen lyöntitiheyttä. Kovassa urheilusuorituksessa syke on korkealla muutenkin. Urheilua varten on olemassa ihan omat juomansa. Itsellä on pitkäkestoisen liikuntasuorituksen aikana nesteenä vesi ja Isostar urheilujuoma.

    • Miikka

      Miikka on miehen nimi.

    • Miullaonviiltelyarpia

      Plussat: virkistyy, jaksaa paljon paremmin jos on väsynyt, maistuu hyvälle, paremoi sekin kun alkoholi ja huumeet.
      Miinukset: jos ottaa illalla niin todennäköisemmih et saa unta, ja jos saatkin aamulla et viitsi tehdä mitään, ja se että jos juot joka päivä tai joka toinen päivä niin elimistösi kuluu helpommin tai no ei ny kulu, kutta kuitenkin sulle voi tulla sellasii juttui ku googlaat niiden haitoista, ja siis sitä kannattaa juoda vain maximissaan 2-3 kertaa viikossa. Vaik ma, to ja su.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe