Miamin Yökerhojen ikäraja?

Haluaa bilettämään

Olen 20v. ja lähdössä Miamiin lomailemaan. Täytän 3kk päästä 21v. ja olen muutenkin ikäistäni vanhemman näköinen ja näyttävä nainen, joten kuinka tarkkoja siellä ollaan tän ikärajan kanssa? Tiedän, että ikäraja on tuo 21v., mutta kyllä suomessakin "vähän" joustetaan tämän ikärajan kanssa, jos esimerkiksi täyttää 18v. 3kk päästä. Riippuu kylläkin paikasta. Onko Jamaicalla sama ikäraja alkoholin suhteen? Lähden Miamista Caribian risteilylle ja luulisi, että siellä ei oltaisi ihan niin tarkkoja..?

18

3706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viinaa Floridassa

      USA:ssa laki sanoo et jos henkilö näyttää alle 30-v, paperit täytyy kysyä, vaikka siis ikäraja alkoholin ostoon ja juomiseen on se 21-v. On ihan omakohtasta kokemusta. Aikoinaan Floridassa hotellin baarissa oltais ostettu oluet. Oltiin noin 26-27 vuotiaita. ID:t piti hakea huoneesta. Tarjoilija ei suostunu myymään ilman niitä. Sanoi viel et kyl hän näkee et ootte yli 21-v, mut lain mukaan ID:t piti näyttää.

      Any person who wants to consume alcohol has to be 21 or older -- no exceptions. If you appear to be under age 30, be prepared to show some identification that you are not underage.

    • matkailija-x

      Eipä Suomessakaan saisi joustaa, 18 v. on raja laissa ja ravintolalta voi mennä anniskeluoikeudet jos jäävät kiinni alaikäisistä. Ravintola-anniskelussahan ikäraja on 18 v. Suomessa, muut korkeammat ikärajat ovat ravintoloiden itse määrittelemiä, niistä voidaan sitten välillä joustaakin.

      Sama juttu Yhdysvalloissa ikärajoen tiukkuuden kanssa (siis 21 v.), paitsi että ovat vielä tiukempia papereiden kanssa, ulkomaalaisilta ei esim. ulkolainen ajokortti kelpaa, vain passi. Reilusti yli kolmekymppisenäkin jouduin näyttämään paperit monessa paikassa.

      Jamaicalla taitaa olla 16 v. ikärajana. Laivalla taitavat noudattaa Yhdysvaltojen ikärajoja. Ainakin amerikkalaisella lentoyhtiöllä lentäessäni minulta kysyttiin viinin tilaamiseen ikää, olin silloin 30 v.

    • -Stiinnu

      Miamissa ollaan tarkkoja ikarajojen kanssa. Olen itse 30-vuotias, ja kylla henkkarit saa kaivaa esille aina kun haluaa oluen, lasin viinia tai yokerhoon sisalle. Baarit eivat tasta juuri jousta, yokerhoissa on usein tarkastuksia ja anniskelulupien kanssa ollaan tiukkoja.
      Laivoilla noudatetaan USA:n ikarajaa kuten aikaisempi kirjoittaja jo tiesi, ja ikarajojen kanssa ollaan siellakin suht tarkkoja.
      Jamaikalla saat kylla alkoholia niin paljon kuin pystyt juomaan, mutta jos ette ole yota satamassa, ei siitakaan paljon iloa ole. Tietysti paivakannit on aina kivoja.

      Ainahan sita tietysti tuurilla voi baariin paasta missa vain. Veikkaisin kuitenkin etta vaikeaa tulee olemaan.

      • public drunkennes

        Muista sitten kun ryystat niita Jamaikan tuliaisia niin yleisella paikalla humalassa toikkarointi johtaa pahimmillaan 60 paivan vankilareissuun tai $500 sakkoon. USAssa ei katsota hyvalla eika naureskella julkijuopoille vaan seuraamuksia tulee.


    • haluaa bilettämään

      Luin juuri caribia laivan kotisivuilta, että 18v. pääsee discoihin sisälle jne. mutta ei saa ostaa alkoholia. Toivottavasti edes tuurilla pääsisin johonkin yökerhoon Miamissa.

    • 17

      Et paase edes tuurilla, taalla ollaan tarkkoja. Onpa kova jano!
      t.usalainen

    • tahtoo bilettään

      No toisena keinona, "jos nyt niin kovasti tahtoo ottaa" poikaystäväni voi tuoda minulle hotelliin juomia ja huoneessa vetää pienet alku hiprakat! Ei se nyt niin älyttömän tarkkaa voi olla..Pientä flirttiä portsarille, niin johan hänkin heltyy kauniille naiselle.

      • 10+20

        Missas ne loppuhiprakat aiot vetaa? Miksi tunget maahan vakisin rikkomaan lakia?
        Taas saa haveta olla suomalainen.
        Kylla ne siella hotellissa tietavat minka ikainen olet kun alat toikkaroida humalassa yleisissa tiloissa, sheriffi kutsutaan hyvin herkasti.


      • abra ka hibra ka

        Jos poikaystäväsi tuo sinulle juomat alkuhiprakoihin, ostaa sitä sinulle ravintolassa ja/tai jäät kiinni ravintolassa alkoholin ostamisesta, rangaistukset menevät tyypillisesti seuraavasti:

        1. Anniskeluoikeuksien haltija:

        Anniskeluoikeuden rikkomisesta vankeusrangaistus enintään 30 päivää ja sakko (yksi vuosi ja 1000$ sakko, jos myyty alle 18-vuotiaalle). Lisäksi laittomasta toiminnasta sakko vähintään 500 $ ja osallistuminen pakollisille kursseille. Näiden lisäksi voi menettää anniskeluoikeudet, joita saa anoa takaisin aikaisintaan 6 kk kuluttua. Huomaa, että osavaltiosta riippuen rangaistukset voivat olla kovempiakin, esim. sakko 2000$ ja vankeus enintään 6 kuukautta.

        2. Anniskeluoikeuden rikkoja:

        Käytännössä yleensä baarimikko. Samat rangaistukset kuin edellä sekä lisäksi muita rangaistustoimenpiteitä, joista yleisin ajokortin menettäminen vähintään 30 päiväksi, mutta enintään 1 vuodeksi.

        3. Alkoholia ostanut alaikäinen:

        Rangaistukset vaihtelevat, mutta tyypillisesti sakkorangaistus, esim. 300$. Lisäksi osavaltiosta riippuen rangaistuksena sakon lisäksi yhteiskuntapalvelua, kursseille osallistumista ja/tai ajokortin menettäminen enintään 1 vuodeksi. Päälle tulee luonnollisesti oikeudenkäyntikulut. Ainakin yhden yön voit joutua viettämään myös sellissä.

        4. Alkoholia alaikäiselle ostanut henkilö:

        Esimerkiksi poikaystäväsi. Sakkorangaistus esim. 2000$ ja/tai vankeusrangaistus enintään 6 kuukautta. Mahdollisesti pakollista kurssitusta ja/tai yhteiskuntapalvelusta.


        Tämmöistä Yhdysvalloissa. Kaikki saavat osansa juomahaluistasi ylläolevan mukaisesti. Jotta ei muuta kuin flirttailemaan portsarille!


    • 20

      Kovat on luulot lumovoimastasi, Miamissa kauniita naisia riittaa. Taidat olla suunnittelemassa tutustumismatkaa USAn oikeuslaitokseen. Olisi voinut olla helpompaa siirtaa matkaa muutamalla kuukaudella kun se on noin alkoholista riippuvainen.

    • kovaapeliäusassa

      Yhdysvalloissa ollaan erittäin tarkkoja ikärajan suhteen. Syynä on se, että anniskelupaikan jäädessä kiinni alaikäiselle myynnistä sanktiot ovat todella kovat. Se muutama dollari, jonka alaikäiselle myynti tuo lisää tuloja, ei todellakaan kompensoi saatuja rangaistuksia. Siksi he kysyvät papereita.

      Olen nähnyt kaupoissa kylttejä joiden mukaan he kysyvät paperit kaikilta alkoholin ostajilta, jotka näyttävät alle 45 -vuotiailta tai jopa alle 50 -vuotiailta. Minä olen noin nelikymppinen ja edelleenkin toisinaan kysytään papereita. Tuttavalleni ei kerran myyty alkoholia ravintolassa, koska hän unohti henkkarit kotiin. Hän oli tuolloin 60-vuotias.

      Tietenkään hän ei näytä alaikäiseltä, mutta ravintolan politiikkana oli myydä alkoholia vain niille joilla on paprut osoittaa ikänsä. Varmuus ennen kaikkea.

      • ollituli

        Tälläinen kokemus täällä. Oltiin katsomassa jääkiekkopeliä New Jerseyssä ja kaljaa ostaessa tivattiin tosissaan papereita.
        Ikää on 47 vuotta ja pitkän anelun jälkeen kalja annettiin, vaikkei ollut papereita mukana.
        Ohjeistus kuulemma oli että paperit kysytään kaikilta vaikka ikää olisi 100 vuotta.


    • tahtoo bilettämään

      Jaahas. Eihän mulla nyt niin suurta väliä ton bilettämisen kanssa ole, mutta caribian risteilyllä pääsee baareihin yli 18v., joten voin juoda siellä vaikka limuja sitten. Olisin ehkä halunnut maistaa muutamaa amerikkalaista olutta, mutta sen teen sitten myöhemmin. Mites jenkkiläiset nuoret sitten dokaavat? Kotibileissä? No jos poikaystävä ostaa muutaman oluen ja otan ne hotelli huoneessa, niin HUI! Joudunko heti vankilaan? Naurettavaa ylireakointia suorastaan. Ei ihme, että amerikkalaiset nuoret käyttävät paljon huumeita, kun alkoholia ei ole saatavilla. Hieno on Yhdysvaltojen laki!

      • ei voi mitään

        >Hieno on Yhdysvaltojen laki!

        Yhdysvallat on tiukka poliisivaltio. Tämä voi tulla yllätyksenä television saippuasarjoja katsoneille. Rangaistukset ovat usein kovat suhteessa tekoon. Suomi on todella pehmo näissä asioissa.


    • joogoski

      Paperit kysyttiin floridassa kun ostin kämpälle kaljaa ja viiniä, ikää jo 48 v.
      se piti olla passi.joogoski

    • been there

      Joissain paikoissa on pakko olla paperit mukana iästä riippumatta alkoholin ostoa varten.

      Jos ei ole näyttää virallista henkilöllisyystodistusta niin alkoholia ei myydä. Piste.
      (edes naapuriosavaltion ajokortti ei välttämättä kelpaa)

      Eri osavaltioissa on kaikissa omat alkoholilakinsa, jotka vaihtelevat paljonkin riippuen mitä saa myydä ja missä, ja mihin aikaan. Joka osavaltiossa on kuitenkin ikärajana 21 v alkoholin ostoon.

      Lakeja valvotaan ja rangaistukset saattavat olla tosi kovat. Sakoilla ei välttämättä selviä.

    • SeikkailunhaluinenJätkä

      Mä olen joskus harkinnut EHKÄ meneväni hankkimaan vähän vaihtelevampaa kokemusta tutustumalla jenkkiläiseen oikeuslaitokseen. Ehkä sen voisi juuri tehdä välittämällä Ameriikan-matkalla alkoholia vaikkapa jollekin 20-vuotiaalle. Saan sitten vähän nähdä millainen poliisivaltio se Jenkkilä on.

    • Toluca

      En tiedä onko jotain lainkohtia sitten tiukennettu, mutta kun olen ollut muutaman kerran USAssa, ei ole papereita kysytty kaljan ostossa (Miami, Cocoa sekä Marathon, Losissa eikä Arizonassa). Aikaa kyllä on mennyt tuosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4135
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1620
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1416
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1140
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe