Valvematic

ölppä pitäs vaihtaa

Mitä öljyä huolloissa ovat laittaneet valvematic moottoreihin?
Tai mitä olette itse käyttäneet jos oletta vaihtaneet?

19

7814

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mobil 1 ESP Formula

Ovat merkkihuollossa laittaneet Mobil 1 ESP Formula 5W-30 öljyä, kuten maahantuoja/valmistaja suosittelee.
      Tostapa kattele www.mobil1.fi/tuotteet/mobil-1-esp-formula-5w-30.aspx , niin ei tarvi kaikkia ominaisuuksia kertailla.

Käy toki muunkin merkkiset laadukkaat/ ohjekirjan mukaiset öljyt.

Erilaiset Super-, Hyper-, Turbo-. ym muka synteettiset halpisöljyt kiertäisin sinuna kaukaa, jos aiot autoasi vähänkään pidempään pitää.

Em.öljy kustantaa n. 50e/4l tarvikeliikkeestä ostettuna. Merkkihuollossa n. 60e.

• aavensii

Perus 5w-40 käy,diesel Toyotat asia erikseen kun on hiukkassuodatin!

• ole tarkkana

Se perus 5w40 ei nimenomaan käy. VVTi- ja valvematic moottoreihin ensisijaisesti ACEA A5-luokituksen täyttävää öljyä, Mobil1 ESP 5w30 on yksi sellainen.
      Toyotalla myytävä Toyota-öljy 5w30:senä täyttää tuon ACEA A5-luokituksen, jos niinkun haluaa öljynäkin käyttää "merkkikohtaista" tuotetta.

• Tarkkana tietty

Castrol 0w-30 slx öljyä Oulussa ainakin Toyota huolto työntää sekä bensa että diesel koneisiin. N.13e/litra!!!

• kysyvä tietäjä

Eikös toi esp-öljy ole hiukkassuodattimella oleviin dieseleihin tarkoitettu öljy?
        Mobil 0w-40 bensoihin?

• mlotlobå46älo
        kysyvä tietäjä kirjoitti:

Eikös toi esp-öljy ole hiukkassuodattimella oleviin dieseleihin tarkoitettu öljy?
        Mobil 0w-40 bensoihin?

esp mobilaatti opn yleispätevä öljy moderneihin bensa tai diesel koneisiin.Taitaa olla vähempi niitä mihin se ei kävisi.

• Ke$han velj
        Tarkkana tietty kirjoitti:

Castrol 0w-30 slx öljyä Oulussa ainakin Toyota huolto työntää sekä bensa että diesel koneisiin. N.13e/litra!!!

Miksi Toyota-huolto ei luota Toyota-öljyihin? Onko merkkiöljyt sitten pa$kaa?
        Toyta longlife polttimotkin ovat tavallisia Osram longlaiffeja. Toyota brändihän on yhtä suurta kusetusta.

• kpg1

TGMO viikonlopputarjouksena 32€/4l pytty 5W-30
      ( Toyota genuine motor Oil), ainakin ok-autolla.

• 5w30 5w30

Tarjoustalossa ym tokmanniketjun liikekkeissä myydään Mobil 3000 5w30 öljyä josta löytyy A5/B5 (ja A1/B1) luokitukset n. 28 eur 4litraa ja on täyssynteettistä.
      (Mobil 3000 5w40 luokitus on A3/B3)
      myös keskisellä näkyi olewvan samaan hintaan.

• Avensia 2010

Kiitos tiedosta,pitääpä hakea tokmannilta tuota.

• dojota
        Avensia 2010 kirjoitti:

Kiitos tiedosta,pitääpä hakea tokmannilta tuota.

Halpa-halleista löytyy kans tuota Mobil 5w-30 öljyä n.29e/4l
        Suositellaan vvt-i,dual vvt-i ja valvematic Toyotiin.
        Täyssynteettinen fuel economy öljy.

• Espiä koneeseen
        dojota kirjoitti:

Halpa-halleista löytyy kans tuota Mobil 5w-30 öljyä n.29e/4l
        Suositellaan vvt-i,dual vvt-i ja valvematic Toyotiin.
        Täyssynteettinen fuel economy öljy.

ESP Mobilia taitavat pääasiassa laittaa Toyota huolloissa bensoihin ja dieselihin. Pitää paikat puhtaina ja pienentää myös polttoaineen kulutusta!

• Infoa öljystä
        Espiä koneeseen kirjoitti:

ESP Mobilia taitavat pääasiassa laittaa Toyota huolloissa bensoihin ja dieselihin. Pitää paikat puhtaina ja pienentää myös polttoaineen kulutusta!

Tänään asian Toyota infosta tarkastaneena voin kertoa että EI tarvitse olla ACEA-A5/B5,laadukas täyssynteettinen riittää!
        Dieselit joissa hiukkassuodatin vaatii C2 luokitusen.

• juissi130
        Infoa öljystä kirjoitti:

Tänään asian Toyota infosta tarkastaneena voin kertoa että EI tarvitse olla ACEA-A5/B5,laadukas täyssynteettinen riittää!
        Dieselit joissa hiukkassuodatin vaatii C2 luokitusen.

Kyllä on monenlaista tietäjää!
        0w-40 Mobilia mun 2010 1.8 Avensikseen on laitettu.

• syvä osanottoni
        juissi130 kirjoitti:

Kyllä on monenlaista tietäjää!
        0w-40 Mobilia mun 2010 1.8 Avensikseen on laitettu.

"0w-40 Mobilia mun 2010 1.8 Avensikseen on laitettu. "

OTAN OSAA!!!

• hohhoi..

Josko vaikka lukee sieltä ohjekirjasta ne suositukset.. Ei voi olla noin vaikeaa..?
      Eli 5W-30 öljy, bensaan Acea A5/B5, dieseliin C2 luokituksen täyttävää. Siksi sitä Mobilin 5W-30 ESP:iä on laitettu, se kun käy molempiin. Ei tartte varastoida kahta erilaista..

• no hoh hoi

0w20 bensaan!

• pappiG

joo, valmistaja suosittelee 0W20, ja mulla laitettu Toyota oljy.

• Anonyymi

Sitä öljyä mitä tehdas suosittelee kyllä moottori valmistaja tietää eli corollaan 0-20 viskositeetti

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2447
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe