Mitä öljyä huolloissa ovat laittaneet valvematic moottoreihin?
Tai mitä olette itse käyttäneet jos oletta vaihtaneet?
Valvematic
19
8460
Vastaukset
- Mobil 1 ESP Formula
Ovat merkkihuollossa laittaneet Mobil 1 ESP Formula 5W-30 öljyä, kuten maahantuoja/valmistaja suosittelee.
Tostapa kattele www.mobil1.fi/tuotteet/mobil-1-esp-formula-5w-30.aspx , niin ei tarvi kaikkia ominaisuuksia kertailla.
Käy toki muunkin merkkiset laadukkaat/ ohjekirjan mukaiset öljyt.
Erilaiset Super-, Hyper-, Turbo-. ym muka synteettiset halpisöljyt kiertäisin sinuna kaukaa, jos aiot autoasi vähänkään pidempään pitää.
Em.öljy kustantaa n. 50e/4l tarvikeliikkeestä ostettuna. Merkkihuollossa n. 60e.- aavensii
Perus 5w-40 käy,diesel Toyotat asia erikseen kun on hiukkassuodatin!
- ole tarkkana
Se perus 5w40 ei nimenomaan käy. VVTi- ja valvematic moottoreihin ensisijaisesti ACEA A5-luokituksen täyttävää öljyä, Mobil1 ESP 5w30 on yksi sellainen.
Toyotalla myytävä Toyota-öljy 5w30:senä täyttää tuon ACEA A5-luokituksen, jos niinkun haluaa öljynäkin käyttää "merkkikohtaista" tuotetta.- Tarkkana tietty
Castrol 0w-30 slx öljyä Oulussa ainakin Toyota huolto työntää sekä bensa että diesel koneisiin. N.13e/litra!!!
- kysyvä tietäjä
Eikös toi esp-öljy ole hiukkassuodattimella oleviin dieseleihin tarkoitettu öljy?
Mobil 0w-40 bensoihin? - mlotlobå46älo
kysyvä tietäjä kirjoitti:
Eikös toi esp-öljy ole hiukkassuodattimella oleviin dieseleihin tarkoitettu öljy?
Mobil 0w-40 bensoihin?esp mobilaatti opn yleispätevä öljy moderneihin bensa tai diesel koneisiin.Taitaa olla vähempi niitä mihin se ei kävisi.
- Ke$han velj
Tarkkana tietty kirjoitti:
Castrol 0w-30 slx öljyä Oulussa ainakin Toyota huolto työntää sekä bensa että diesel koneisiin. N.13e/litra!!!
Miksi Toyota-huolto ei luota Toyota-öljyihin? Onko merkkiöljyt sitten pa$kaa?
Toyta longlife polttimotkin ovat tavallisia Osram longlaiffeja. Toyota brändihän on yhtä suurta kusetusta.
- kpg1
TGMO viikonlopputarjouksena 32€/4l pytty 5W-30
( Toyota genuine motor Oil), ainakin ok-autolla. - 5w30 5w30
Tarjoustalossa ym tokmanniketjun liikekkeissä myydään Mobil 3000 5w30 öljyä josta löytyy A5/B5 (ja A1/B1) luokitukset n. 28 eur 4litraa ja on täyssynteettistä.
(Mobil 3000 5w40 luokitus on A3/B3)
myös keskisellä näkyi olewvan samaan hintaan.- Avensia 2010
Kiitos tiedosta,pitääpä hakea tokmannilta tuota.
- dojota
Avensia 2010 kirjoitti:
Kiitos tiedosta,pitääpä hakea tokmannilta tuota.
Halpa-halleista löytyy kans tuota Mobil 5w-30 öljyä n.29e/4l
Suositellaan vvt-i,dual vvt-i ja valvematic Toyotiin.
Täyssynteettinen fuel economy öljy. - Espiä koneeseen
dojota kirjoitti:
Halpa-halleista löytyy kans tuota Mobil 5w-30 öljyä n.29e/4l
Suositellaan vvt-i,dual vvt-i ja valvematic Toyotiin.
Täyssynteettinen fuel economy öljy.ESP Mobilia taitavat pääasiassa laittaa Toyota huolloissa bensoihin ja dieselihin. Pitää paikat puhtaina ja pienentää myös polttoaineen kulutusta!
- Infoa öljystä
Espiä koneeseen kirjoitti:
ESP Mobilia taitavat pääasiassa laittaa Toyota huolloissa bensoihin ja dieselihin. Pitää paikat puhtaina ja pienentää myös polttoaineen kulutusta!
Tänään asian Toyota infosta tarkastaneena voin kertoa että EI tarvitse olla ACEA-A5/B5,laadukas täyssynteettinen riittää!
Dieselit joissa hiukkassuodatin vaatii C2 luokitusen. - juissi130
Infoa öljystä kirjoitti:
Tänään asian Toyota infosta tarkastaneena voin kertoa että EI tarvitse olla ACEA-A5/B5,laadukas täyssynteettinen riittää!
Dieselit joissa hiukkassuodatin vaatii C2 luokitusen.Kyllä on monenlaista tietäjää!
0w-40 Mobilia mun 2010 1.8 Avensikseen on laitettu. - syvä osanottoni
juissi130 kirjoitti:
Kyllä on monenlaista tietäjää!
0w-40 Mobilia mun 2010 1.8 Avensikseen on laitettu."0w-40 Mobilia mun 2010 1.8 Avensikseen on laitettu. "
OTAN OSAA!!!
- hohhoi..
Josko vaikka lukee sieltä ohjekirjasta ne suositukset.. Ei voi olla noin vaikeaa..?
Eli 5W-30 öljy, bensaan Acea A5/B5, dieseliin C2 luokituksen täyttävää. Siksi sitä Mobilin 5W-30 ESP:iä on laitettu, se kun käy molempiin. Ei tartte varastoida kahta erilaista..- no hoh hoi
0w20 bensaan!
- pappiG
joo, valmistaja suosittelee 0W20, ja mulla laitettu Toyota oljy.
- Anonyymi
Sitä öljyä mitä tehdas suosittelee kyllä moottori valmistaja tietää eli corollaan 0-20 viskositeetti
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841686Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2711584Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2851343Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691282- 57905
- 66874
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em66863- 46861
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40841Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤48818