Mitä öljyä huolloissa ovat laittaneet valvematic moottoreihin?
Tai mitä olette itse käyttäneet jos oletta vaihtaneet?
Valvematic
19
7814
Vastaukset
- Mobil 1 ESP Formula
Ovat merkkihuollossa laittaneet Mobil 1 ESP Formula 5W-30 öljyä, kuten maahantuoja/valmistaja suosittelee.
Tostapa kattele www.mobil1.fi/tuotteet/mobil-1-esp-formula-5w-30.aspx , niin ei tarvi kaikkia ominaisuuksia kertailla.
Käy toki muunkin merkkiset laadukkaat/ ohjekirjan mukaiset öljyt.
Erilaiset Super-, Hyper-, Turbo-. ym muka synteettiset halpisöljyt kiertäisin sinuna kaukaa, jos aiot autoasi vähänkään pidempään pitää.
Em.öljy kustantaa n. 50e/4l tarvikeliikkeestä ostettuna. Merkkihuollossa n. 60e.- aavensii
Perus 5w-40 käy,diesel Toyotat asia erikseen kun on hiukkassuodatin!
- ole tarkkana
Se perus 5w40 ei nimenomaan käy. VVTi- ja valvematic moottoreihin ensisijaisesti ACEA A5-luokituksen täyttävää öljyä, Mobil1 ESP 5w30 on yksi sellainen.
Toyotalla myytävä Toyota-öljy 5w30:senä täyttää tuon ACEA A5-luokituksen, jos niinkun haluaa öljynäkin käyttää "merkkikohtaista" tuotetta.- Tarkkana tietty
Castrol 0w-30 slx öljyä Oulussa ainakin Toyota huolto työntää sekä bensa että diesel koneisiin. N.13e/litra!!!
- kysyvä tietäjä
Eikös toi esp-öljy ole hiukkassuodattimella oleviin dieseleihin tarkoitettu öljy?
Mobil 0w-40 bensoihin? - mlotlobå46älo
kysyvä tietäjä kirjoitti:
Eikös toi esp-öljy ole hiukkassuodattimella oleviin dieseleihin tarkoitettu öljy?
Mobil 0w-40 bensoihin?esp mobilaatti opn yleispätevä öljy moderneihin bensa tai diesel koneisiin.Taitaa olla vähempi niitä mihin se ei kävisi.
- Ke$han velj
Tarkkana tietty kirjoitti:
Castrol 0w-30 slx öljyä Oulussa ainakin Toyota huolto työntää sekä bensa että diesel koneisiin. N.13e/litra!!!
Miksi Toyota-huolto ei luota Toyota-öljyihin? Onko merkkiöljyt sitten pa$kaa?
Toyta longlife polttimotkin ovat tavallisia Osram longlaiffeja. Toyota brändihän on yhtä suurta kusetusta.
- kpg1
TGMO viikonlopputarjouksena 32€/4l pytty 5W-30
( Toyota genuine motor Oil), ainakin ok-autolla. - 5w30 5w30
Tarjoustalossa ym tokmanniketjun liikekkeissä myydään Mobil 3000 5w30 öljyä josta löytyy A5/B5 (ja A1/B1) luokitukset n. 28 eur 4litraa ja on täyssynteettistä.
(Mobil 3000 5w40 luokitus on A3/B3)
myös keskisellä näkyi olewvan samaan hintaan.- Avensia 2010
Kiitos tiedosta,pitääpä hakea tokmannilta tuota.
- dojota
Avensia 2010 kirjoitti:
Kiitos tiedosta,pitääpä hakea tokmannilta tuota.
Halpa-halleista löytyy kans tuota Mobil 5w-30 öljyä n.29e/4l
Suositellaan vvt-i,dual vvt-i ja valvematic Toyotiin.
Täyssynteettinen fuel economy öljy. - Espiä koneeseen
dojota kirjoitti:
Halpa-halleista löytyy kans tuota Mobil 5w-30 öljyä n.29e/4l
Suositellaan vvt-i,dual vvt-i ja valvematic Toyotiin.
Täyssynteettinen fuel economy öljy.ESP Mobilia taitavat pääasiassa laittaa Toyota huolloissa bensoihin ja dieselihin. Pitää paikat puhtaina ja pienentää myös polttoaineen kulutusta!
- Infoa öljystä
Espiä koneeseen kirjoitti:
ESP Mobilia taitavat pääasiassa laittaa Toyota huolloissa bensoihin ja dieselihin. Pitää paikat puhtaina ja pienentää myös polttoaineen kulutusta!
Tänään asian Toyota infosta tarkastaneena voin kertoa että EI tarvitse olla ACEA-A5/B5,laadukas täyssynteettinen riittää!
Dieselit joissa hiukkassuodatin vaatii C2 luokitusen. - juissi130
Infoa öljystä kirjoitti:
Tänään asian Toyota infosta tarkastaneena voin kertoa että EI tarvitse olla ACEA-A5/B5,laadukas täyssynteettinen riittää!
Dieselit joissa hiukkassuodatin vaatii C2 luokitusen.Kyllä on monenlaista tietäjää!
0w-40 Mobilia mun 2010 1.8 Avensikseen on laitettu. - syvä osanottoni
juissi130 kirjoitti:
Kyllä on monenlaista tietäjää!
0w-40 Mobilia mun 2010 1.8 Avensikseen on laitettu."0w-40 Mobilia mun 2010 1.8 Avensikseen on laitettu. "
OTAN OSAA!!!
- hohhoi..
Josko vaikka lukee sieltä ohjekirjasta ne suositukset.. Ei voi olla noin vaikeaa..?
Eli 5W-30 öljy, bensaan Acea A5/B5, dieseliin C2 luokituksen täyttävää. Siksi sitä Mobilin 5W-30 ESP:iä on laitettu, se kun käy molempiin. Ei tartte varastoida kahta erilaista..- no hoh hoi
0w20 bensaan!
- pappiG
joo, valmistaja suosittelee 0W20, ja mulla laitettu Toyota oljy.
- Anonyymi
Sitä öljyä mitä tehdas suosittelee kyllä moottori valmistaja tietää eli corollaan 0-20 viskositeetti
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882