Mitä mustia koppakuoriaisia asunnossa? (rohmukuoriainen?)

tahtoo_eroon

Jaahas, mä en ala. Viime aikoina olen törmännyt asunnossani mustiin koppakuoriaisen näköisiin ötököihin, osa kuolleita mutta muutama eläväkin, ikävä kyllä (yhteensä puhutaan kuitenkin alle 10 kpl). Ne on löytynyt olohuoneesta ja eteisestä, yleensä läheltä listoja.
Asun 2000-luvulla rakennetussa kerrostalossa ja asunut jo useamman vuoden, enkä ole aiemmin vastaaviin törmännyt.

Kyseessä on n.puolen pikkurillin kynnen mittainen musta (mielestäni täysin musta) kova kuorinen otus. Näyttää melko lailla rohmukuoriaiselta (mitä googlettamalla löysin). Olen vaan käsittänyt, että rohmukuoriainen on elintarviketuholainen ja tulee yleensä kuivatarvikkeiden mukana kaupasta ym., mutta tarkastus omiin kaappeihin ja elintarvikkeisiin ei paljastanut mitään kummallista.
Voiko siis kulkeutua esim. naapurista?
Vai mikä muu voisi olla kyseessä?

Samaa näköä on myös jauhokuoriaiseen, joihinkin jumilajeihin ja kärsäkkäisiin, mutta mielestäni on liian pieni jauhokuoriaiseksi ja jumeja ei tietääkseni ole kerrostaloissa.

Jos jollain siis kokemusta rohmukuoriaisista tai tietoa mikä muu voisi olla, niin saa kertoa ja vinkkejä mitä kannattaa tehdä?
Myrkyttää itse? vai ilmoittaa jo isännöitsijälle vai mitä?

En tahtois näistä mitään jokapäiväisiä vieraita.

3

2607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopp

Melkeen joka talossa on joku ötökkä rakenteissa, tunnista ja tee tarvittavat toimenpiteet. (kaikki ruuat ja vaatteet tiiviisiin laatikoihin, suursiivous ja pintojen pyyhintä) ja jos ei ala vähenemään niin koko myrkytys, tarvittaessa koko talo.

• lööl

Suursiivous ja siivoa vähintään kerran viikossa pese myös matot jne. Sitten käyt ostamassa jotain voimakasta hyönteismyrkkyä esim. Cooper aerosolia tai Bio Killiä ja ehkä raidin muurahaissirotetta jos ongelma on paha.

Näin mulla on pysynyt omat vierailijat kurissa ja nykyään niitä ilmaantuu keittiöön vain pari kappaletta viikossa. Eiköhän nuo häviä lopulta kokonaan.

• lööl

Vielä se pitää lisätä että älä ala stressaamaan. Teet kaiken tuon niin kyllä se ongelma hoituu mutta siinä saattaa kestää hetki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3141
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe