Kummallista, että vapaasta pitää jonkun maksaa siitä vapaalla olevalle. Olen pikemminkin aina kuvitellut, että tehdystä työstä saadaan palkkaa. Lienen ymmärtänyt jotakin ihan vääein.
Sapattivapaa
8
704
Vastaukset
- Erkki`
Ja sitten Reiska käsi sydämmelle miten itse menettelisit samassa tilanteessa. Veikkaan jos sun ikäluokan "Reiskalle" olisi tarjottu samaa olisit syöksynyt kuin sika limppuun tähän täkyyn?????
Ja sitten horisko sun täytyisi tajuta yksi juttu, että yleensä nämä vapaat on hankittu ihan sillä omalla työllä. - sapatti vapaa
mitäs siitä, mutta kun tänne tulee koko ajan väkeä viettämään kaikki viikonpäivät vapaata. Aika moni on koko elämänsä vapaa matkalainen.
- *Kukkahame*
Sapattivapaa on ilmaus sille, että ihminen pitää vapaata tavanomaisesta työstään. Sapattivapaasta voidaan maksaa korvaus, jos se pidetään esimerkiksi vuorotteluvapaan muodossa. Usein kuitenkin sapattivapaa on vapaata, joka järjestetään omilla säästöillä.
tästä selviää ettei se ole ilman järjestelyjä palkallinen, lisää voi lukea kirjoittamalla googleen...sapattivapaa. - kyllä tuo
tiedetään, ilman googletuksia, et vaan ymmärrä huumoria.
niin on
- kaiku vastaa
niin on
- *Kukkahame*
Jaahas anteeksi että kirjoitin Reiska' (Ruuneperin) ketjuun,
- Katleija
No ainakin jostain saavutetusta edusta kysymys, oli se nyt vaikka vuorotteluvapaa nimeltään Tehy älähti, kun sitä korvausta, joka kai on ollut 1000€ kuussa, hallitus uhkaa vähentää.
Se järjestelmä luotiin isojen työttömyyslukujen aikana, jotta ikäänkuin jaettiin työn tekemisen iloa. Pääsi työtön työhön ja hoitaja sai "ommoo lommoo", josta maksettiin korvaus. Työttömän työllistäminen näin oli kalliimpaa kuin muuten.
Perusteluna tietysti työssä jaksamisen lisääminen, se kun on rankkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236819Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61817Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723