Sapattivapaa

Reino´

Kummallista, että vapaasta pitää jonkun maksaa siitä vapaalla olevalle. Olen pikemminkin aina kuvitellut, että tehdystä työstä saadaan palkkaa. Lienen ymmärtänyt jotakin ihan vääein.

8

733

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkki`

Ja sitten Reiska käsi sydämmelle miten itse menettelisit samassa tilanteessa. Veikkaan jos sun ikäluokan "Reiskalle" olisi tarjottu samaa olisit syöksynyt kuin sika limppuun tähän täkyyn?????

Ja sitten horisko sun täytyisi tajuta yksi juttu, että yleensä nämä vapaat on hankittu ihan sillä omalla työllä.

• sapatti vapaa

mitäs siitä, mutta kun tänne tulee koko ajan väkeä viettämään kaikki viikonpäivät vapaata. Aika moni on koko elämänsä vapaa matkalainen.

• *Kukkahame*

Sapattivapaa on ilmaus sille, että ihminen pitää vapaata tavanomaisesta työstään. Sapattivapaasta voidaan maksaa korvaus, jos se pidetään esimerkiksi vuorotteluvapaan muodossa. Usein kuitenkin sapattivapaa on vapaata, joka järjestetään omilla säästöillä.

tästä selviää ettei se ole ilman järjestelyjä palkallinen, lisää voi lukea kirjoittamalla googleen...sapattivapaa.

• kyllä tuo

tiedetään, ilman googletuksia, et vaan ymmärrä huumoria.

• niin on

• kaiku vastaa

niin on

• *Kukkahame*

Jaahas anteeksi että kirjoitin Reiska' (Ruuneperin) ketjuun,

• Katleija

No ainakin jostain saavutetusta edusta kysymys, oli se nyt vaikka vuorotteluvapaa nimeltään Tehy älähti, kun sitä korvausta, joka kai on ollut 1000€ kuussa, hallitus uhkaa vähentää.
      Se järjestelmä luotiin isojen työttömyyslukujen aikana, jotta ikäänkuin jaettiin työn tekemisen iloa. Pääsi työtön työhön ja hoitaja sai "ommoo lommoo", josta maksettiin korvaus. Työttömän työllistäminen näin oli kalliimpaa kuin muuten.

Perusteluna tietysti työssä jaksamisen lisääminen, se kun on rankkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2693
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe