katonvaihto

vaihdettiin katto ei tarvinnut rakennuslupaa vaan ilmoittamislupa ( jos oikein muistan ) sit ois pitänyt ilmottaa milloin työt alkaa ja loppuu veljeni ei sitä tehnyt.

ei kai tuo suurempi virhe ole ? olenko minä siitä vastuussa kun minulla on valtakirja hoitaa kesämökkiämme ? minä oisin halunnut tehdä kaiken kattofirman kautta mut en voinut mitään kun toiset ei suostunut. en halunnut tehdä toisia vastaan vaan hyväksyin tuon amatööri työn jossa on puitteita.

ja minkä takia ne käy tarkistamassa kaiken jos ilmoitus tehdään ? vakuutussyistä? turvallisuussyistä ?

3

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ladetsy

Jep. Jokainen kuntahan aika paljon itse päättää miten paljon rakennusvalvonta valvoo mitäkin hanketta. Kyllä se myös vakuutuksen takia on hyvä että käyvät tai tietävät milloin katto on uusittu. Luultavasti sinun tapauksessasi riittää kuitenkin yksi puhelinsoitto rakennusvalvontaa (sen kunnan jossa kesämökkisi sijaitsee)ja ilmoitat hankkeen olevan tehty. Puhelu tuskin kestää minuuttia kauempaa, eli aika pieni vaiva.

• meidän kunnassa ovat tarkkoja kävivät katsomassa jo ennen vaihtoa ja ottivat korvauksen. vakuutusasiaahan mäkin eniten ajattelen... jos jotain sattuu ja sit ruvetaan katonvaihtoa syyttämään.

veljeni ja sen kaverit vetivät vain uutta vanhan päälle miten on tuon painon kanssa kestääkö ? itse en hommista tajuu. ihmetyttää mitä katonlaittajia ne on kun laittoivat peltiä täysin lahonneiden puiden päälle ! ja kattopelti liian lyhyt, sen mun kaverinikin pystyi toteamaan. ja nyt sit riitaa kun uskalsin sanoa ...
        jos sit ilmoitan katosta ja käyvät katsomassa miten käy ?

• Coolisti vaan

Ei oo iso vika ollenkaan ja tuskin tulevat kattomaan ikinä. Soitat vaan ja sanot, et valmis tuli.

Jokseenkin ainoa syy lienee se, että pelastuslaitoksella on teoriassa tieto kattomateriaaleista, kun kunnan rekisterit on ajan tasalla. Käytännössä homma on kokonaan byrokraattien iloksi.

Ite vaihdoin keskellä taajamaa katolle pellit huovan tilalle ja tyynesti ilmotin asiasta jälkikäteen. Ois pitänyt hakea lupa, nyt säästy nekin rahat ja homma suju ilman turhaa sähläämistä. Eikä kukaan tullu kattomaan saati laskua lähettänyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      3884
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2609
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      42
      2568
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2365
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      29
      2188
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      303
      2083
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1799
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1623
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      46
      1488
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1477
    Aihe