Peilin

rikkominen

Joskus toivon että peilin rikkominen ei ole aina epäonnea tuottava, vaikka sitä useimmiten puhutaankin näin. Epäonni voi olla joskus myös luonnollinen selitys, vaikka jos esim. ihminen välttäisisi toimintaansa. (kuten kävelemällä tikapuitten alle) Mitenköhän näin on?

3

652

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • damdadidumdadidum

Mitäs tuohon nyt voisi sanoa.. Mutta osaan osittain selittää jjotkin taikauskot:

Olen ainakin kuullut että jos kävelee tikapuiden ali niin siitä tulee huonoa onnea koska tikapuut katkaiset rajan maan ja taivaan välillä mutta toiset uskovat siihen tavalliseen syyhyn että joku voi olla tikapuiden yläpäässä ja alla olevan ihmisen päälle voi tipahtaa jotain.
      Peilistä taas olen kuullut, että jos rikkoo peilin niin rikkoo myös sielunsa ja sielun korjaamiseen menee 7 vuotta.
      Musta kissa taas yhdistettiin noituuteen ja uskottiin että musta kissa on Saatanan apulainen joten tuottaa huonoa onnea jos musta kissa kävelee tien yli, mutta toisissa kulttuureissa taas mustat kissat tuovat hyvää onnea ja toisissa maissa valkoiset kissat tuottavat huonoa onnea.
      Suolasta taas sanotaan että jos kaataa suolan niin se herättää demonit ja pahat henget (demonit voi karkottaa jos heittää suolaa olkapäänsä yli) mutta taas toiset sanovat sen juuri johtuvan siitä että suolaa on turha haaskata koskase on arvokasta.

Että kaikkeen ihmiset uskovat, ja saavat uskoa mihin haluavat. Kuka tietää mistä taikausko on peräisin.

• samaa......

Peilistä ja tikapuista olen kuullut samaa

• Sielun rikkominen

Joskus ihmisen sielu voi rikkoa siksi, jos häntä on kohdeltu huonosti, (synkän menneisyyksien vuoksi) vaikka hän ei koskaan olisi rikkonut peiliä kertaakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      118
      777
    2. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      19
      700
    3. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      685
    4. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      32
      639
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      38
      557
    6. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      63
      526
    7. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      525
    8. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      50
      519
    9. Kaipaatko vielä exää?

Jos olet ihan rehellinen
      Ikävä
      76
      517
    10. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63