Peilin

rikkominen

Joskus toivon että peilin rikkominen ei ole aina epäonnea tuottava, vaikka sitä useimmiten puhutaankin näin. Epäonni voi olla joskus myös luonnollinen selitys, vaikka jos esim. ihminen välttäisisi toimintaansa. (kuten kävelemällä tikapuitten alle) Mitenköhän näin on?

3

485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • damdadidumdadidum

Mitäs tuohon nyt voisi sanoa.. Mutta osaan osittain selittää jjotkin taikauskot:

Olen ainakin kuullut että jos kävelee tikapuiden ali niin siitä tulee huonoa onnea koska tikapuut katkaiset rajan maan ja taivaan välillä mutta toiset uskovat siihen tavalliseen syyhyn että joku voi olla tikapuiden yläpäässä ja alla olevan ihmisen päälle voi tipahtaa jotain.
      Peilistä taas olen kuullut, että jos rikkoo peilin niin rikkoo myös sielunsa ja sielun korjaamiseen menee 7 vuotta.
      Musta kissa taas yhdistettiin noituuteen ja uskottiin että musta kissa on Saatanan apulainen joten tuottaa huonoa onnea jos musta kissa kävelee tien yli, mutta toisissa kulttuureissa taas mustat kissat tuovat hyvää onnea ja toisissa maissa valkoiset kissat tuottavat huonoa onnea.
      Suolasta taas sanotaan että jos kaataa suolan niin se herättää demonit ja pahat henget (demonit voi karkottaa jos heittää suolaa olkapäänsä yli) mutta taas toiset sanovat sen juuri johtuvan siitä että suolaa on turha haaskata koskase on arvokasta.

Että kaikkeen ihmiset uskovat, ja saavat uskoa mihin haluavat. Kuka tietää mistä taikausko on peräisin.

• samaa......

Peilistä ja tikapuista olen kuullut samaa

• Sielun rikkominen

Joskus ihmisen sielu voi rikkoa siksi, jos häntä on kohdeltu huonosti, (synkän menneisyyksien vuoksi) vaikka hän ei koskaan olisi rikkonut peiliä kertaakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      146
      1970
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      303
      1177
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      83
      989
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      888
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      829
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      53
      799
    7. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      18
      756
    8. 71
      754
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      56
      709
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      701
    Aihe