Kysymyksiä kotiloiden terraariosta & poikasista

Kotilo_kotilo_

Heippa.
Olen ostamassa kotiloa tässä lähiaikoina. Aluksi otan yhden ja sitten kun löydän jostakin toisesta paikasta toisen, niin otan sen. Tässä on hieman kysymyksiä. Älä siis välitä jos kysyn eri kotilolajeihin liittyen, sillä olen vasta harkitsemassa hankinko jaden, akaatin vai viiniksen.

1. Käykö kahdelle jadekotilolle 30l terraario, voiko olla pienempi tai isompi? Mitkä mitat olisivat hyvät? (cm ja l)
2. Käykö kahdelle viinikselle 20l terraario, voiko olla pienempi tai isompi? Mitkä mitat olisivat hyvät? (cm ja l)
3. Käykö kahdelle akaatille 40l terraario, voiko olla pienempi tai isompi? Mitkä mitat olisivat hyvät? (cm ja l)
4. Mistä minun kannattaisi ostaa terraario, millainen ja mikä olisi laadukas muttei huomattavasti liian kallis? (esim. en ostaisi mitään huippuhienoa terraa parillasadalla, kun neljäsosalla siitä rahasta saisi hyvän..)

4. Kun kotilot saavat poikasia, miten olisi hyvä toimia? Laitanko munat heti toiseen pienempään terraan odottamaan kuoriutumista, vai siirrän ne siihen kun ovat kuoriutuneet? Pitääkö tämä tehdä vain akaateilla, vai tarvitseeko jaden ja viiniksienkin poikaset erottaa vanhemmistaan heti?
5. Mikä on akaatin, viiniksien ja jaden luovutusikä?

Asiallisia vastauksia, kiitos. :3

2

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aksukasvattaja

      Hei! Olen Perehtynyt akaattikotiloihin ja lehtokotiloihin, joten en tiedä paljoakaan muista maakotiloista. Mutta vastaan nyt Akaattikotiloihin liittyviin kysymyksiin eli...

      2 akaattikotilolle riittää 40 litrainen terraario, mutta tykkäävät, jos käytössä olisi enemmänkin tilaa. Mulla kotilot asustavat noin. 60 litraisessa terrassa, mutta mitoista en ole varma. Toinen kotiloideni koti on 180 litrainen juwel vision, joka on tarkoitettu akvaarioksi, mútta toimii hyvin myös terrana. Jos haluat, etteivät kotilot muni, laita ne eri terraarioihin!!! Halvimmaksi terraario tulee, kun ostat eläinkaupasta akvaarion, joka käy myös terraarioksi, tai teetätät lasiliikkeessä sopivan kokoisen. Juwel vision 180 on n. 80cm pitkä, 40cm syvä ja noin. 50cm korkea. Terra kannattaa tilata lasiliikkeestä tai netistä, tai ostaa halvasta eläinkaupasta. Akaattikotilon munista kannattaa suurin osa murskata. Ota vaikka 10 munaa, ja siirrä pieneen terraarioon (esim. faunaboxi on hyvä) ja murskaa loput!!! Et saa myydyksi 500 kotiloa, etkä saa niitä aikuiskoossaan mahtumaan mihinkään, ja ne söisivät päivässä yli 50 kurkkua, eikä varmaan eläinkauppakaan osta edes 50 poikasta. 10 poikasta voit helposti myydä tai pitää itselläsi. Pikkukotiloilla pitää olla heti kuoriuduttuaan ruokaa ja seepiansuomua. Akaattikotilon luovutusikä on muna. eli heti kun kotilo on muninut munan, se on luovutusikäinen, sillä pikkukotilot eivät tarvitse "äidin" hoivaa.

    • Anonyymi

      Miten kotiloiden poikaset voi erottaa toisistaan?
      Jos vaikka ostaa kaksi akaattikotiloa kasvattajalta ja haluaisi antaa niille nimet, mutta ei tunnista niitä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4902
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      288
      3019
    3. 134
      1787
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1607
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1431
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1206
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1149
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1109
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1107
    Aihe