Onko kenelläkään kokemuksia reilaamisesta Iso-Britanniassa/Irlannissa? Olen harkinnut ensi keväänä lähteväni. Millaista on ollut, onko hintansa väärti yms?
BritRail
4
266
Vastaukset
- 30 times in London
Minuakin kiinnostaisi lisätiedot ja kommentit matkustamisesta Cornwallin suuntaan. Tarkoitus kesäkuun alussa lentää Lontooseen ja sieltä junailla muutamaksi päiväksi Newquayhin tai aivan läntiseen kärkeen ja kierrellä seutuja.
- vr vihaaja
Helppoa ja halpaa ja toimii kuin "junan vessa" Ei tarvi tapella lippujen ostonkaan kanssa kuten Suomessa... webkaupat toimii !
Lontoosta Cornwalliin kestää n 6 h ja aivan ihania maisemia . SUOSITTELEN siellä on muutenkin aivan ihanaa - sh
Lontoosta kerran reilasin tuonne Dublinin nurkille, siis mistä pääsi sitten laivalla Dubliniin. Aika upeat oli maisemat. Matka oli vaan kammottavan pitkä vaihtoineen päivineen. Mutta ehdottomasti lähtisin reilaamaan uudestaan Britteihin ja Irlantiin haluaisin ehdottomasti kiertelemään :) On vaivan ja hinnan väärti :)
Mä reilasin viime kesänä reilu pari viikkoa Skotlanti - Wales - Englanti. Walesin puolella kävin tosin vain pikaisesti päiväreissulla. Ja oli kyllä hintansa väärti, vaikka enemmänkin olisin tuota railipassia (mulla siis etukäteen hankittu 15pv BritRail-passi) voinut käyttää. Mun oma reitti oli suunniteltu majoituksia myöten valmiiksi siten, että mulla oli kuusi kaupunkia, jossa yövyin ja tein niistä sitten päivämatkoja lähialueille. Kokemattomalle ja yksin matkaavalle ihan kiva ratkaisu.
Parhaat maisemat oli tietenkin Skotlannissa. York - Lontoo -väli oli aika tylsä. Walesissa olisin halunnut käydä enemmänkin, kuin vaan pohjoisrannikolla, mutta siellä oli tuo rautatieverkko sen verran harva, että ei oikein aikataulu antanut myöden. Ehkä ens kerralla.
Yleisesti ottaen junat on siistejä ja luotettavia, vaikka brittien junien väitetään olevan epäluotettavia. Kyllä VR peittoa ne mennen tullen siinä suhteessa. Yksikään käyttämäni juna ei ollut myöhässä. Sen sijaan Suomeen tullessa sain odotella kotiin menevää junaa ainakin pari tuntia. Tosin Etelä-Englannissa kävi sellainen kömmähdys, että junan kuljettaja UNOHTI pysähtyä asemalle. Piti sitten jäädä pois seuraavalla asemalla ja hypätä seuraavaan takaisinpäin menevään junaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561191- 521095
- 1131092
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60892