Tervehdys.
Kertokaapa minkälaisille maaperille sekä olosuhteisiin olette perustaneet talonne tai huvilanne. Rinteeseen vai tasamaalle kangasmetsään vai savipeltoon? Perustamistapa? Neliömäärä? Sekä lopuksi jos viitsitte niin sitten vielä hinta kyseiselle tyylille per neliö?
Auttaa paljon minua sekä varmasti muitakin lähiaikoina perustavia.
Itse alan perustelemaan huvilaa ensikesänä Peltorinteeseen. Vielä en tiedä mitä saven n.60 cm alta löytyy. Täytyy käydä kairailemassa.
PERUSTUKSIA
8
471
Vastaukset
- Perustelija
Unohtui vielä laittaa että josko kertoisitte lyhyesti vielä tuliko perustuksille esim rossipohja tms.?
- perustelija
Nosto
- uhoihn
Loivanrinteen talo (lattiassa tasoero 60cm). Tontti: kangasmetsää, jossa moreenia ja kallio lähellä (louhinta pelkästään viemäri/-vesijohto kanaalille). Perustus: 90cm betonivalosokkeli (ei anturaa). Hinta: noin 100€ metrille (sis. työn, kuran ja pystystyroksit). Maanvarainenlattia
- perustelija
Eli 6000 tonnia luulisi riittävän 40 metrin rossipohja perustukselle harkkorakenteisena. Itse teen muut paitsi kaivuu ja maansiirtotyöt.
- Hcfuyhbnutrd
Talo 2 krs, pohja 85 m2, suorakaide, 2 terassia, tontti loiva rinne, maa savea 1,5...4,5m, alla kallio. Valusokkeli ontelolaatoilla, rossipohja, paalutettu.
Hintaa tuli paaltukselle 2500 ja sokkelille onteloille 15500. Rakennettu tänä vuonna, pk seutu. - wertytuyio
Hcfuyhbnutrd kirjoitti:
Talo 2 krs, pohja 85 m2, suorakaide, 2 terassia, tontti loiva rinne, maa savea 1,5...4,5m, alla kallio. Valusokkeli ontelolaatoilla, rossipohja, paalutettu.
Hintaa tuli paaltukselle 2500 ja sokkelille onteloille 15500. Rakennettu tänä vuonna, pk seutu.Vai että ihan rossipohja onteloilla. Saa selittää!
SE ON TUULETTUVA ALAPOHJA. Rossipohja on puurakenteinen homepommi, ei mitään tekemistä onteloratkaisun kanssa.
- Ins. maanrak.
Turhaan kyselet, koska et tee niillä tiedoilla mitään. Teetä pohjatutkimus (älä vaan itse kairaa, jos et ole alan ammattilainen) ja hanki suunnittelija. Kevyissä kohteissa rakennesuunnittelija selvinnee hommasta.
- 22m2
Minun saunamökkini alle tuli teräspaalut. En teettänyt erillisiä pohjatutkimuksia koska oli riittävä oletus maapohjan laadusta. Paalut upposivat 4-7 metrin syvyyteen. Hintaa tuli noin 2200€ pelkälle paalutukselle ja materiaaleille. Hinnat ovat varmasti nousseet neljän vuoden takaisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475106- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131828Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701507Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681457- 811204
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321203- 361046
- 421025
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21974