Kuvailen hautajaisia Canon 7D EF 24-70 2.8 L 580 EX II kokoonpanolla. Sisällä kuvatessa kaikki onnistuu, mutta ulkona... ylivalottuu. sammalla terävyys kärsii. Kuvailen P-ohjelmalla yleensä, mutta ulkona ei auta oikein mikään.
Vanhalla 20D:llä homma hoitui hyvin.
Tietysti minulla tuo hohtavan valkoinen arkku ongelmaa, mutta löytyiskö tähän apuja.
Kuvaan Jpegginä ja Rawwina kortille.
7D ja 580EX II ylivalottaa ulkona
4
310
Vastaukset
- Oma vika ei kameran
Opettele käyttämään kameraasi,,,,,vaikea sanoa täältä missä tunaroit.
VALOTUKSEN OHJAUS
Valonmittaustavat
TTL, täyden aukon mittaus 63-vyöhykkeisellä kaksikerroksisella kennolla
(1) arvioiva mittaus (kytkeytyy kaikkiin automaattisiin tarkennuspisteisiin)
(2) rajatun alueen mittaus (noin 9,4% kuva-alan keskeltä)
(3) pistemittaus (noin 2,3 % etsimen keskeltä)
(4) keskustapainotteinen keskiarvonmittaus
Valotuksen lukitus
automaattinen: käytettäessä arvioivaa valonmittausta kertatarkennuksella valotus lukkiutuu, kun kohde on tarkentunut
manuaalinen: valotuksen lukituspainikkeella valinnaisissa kuvausohjelmissa
http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_7D/index.aspx?specs=1- repss.
Heh heh.
Eiköhän tuommoisella kalustolla kuvaava ole kuvannut joskus aikaisemmin ja nuo valotuksenmittaustavat ovat varmasti selvillä.
7d:hen on tullut useampikin firmware canonilta joilla korjataan kameran ongelmia. Mikähän versio mahtaa olla aloittajan kamerassa.
- Vika ei ol vehkeis
Mikä mahtaa ollaa vikana. Olet ensinnäkin väärällä foorumilla. Heh.
Toiseksi, sulla on Canonin ajanmukaisin runko salamakuvaukseen, ja salama on parasta A-luokkaa. Obiska on samaa huipputasoa.
Jos kuvaat P-asetuksilla, kamera vie sinua kuin pässiä narussa, vai miten se oli. Käytä vaikka Av-asetusta ja mittaa oikein valotus, tai mieluummin opettele manuaalikuvaus kameralla ja salamalla. Se auttaa.
Jos arkku on valkoinen, ja valotus mitataan siitä, pitäisi kuvien alivalottua. Sekään ei siis ole syynä.
Sit mikä mittaustapa sulla on päällä? Sun tapauksessa käytä kokokuva-alan mittausta.
Sulla saatoi olla TTL-asennossa EC plussan puolella (valotuksen säätö). Salamassa kun on niitä nappeja useampia ja se rulla.
Taas kerran, lue ne manuaalit, joka tuli kameran ja salaman mukana.
Pitää ensin harjoitella omassa hiljaisuudessa ja siten vasta mennä kuvaamaan kun voi olla ulkoista painetta - ympäristötekijötiä.- .. sama
Palataan vielä tähän aiheeseen. En itse käytä Automaatia tai Party-esivalintaa koskaan. Luin omaa 5D:n manuaaliani. Se sanoo, että A- ja P-asetukset ovat molemmata automaatisia (kamera valitsee), mutta P mahdollistaa kameran ja salaman kuvausasetuksien esivalintoja. Manuaalistani löytyy pitkä lista valintamahdollisuuksia. Itse kuvaan 99% kaikki maunual ja vielä jalustalla.
Kuten edellä kerroin, sun pitää ymmärtää omaa laitteistoasi täydellisesti. Sulla on nyt joku moodi päällä niin, että kuvat ylivalottuu. Tsekkaa kaikki asetukset, jotka on kamerassa ja salamassa asetettuina, ihan kaikki ja ymmärrä ne.
Kuva ylivalottuu, koska automaatilaitteistolle on kerrottu (määritit itse kameralle kohdan mitä se mittaa valotuksen), että valota jonkuin referenssin mukaan. Tyhmä tietokone uskoo isäntäänsä ja tekee työtä käskettyä.
Paras neuvo on kuvata M-modella eli manuaalilla, jolloin hallitset valotuksen täysin. Voi kuulostaa kornilta, mutta näin se menee. Itse asiassa Av-asetuskin menee halpaan monissa tapauksissa.
Myönnän, että laitteiden manuaaleja ei ole helppo ymmärtää. Niitä ymmärtää vasta peruskurssin, jatkokurssi ykkösen, kakkosen ja monivuotisen kokeilun jälkeen. Minulla ei ole sun kameran, 7D, manuaalia, salaman on.Jos haluat lisää keskustella, lähetä pari raakakuvaa ylivalotuksesta os, [email protected].
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721994
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,821450Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1821394Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta101127Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita391046Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!210973- 94834
- 39824
- 85805
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan49765