Millä perusteella saa yksinhuoltajuuden?

huoltajuus...

Riittääkö kun äiti niin haluaa? Äitistä tuntuu siltä että yksinhuoltajuus "helpottaisi" asioita. Isälle antaisi tapaamisoikeudet mutta lapsen asioista haluaisi päättää yksin.

40

15440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YH.....

      Ei riitä syyksi että mä haluun. Eikä saakkaan riittää, isällä on oikeus lapsiinsa jos ei mitään rikollis, huume, suuria alko ongelmia ole. Miksi sun pitäisi yksin päättää, olisit iloinen jos on mies joka haluaa olla osana lapsiensa elämässä, kaikilla ei ole niin, jotkut miehet eron jälkeen eivät välitä enää mistään. Olisin itse halunnut soitella, (tai hän olisi voinut kysellä) joskus exälle ja kertoa lapsestamme hänen kehityksestään ja harrastuksestaan ja koulustaan. Mutta häntä ei kiinnostannut, silti meillä on yhteshuoltajuus vaikka asumme 250km päässä toisitamme ja toi yhteishuoltajuus ei toteudu millään tavalla.Kerran kysyin että olisiko parempi olla yksinhuoltaja, niin lasenvalvoja ei nähnyt siltikään mitään syytä muuttaa sopimusta.Ei se liian helppoakaan saa olla, koska lapset on kuitenkin yhteisiä.

      • Yh -06

        Olet vähän outo,miksi väkisin yhteishuoltajuus, jos isää ei yhtään kiinnosta?Yritätkö pitää yllä jotain perheidylliä,toivotko että tulisi takaisin?Mites lapsen etu,miten toteutuu?UHKASAKKOJA VAAN ISILLE JOITA EI KIINNOSTA,JOS YHTEISHUOLTAJUUS!LOPPUU LÄSSYILY!!


    • Kaisu83..

      Minä kyllä sain kaksi vuotta sitten yksinhuoltajuuden noilla perusteilla. Isä oli hankala alusta asti, erosimme kun olin kuudennella kuulla.
      Isä oli tosi hankala ja haukkui yms ja tiesin että hän saattaisi jossain vaiheessa hankaloittaa asioita jos olisi yhteishuoltajuus. Lastenvalvojalla käytiin ja ilmoitin että haluan isälle tapaamisoikeuden ja haluan olla yksinhuoltaja. Tästä isä raivostui ja menimme käräjille. Se vaikutti vauvaankin tosin paljon kun olin koko ajan stressaantunut. Maidon tulo loppui. Lastenvalvojakin sanoi että isän kannattaisi suostua ilman käräjille menoa mutta ei suostunut. Pitkän taistelun jälkeen sain yksinhuoltajuuden ja isälle tuli tapaamiset. Hän ei myöskään sen takia suostunut että olisin yksinhuoltaja kun hän luuli että jos on yhteishuoltajuus niin hän saisi tavata lasta milloin itse haluaisi. Mutta näinhän asia ei mene! Tapaamisoikeus olisi silti tullut.

      • siislapsen

        sairas "YKSINHUOLTAJA"

        LAPSELLA ON ISÄKIN!!!
        EI ELATUSTA ILMAN HUOLTAJUUTTA JA LAPSEN ASUMISTA MYÖS OMALLA ISÄLLÄÄN OMAN
        ISÄNSÄ HUOLLOSSA JA HOIDOSSA, EI ELATUSTA
        ILMAN LAPSEN YHTEYS- JA KOULUTIETOJA,
        LAPSEN OIKEAA NIMEÄ.


    • haluan yksinhuoltaju

      lasten isä kyllä tapaa lapsiaan, hoitaa elatusvelvollisuuden.
      Mutta minua ei vaan huvita olla missään ylimääräisessä tekemisissä sen kanssa. Sillä on joku uus nainen, ja elää nyt jotain idylliä! isä sekaantuu lasten elämään käymällä vanhempainilloissa, minua ei ne jaksa kiinnostaa osallistua. Opettajat voi soittaa minulle jos jotain asiaa. (olen monta vuotta istunut niissä, eikä niistä saa mitään uutta tietoa). Lisäksi isä on sähköpostitse yhdessä lasten opettajiin ym. Minähän ne lapset kasvatan, vaatetan, syötän ym. isä vaan joka toinen viikonloppu.

      Enkö voi siis noilla perusteilla saada yksinhuoltajuutta. Isä ei enää sekaantuisi mihinkään lasten asioihin.. eikö osallistuisi ns. "hyvänä isänä" kaiken maailman koulujuhliin ym.

      • silvu plee

        ”..isä sekaantuu lasten elämään käymällä vanhempainilloissa, minua ei ne jaksa kiinnostaa osallistua...” Eiköhän se yksinhuoltajuus jo tolla perusteella irtoa, pari väkivalta- ja i-syytöstä perään niin varmistelet vielä.


      • hdhuqwhui3hriu

        Toivottavasti et saa yksinhuoltajuutta. Isä sen sijaan vaikuttaa varsin fiksulta. Hyvä, että löysi uuden emännän.Sääli sitten taas se, että lapset jäivät sinulle. Tuolla uudessa perheidyllissä olisi varmasti paremmat edellytykset kasvaa kunnon kansalaiseksi, kun isä selvästi on kiinnostunut mm. koulunkäynnistä. Sinä vaikutat katkeralta ja patalaiskalta.


      • mietinyvähä

        Onpas harvinaisen oamhyväinen lähi kyseessä. Eikö isä kasvata, vaateta, syötä ym. lapsia ollenkaan? Jos hän tapaa lapsiaan ja hoitaa elatusvelvollisuuden? Siis lapset ovat syömättä tuon tapaamisajan ja jos maksaa elarit, niin ilmeisesti sinä käytät ne itseesi, vaikka ne rahat on tarkoitettu juuri vaatettamiseen, syömiseen ym.???

        Olisit iloinen kun etä on noin kiinnostunut lapsistaan. Ja voin sanoa, että nuo asiat kun täräytät oikeudessa, niin eiköhän se yksinhuoltajuus ole selvä -> se menee isälle.


    • El BiMMMbooo

      Oma kokemukseni: sain yksinhuoltajuuden, kun vain pyysin sitä. Niin vähän exä välittää omasta lapsestaan,että ilomielin luovutti minulle yksinhuoltajuuden. Pääsee helpommalla :D Joten kannattaa kysyä, varsinkin, jos ei se etä tapaa edes lastaan yms.

    • Voimat loppuu....

      Olen miettinyt kanssa yksinhuoltajuutta, mutta isä ei halua siitä luopua. Kuitenkaan isä ei osallistu muuten lasten menemisiin ja tulemisiin, harrastuksiin jne. kuin sen että maksaa vain elatusmaksun ja pitää lapsia joka toinen viikonloppu jos sitäkään.
      Monesti on käynyt niin että laset tulevat kesken viikonlopun kotia, kun isä ei jaksa niitä tai siellä on tullut jostain riitaa. Tämä taas rasittaa minua, kun ei koskaan voi tietää milloin lapset tulevat kesken viikonlopun kotia... en voi sunnitella mihinkään lähteväni ja kuitenkin tarvitsen omaakin aikaa, että taas jaksan olla lapsien kanssa. Lapset ovat 2 murrosikäistä tyttöä.
      Isällä on myöskin alkoholiongelma. Oli aikoja että en päästänyt tyttöjä isälleen kun tämä ei niistä pystynyt alkon takia huolehtimaan. Haluaisin tukiperheen lapsilleni, mutta uskon että isällä olisi siinä taas sanansa sanottavana, että hänen lapsia ei minnekkään hoitoon laiteta.... mutta ei kuitenkaan pysty niitä hoitamaan niin, että voisin olla vapaasti viikonlopun. Tätä on jatkunut jo kuusi vuotta ja mun mitta alkaa olemaan täysi. Isä haluaa hallita asioita, mutta ei kuitenkaan ota vastuuta niistä.
      Mistähän sais voimia ja apua että vois itsekin elää?

      • fjn

        Siis jos vanhemmilla on jo yhteishuoltajuus, yksinhuoltajuuteen tarvitsee painavammat syyt, myös äidin puolelta, jos haluaakin yksinhuoltajuuden. Kun taas jos yhteishuoltajuutta ei ole missään vaiheessa ollutkaan, äidin ei edes tarvitse tietyissä puitteissa suostua yhteishuoltajuuteen.


    • arvostiina

      osaakos joku sitten vastata siihen että miten menee sellainen kuvio kun toisesta lapsesta on yhteishuolto ja toisesta yksinhuolto, miten asia oikeudessa ratkaistaan? Siis varmaan samaan huoltomuotoon mutta jos yksinhuoltoa ei noin vain vaihdeta vasten äidin halua niin miksi oikeus niin tekisi, etenkin kun kyseessä on isä joka kiusaa äitiä jopa lapsia välineenä käyttäen.

      Millä perustein, paitsi tolla kiusaamisella, voisin puhua tuon yksinhuollon myös toisesta lapsesta, oisko joku saman kokenut??

      Tuo isä ei ole ikinä lapsilleen mitään edes opettanut, kaikki kasvatus on tullut minulta. Ja minä olen huolehtinut kaikista lasten asioista täysin yksin.

    • jcjgfc

      Edelliselle ;

      Tietysti oikeudessa parasta olisi pystyä esittämään konkreettisia todisteita (esim. kiusaamisesta, häiriköinnistä tms). Muuten se menee siihen sana-sanaa vastaan taisteluun.

    • gadfgagaga

      Jos ette ole naimisissa äiti on automaattisesti yksinhuoltaja. Ilman avioliittoa hän on virallisesti yksinhuoltaja ellei itse allekirjoita ja sovi yhteishuoltajuudesta.

      Naimisista erotessa taas sos.viranomaisten kanssa tehdään sopimus kumpi huoltomuoto otetaan käyttöön, mikäli molemmat vanhemmat niin hlauavat.
      Meillä lastenisä ei halunnut huotlajuutta, joten teimme sopimuikse että olen yksinhuoltaja, ja niin olen ollutkin. tapaamisiin se ei vaikuta, tapaamissopimukset tehdään aina erikseen, mutta meillä isä ei silti halunuut tavata lapsiaan, eikä kukaan voi siihen pakottaakaan.

      Yhteishuoltoa ei helpolla vaihdeta yksinhuolloksi, elleivät molemmat vanhemmat sitä halua.

    • Huolestunut vanhempi

      Entä jos on jo yksinhuoltaja.
      Millä perusteella se toisen vanhemman halusta muutetaan yhteishuoltajuudeksi??
      Vain kun toinen haluaa olla niskan päällä ja aiheuttaa lisää riitoja joita jo piisaa.
      Kiusantekonaan.

    • Minsku4

      Meillä on yhteishuoltajuus. Isä lähti lapsen ollessa alle 2kk. Nyt asutaan lapsen kanssa kahden. Haluaisin yksinhuoltajuuden,joka pv haukkumista puhelimitse ja rikostaustaa,ei pie lupauksiaan. Ja rahasta aina kiinni lapsen sovittuun näkemiseen tuleminen. En jaksa enää. Ja isä ei halua että saisin yksinhuoltajuuden. ?

    • L.mikkonen

      Riitäskö se jos lapsi haluaisi muutaa isälle pysyvästi.

      • 1säpappa

        Ei se riitä perusteeksi YKSINhuollolle.


      • RAISIONKAUPUNKI
        1säpappa kirjoitti:

        Ei se riitä perusteeksi YKSINhuollolle.

        riitti perusteeksi Raision kaupungin perättömässä lausumassa tuomioistuimessa; äidin luottamus ja ristiriidat, äidin ja Raision kaupungin "viranomaisten" tarkoitushakuiselle "yksinhuollolle" ja lapsen laajojen tapaamisoikeuksien epäämiselle; lapsen ja isän suhteessa ei huomautettavaa, lapsen ja isän suhteen ollessa erittäin läheinen ja lämmin lapset ovat hyvin kiintynreitä isäänsä is isä lapsiinsa.
        Ei voida kuitenkaan suositella yhteishuoltoa ja lapsen laajoja tapaamisoikeuksia äidin luottamuksen ja ristiriitojen vuoksi.
        Poliisi on esitutkinnassaan todennut; aikuisen, vanhemman/ vanhempien siis myös viranomaisen tulevan ymmärtää; ettei vanhempien väliset ristiriidat
        ja luottamus eroprosessin yhteydessä saa lapsen etua ajatellen vaikuttaa lapsen normaalin elämän ja hyvin voinnin jatkumiselle siis huoltajuudelle ja lapsen tapaamisoikeudelle.


      • RaisionmiesOnFörbi
        RAISIONKAUPUNKI kirjoitti:

        riitti perusteeksi Raision kaupungin perättömässä lausumassa tuomioistuimessa; äidin luottamus ja ristiriidat, äidin ja Raision kaupungin "viranomaisten" tarkoitushakuiselle "yksinhuollolle" ja lapsen laajojen tapaamisoikeuksien epäämiselle; lapsen ja isän suhteessa ei huomautettavaa, lapsen ja isän suhteen ollessa erittäin läheinen ja lämmin lapset ovat hyvin kiintynreitä isäänsä is isä lapsiinsa.
        Ei voida kuitenkaan suositella yhteishuoltoa ja lapsen laajoja tapaamisoikeuksia äidin luottamuksen ja ristiriitojen vuoksi.
        Poliisi on esitutkinnassaan todennut; aikuisen, vanhemman/ vanhempien siis myös viranomaisen tulevan ymmärtää; ettei vanhempien väliset ristiriidat
        ja luottamus eroprosessin yhteydessä saa lapsen etua ajatellen vaikuttaa lapsen normaalin elämän ja hyvin voinnin jatkumiselle siis huoltajuudelle ja lapsen tapaamisoikeudelle.

        Niillä oli hyvät perusteet sille, ettet Sinä ole kyvykäs huoltajaksi.


      • RaisionmiesnotFörbi
        RaisionmiesOnFörbi kirjoitti:

        Niillä oli hyvät perusteet sille, ettet Sinä ole kyvykäs huoltajaksi.

        Niillä ei ollut ainuttakaan perustetta sille, etten olisi kyvykäs huoltajaksi ja asumaan/ tapaamaan lapsiani
        laajasti.
        Tuomioistuimella taas ei ollut ainuttakaan perustetta kyvyttömyydestäni huoltajaksi, lapsen laajoin tapaamis oikeuksin lasten asuessa osittain myös omalla isällään oman isänsä huollossa ja hoidossa.kopioidessaan riippumattomana tuomioistuimena sanasta sanaan Raision kaupungin perättömän selvityksen, lausuman lapsen olosuhteista omaksi päätöksekseen.
        Niillä oli hyvät perusteet sille, ettei äiti ole kyvykäs huoltajaksi ja ettei Raision kaupungin perhepalvelut; lastensuojelu, lastenvalvojat ole kyvykkäitä "lasten-suojeluviranomaisia" perättömin lausumin, selvityksin luonnehäiriöisinä "viranomaisina" yhteistyössä lapsen
        äidin kanssa.


    • Moarie

      Äiti on aviottoman lapsensa yksinhuoltaja, jollei isyyden tunnustamisen jälkeen sovita yhteishuollosta. Yhteishuoltoa ei au-lapselle määrätä vastoin äidin tahtoa.

      Aviolapsen huoltajia taas ovat molemmat vanhemmat yhdessä, myös avioeron jälkeen. Vain poikkeustapauksessa avioerossa päädytään nykyään jommankumman vanhemman yksinhuoltajuuteen. Tällöin on kysymys joko siitä, että ollaan sovittu yksinhuoltajuudesta tai sosiaaliviranomaiset ovat todenneet toisen vanhemman huoltajaksi sopimattomaksi. Yleensä lapsella on tapaamisoikeus huollosta erotettuun vanhempaansa. Joskus tapaamiset voivat olla valvottuja.

      Sanoisin, että jos lapsi on syntynyt avioliiton ulkopuolella (avoliitossa tms), ei isälle alun alkaenkaan kannata antaa huoltajuutta. Isä saa huoltajuuden, jos menee naimisiin lapsensa äidin kanssa.

      • 1säpappa

        "Sanoisin, että jos lapsi on syntynyt avioliiton ulkopuolella (avoliitossa tms), ei isälle alun alkaenkaan kannata antaa huoltajuutta."

        Saisiko perusteluja.

        En muista edes kuulleeni sellaisesta silanteesta, että avopari asuisi yhdessä, mutta äidillä olisi yksinhuoltajuus yhteisiin lapsiin.


      • Hippitäti

        Hei! Kiitos Moarie. Mistä tiedät? Haluaisin kovasti lisätietoa.


      • Raisionkaupungin
        Hippitäti kirjoitti:

        Hei! Kiitos Moarie. Mistä tiedät? Haluaisin kovasti lisätietoa.

        riitti perusteeksi Raision kaupungin perättömässä lausumassa tuomioistuimessa; äidin luottamus ja ristiriidat, äidin ja Raision kaupungin "viranomaisten" tarkoitushakuiselle "yksinhuollolle" ja lapsen laajojen tapaamisoikeuksien epäämiselle; lapsen ja isän suhteessa ei huomautettavaa, lapsen ja isän suhteen ollessa erittäin läheinen ja lämmin lapset ovat hyvin kiintynreitä isäänsä is isä lapsiinsa.
        Ei voida kuitenkaan suositella yhteishuoltoa ja lapsen laajoja tapaamisoikeuksia äidin luottamuksen ja ristiriitojen vuoksi.
        Poliisi on esitutkinnassaan todennut; aikuisen, vanhemman/ vanhempien siis myös viranomaisen tulevan ymmärtää; ettei vanhempien väliset ristiriidat
        ja luottamus eroprosessin yhteydessä saa lapsen etua ajatellen vaikuttaa lapsen normaalin elämän ja hyvin voinnin jatkumiselle siis huoltajuudelle ja lapsen tapaamisoikeudelle.


    • iditnparhaita

      Minä toivon ettei isät saisi huoltajuutta ilman perusteellisia testejä ja psykologisia kokeita. Usein he haluuvat lapsen vaan ettei tarvimaksaa elareita ja äiti maksa miehelle. Ne rahat menee kllä viinaan ja tupakkaan, ei lapsen ruokaan. Lapsia heitellään sukulaisilta sukulaisille kun isä riehuu kapakoissa, ja uusia naisia vilisee koti täynnä. Ei sopiva kavuymoristö. Tätämieltä, varmasti on yksi tuhannesta isästä joka ei niin tee mutta siinä on varmasti yksi syy miski lapset päättyy aina hyvän äidin vastuulle.

      • iditnparhaita

        Minä toivon ettei äidit saisi huoltajuutta ilman perusteellisia testejä ja psykologisia kokeita.
        Usein he haluuvat lapsen vaan, ettei tarvitse isälle maksaa elareita. Ne rahat menee kyllä viinaan ja tupakkaan, ei lapsen ruokaan. Lapsia heitellään sukulaisilta sukulaisille kun äiti ja "viranomaiset"
        riehuu kapakoissa perättömin lausumin, selvityksin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista, ja uusia miehiä vilisee koti täynnä, ei anneta isän hoitaa ja huoltaa yhteisiä lapsia. Ei sopiva kasvuympäristö lapsellle perättömin lausumin, selvityksin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista äidin ja Raision kaupungin "viranomaisten" vieraannuttaessa lapset tarkoitus hakuisesti omasta isästään, isovanhemmistaan, suvustaan. Tätä mieltä, varmasti on yksi tuhannesta äidistä, joka tarkoitushakuisesti vieraannuttaa, siinä on varmasti yksi syy miksi lapset päättyy aina huonon äidin ja sairaiden "viranomaisten" vastuulle, luonnehäiriöisin "viranomais"selvityksin, lausumin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista.


      • hmmmmmmm

        "Minä toivon ettei isät saisi huoltajuutta ilman perusteellisia testejä ja psykologisia kokeita."

        Eihän isän huoltajuus elatusmaksuja mihinkään muuta. Eroperheessä etävanhempi maksaa elatusmaksuja lähivanhemmalle huoltomuodosta riippumatta.

        Lähihuoltajuuden saaminen miehelle onkin sitten käytännössä lähes mahdotonta, ellei lapsen äiti ole nisti tai rappioalkoholisti.

        Tiedätkö muuten miten käy, jos täysin kunnollisella isällä ei ole huoltajuutta ja lapsi huostaanotetaan tai äiti vaikka kuolee?
        Kyllä, lapsi laitetaan asumaan sijaisperheeseen, koulukotiin tai ihan minne tahansa mutta ei omalle isälleen.
        Jo tämän takia pitäisi olla ERITYISEN PAINAVAT perusteet sille, ettei isällä olisi huoltajuutta omaan lapseensa.

        Ja älkää hyvät isät IKINÄ luopuko huoltajuudestanne.


      • milläsestät
        hmmmmmmm kirjoitti:

        "Minä toivon ettei isät saisi huoltajuutta ilman perusteellisia testejä ja psykologisia kokeita."

        Eihän isän huoltajuus elatusmaksuja mihinkään muuta. Eroperheessä etävanhempi maksaa elatusmaksuja lähivanhemmalle huoltomuodosta riippumatta.

        Lähihuoltajuuden saaminen miehelle onkin sitten käytännössä lähes mahdotonta, ellei lapsen äiti ole nisti tai rappioalkoholisti.

        Tiedätkö muuten miten käy, jos täysin kunnollisella isällä ei ole huoltajuutta ja lapsi huostaanotetaan tai äiti vaikka kuolee?
        Kyllä, lapsi laitetaan asumaan sijaisperheeseen, koulukotiin tai ihan minne tahansa mutta ei omalle isälleen.
        Jo tämän takia pitäisi olla ERITYISEN PAINAVAT perusteet sille, ettei isällä olisi huoltajuutta omaan lapseensa.

        Ja älkää hyvät isät IKINÄ luopuko huoltajuudestanne.

        Raision kaupungin antaessa perättömän selvityksen lapsen olosuhteista yhteistyössä äidin kanssa ja tuomioistuimen kopioidessa tämän selvityksen sanasta sanaan omaksi päätöksekseen ilman ainuttakaan perustetta. Niillä ei ollut ainuttakaan perustetta sille, etten olisi kyvykäs huoltajaksi ja asumaan/ tapaamaan lapsiani laajasti.
        Tuomioistuimella taas ei ollut ainuttakaan perustetta kyvyttömyydestäni huoltajaksi, lapsen laajoin tapaamis oikeuksin lasten asuessa osittain myös omalla isällään oman isänsä huollossa ja hoidossa.kopioidessaan riippumattomana tuomioistuimena sanasta sanaan Raision kaupungin perättömän selvityksen, lausuman lapsen olosuhteista omaksi päätöksekseen.
        Niillä oli hyvät perusteet sille, ettei äiti ole kyvykäs huoltajaksi ja ettei Raision kaupungin perhepalvelut; lastensuojelu, lastenvalvojat ole kyvykkäitä "lasten-suojeluviranomaisia" perättömin lausumin, selvityksin luonnehäiriöisinä "viranomaisina" yhteistyössä lapsen
        äidin kanssa.


      • Anonyymi
        hmmmmmmm kirjoitti:

        "Minä toivon ettei isät saisi huoltajuutta ilman perusteellisia testejä ja psykologisia kokeita."

        Eihän isän huoltajuus elatusmaksuja mihinkään muuta. Eroperheessä etävanhempi maksaa elatusmaksuja lähivanhemmalle huoltomuodosta riippumatta.

        Lähihuoltajuuden saaminen miehelle onkin sitten käytännössä lähes mahdotonta, ellei lapsen äiti ole nisti tai rappioalkoholisti.

        Tiedätkö muuten miten käy, jos täysin kunnollisella isällä ei ole huoltajuutta ja lapsi huostaanotetaan tai äiti vaikka kuolee?
        Kyllä, lapsi laitetaan asumaan sijaisperheeseen, koulukotiin tai ihan minne tahansa mutta ei omalle isälleen.
        Jo tämän takia pitäisi olla ERITYISEN PAINAVAT perusteet sille, ettei isällä olisi huoltajuutta omaan lapseensa.

        Ja älkää hyvät isät IKINÄ luopuko huoltajuudestanne.

        Meillä huoltajuus jäi isälle kun mulla äidillä on päihde ja lääke ongelma. En ymmärrä vaikka isä on täydellinen lapselle. Niin mä olisin halunnut lapsen huoltajuuden, lakiin pitäis saada muutos että oli äiti miten huono kasvattaja tahansa niin automaattisesti jäisi äidille. Lapsi kohta 3v


    • RAISIONKAUPUNKI

      riitti perusteeksi Raision kaupungin perättömässä lausumassa tuomioistuimessa; äidin luottamus ja ristiriidat, äidin ja Raision kaupungin "viranomaisten" tarkoitushakuiselle "yksinhuollolle" ja lapsen laajojen tapaamisoikeuksien epäämiselle; lapsen ja isän suhteessa ei huomautettavaa, lapsen ja isän suhteen ollessa erittäin läheinen ja lämmin lapset ovat hyvin kiintynreitä isäänsä is isä lapsiinsa.
      Ei voida kuitenkaan suositella yhteishuoltoa ja lapsen laajoja tapaamisoikeuksia äidin luottamuksen ja ristiriitojen vuoksi.
      Poliisi on esitutkinnassaan todennut; aikuisen, vanhemman/ vanhempien siis myös viranomaisen tulevan ymmärtää; ettei vanhempien väliset ristiriidat
      ja luottamus eroprosessin yhteydessä saa lapsen etua ajatellen vaikuttaa lapsen normaalin elämän ja hyvin voinnin jatkumiselle siis huoltajuudelle ja lapsen tapaamisoikeudelle.

    • Anonyymi

      Voiko äiti hakea yksinhuoltajuutta avioliiton aikana?

      • Anonyymi

        Miksi pitäisi? Mitä ajat takaa? Yksinhuoltajuudessa on se huono puoli, että jos yksinhuoltaja kuolee, lapset jäävät vaille huoltajaa ja heidät täytyy ottaa huostaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi? Mitä ajat takaa? Yksinhuoltajuudessa on se huono puoli, että jos yksinhuoltaja kuolee, lapset jäävät vaille huoltajaa ja heidät täytyy ottaa huostaan.

        ei tarvitse- tällöin lapsen toisesta vanhemmasta tulee t
        uomioistuimen päätöksellä lapsensa huoltaja.
        LAPSELLA ON ISÄKIN!!!
        EI ELATUSTA ILMAN HUOLTAJUUTTA JA LAPSEN
        ASUMISTA MYÖS OMALLA ISÄLLÄÄN OMAN ISÄNSÄ
        HUOLLOSSA JA HOIDOSSA, EI ELATUSTA ILMAN
        LAPSEN YHTEYS- JA KOULUTIETOJA, LAPSEN OIKEAA
        NIMEÄ.


      • Anonyymi

        ei voi- lapsen huollosta ja tapaamistoiudesta.. vastuunkanto ja päätöksenteko eli lapsen huoltajuus pidetään yhtenäisenä eli yhteishuolto..lapsen huollon tulee turvata myönteiset ja läheiset ihmissuhteet, erityisesti suorat kontaktit lapsen ja hänen
        vanhempansa välillä eli vuoroasuminen.. onko se niin vaikea ymmärtää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei tarvitse- tällöin lapsen toisesta vanhemmasta tulee t
        uomioistuimen päätöksellä lapsensa huoltaja.
        LAPSELLA ON ISÄKIN!!!
        EI ELATUSTA ILMAN HUOLTAJUUTTA JA LAPSEN
        ASUMISTA MYÖS OMALLA ISÄLLÄÄN OMAN ISÄNSÄ
        HUOLLOSSA JA HOIDOSSA, EI ELATUSTA ILMAN
        LAPSEN YHTEYS- JA KOULUTIETOJA, LAPSEN OIKEAA
        NIMEÄ.

        Jos lapsi on yksinhuoltajalla, niin toinen vanhempi on jo todettu huoltajaksi kelpaamattomaksi.
        Kun ainoa huoltaja eli yksinhuoltaja kuolee, lapsi otetaan huostaan.

        Ei yksinhuoltajan kuolema tee toisesta vanhemmasta automaattisesti huoltajaksi kelpaavaa. Ei häneltä olisi koskaan huoltajuutta evätty, jos näin olisi. Tämän vuoksi yksinhuoltajuus on tosi paska juttu, eikä siihen pitäisi koskaan ehdoin tahdoin ryhtyä.

        Toivottavasti tämä vyyhti rautalankaa riitti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lapsi on yksinhuoltajalla, niin toinen vanhempi on jo todettu huoltajaksi kelpaamattomaksi.
        Kun ainoa huoltaja eli yksinhuoltaja kuolee, lapsi otetaan huostaan.

        Ei yksinhuoltajan kuolema tee toisesta vanhemmasta automaattisesti huoltajaksi kelpaavaa. Ei häneltä olisi koskaan huoltajuutta evätty, jos näin olisi. Tämän vuoksi yksinhuoltajuus on tosi paska juttu, eikä siihen pitäisi koskaan ehdoin tahdoin ryhtyä.

        Toivottavasti tämä vyyhti rautalankaa riitti?

        Kun lapsi on Raision kaupungin tarkoitushakuisesti järjestämällä "yksinhuoltajalla"; perättömin selvityksin, lausumin
        tuomioistuimessa lapsen olosuhteista "viranomais-" menettelyssä,

        niin vieraannuttaja "äiti- ja viranomaiset" on jo todettu huoltajaksi kelpaamattomaksi. Kun ainoa "huoltaja-" eli tarkoitushakuinen "yksinhuoltaja" kuolee- käsitellään lapsen huoltajuusasia joka tapauksessa uudelleen tuomioistuimessa ja lapsen oikea huoltaja,
        eli lapsen oma isä määrätään lapsensa huoltajaksi- samassa
        yhteydessä tehdään myös lasten sukunimeen oikaisu oikeaksi.

        Eli tarkoitushakuisen sosiaalitoimen/ "lastensuojelun" järjestämän "yksinhuoltajan" kuolema tekee toisesta vanhemmasta
        automaattisesti huoltajan lapsen edun mukaisena. Ei häneltä olisi koskaan huoltajuutta evätty ilman valehtelua lapsen olosuhteista Tämän vuoksi tarkoitushakuinen "yksinhuoltajuus" on tosi paska
        juttu, eikä siihen pitäisi koskaan ehdoin tahdoin ryhtyä.

        Toivottavasti tämä vyyhti rautalankaa riitti?


      • Anonyymi

        Siinä juuri on vieraannuttaja "äidin- ja lastensuojelun" ongelmaa, sillä hän ei ottanut minusta mitään eroa, vaan minä jätin hänet; lapset v ieraannutettuna, aivopestynä pois isästään- ja suvustaan Raision kaupungin menettelyssä- perätön lausuma annettu 27.5.2008 viranomaismenettelyssä; oletko yksinkertainen? Miksi et vain myönnä, ettei vieraannuttaja "äiti- ja Raision kaupungin lastensuojelun viranomaiset" halua isän olevan lastensa kanssa- perätön lausuma annettu 27.5.2008 Raision kaupungin menettelyssä
        Ongelma onkin juuri siinä, että Raision kaupungin "lastensuojelun" viranommaiset" sekaisin ja pakkohoidon tarpeessa.


      • Anonyymi

        Siinä juuri on vieraannuttaja "äidin- ja lastensuojelun" ongelmaa, sillä hän ei ottanut minusta mitään eroa, vaan minä jätin hänet; lapset vieraannutettuna, aivopestynä pois isästään- ja suvustaan Raision kaupungin menettelyssä- perätön lausuma annettu 27.5.2008 viranomaismenettelyssä; oletko yksinkertainen? Miksi et vain myönnä, ettei vieraannuttaja "äiti- ja Raision kaupungin lastensuojelun viranomaiset" halua isän olevan lastensa kanssa- perätön lausuma annettu 27.5.2008 Raision kaupungin menettelyssä
        Ongelma onkin juuri siinä, että Raision kaupungin "lastensuojelun" viranommaiset sekaisin ja pakkohoidon tarpeessa. Onko sinun nimesi Raision kaupungin lastenvalvoja Xeikko Anttila eli oletko sama henkilö, joka esiintyy omalla nimellään muilla palstoilla ja miksi haluat noudattaa perättömään lausuntoon perustuvaa eli laitonta lapsen edun vastaista päätöstä?
        Auth!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe