Korvaus vaatimus kivusta särystä yms?????

vänrikki.vares

elikkä kuulusteluissa sain tälläsen lapun millä pitäisi vaatia korvauksia???

matkakustannukset
turmeltuneet vaatteet
sairauskustannukset
kipu ja särky
pysyvä vika tai haitta (esim kosmeettinen)
ja korot siihen päälle

ja minut siis pahoin pideltiin metalli putkella ja torjuessani lyöntiä käsi murtui....Ja nyt mietin kuinka paljon voin vaatia. Käsi on leikattu jä jää ilkeä arpi näkyvälle ja kovat säryt ja kivut ovat olleet tähän mennessä, Töihin ei ole asiaa kahteen kuukauteen.....kiitos ja anteeksi epäselvyys tekstissä

6

333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tomppavvvvv

      Työkyvyttömyysajalta palkkakustannukset, kivusta ja särystä vaikea arvioida mutta kannattaa lääkärin arvio pyytää onko särky kenties loppuelämän pituista ym ym..mutta noin 2-4tuhatta euroa plus palkat ym kustannukset ja hanki hyvä yksityinen asianajaja.

    • vänrikki.vares

      Mutta siis saan kta:n mukaisen liksan kuukauden ajalta ja sitten menee joko kelalle tai liiton pv rahoille.....särkyä on ollut tähän mennessä koko ajan....minkäs hintaisia nuo asianajajat on ? meneekö kotivakuutuksen piiikkiinn?

      • seriousx

        saattaa olla niinkin, että tämä epäilty/syytetty joutuu maksamaan sinun asianajokulut jos häviää oikeudessa. Oikeuslaitoksen sivuilla myös tietoa ja linkkejä eteenpäin asioihin.

        Uskoisin, että samankaltaisia tapauksia, mitä sinulla on, on kyllä olemassa ja asiaan erikoistunut asianajaja pystyy sanomaan aika nopeasti paljonko voit vaatia kivusta ja särystä. Minä sain muinoin korvauksia useammasta pahoinpitelystä puolisoni tekemänä, ne oli pieniä sinun poikki menneeseen käteen verrattuna. Asianajaja luetteli, että tästä voit pyytää 200e, tästä 100 jne. Mutta huom, sinun juttu on toista luokkaa! Jos olet pienituloinen, oikeusapu ei maksa välttämättä mitään. Tulojen mukaan se kaiketi menee. Minun ei olisi tarvinnut maksaa mitään. Mun piti näyttää tilitosite ja todistaa paljonko tilillä rahaa jne...

        Kysymällä joltain oikeelta asiaan opiskelleelta, saat varmasti kyllä parempaa tietoa miten kannattaa toimia. Ja muistaakseni minä löysin kyllä jonkun puhelimellakin palvelevan juristin, joka kaiketi ilmaista oikeuspalvelua, Että kyllä näitä löytyy! Voimaa etsimiseen ja prosessiin!!!


      • seriousxx
        seriousx kirjoitti:

        saattaa olla niinkin, että tämä epäilty/syytetty joutuu maksamaan sinun asianajokulut jos häviää oikeudessa. Oikeuslaitoksen sivuilla myös tietoa ja linkkejä eteenpäin asioihin.

        Uskoisin, että samankaltaisia tapauksia, mitä sinulla on, on kyllä olemassa ja asiaan erikoistunut asianajaja pystyy sanomaan aika nopeasti paljonko voit vaatia kivusta ja särystä. Minä sain muinoin korvauksia useammasta pahoinpitelystä puolisoni tekemänä, ne oli pieniä sinun poikki menneeseen käteen verrattuna. Asianajaja luetteli, että tästä voit pyytää 200e, tästä 100 jne. Mutta huom, sinun juttu on toista luokkaa! Jos olet pienituloinen, oikeusapu ei maksa välttämättä mitään. Tulojen mukaan se kaiketi menee. Minun ei olisi tarvinnut maksaa mitään. Mun piti näyttää tilitosite ja todistaa paljonko tilillä rahaa jne...

        Kysymällä joltain oikeelta asiaan opiskelleelta, saat varmasti kyllä parempaa tietoa miten kannattaa toimia. Ja muistaakseni minä löysin kyllä jonkun puhelimellakin palvelevan juristin, joka kaiketi ilmaista oikeuspalvelua, Että kyllä näitä löytyy! Voimaa etsimiseen ja prosessiin!!!

        yksityinen asianajaja ja valtion oikeusaputoimisto perinee siis vähän eri tavalla. Yksityinen varmaan hinnastaa tuloja kattomatta. Ja eri asioihin erikoistuneita tyyppejä löytyy.


    • vänrikki.vares

      Kiitoksia opastuksista, soittelen eri paikkoja tässä läpi ja kyselen hintoja yms oleellisia asioita. Tulot on ton 2k kuussa just ja just ja silleen.....HKI on huono paikka baarin sulkemisen jälkeen.....

    • Apua on tarjolla

      Hei
      Tässä vaiheessa riittää kun ilmoitat poliisille noin-arviot ja että ylipäätään sinulla on vahingonkorvausvaatimuksia. Ethän edes voi vielä tietää, kuinka suurista korvauksista on kyse. Pysyvän vian arvioiminen tässä vaiheessa on lähes mahdotonta.
      Asianajaja kannattaa hankkia siinä vaiheessa, kun poliisilla on esitutkinta valmis, eli kun kaikki kuulustelut on suoritettu ja poliisi on tilannut vammojasi koskevan lääkärintodistuksen. Jos sinulla on oikeusturvavakuutus (yleensä kotivakuutuksen yhteydessä), se on ensisijainen asianajajan kulujen maksaja. Siinä on kuitenkin omavastuu noin 200 euroa. Jos olet pienituloinen, senkin osan voi hakea erikseen oikeusaputoimistosta. Jos joudut itse maksamaan omavastuun, sitä osuutta voi aikanaan hakea Valtiokonttorista samalla kun haet rikosvahinkojen korvauksia - niinhän usein joudutaan tekemään, jos rikoksen tekijältä voi olla vakeaa saada korvauksia.
      Kannattaa kysyä tarkempia neuvoja Rikosuhripäivystyksestä: www.riku.fi
      Maksuton palvelu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe