Vanhemmat muutti pienempään kämppään ja "potki" mut ulos. Sain itelle kämpän alkaen 15.9. ja vuokra on 520€/kk (sis. sähkö ja vesi). Opintotukea saan vielä marraskuun loppuun asti ja joulukuussa saan "vain" yleistä asumistukea. Asumistuki on aika pieni mutta kyllä sillä yhden kk pärjää.
Tammikuussa astun palvelukseen ja sotilasavustus korvaa vuokran (,kun on asunut kyseisessä kämpässä yli 3kk). Mutta mistään en ole oikein saanut selvillä paljonko se korvaus on. Jonkin laskurin tein ja sen mukaan saisin 517€/kk päiväraha (3,8€ päivä eli 114€/kk). Onko teillä kokemusta, kuinka paljon valtiolta saa palveluksen aikana tukea?
Toinen asia koskee tyttöystävääni. Hän muuttaisi kanssani asumaan mahdollisesti vuoden vaihteen jälkeen, joten miten tämä muuttaisi tilannetta? Maksaako sotilasavustus vain sitten minun osan vuokrasta? Ja tyttöystävälleni jäisi oma osansa maksettavaksi?
Sotilasavustus (asuminen)
4
675
Vastaukset
- Lue linkistä...
"Hän muuttaisi kanssani asumaan mahdollisesti vuoden vaihteen jälkeen, joten miten tämä muuttaisi tilannetta?"
Näin muuttaa:
"Jos asevelvollisella ei ole yhteisiä lapsia avopuolisonsa kanssa, Kela maksaa asumisavustuksena puolet vuokrasta."
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/180701095903EH?OpenDocument
Mitään muuta, kuin asumisavustusta et voi saada, koska et ole naimisissa, eikä teillä ole yhteistä lasta. - -KämppäAlla-
Tuossa varusmieskirjasessa lukee, että "asumisavustusta hakevan on pystyttävä osoittamaan, että hän maksaa asumismenonsa itse". Eli vaikka minä itse maksan vuokran kokonaan niin tuen maksaja tulkkaa asian kuitenkin niin, että se tukee vain puolet vuokrasta, koska kämpässä asuu joku toinen henkilö.
- onko muuttunut
No ei kyllä ainakaan 90-luvulla mennyt noin. Asuttiin avovaimon kanssa yhdessä ja kun menin armeijaan, niin sotilasavustus korvasi palveluksenajan koko vuokran.
- Se oli silloin..
"No ei kyllä ainakaan 90-luvulla mennyt noin."
Se oli 90-luvulla se.
Nykyään on kuten edellinen kirjoittaja kirjoitti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236945Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733