Viime talven jääpuikkoja muistelen olen tässä miettinyt, että hankin spu-anselmi levyjä n. 60 neliön verran ja asennan ne taloni yläkerran kattoon ja osittain seinille. Onko kokemuksia kyseisestä eristämisestä. Ilmeisesti on toimiva ratkaisu, mikä ohjeissakin sanotaan, että laitan ne levyt suoraan vanhan seinän päälle. Poraan reikiä tietyn määrän vanhan seinäpinnan läpi ja samalla puhkaisen siellä alla olevan muovin sopivassa määrin.
Vastaukset 16
- Jääpuikot
Hei, eikö kenelläkään ole kokemuksia tällaisesta lisä eristyksestä?
- oseb
No tytön huoneen ulkoseinälle olen laittanut ja kädelle tuntuu lämpimämmälle kovallakin pakkasella seinäpinta. Uretaanilla tietysti myös tiivistät samalla ylä- ja alasaumat ja tietysti levyjen väli. Muutenpa en osaa tuohon asiaan sanoa. Pitäisihän sen melko paljon eristää lisää. Muutamalle seinälle myös laitan vielä kunhan joskus remontti etenee lisää...
- annipupunen
Luithan ohjeen, että taloon pitää laittaa koneellinen ilmanvaihto jos sitä ei ole aiemmin? Muuten tulee ongelmia spu eristeiden kanssa.
- SPU seinissä
Missä ohjeessa niin sanotaan, että pitää olla koneellinen ilmanvaihto?
- Ei kosteutta
Meillä ainakin laitettiin nimenomaan painovoimaimalla toimivaan taloon spu eriste ja kaikki on toiminut oikein hyvin. Ei ole ollut puhetta mistään koneellisesta ilmanvaihdosta.
eristemateriaali ei vaikuta millään tavalla RMK:n edellyttämän ilman vaihtuvuuden toteuttamistapaan
- Hyvin meneee
Ihme tyyppejä täällä palstalla viisastelee. Taitaa olla vain kade kun joku parantaan talon eristystä spu:lla.
- Varo hiiriä
Hiiret tykkäävät SPU-eristeestä.
- öjuljöl
Ehkäpä kirjoittaja tarkoitti että kun vanha horo purutalo eristetään tiiviiksi ja lämpimäksi niin ilma ei kierräkään entiseen tapaan lämpimän ilman karatessa kylmältä lattialta. Tuolloin voi olla viisast laittaa kunnon ilmanvaihto. Mikään laki ei siihen kuitenkaan velvoita ellei ole kyse rakennuslupaa vaativasta uudishankkeeseen verrattavasta remontista.
- ------------------
Eikös näitä esimerkkejä ole jo ihan riittävästi kun vanha purueristeinen talo pilataan SPU-eristeillä, mutta siitä vaan jos haluaa hometalon.
- Jääpuikot pois
Ketjun aloittaja pitää sanoa, että minulla ei ole kyseessä mikään purueristeinen talo vaan yläpohjassa on villat, mutta niidne paksuus on liian pieni.
- lisää villaa
Eikö olisi helpompi lisätä yläpohjaan villaa.
- SPU:ta laittanut
Mitäs esimerkkejä oikein tarkoitat, missä talo on pilattu SPU-eristeellä. Voisit laittaa linkkejä esimerkeistä!!
- villasta
Yläpohjaan ei mahdu laittamaan lisää villaa!
- no sano
Kuinka suuri eriste vahvuus on yläpohjassa.
- villasta
Yläpohjassa on osassa suurimmassa osassa n. 200 mm villaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty441349Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon
Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä3191154Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas
Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto30972Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?
Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s307945Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen
Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel33791Kai mua vähän
Masentaa tämä kaikki. Tämä koko meidän välinen juttu on niin vaikea… Voitaisiinko molemmat lopettaa tilanteen ruokkimine130757- 49735
Treffi-ilmoituksia!
Tähän avaukseen voipi treffeille halukkaat laittaa oman - lyhyen - vapaamuotoisen hakunsa,burneri emaileinee). Tavoitte193682- 61605
- 40546