Forestia: Suuri seikkailu pc peli Onko kellään?

Onko kellään tätä

34

6436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelin omistaja

      Mulla on kyseinen peli. Omasta mielestäni ehdottomasti paras peli, ainakin PC-peleistä. Olen 19-vuotias, enkä ole siihen vieläkään kyllästynyt. Mua harmitti tossa jokin aikaa sitten, että muutaman vuoden jouduin olemaan pelaamatta peliä, kun Win XP vaati yhtäkkiä lisää virtuaalimuistia ranskaksi. Vaikka peli oli toiminut jokusen vuoden samaisessa koneessa aikaisemmin, ja käyttöjärjestelmä on ollut kyseisessä koneessa aina Win XP. Sitten mulle tuli uusi kone, johon yritin peliä asentaa melkein heti koneiden vaihdon jälkeen. Asennus ei onnistunut. Montaa kuukautta ei ole aikaa, kun yritin sitä uudestaan saatuani toisen melkein saman ikäisen pelin toimimaan. Riemastuin, kun sain Forestian toimimaan. Järjestelmä nykyisessäkin koneessa on XP.

    • Onko kellään tätä

      Itse sain jo kyseisen pelin, tai oikeastaan lainasin kirjastosta:) Kopioin sen itselleni erilliselle cd levylle ( Laillista omaan käyttöön). Lisäksi Kopioin levyn vielä varmuudenvuoksi ilmaisella ja hyvällä CDBurnerXP ohjelmalla tietokoneelle .Iso tiedostona... joten jos levy menee mäsäksi voin helposti polttaa iso-tiedoston uudelle cd levylle... Ja kyseinen peli toimii waln Windows Xp ja sitä alimmilla Windows versioilla....

    • pelin omistaja

      Jos olen rehellinen, niin mullakin on poltettu versio pelistä. Alun perin lainailin peliä naapurissani asuvalta pikkuserkultani niin paljon, että hänen isänsä päätti polttaa pelin mulle syntymäpäivälahjaksi. Kun XP on joskus tulevaisuudessa hidas tai muuten liian toimimaton käyttöjärjestelmä, täytyy sitten toivoa, että pelistä kehitettäisiin päivitetty versio. Nimittäin niin, että jos siinä on vaikkapa eläinten tiedoissa vanhentunutta tietoa, niitä päivitettäisiin. Oman käsitykseni mukaan peli on alun perin ranskalainen, ainakin pelin "lopputekstien" perusteella. Jos ranskalaiset eivät tee pelistä päivittyneempää versiota, toivoisin ainakin jonkun muun maalaisten tekemään sen. Samalla toivoisin, että siitä tehtäisiin suomenkielinen versio, ja että se "päivittyneempi" versio olisi vähintään yhtä hyvä kuin tämä nykyinen versio. Pelin voisi tietenkin tehdä samalla semmoseksi, että se toimisi mahdollisimman paljon sen ajan ja tulevaisuuden tietokoneissa. :)

    • Onko kellään tätä

      Kannattaa sinunkin asentaa se CDBurnerXP ja tehdä Forestia pelistä .iso tiedosto.. Näin se pysyy koneen kovalevyllä tallessa.... Windows kehittyy niin kovaa vauhtia, että vanhoja pelejä ei enää jakseta kehittää, joten sentakia on hyvä säilyttää vaikkapa yksi Win Xp kone... Tuosta pelistä ei enää uusia versioita tehdä:(

    • tammipaapzor

      MISTÄ SAAN TÄN PELIN !?!?!?! onko kirjastoissa tätä?

    • Löytyy ainakin
    • AdaEmily

      Onko kellään kyseistä peliä Oulun seudulla tai lähistöllä? Esim. myytävänä? Lapsuudessa kanssa tullut pelattua ja mikä mahtavinta olisi päästä taas kokeilemaan :)

      Yhteyttä vois ottaa s-postiini:

      [email protected]

    • Minulla on...

      Minulla on sen pelin image tiedosto, eli kun poltan sen tyhjälle levylle niin voin asentaa Forestian tietokoneelle ja pelata sitä... Mutta sen jakaminen ei taida olla laillista hommaa?

    • Mä vaan

      Kai se laillista on jos et siitä maksua pyyä ja muutenki peli mahtaa olla niin vanha että se on abandonwarea, eli ilman kopiointioikeudet on vanhentuneet?
      Ihan vaan kysyisin että oisko mahollista lähettää tota sähköpostin kautta jos se on alle 100mb se image?
      Ei satu löytymään täältäpäin mistään kirjastosta, lähin on Tampereella, eikä sitä voi kuulemma siirtää edes maksua vastaan.
      sähköposti ois [email protected]

    • Minulla on...

      Sen koko on 600 MT eli ei mahdu sähköpostiin...

    • Mä vaan

      Upi zhareen, kuhan tekee käyttäjän ni voi laittaa gigan tiedostoja sinne
      Tai bandongo tietenki

      • Mä vaan

        Badongo*


    • Nytlöyty!!!
    • tahtoo sen

      Tietääkö kukaan voisko sen ladata jostain netistä?? :)

    • NytLöyty!
    • ewe

      Rekisteröidy rapidshareen ja uploadaa se sinne jaa linkki sähköpostiin niin voi ladata. :) [email protected]

    • ArtyI

      Mikäli joku tietää mistä tämän pelin saisi ladattua, arvostaisin sitä jos lähettäisitte latauslinkin osoitteeseen:

      [email protected]

      Muistan pelanneeni tätä joskus ~10 vuotta sitten siskoni kanssa. Nostalgiasyistä olisi hauska pelata sitä uudestaan.

    • pelin omistaja

      Kyllä muuten Forestia toimii, ainakin mulla, 32-bittisessä seiskassa. Siinä tosin joitain värejä puuttuu, johtuen kenties pelin ja käyttöjärjestelmän välisestä "ikäerosta". Mut muuten peli toimii kyllä aika hyvin. Mulla siis toi Win XP rupes temppuilemaan syksyn ja talven vaihteessa, jonka takia tuli hankittua uusi kovalevy koneeseen ja 32-bittisen Win seiskan asennuslevy... Minäkin oletin, ettei tämän ikäinen peli enää toimisi XP:tä uudemmissa käyttöjärjestelmissä, kuten eräs kirjoittaja täällä sanoikin. Seiskan asennuksen jälkeen olin jossain vaiheessa toiveikkaalla päällä pelin toimimisen suhteen koneessa, jonka takia halusin yrittää pelin asennusta ja pelaamista. Yllättäen asennus onnistui, ja loppujen lopuksi pelaaminenkin on onnistunut aina, kun olen kyseistä peliä halunnut pelata. En kyllä tiedä, mikä siinä sitten taustalla on, että peli ilman asennusta ihmeempää alkoi toimimaan koneessani. Mut joo, peli toimii XP:ssä siinä mielessä paremmin, koska XP:n yhteydessä pelattaessa mikään väreistä ole mulla puuttunut... :)

    • ewe

      eikö ketään kyseisen pelin omsitava osaa ladata sitä mihinkään meidän muidenkin iloksi. :(

    • jayem12

      Voi juma, meiltäkin tuo peli pitäisi olla, mutta useasta paikasta etsiskeltyäni en vain löydä sitä. Varmasti pyörisi Windows 7lla yhteensopivuustilassa, jolloin voisin suorittaa peliä kohtaan kehittelemäni suunnitelman läpipeluun... Toivottavasti pian tärppää...

    • mikomiko

      kiitokset käyttäjälle 123456789 joka on ladannut forestian mediafireen kaksi-osaisena tiedostona:
      http://www.mediafire.com/?ar38h8e4j7q2zd3
      http://www.mediafire.com/?3g3wt9w23v0770x
      paketin purkamiseen tarvitsee 7zip (ilmainen) ja .iso:n mounttaamiseen esim. wincdemu (myös ilmainen)
      testasin ja peli toimii suht hyvin 64-bit win 7:llä kunhan explorer.exe processin tappaa, jos explorer.exe on päällä niin värit ovat ihan sekaisin

      • Sonicmoize

        Kiitos :)


    • -=Sturmovik-=
    • löytyy

      Mulla on ollut tää peli niin kauan kuin muistan, se taidettiin kopioida kaverilta.
      Mun nykyisen pöytäkoneen käyttis on windows seiska. Aluksi Forestia ei meinannut lähteä toimimaan ja kokeilin tietysti kaikenmaan asetuksia saadakseni lempi pc-pelini pyörimään. Loppujen lopuksi kyse oli näytön resoluutiosta ja vaihdoin näyttöväreiksi pelin asetuksista 256. Ja toimii! :D
      Välillä peli saattaa tökkiä niin että hiiri katoaa tai värit menevät mössöksi, mutta onneksi on task manager.
      Mutta aivan loistava peli on. Ennen sitä osattiin.
      (Tuli muuten mieleeni, että eräs tuttu sanoi yli 9-vuotiaiden version yhdessä tehtävässä, keijutehtävässä nääs, olevan bugi, että sitä sienitehtävää ei saa läpi mitenkään. Kyllä saa, olen monesti saanut. Muistisääntönä pelaajalle; laittakaa sieni, missä on 5 pilkkua, alimmaiseksi. :D)
      Ja peli ON ranskalainen.

    • AdaEmily

      Onko väki saanut pelin toimimaan tolla mediafireen ladatulla tiedostolla? :)

    • MockingjayC

      Peli on loistava,
      Vieläki löytyy tuolta hyllystä. (:

      (Ps. Muumijuhla ois kyllä mahtava saada jostain, ku oma lakkas aikoja sitten toimimasta.. ):)

    • enosaa

      Miten toi pitäs saada ladattuu ? sain noi kummatki tiedostot tuolta mediafirestä tonne winzippiin, mutta mitä sen jälkeen niille pitää tehdä siellä ???

    • asdasdasd

      Mulla on kans ongelma, Winzip -ohjelma kertoo, että tiedostot on epäkelpoja. Onko mahdollista fiksata?

    • pelin omistaja

      Muistan, kuinka varsinkin ala-asteikäisenä haaveilin kovasti Forestian olevan ihan oikea paikka, jossa voisin asua. Mutta saattaisi olla melko outoa, jos sellainen paikka ihan oikeasti löytyisi tästä maailmasta. Toki sitä aina haaveilla voi. :D

      Täytyypi taas koittaa, jospa peli vielä suostuisi koneellani toimimaan. Windows 7 löytyy 32-bittisenä koneelta. Viime kerroilla kun pelailin, värejä silloin siis toki puuttui paljon tai olivat paljolti sekaisin. Pitkä aika kylläkin, kun viimeksi olen peliä koittanut. Mukava koittaa päästä niin sanotusti omaan lapsuuteen takaisin. :)

    • Yhteensopivuustilassa voi toimia( Laittaa siihen esim XP ja resoluution VGA tasolle)

    • hölynpölyä14

      Jos Mediafire linkki ei toimi, tai ei muuten osaa käsitellä kaksi-osaisia tiedostoja, niin pelin saa ladattua täältä, yhtenä .iso tiedostona:
      http://www.bonzibuddy.eu/pelit/

    • Tuolla näyttää olevan myös muita vanhoja pelejä tosin laittomasti.

    • Anonyymi

      Onko kellään tietoa, toimivatkohan vanhemmat PC-pelit myös Windows 10:ssä edes yhteensopivuustilassa? Esimerkiksi Forestia?

      • Anonyymi

        Ainakin forestia toimii yhteensopivuustilassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1479
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1378
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1350
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1304
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe