Matkan varaamiseen vinkkejä.

Manhattan-

Moi!
Nykin matkan varaus olisi edessä ja ajattelin kysäistä vähän neuvoa täältä.
Kertokaahan mistä matka kannattaa varata? Käydä matkatoimistossa vai varata itse netin kautta? Pakettimatka vai lennot ja hotelli erikseen?
Mistä itse olette saaneet edulisimman vaihtoehdon? Ja hinnoista ottaisin myös esimerkkiä. :-)

14

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2325ydfdfhd

      Varasin eBookersilta kesäkuussa lennot hotelli-paketin ensi pääsiäiselle 10 päivän matkaan. Laitoin ruksin kohtaan "suorat lennot" ja tulosjärjestykseksi "halvin hinta". YLimmäksi tuli silloin Finnairin lennot ja hotelli Wolcott. Hinta 10 yön matkasta n. 1.200e per naama. Mielestäni aika edullinen.

      • Basta

        Onneksi olkoon, on kyllä tosi edullinen. Kun lento on kuitenkin n. puolet koko hinnasta jää huoneen hinnaksi reilut 100 egee per yö...


    • 2325ydfdfhd

      Hups, muistinkin väärin. 10 yön matka olikin n. 1.100e.

      Kannattaa seurailla vähän aikaa hintoja. Hinnat saattaa vaihdella viikon sisälläkin jopa 100e suuntaan tai toiseen.

      Matkustusajankohta vaikuttaa suuresti hintoihin. Joulukuun ympäristö ja kesä ovat kalliita.

    • Manhattan-

      Osaatteko sanoa onko elokuu kallista aikaa New Yorkissa? :-)

    • matkailija-x

      Kesäkuussa hotellit ovat kalliita, heinä-elokuussa huomattavasti edullisempia, kuumimpana ajankohtana kun turisteja on vähemmän. Heinäkuussa kaupungissa ollessani lämpötila kohosi useana päivänä neljäänkymmeneen ja olihan se aika tukalaa, ilman kosteuskin kun on huipussaan... Musikaalit, museot ja tavaratalot onneksi tarjosivat viilennystä.

      Toisaalta lennot ovat kalliimpia kesällä. Tammikuulle saa helpommin edullisia lentoja hotellitkin ovat edullisimmillaan kylmänä ajankohtana.

      Parhaita hotellitarjouksia ei pidemmälle aikavälille, esim. ensi kesälle ei vielä saa, kevään aikanaalkaa tarjouksia tulla enemmänkin. Siksi hintaesimerkkien antaminen on vaikeaa. Hinnat näyttivät kuitenkin kallistuneen selkeästi vuodesta 2009 ja heinäkuullakin "perinteisten" sivustojen kautta varattuna kahden hengen huonet aivan perusturistitason hotelleissa olivat 200 $ luokkaa. Itse varasin Pricelinesta ja uusi 4* hotelli Tribecassa maksoi 108$ verot.

      Hintota kannattaa seurata ja vertailla eri paikoista. Samat hotellit ja lennot saattavat eri sivustojen kautta varattuna olla erihintaisia.

    • tarja02

      Suosittelen supersaveria, ebookersia tai vastaavaa. Vertaile niitäkin keskenään, samoissa lennoissa ja hotelleissa eroja. Lennot ja hotelli yhdessä tai pelkkä lento, ja hotelli suoraan omilta nettisivuilta.

      Älä usko netin kuviin ja suosituksiin, ehdottomasti suosittelen ketjuhotellia. Meille myytiin kerran 3 tähden hotellina aivan kamala läävä, emme uskaltaneet jäädä yöksi. Esim. The New Yorker on hyvä hinta-laatu suhteeltaan, ihan Suomen hotellien tasoa, parempikin.

    • Z

      New Yorkerin hinnalla saa parempaakin...

      Ei pahalla, mutta samaan rahaan tai tosi lähelle saatte huoneen vastavalmistuneesta budjet hotellista eripuolilta eteläistä manhattania.

      New Yorker on ihan hyvä hotelli, mutta vanhahko, tosin osin saneerattu.

    • LoveNy

      Olimme viime kerralla New Yorker-hotellissa. Minusta se oli aivan loistava! Ja tick tock dinnerissa söimme useasti :)
      Nyt kun olen katsonut esim. ensi kesälle New Yorker hotellia niin hinta on ollut (finnairin suorilla lennoilla) 7000 euroa per nenä.. aika mahtava hinta! Ja tämä oli vielä supersaverilta katsottu.
      New Yorker on myös hyvällä paikalla. Downtownista en välttämättä haluaisi.

    • Vinkkejä

      LoveNy --> Ootteko ollu muissa hotelleissa Mnhtnilla? Jos ni missä?
      Saiskos vinkkejä muistakin hotelleist tuolla?

      • Henni78

        Keskikaupungilla Times Squaren lähellä (muutama kortteli) on Candlewood Suites, johon olemme nyt toista kertaa ensi viikolla menossa. On hieman syrjässä, joten ei suurta hälinää hotellin lähellä. Pieni hotelli, mutta kun ottaa yhden up-graden huoneesta, saa pikkurahalla tilavamman huoneen. Kaikki huoneet muutenkin todella tilavia nykiläisiksi, ja joka huoneessa on minikeittiö. Tosiaan sisustukselta melko perus ja vaatimaton, mutta todella siisti, tilavat huoneet ja suhteellisen edullinenkin. Suosittelen.

        Aiemmin olemme olleet Holiday innissä 32 th streetillä (melko kallista) ja Stay-hotellissa (Times Squarella). Holiday inn oli laadukas, ja tilavilla huoneilla, Stay oli kivasti sisustettu, mutta huoneet armottoman pieniä. Sängyn ympärillä ei mahtunut kunnolla kävelemään, kun seinät olivat vastassa, ei säilytystilaa eikä kunnon valaistusta.

        Missään hotelleissamme emme ole esim luteita tavanneet, vaan kaikki olleet siistejä.

        Ystävämme ovat parilla reissulla suosineet Westin-hotellia, joka on hyvällä paikalla, siisti ja tyylikäs, mutta hieman arvokkaampi.

        Aina olemme ebookersin kautta halvimmat hinnat löytäneet.


      • ----
        Henni78 kirjoitti:

        Keskikaupungilla Times Squaren lähellä (muutama kortteli) on Candlewood Suites, johon olemme nyt toista kertaa ensi viikolla menossa. On hieman syrjässä, joten ei suurta hälinää hotellin lähellä. Pieni hotelli, mutta kun ottaa yhden up-graden huoneesta, saa pikkurahalla tilavamman huoneen. Kaikki huoneet muutenkin todella tilavia nykiläisiksi, ja joka huoneessa on minikeittiö. Tosiaan sisustukselta melko perus ja vaatimaton, mutta todella siisti, tilavat huoneet ja suhteellisen edullinenkin. Suosittelen.

        Aiemmin olemme olleet Holiday innissä 32 th streetillä (melko kallista) ja Stay-hotellissa (Times Squarella). Holiday inn oli laadukas, ja tilavilla huoneilla, Stay oli kivasti sisustettu, mutta huoneet armottoman pieniä. Sängyn ympärillä ei mahtunut kunnolla kävelemään, kun seinät olivat vastassa, ei säilytystilaa eikä kunnon valaistusta.

        Missään hotelleissamme emme ole esim luteita tavanneet, vaan kaikki olleet siistejä.

        Ystävämme ovat parilla reissulla suosineet Westin-hotellia, joka on hyvällä paikalla, siisti ja tyylikäs, mutta hieman arvokkaampi.

        Aina olemme ebookersin kautta halvimmat hinnat löytäneet.

        Suosittelen myös Candlewood-hotelleja. Ne ovat uusia 2000-luvulla rakennettuja ja siistejä. Niissä on myös ilmainen vaatteiden pesu mahdollisuus ja kuntosali. Lisäksi huoneessa on keittiö, joka sisältää astiat, tiskikoneen ja täysikokoisen jääkaappipakastimen. En itse ole asunut New Yorkin hotellissa, mutta muualla olen ja pidän Candlewoodia laadukkaimpana hotellina mitä Yhdysvalloista voi löytää. Ainoa huono puoli niissä on, että ne ovat syrjässä ja uima-allas ja sauna puuttuu.


    • LoveNy

      Emme ole olleet muissa, kerran tosiaan vaan käyneet. Ensi kesänä sitten uudestaan :)
      Itsekkin kaipailisin hyviä hotellivinkkejä.

    • OL

      Me olemme löytäneet halvimmat tarjoukset hotelleista lähes poikkeuksetta Travel Startin kautta. On jopa Ebookers jäänyt, tosin ei monta euroa, mutta kuitenkin.

      Erittäin hyvä, laadukas ja hieman hinnakkaampi --> The Strand NY

      Hyvä, hinta- / laatusuhde loistava, --> Wyndham Garden Inn, Chelsea

      Budjet hotelli Fashion 26 suht ok hinta, ehkä hieman hinnakas, mutta laatua koko rahalla

    • matkailija-x

      Minä taas pidän eteläisemmistä kaupunginosista. Kahdella viime matkalla olen ollut Tribecassa; kävelymatkan päässä satoja ravintoloita Sohossa ja Tribecassa, loistavat ostosmahdolisuudet, hyvät liikenneyhteydet, ei vain toimistoja ja hotelleja vaan myös paljon paikallisia asukkaita. Times Squarella tai sen läheisyydessä en mieleläni asuisi.

      Hotellit olen varannut jo vuosia Pricelinen name yoir own price-osion kautta ja ollut aina erittäin tyytyväinen hotellien tasoon ja maksamaani hintaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      181
      1836
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      270
      1354
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1275
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1057
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      922
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      68
      916
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      162
      914
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      818
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      57
      762
    10. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      725
    Aihe