Kissani syö Hill´sin nappuloita ja raakaa lihaa.
Nyt ostin sille Pirskattipurkin, mutta pitääkö annosteluohje paikkaansa? Sen mukaan kissan (minun) pitäisi syödä päivässä 4 tablettia.... Joskus tänne kirjotettii et jos muuten ruokinta ok, niin kerran viikossa riittää? Kissalta jos kysyttäis, niin söis kaikki 120 tabuu yhel kertaa...
Pirskatti?
10
5679
Vastaukset
- vegata
no kissan ruokavalio kuullostaa hyvältä, eli ei tarvitse annosteluohjeista välittää. voit pitää esim. 2viikon kuurin, että annat jokapäivä yhden tabun, tai sitten kerran viikossa tabun.
oo onnellinen, että klissasi syö ne mielellään, täällä ne pitää heittää kurkusta alas, ellei saa niitä piilotettua johonkin ruokaan...- Keelay
Mulla kissa ja koira samanlaisia....Kaikki kelpaa, miten päin vain annettuna.. Toki kissa syö kyllä tähänmennes tarjotut kasvikset ja vihannekset..Päärynä ja paprika on ihan ykkösiä, niin ja kurkku...=)
- annika
Keelay kirjoitti:
Mulla kissa ja koira samanlaisia....Kaikki kelpaa, miten päin vain annettuna.. Toki kissa syö kyllä tähänmennes tarjotut kasvikset ja vihannekset..Päärynä ja paprika on ihan ykkösiä, niin ja kurkku...=)
ruuansulatu ei pysty käsittelemään kasviksia. kissa ei ole kasvissyöjä, vaikka päärynää ja paprikaa söisikin. nuo eivät ole hyväksi kisalle. koira on enemmän "kaikkiruokainen" ja koiran elimistö hoitelee myös vihanneksia. kissan ei.
- Tabby
annika kirjoitti:
ruuansulatu ei pysty käsittelemään kasviksia. kissa ei ole kasvissyöjä, vaikka päärynää ja paprikaa söisikin. nuo eivät ole hyväksi kisalle. koira on enemmän "kaikkiruokainen" ja koiran elimistö hoitelee myös vihanneksia. kissan ei.
Kissalle voi antaa silloin tällöin pieniä paloja kasviksia. Ne periaatteessa puhdistavat suoliston hyvin, koska eivät sula. Suuret kasvisten palat toki tukkivat suoliston helposti, ja kaikkein ihanteellisinta tietysti olisi soseuttaa kissalle annettavat kasvikset.
- annika
anna raa'an lihan lisäksi muutakin ruokaa (raksujen lisäksi), koska liiasta punaisesta lihasta voi rulla puutostiloja.
- Keelay
Mitä puutostiloja?
Eikös tabut ole juuri sitä varten?
Syö kalaa, sisäelimiä, jauhelihaa, suikaleita, broileria, kalaa, ankkaa, poroa jne jne jne...
Kasviksia olen tarjonnut silloin tällöin palasen tai kaksi, ihan vaan sillä mielellä että syökö. Ja se on nyt vaarallista jos se palan paprikaa syö n kuukaudessa? - Tabby
Ja mitähän muuta ruokaa tässä nyt tarkoitat? Kun kissan ruokavalioon kuuluu raaka liha (tällä tarkoitan nyt myös raakoja sisäelimiä ja lihaksia) sekö laadukas kuivaruoka, ei siihen tarvita muita ruokia. Kalaa tietysti voi antaa kerran viikossa, samoin kananmunan.
Jos tarkoitit purkkiruokia, niin mieluummin kyllä raakaa, aitoa lihaa kuin purkkiruokia, joista suurin osa on vettä.
Mitähän se kissa taas luonnossa söikään? Purkkiruokia ja kuivaruokia vissiin joka päivä juu =). Eiköhän kissa ihan raakaa lihaa alunperinkin ole syönyt. Toki hiiristä, rotista ja pikkulinnuista tulee myös kalkkia (luista). Maustamattomat, raa'at broilerinsiivet ja broilerinkaulat ovat ihan terveellisiä kissallekin. Niiden luista saa sopivasti kalkkia. - Keelay
Tabby kirjoitti:
Ja mitähän muuta ruokaa tässä nyt tarkoitat? Kun kissan ruokavalioon kuuluu raaka liha (tällä tarkoitan nyt myös raakoja sisäelimiä ja lihaksia) sekö laadukas kuivaruoka, ei siihen tarvita muita ruokia. Kalaa tietysti voi antaa kerran viikossa, samoin kananmunan.
Jos tarkoitit purkkiruokia, niin mieluummin kyllä raakaa, aitoa lihaa kuin purkkiruokia, joista suurin osa on vettä.
Mitähän se kissa taas luonnossa söikään? Purkkiruokia ja kuivaruokia vissiin joka päivä juu =). Eiköhän kissa ihan raakaa lihaa alunperinkin ole syönyt. Toki hiiristä, rotista ja pikkulinnuista tulee myös kalkkia (luista). Maustamattomat, raa'at broilerinsiivet ja broilerinkaulat ovat ihan terveellisiä kissallekin. Niiden luista saa sopivasti kalkkia.toi kysymyksesi oli suunattu Tabby?
- Tabby
Keelay kirjoitti:
toi kysymyksesi oli suunattu Tabby?
annikalle siis oli suunnattu tuo kysymykseni =).
- Dragonella
Järkytys mikä sana :p
Niin sitä vaan, että se voi olla yhtä vaarallista kuin alivitaminointi (toinen vastaava ;) )
Jos syötät kissallesi teollisia tuotteita, jotka tyydyttävät vitamiinitarpeet, älä turhaan anna Pirskattia.
Tietoa tästä löytyy mm. kissanomistajan oppaasta, joka annetaan rekisteröityjä kissoja ostaessa. Voi muistaakseni myös tilata netistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865