Mitä vaatehankintoja olet tehnyt, tai teet syksyksi

Elena vaan

Vai pärjäätkö entisillä? Minä olen ostanut yhdet verkkarit kotikäyttöön. Ja joku uusi ulkoilutakki on vielä ajatuksena ostaa Ja myöhemmin talvikengät. Ja siinäpä ne sitten.

13

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kahdet polvisukat olen ostanut, taidanpa pärjätä ilman vaatehankintoja:)

    • naapurin täti

      Ostin jo alemyynnistä parit pitkikset, collegehousut ja kolme pitkähihasta T-paitaa.
      Käsineet pitää ostaa, siis nahka sellaiset ja talvikengät.
      Oikeasti tarvitsisin sellaisen siistin klassisen jakkupuvun missä on housut ja hame. Sitä voisi sitten muunnella ja käyttää sellaisissa tilaisuuksissa missä on kiva olla pukeutunut.
      Vielä ei ole tullut vastaan, minulla on aina yritys ostaa laatua halvalla, mieluiten ainakin 50€ alennuksella.

    • Hahaa! Minun garderoobini on ihan omaa luokkaansa. Äläkää kertoko kenellekään, ettei Museovirasto julista suurinta osaa vaatteistani historiallisiksi pyhäinjäännöksiksi.
      Tällä vuosituhannella olen ostanut kaksi jakkua ja kaksi puolihametta sekä viime Saksan-matkaltani kaksi puseroa.
      T-paidoista en muista vuosilukuja, ja niistähän normaali rättiytyminen pitää huolen.
      Elokuun lopussa ostin kumisaappaat ja lenkkitossut ja olen ylen tyytyväinen näihin jalkineisiin. Päivittäin käytän lenkkareita, sillä hajoamisen lähellä olevat mustat farkkuni, jotka on ostettu kymmenen kiloa sitten, mahtuvat taas reippaasti päälle.

      Oikeastaan en tarvitse talveksi mitään. Päällysvaateitakin on riittävästi, ja miniä toi kirpparilta tuliaisiksi pitkän toppatakin, joten vilu ei pääse lähellekään.
      Oikein mukavat talvisaapikkaatkin minulla on; ostin muutama vuosi sitten, kun alennuksella sain. Nyt ne näyttävät taas olevan muodissa.

      Kun tässä nyt olen isotellut esihistostoriallisella puvustollani, on pakko tunnustaa, että eleganttia minusta ei saa tekemälläkään. Sellainen mummon- köntys, joka on tyytyväinen ettei tarvitse mitään, ostaa vain pakkotilanteessa ja inhoaa shoppailua.

    • Saan kiittää Ystävääni Jerrycottonia kun voin pitää aikaisemmin hankkimiani vaatteita ,koska mittani ovat pysyneet 10 v samoissa lukemissa.
      Olen sellainen että kun ostan , haluan sellaista laatua että se kestää niin ajan hampaissa niinkuin myös ihmisten muotihullutuksien ulkopuolella,
      Minulla on se oma tyylini joka ei ole vanhanaikaista koskaan .
      Ulkoiluvaatteita jouduin hiljakkoin ostamaan, kun niiden käyttö on jokapäivästä ja ne kuluu käytössä.
      Sade vaatteitakin talvikäyttöön sopivia tarvitaan, koska täällä on näitä Syysilmoja enemmän kuin pohjoisessa , oikeita talvi pakkasia joinakin talvina ei ole ollenkaan ,on vaan sitä ainaista sohjoo.
      Löysin ihanan sopivia sukkahousuja , ne ovatkin tarpeen jos aikoo mennä leninkipäällä iltasella ,tykkään kun nykyään on erivärisiä ,jotka sointuu muuhunkin asuun.
      Viime kerralla kun kävin Suomessa ostin Marimekosta itselleni ihanan sadetakin --maksoihan se pikkusen liikaa, mutta silläkun on paljon myös käyttöä . on mentävä ulos on ilma mikä tahansa.

      Nuorena oli saatava aina uutta , mutta nyt olen saanut itseäni hillittyä,
      Katselen kyllä ihania vaatteita ,ja ajattelen, että tuon haluaisin ---mutta kun en tarvitse.
      Hyvä näin!!!

    • Jassoo, vain noin nuhteettomia olette kaikki. :)) Minä en. Ostelen vaatteita edelleen yhtä innokkaasti kuin aikaisemminkin ja enemmän kuin välttämättä tarvitsisin. Kai sitä sitten ollaan edelleen turhamaista niin turhamaista mummonakin. Vähemmällä pärjäisi, mutta mitä siitä ... lohduttelen itseäni, että ei minulla kuitenkaan ole kenkiä satoja kuten Imelda Marcosilla Filippiineillä kuului olleen ja kun ajoittain tipautan pussillisen vaatetta ostarilla olevaan vaatekeräyslootaan, niin saan vaatekaappien ovet vielä kiinni. Samoja takkeja kyllä vetelen vuosikaudet, hankinnat ovat puseroita, tunikoita, jokunen mekko ... mukavuus on vaatteissa tärkein pointti.

      Ja lieventävänä asianhaarana mainittakoon, etten osta kalliita vaatteita. :)) Mukavimmat vaatteet ovat trikoosta, vaikka lauletaankin, että "Rikoo on riskillä ruma!" :) Ne ovat mukavia sekä kotona että matkoilla.

    • mitä laittaisi ylle?

      Ostin elokuussa Gaborin mukavat alkusyksyyn sopivat avokkaat pienellä koroilla.
      Kävelykenkiä, lenkkarit ja sisälenkkarit jumppaan minulla on hyvät edelleen samoin talvi- ja kumisaappaat.

      Takitkin ihan käypiä vielä; villakangastakki menee hameen ja housujen kanssa,
      kevyttoppatakki on ja lämpimämpi talvisäitä varten. Uudet villakäsineet, myssyn ja kaulahuivin tarvitsen - harkitsen vielä alanko itse kutomaan. Näin syksyllä on ihana neuloa ja kiva tehdä jotain itse, kun nykyisin on niin kauniin värisiä pehmeitä villalankojakin.

      Vaatteita minulla on joka lähtöön ja ne ovat sen verran klassisia, että niitä voin käyttää aina vaan. Pidän myös aika hillityistä väreistä, joten siltäkin osin ne ovat aina muodissa. Puseroihin ja huiveihin olen minäkin heikkona. Usein vain kiertäen katsellen vaatekaupoissa saatan löytää jonkun ihanan asusteen ja halvalla(?), jonka sitten kiikutan kotiin. Harvoin teen mitään hukkaostoksia kuitenkaan.

      Itse asiassa en tuhlaa kuitenkaan kauheasti rahaa vaatteisiini, mutta silti tiedän pukeutuvani ihan kauniisti ja tilanteeseen sopivasti. Ehkä paras ostokseni tänä vuonna, kun raaskin sijoittaa rahat 'urheilijan lämpöä pitävään ja kosteutta eristävään' kerrastoon'. Se oli viime talvien pakkasilla verraton niin lenkkeillessä kuin hiihtäessänikin. Maksoi n. 30 e, mutta oli hintansa väärti.

    • havumetsien mies

      Pusero piti ostaa. Väri on hillitty siniharmaa.
      Maksoi kirpputorilla 3 euroa.

    • Ostelen aika paljon, tilaankin postimyynnistä Saksasta, mutta en tiedä olevani muodin orja, mukavia vaatteita, päällä kivalta tuntuvia.
      Farkkuja pidän ja niihin panostin keväällä ja nyt sitten puseroita sävyyn sopivia ostin Tallinasta, ei tosin yhtään halvempia olleet.
      Kenkiä on vaikea minun saada, jalalle sopivia, nyt onnisti kahdet ostin puoleen hintaan ja ovat hyvät tallustaa.

      Myönnän että paljon turhaa tulee hankittua, komerot täyttyvät, sillä aika paljolti samoja aina pidän.
      Se mikä hyvältä tuntuu, olkoon sitten muotia tai ei;)
      Juhlavaatteita en omista, juhlia on vähän ja inhoan ylipukeutumista, olen sellainen mummo tyyppi.(onneksi nykyään ei monetkaan ylipukeudu)

    • Katleija

      Taitaa Skillan olla saman firman asiakas kuin minäkin, tosin nyt pyysin heitä lopettamaan esitelehtensä lähettämisen. Näen samat netistä, tosin ilman kangasnäytteitä.
      Sieltä saa vaatteita kokojen lisäksi monille eri vartalotyypeille. Tyytyväinen olen ollut ja vaatteita on kertynyt koko lailla. Luulen tilaamisen vähenevän, sillä esite herätti ostohalua.
      Nyt tarvitsen uuden ulkoilutakin, sillä kun on paljon käyttöä. Sellaisen joka kelpaa kaupungilla luuhailuun.

    • Vuodenajoista riippumatta hankimme vaatteet ja jalkineet todelliseen tarpeeseemme.

      Minä en oikeastaan osta koskaan mitään tai ainakin hankintaväli on useita vuosia.
      Lenkkarit uusiutuvat tiheimmin.

      Vaimo täydentää rättejään ja patiinejaan (myös minun) matkoilla.
      Vakioina Espanja ja Saksa.
      Muut tilanteen mukaan.

    • SkillaN*

      Olen joskus ostanut samasta mistä Katleija puhui, mutta nyt on toinen saksalainen yritys, mistä ostoja teen.
      Aika hintava tämäkin, kuin myös se toinen .
      Sieltä saan kohtalaisen kivasti päälleni sopivat.

    • havumetsien mies

      Reisitaskuhousut pitäisi löytää ja sopivanhintaiset.
      Ei haluttaisi maksaa 20 euroa niistä.

    • Entäs täällä ? kolme viimeistä kauppareissua muistan seuraavanlaista. Sokkarilta sattui silmään kaunis tummansininen leninki. kokeilin, vein kotiin. katsoin uudelleen peilistä. Ihan kuin ahtaaseen makkarankuoreen olis survottu jotain,,hyi olkoon. palautin seuraavana päivänä. Liian tiukka.
      Samoin ostin hellemekon. Sekin näytti kaupassa hyvältä- sellaiselta jota olin hakenut. Mutta entäs kotona. valehteleekohan nuo kaupan peilit???? vein takaisin.
      Sitten keksin sen että ihminen voi pitää vain yksiä vaatteita kerralaan yllään. Kaikki mitä katsoin,muistin että minullahan on suunilleen sellainen vaate kotona.
      minullekin tulee noita saksan esitteitä kangastilkkuineen. En kuitenkaan ole sieltä ostanut siitä syystä että haluan ehdottomasti kokeilla päälleni ja itse todeta miltä näyttää.
      Onhan niissä palautusoikeus, mutta tehdä turhaa työtä.

      Perimäinen syy lienee ettei oikeasti ole tarvetta. Viimesyksynä ostin uudet talvisaappaat, takkejakin on tarpeeksi.
      Muut ryysyt, kun ei hankintavuosista puhuta niin hyvin menee.
      Loppupeleissä, niin vähän mihinkään tarvitsee erikois vaatteita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      161
      2327
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      126
      1791
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      97
      1687
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      99
      1505
    5. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      227
      1349
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1342
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      58
      1303
    8. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      212
      1257
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1151
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      252
      996
    Aihe